Palestijnse imam eist op tv genocide op joden en atheïsten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Dat dit vandaag de dag nog steeds "normaal" gevonden wordt in bepaalde delen van de wereld is haast onvoorstelbaar en op een bepaalde manier zorgwekkend :

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Palestijnse imam eist op tv genocide op joden en atheïst

Bericht door Peter van Velzen »

In dat bepaalde deel van de wereld kan ik die haat wel begrijpen. Ik heb echter geen idee welke atheisten hier bedoeld zijn. " the wicked jews" (=zionisten?) worden volgens mij nauwelijks door atheisten geholpen, maar veel meer door Christenen.
Ik wens u alle goeds
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

even het geheel in het juiste perspectief plaatsen. De man vraagt Allah om de Joden uit te roeien. Wel, strikt genomen zit daar geen gevaar in, Allah bestaat niet. De partij die het bercht paatst, Pal Watsch, is een Israelisch instituut dat de Palestijnse Media monitort. De term genocide zal dus wel van hen afkomstig zijn. De man roept niet op tot genocide. Dan had hij wel gevraagd aan iedereen om de wapens op te nemen en Joden te vernooorden, maar dat doet hij niet.
Van twee kanten klinkklare onzin dus.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Dat beloof ik schreef:...De man vraagt Allah om de Joden uit te roeien. Wel, strikt genomen zit daar geen gevaar in, Allah bestaat niet..
Zolang het bij bidden blijft mag voor mij iedereen bidden wat hij wil. Maar juist omdat Allah niet bestaat en dus niets doet bestaat het gevaar dat een aantal van zijn onderdanen menen Hem een handje te moeten helpen. Onbegrijpelijk allemaal. Zowel christenen als moslims geloven in een almachtige God die met éen vingerknip zijn/hun vijanden zou kunnen doden en toch grijpen ze zelf naar het zwaard.
NB: Doe wel en zie niet om.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Dat beloof ik schreef:even het geheel in het juiste perspectief plaatsen. De man vraagt Allah om de Joden uit te roeien. Wel, strikt genomen zit daar geen gevaar in,
Precies van de opperwezens valt weinig te vrezen die hebben wel wat beters te doen het zijn de zelfbenoemde spreekbuizen die lastig kunnen zijn.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Dat beloof ik schreef:even het geheel in het juiste perspectief plaatsen.
Juist ???
Dat beloof ik schreef:De man roept niet op tot genocide.
Hoe leg jij het dan uit dat er gezegd wordt : "kill them to the last one". Genocide lijkt mij dan toch wel de juiste term.
Dat beloof ik schreef:Dan had hij wel gevraagd aan iedereen om de wapens op te nemen en Joden te vermooorden, maar dat doet hij niet.
Ik volg je "klinkklare onzin" redenering hier niet. Een oproep als "kill them to the last one" is volgens jou géén oproep om te vermoorden ?!
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

vegan-revolution schreef:
Dat beloof ik schreef:even het geheel in het juiste perspectief plaatsen.
Juist ???
Dat beloof ik schreef:De man roept niet op tot genocide.
Hoe leg jij het dan uit dat er gezegd wordt : "kill them to the last one". Genocide lijkt mij dan toch wel de juiste term.
Dat beloof ik schreef:Dan had hij wel gevraagd aan iedereen om de wapens op te nemen en Joden te vermooorden, maar dat doet hij niet.
Ik volg je "klinkklare onzin" redenering hier niet. Een oproep als "kill them to the last one" is volgens jou géén oproep om te vermoorden ?!
Ik heb genoeg predikanten horen oproepen in hun gebed aan god om wraak te nemen op de vijanden. Gebeurt tegenwoordig wat minder, hoorders "begrijpen" het allemaal niet zo meer......
De gezongen Psalmen staan bol van oproepen aan god om wraak te nemen op zijn vijanden. De meest e zangers denken nauwlijks na wat ze zingen.... Tegenwoordig bidden de meeste christenen eerst om tot geloof komen van de "vijanden", geen geloof dan neemt god wraak via de hel..... Wat is het verschil met een gemiddelde moslim?

Ik vermoed dat er in weinig Protestantse kerken het volgende couplet wordt gezongen van Psalm 137:

Berijming 1773

O Babylon, wij zien eerlang u straffen;
Gelukkig hij, die u zal loon verschaffen,
Die u vergeldt al wat g' ons hebt misdaan;
Gelukkig hij, die u terneer zal slaan,
Uw kinderkens zal grijpen, o gij trotsen,
En wredelijk verplett'ren aan de rotsen.

In de berijming van 1967:

Gedenk, o Heer, de volken die ten tijde
van Sions val met wrede wellust zeiden:
?Breek af, breek af, de fundamenten bloot !?
Gij dochter Babels, toegewijd ter dood,
heil onze wreker, heil hem die, o trotse,
uw kindren zal verbrijzlen aan de rotsen

http://www.psalmboek.nl/psalmen.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Uiteraard is deze Psalm het meest duidelijke "exces", maar goed om van je god te vragen om te helpen leren goed oorlog te voeren....... en onder de voet te brengen..... :?

Psalm 144 vers 1

Gezegend zij de Heer, die t' allen tijde
mijn toevlucht is, mijn hand leert hoe te strijden,
die voor 't gevecht mijn vingers vaardig maakt !
Hij is mijn burcht, die van de bergen waakt.
Gezegend Hij, de redder van mijn leven,
schild dat mij dekt, mijn vesting hoogverheven.
Gezegend zij de Heer, die mij behoedt
en die de volken brengt onder mijn voet.

Heel informatief heeft het Refdag van de week een thema over de "Hel" op de "jeugdpagina"...... :?
Kijk zo stoom je een nieuwe generatie LIJDENDE Gelovigen klaar.......

http://www.puntuit.nl/nieuws/dat-tanden ... hrikkelijk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.puntuit.nl/bijbel/lcj-bijbel ... rlorenheid" onclick="window.open(this.href);return false;
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Afschuwelijke dingen, die die imam op de TV zegt. Even schokkend vind ik de hierboven aangehaalde psalmen, die de predikanten hier op de TV zeggen.
Je kunt wel zeggen, dat het onschuldig is, een oproep tot God, die toch niet bestaat, maar je creëert en wel een sfeer van haat me, die kan leiden tot God een handje te helpen.

Ik zie geregeld dergelijk uitspraken gedaan in moslimlanden voorbij komen. Af en toe ook van christelijke predikanten uit de VS vooral, gericht tegen homo's, overspeligen en abortus.

Dat zowel christenen als moslims oproepen tot wraak, wil niet zeggen, dat het daarom maar onschuldig is.
En ik zie eerlijk gezegd vaker moslims aan de oproep gehoor geven, dan christenen (ja, ook daar herinner ik me wel voorbeelden van).
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Vilaine schreef:Afschuwelijke dingen, die die imam op de TV zegt. Even schokkend vind ik de hierboven aangehaalde psalmen, die de predikanten hier op de TV zeggen.
Die psalmen zullen hier echt niet op TV worden geciteerd...... :wink: Er wordt niet veel aan kerk uitgezonden in Nederland. En zeker geen "klassieke" "gereformeerde" dienst. En zo ie zo zitten de kerken een beetje in hun "maag" met geweld teksten. Maar de hel is daar tegenover springlevend in Refo land...Je moet wel eerlijk blijven nietwaar...?
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Wat ik ervan maak:
De meeste Palestijnen en deze Palestijnse imam zien de joden in Palestina nog altijd als de bezetter.
Hij benoemt de "slechte joden", die hun land bezetten en niet de joden in het algemeen.
Dus van genocide is geen sprake.

Het doden zouden wij nu misschien willen inruilen in "overwinnen" en "verdrijven" en "bestraffen".
Maar hoevelen van onze vaders en moeders hebben niet gebeden om wraak tegen de Duitsers en de dood aan hen die ons leven bedreigden, zolang onze ouders zelf niet die macht hadden hen te bestrijden?

Natuurlijk is het niet hetzelfde en natuurlijk hebben wij na de laatste oorlog altijd geleerd om de slechterikken te berechten voor we ze straffen en bestaat bij ons de doodstraf niet meer.
Maar is dat realiteit voor hen die onder een knoet zaten en zitten en niet bij machte zijn daar zelf onder uit te komen?
Ik denk wel, dat je het in die context moet zien.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Vilaine schreef:
Dat zowel christenen als moslims oproepen tot wraak, wil niet zeggen, dat het daarom maar onschuldig is.
En ik zie eerlijk gezegd vaker moslims aan de oproep gehoor geven, dan christenen (ja, ook daar herinner ik me wel voorbeelden van).
Vilaine,

Dit valt onder goddienstvrijheid. Het "probleem" van alle Abrahammitische goddiensten is dat alle religieuze teksten zijn overgeleverd in een "taalveld" en "begrippen" die heel ver af staat van inwoners van Westerse landen. Overal moeten "bruggen" worden geslagen. Hoe orthodoxer de gelovige, des te minder zal dit worden gedaan. Wat dan komt de "geloofsbeleving" in het gedrang.......

Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Maria schreef:
Natuurlijk is het niet hetzelfde en natuurlijk hebben wij na de laatste oorlog altijd geleerd om de slechterikken te berechten voor we ze straffen en bestaat bij ons de doodstraf niet meer.
Maar is dat realiteit voor hen die onder een knoet zaten en zitten en niet bij machte zijn daar zelf onder uit te komen?
Ik denk wel, dat je het in die context moet zien.
Maria,

Helemaal mee eens.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Helaas is mijn Arabisch erg slecht. Ik kan niet goed onderscheiden of hij het nu over joden of Israëliërs heeft.
De vertaling doet vermoeden, dat hij alle joden wil uitmoorden. Maar het zou best kunnen, dat Maria gelijk heeft en dat hij niets tegen joden heeft, maar tegen Israël.

Overigens kom je ook dergelijke preken tegen, ook in het westen, waar duidelijk tegen joden geageerd wordt.
Natuurlijk is men vrij om joden dood te wensen, kwestie van godsdienstvrijheid en vrije meningsuiting. Maar misschien moeten we hen duidelijk maken, dat ze beter de term Israëliërs kunnen gebruiken dan joden om elke schijn van antisemitisme te vermijden.

Verder ben ik ook van mening, dat de bezetting van de Krim, Karelië, Tibet, de Molukken, Papoea Nieuw Guinea, de Westelijke Sahara meer aandacht verdient.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

vegan-revolution schreef: Ik volg je "klinkklare onzin" redenering hier niet. Een oproep als "kill them to the last one" is volgens jou géén oproep om te vermoorden ?!
Rustaaagh.
Door zulk gedrag vallen in het Midden Oosten dagelijks doden. Laat je niet opnaaien door een gek.

Het antwoord is dus: Nee, en dat heb ik in mijn eerste post duidelijk uitgelegd. Het is een vraag aan Allah.
Al ik morgenochtend aan de kabouters vraag om het huis van buren plat te branden, denk ik dat de buren daar niet echt van wakker liggen, hooguit zullen ze de psychiater bellen (en terecht).
Precies hetzelfde , Allah en de kabouters bestaan allebei niet.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vilaine schreef: Overigens kom je ook dergelijke preken tegen, ook in het westen, waar duidelijk tegen joden geageerd wordt.

Maar misschien moeten we hen duidelijk maken, dat ze beter de term Israëliërs kunnen gebruiken dan joden om elke schijn van antisemitisme te vermijden.
In de meeste haat berichten, die ik lees, worden ze ook zionisten genoemd.
De zionisten in Israël en ook hun politieke helpers daarbuiten.

Ik lees nergens haat tegen joodse buurmannen of bekende persoonlijkheden, die volledig verwesterd zijn, en zich ook niet bemoeien met de MO politiek.
Ook niet op Islamfora.

Dat zal er zeker ook wel zijn, maar daar gaat het hier niet om, dacht ik.
De gemiddelde Palestijn heeft wel wat anders omhanden dan zich druk te maken over een westerse joodse wetenschapper of filmster, die zich verder niet bemoeit met politiek.
Alleen de grote geldmagnaten en politici, met globale macht, die is dan weer wel van belang.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie