De inenting met het HPV-vaccin.
Moderator: Moderators
De inenting met het HPV-vaccin.
Ik moet zeggen dat ik vaak niet echt overtuigd ben van het nut van sommige vaccinaties.
De griepprik is er één van. Ook dit jaar heb ik de uitnodiging van de huisarts weer resoluut afgeslagen.
De andere is het relatief nieuw vaccin, deze inentingen ( je krijgt er 2 of 3 ) zouden de kans op baarmoederhalskanker aanzienlijk verkleinen.
Maar zoals altijd met medicijngedoe, er zullen altijd bijwerkingen meeïngeënt worden.
Hier het bericht daarover.
AD: Klachten na HPV-vaccin nog niet te relateren aan inenting.
Voorlopig is mijn oordeel.
Als ik zelf een meisje zou zijn of als ik mijn tienerdochter zou moeten adviseren: Niet doen!
Hier een andere site. Deze site is naar mijn mening weer te kritisch maar geeft dan wel weer wat tegenwicht aan de posipraatjes van de overheid en de grootindustrie.
http://www.vaccinatieraad.nl/?s=hpv
( Zet je bullshitdetector wel op standje extra )
De griepprik is er één van. Ook dit jaar heb ik de uitnodiging van de huisarts weer resoluut afgeslagen.
De andere is het relatief nieuw vaccin, deze inentingen ( je krijgt er 2 of 3 ) zouden de kans op baarmoederhalskanker aanzienlijk verkleinen.
Maar zoals altijd met medicijngedoe, er zullen altijd bijwerkingen meeïngeënt worden.
Hier het bericht daarover.
AD: Klachten na HPV-vaccin nog niet te relateren aan inenting.
Voorlopig is mijn oordeel.
Als ik zelf een meisje zou zijn of als ik mijn tienerdochter zou moeten adviseren: Niet doen!
Hier een andere site. Deze site is naar mijn mening weer te kritisch maar geeft dan wel weer wat tegenwicht aan de posipraatjes van de overheid en de grootindustrie.
http://www.vaccinatieraad.nl/?s=hpv
( Zet je bullshitdetector wel op standje extra )
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: De inenting met het HPV-vaccin.
Wel, het lijkt me dat uit de ervaringen die wordem opgedaan met het nieuwe virus, en deze te vergelijken met de groep niet ingeënten, over enkele jaren meer bekend zal zijn over de effectiviteit en veiligheid van het vaccin. Voorlopig hoop ik dat het voldoende vaak zal worde toegedient om de reultaten betrouwbaar te kunnen meten.
Ik wens u alle goeds
Onderzoek is zeker nog nodig, maar kan alleen als er ook voldoende gevaccineerd wordt.
Aangaande bijwerkingen:
Ik zou graag zien, dat meegenomen wordt hoe pubers in hun periode van groeispurt over het algemeen veel vermoeidheidsverschijnselen hebben.
Wat nog versterkt wordt door de eisen, die men tegenwoordig stelt aan heel jonge mensen.
Een algemeen onderzoek hiernaar, buiten de inenting om en ook bij jongens, zou hier zeker nuttig kunnen zijn.
Dus ook het milieu van de meisjes, die tot nu ingeënt worden, samen met een blindonderzoek van meisjes uit dezelfde soort omstandigheden die niet worden ingeënt, moet hiernaast onderzocht worden om goede uitslagen te krijgen.
en dan doel ik op bijvoorbeeld:
Algemene scholing van de familie en milieu, angst voor kanker, omdat het familiair kan zijn, al dan niet een overbezorgdheid component, gepaard gaand met een meer dan normale lichamelijke gerichtheid.
Aangaande bijwerkingen:
Ik zou graag zien, dat meegenomen wordt hoe pubers in hun periode van groeispurt over het algemeen veel vermoeidheidsverschijnselen hebben.
Wat nog versterkt wordt door de eisen, die men tegenwoordig stelt aan heel jonge mensen.
Een algemeen onderzoek hiernaar, buiten de inenting om en ook bij jongens, zou hier zeker nuttig kunnen zijn.
Dus ook het milieu van de meisjes, die tot nu ingeënt worden, samen met een blindonderzoek van meisjes uit dezelfde soort omstandigheden die niet worden ingeënt, moet hiernaast onderzocht worden om goede uitslagen te krijgen.
en dan doel ik op bijvoorbeeld:
Algemene scholing van de familie en milieu, angst voor kanker, omdat het familiair kan zijn, al dan niet een overbezorgdheid component, gepaard gaand met een meer dan normale lichamelijke gerichtheid.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mensen blijven er van overtuigd dat vaccinaties dienen om een individu al dan niet te beschermen. Het griepvaccin dient helemaal niet om geen griep te krijgen bij gezonde volwassenen (wel bij ouderen) maar om de kans op genetische combinatie van verschillende griep virussen tot een zeer dodelijk virus te vermijden.
Ook het hpv vaccin dient om dit virus, met de kankers die zij veroorzaakt, te elimineren. Het vaccin is reeds honderden miljoenen keer toegedient en zware bijwerkingen zijn (nog) niet ontdekt. De gevolgen van het hpv virus zijn wel gekend.
Medicatie is nooit zonder gevaar. Het weigeren van vaccinatie is nog veeeeel gevaarlijker.
Ook het hpv vaccin dient om dit virus, met de kankers die zij veroorzaakt, te elimineren. Het vaccin is reeds honderden miljoenen keer toegedient en zware bijwerkingen zijn (nog) niet ontdekt. De gevolgen van het hpv virus zijn wel gekend.
Medicatie is nooit zonder gevaar. Het weigeren van vaccinatie is nog veeeeel gevaarlijker.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
-
appelfflap
- Banned
moest je in de familie een geschiedenis van borst-, baarmoeder- en aanverwante kankers hebben dan is dit een bijzonder slecht advies.Cluny schreef: Voorlopig is mijn oordeel.
vaccins dienen, zoals pallieter aangeeft, niet voor een enkel individu
vaccins dienen om ziektes uit te kunnen roeien of hun opmars/verspreiding te stuiten (daarom oa griepvaccins bij risicogroepen) .
niet vaccineren? als +90% zich wel vaccineert beschermt de groep je wel.
en de belangrijkste medische doorbraken in de menselijke geschiedenis? in de top 5 zul je zeker proper water, antibiotica en vaccinaties terugvinden
En als dat niet het geval is, is het advies niet bijzonder slecht.appelfflap schreef:moest je in de familie een geschiedenis van borst-, baarmoeder- en aanverwante kankers hebben dan is dit een bijzonder slecht advies.Cluny schreef: Voorlopig is mijn oordeel.
Voorlopig ben ik alleen maar nieuwsgierig of er een relatie is tussen de gemelde klachten en deze vaccinaties. Wat inhoudt dat we nog wel een paar jaar af moeten wachten.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Tenzij je natuurlijk inzit met die mensen die je gaat besmetten die wel gevoelig zijn voor kanker.Cluny schreef: En als dat niet het geval is, is het advies niet bijzonder slecht.
Voorlopig ben ik alleen maar nieuwsgierig of er een relatie is tussen de gemelde klachten en deze vaccinaties. Wat inhoudt dat we nog wel een paar jaar af moeten wachten.
Laatst gewijzigd door pallieter op 09 dec 2015 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
-
appelfflap
- Banned
de vraag is natuurlijk hoe frequent klachten voorkomen, hoe zwaar ze zijn en hoe ze in verhouding staan tot het beoogde doel. wegen voordelen op tegen nadelen?Cluny schreef: Voorlopig ben ik alleen maar nieuwsgierig of er een relatie is tussen de gemelde klachten en deze vaccinaties.
je link spreekt over 200 klachten maar niet hoeveel er ingeënt werden.
wat last rond de prikplek en een beetje grieperig is volledig in lijn met andere vaccinaties en lijkt mij niet op te wegen tegen het voordeel (de kanker voorkomen)
de verhalen dat vaccinaties autisme, adhd, ms, fibromyalgie,cvs,verlamming,... zoude veroorzaken hoort bij de klassieke sprookjesverhalen