Euthanasie in de gevangenis.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
siger

Euthanasie in de gevangenis.

Bericht door siger »

Voor het eerst heeft een gevangene in België euthanasie laten uitvoeren. Dat is enkele maanden geleden gebeurd, maar het is nu pas bekend geraakt, zo meldde vtm donderdagmiddag in Het Nieuws.
[...]
Een geïnterneerde in Turnhout die twee moorden heeft gepleegd en al 27 jaar vastzit, wil ook euthanasie plegen. Hij voldoet aan alle wettelijke voorwaarden om die euthanasie te laten uitvoeren.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120913_100

Ik ben voorstander van het recht op euthanasie, ook voor gevangenen.
PietV.
Erelid

Re: Euthanasie in de gevangenis.

Bericht door PietV. »

siger schreef:
Ik ben voorstander van het recht op euthanasie, ook voor gevangenen.
Uiteraard. Hier wordt vaak aan voorbijgegaan. Zit wel een beetje met de uitbreiding ondraaglijk psychisch lijden. Als dit een criterium zou worden, dan loopt een gevangenis leeg. En of dat de bedoeling is dat vraag ik me af.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik heb daar weer wat minder probleem mee, bv, iemand die vind dat hij ondragelijk lijdt bij 4 jaar opsluiting en euthanasie wil pleegt in geen geval recidive meer.
siger

Bericht door siger »

Stel dat je dochtertje van 8 ontvoerd, gefolterd, verkracht en vermoord was.
Ik zou er vrede mee nemen als de dader na bijvoorbeeld twintig jaar om euthanasie vraagt.
Meer dan dat hij na twintig jaar vrijkwam.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Al zou hij het vragen, en krijgen, direct na de veroordeling !

Het allerbelangrijkste, zeg ik als niet direct betrokkene, is dat het echt nooit meer door deze persoon kan gebeuren.

Ik begrijp dat het wraak/genoegdoening element dan mogelijk niet (genoeg) voldaan wordt, maar hoeveel straf zou dat wel doen?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Plaats reactie