De wereld is een multicultuur die zich aan het vermengen is en waarbij 'respect voor het anderszijn van de ander' de nieuwe omgangsvorm dient te worden.
Ooit waren we aparte landen met monoculturele visies op maatschappij en wereld, nu merken we dat de wereld an zich 1 grote multicultuur is waarvan de leden in toenemende mate elkaar ontmoeten.
De taal die gehanteerd wordt in deze wederzijdse ontmoetingen zal de taal van het wederzijds respect moeten zijn.
Vrijheid van meningsuiting en respect voor het anderszijn van de ander is een logisch gevolg van de groeiende diversiteit, eigen aan een zich onder elkaar vermengend multicultureel wereldvolk.
Diversiteit is de natuurlijke omgeving waar het respect voor de vrijheid van meningsuiting en het respect voor het anderszijn van de ander voor iedereen kan gedijen. Respect voor een diversiteit aan meningen, visies, maatschappijmodellen en gedragingen en dies meer is een noodzakelijk gevolg van een zich ontmoetende wereld.
We komen uit onze monoculturele landjes en ontmoeten elkaar meer en meer. Diversiteit of respect voor elkaars anderszijn wordt de taal van de wereldburger die zoekt naar wat ons als mensen bindt in plaats wat ons scheidt.
Dit zijn de groeipijnen van een wereld die een nieuwe taal leert: de nieuwe taal van diversiteitsdenken. Het leren omgaan met het anderszijn van de ander.
De wereld is een multicultuur die zich aan het vermengen is
Moderator: Moderators
De wereld is een multicultuur die zich aan het vermengen is
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
- vegan-revolution
- Superposter
Re: De wereld is een multicultuur die zich aan het vermengen
Ik zou daaraan graag toegevoegd willen zien : met daarbij de eis van het respecteren van mensenrechten door eenieder. Wanneer een culturele uiting mensenrechtenschending inhoudt dan moet die culturele uiting radicaal worden afgeschaft. Dus geen respect voor cultuur, maar wel voor mensenrechten.MaartenV schreef:De wereld is een multicultuur die zich aan het vermengen is en waarbij 'respect voor het anderszijn van de ander' de nieuwe omgangsvorm dient te worden.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Mee eens.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Domme meningen hebben geen respect nodig. Respect hiervoor zou betekenen dat de omgeving een stuk mee moet in de domme richting en dat kan tegenstrijdig zijn met hun onderbouwde mening.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Een multicultuur is prima, maar stimuleer dan ook echt het multi in de cultuur. Nog steeds zie je mono-culturele wijken in bepaalde delen van steden/grotere dorpen.
Zelfs op scholen is het geen onbekend verschijnsel dat 90% "blank of zwart" is.
En hier (op die scholen) begint de multicultuur en daar zou den Haag dus iets over te zeggen moeten (willen) hebben.
Onderwijs is onderwijs gebaseerd op mijn (inmiddels) welbekende onderschrift. Dat betekent geen religieus onderwijs, wel religie op de openbare scholen breed onderwijzen. Zo krijgt de jeugd van jongs af aan kennis (en hopelijk begrip) mee van de andere culturen.
Vermengen is goed. We zijn uiteindelijk allemaal MENS, dus we moeten wel met elkaar op dit planeetje kunnen leven. Begrip voor andersdenkenden lijkt me dan van essentieel belang. Niet afzonderen omdat je anders denkt, maar in gesprek blijven.
Zelfs op scholen is het geen onbekend verschijnsel dat 90% "blank of zwart" is.
En hier (op die scholen) begint de multicultuur en daar zou den Haag dus iets over te zeggen moeten (willen) hebben.
Onderwijs is onderwijs gebaseerd op mijn (inmiddels) welbekende onderschrift. Dat betekent geen religieus onderwijs, wel religie op de openbare scholen breed onderwijzen. Zo krijgt de jeugd van jongs af aan kennis (en hopelijk begrip) mee van de andere culturen.
Vermengen is goed. We zijn uiteindelijk allemaal MENS, dus we moeten wel met elkaar op dit planeetje kunnen leven. Begrip voor andersdenkenden lijkt me dan van essentieel belang. Niet afzonderen omdat je anders denkt, maar in gesprek blijven.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Afschaffen bijzonder onderwijs om te beginnen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.