Is Bashar al Assad wat de VS/NL er van maakt?
Moderator: Moderators
Is Bashar al Assad wat de VS/NL er van maakt?
De reden dan ik de vraag stel is omdat ik 2 uitersten zie. Aan de ene kant de zieke dictator volgens "de overheid en de VS/Saudi's. En aan de andere kant de man die je ziet in de verschillende interviews die daar helemaal niet op lijkt.
Blind aannemen wat de VS en de overheid vindt, dat kan ik niet meer. Dat zou erg naief zijn. Want voornamelijk dankzij de VS en de naieve volgers is er nu een nog groter probleem dan er was.
Als ik naar interviews kijk met Assad, dan zie ik een zeer intelligente persoon die het goed voor heeft met "het volk", maar zich in een wespennest van verschillende religieuze stromingen begeeft. De VS en vooral Nederland moet volgens mij eens leren inzien dat democratie en "westerse normen" niet in 1 decennium te realiseren zijn. Hier heeft dat ook heel erg lang geduurd met het "christendom". Assad daar weghalen zal nog veel meer ellende veroorzaken.
Hoe zie jij het?
Blind aannemen wat de VS en de overheid vindt, dat kan ik niet meer. Dat zou erg naief zijn. Want voornamelijk dankzij de VS en de naieve volgers is er nu een nog groter probleem dan er was.
Als ik naar interviews kijk met Assad, dan zie ik een zeer intelligente persoon die het goed voor heeft met "het volk", maar zich in een wespennest van verschillende religieuze stromingen begeeft. De VS en vooral Nederland moet volgens mij eens leren inzien dat democratie en "westerse normen" niet in 1 decennium te realiseren zijn. Hier heeft dat ook heel erg lang geduurd met het "christendom". Assad daar weghalen zal nog veel meer ellende veroorzaken.
Hoe zie jij het?
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.
Re: Is Bashar al Assad wat de VS/NL er van maakt?
De vader van de despotenschoft Bashar Hafiz al-Assad is verantwoordelijk voor de 1982 Hama massacre.
Het zit in de familie. De familie Assad is sinds de jaren 60 aan de macht in Syrië.
Het zit in de familie. De familie Assad is sinds de jaren 60 aan de macht in Syrië.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
O, ok. Dus Maxima zal je dan ook wel verafschuwen als koningin?Cluny schreef:De vader van de despotenschoft Bashar Hafiz al-Assad is verantwoordelijk voor de 1982 Hama massacre.
Wat was de vraag trouwens?
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.
De vraag is: wat vond je vroeger van de Assads, de zoon en de vader? En nu je niet meer "blind aanneemt wat de VS en de overheid vindt", wat vind jij nu van deze 2 telgen, de dode en de nu heersende van de Assad despotendynastie?Jist schreef:
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ik had "vroeger geen mening over Assad, simpelweg omdat het nooit ter sprake kwam. De VS is echter wel onbetrouwbaar gebleken na het drama in Irak oa.Cluny schreef: De vraag is: wat vond je vroeger van de Assads, de zoon en de vader? En nu je niet meer "blind aanneemt wat de VS en de overheid vindt", wat vind jij nu van deze 2 telgen, de dode en de nu heersende van de Assad despotendynastie?
Maar geef eens antwoord op mijn vraag?
Want de vraag is erg relevant.O, ok. Dus Maxima zal je dan ook wel verafschuwen als koningin?
Nee, de vraag is 'is Bashar al Assad wat de VS/NL er van maakt? Heel vreemd dat je die vraag over het hoofd hebt gezien....De vraag is: wat vond je vroeger van de Assads, de zoon en de vader?
lanier schreef:
Nee, de vraag is 'is Bashar al Assad wat de VS/NL er van maakt? Heel vreemd dat je die vraag over het hoofd hebt gezien....
Heb ik gemist dan. 'Zieke dictator' hoor ik voor het eerst van jou.Jist schreef:Aan de ene kant de zieke dictator volgens "de overheid en de VS/Saudi's.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
zuchtFish schreef:
Heb ik gemist dan. 'Zieke dictator' hoor ik voor het eerst van jou.
Als je de vooringenomenheid van de TS eruit filtert dan zou je bijvoorbeeld deze vraag overhouden.Jist schreef:lanier schreef:
Nee, de vraag is 'is Bashar al Assad wat de VS/NL er van maakt? Heel vreemd dat je die vraag over het hoofd hebt gezien....
Is de huidige heerser van Syrië wel of niet een despotenschoft?
Is dit naïef of niet?Jist schreef: Als ik naar interviews kijk met Assad, dan zie ik een zeer intelligente persoon die het goed voor heeft met "het volk",
Moeilijk hè een vraag beantwoorden Cluny. Je kunt altijd nog in de politiek...
Misschien is het makkelijker als ik een stelling doe.lanier schreef:Moeilijk hè een vraag beantwoorden Cluny. Je kunt altijd nog in de politiek...
Ik zie in Bashar al Assad geen oorzaak voor de ellende in Syrïe, maar juist de allerbeste oplossing er voor. Assad weghalen daar zal nog veel meer ellende brengen.
Ik herken despotenschoften. Jist kennelijk niet.Jist schreef:Misschien is het makkelijker als ik een stelling doe.lanier schreef:Moeilijk hè een vraag beantwoorden Cluny. Je kunt altijd nog in de politiek...
Ik zie in Bashar al Assad geen oorzaak voor de ellende in Syrïe, maar juist de allerbeste oplossing er voor. Assad weghalen daar zal nog veel meer ellende brengen.
Waaraan?Cluny schreef: Ik herken despotenschoften. Jist kennelijk niet.
Enne, Maxima had nooit koningin mogen worden?
Aan gifgas en vatbommen tegen zijn eigen bevolking misschien? Zie je dat Rutte doen?Jist schreef:Waaraan?Cluny schreef: Ik herken despotenschoften. Jist kennelijk niet.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.