Bron:CIP
Voetballer eist miljoenen van Baptistenkerk
Een voormalige voetballer, die nooit verder kwam dan een klein clubje in Portugal, heeft een rechtszaak aangespannen tegen een Britse Baptistenkerk. De speler in kwestie, Arquimedes Nganga, eist ongeveer tien miljoen euro van de kerk. De voetballer heeft op zijn 25ste zijn voetbalschoenen aan de wilgen gehangen.
Dit deed hij vanwege zijn bekering tot het geloof. Hij was 19 jaar actief als evangelist. Nu claimt hij in 1989, toen hij tot bekering kwam een loopbaan bij Manchester United te zijn misgelopen. Nganga's maximale vergoeding was 200 euro per maand. Nu zegt hij dat hij makkelijk had kunnen meedraaien met de Engelse top.
En dus is de speler 20.000 euro per week misgelopen volgens eigen berekeningen. Zijn voormalige kerk beschuldigt hij nu van van misleiding en van de verwoesting van zijn sociale leven. Ook vindt hij dat de kerk hem psychische schade heeft toegebracht.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een rechter zal weinig heel laten van een volwassene die een carrière wending ondergaat. Maar het is een bijzonder stukje nieuws in reli-land. Ben het nog niet in deze vorm tegen gekomen. Zou hij toch ergens gelijk hebben. Kun je mensen ongestraft manipuleren opdat ze alles loslaten wat ze op dat moment hebben?
Moderator: Moderators
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
a.r.
Re: Voetballer eist miljoenen van Baptistenkerk
Ja hoor dat kan gewoon...Jesus loves you...give up your old live, pray to Jesus ...and be baptised...wandel in het licht van de heer en je bent gered...wel..tot je weer wakker word uit je baptistisch/evangelische droom natuurlijk!!!!
-
Destinesia
Re: Voetballer eist miljoenen van Baptistenkerk
Ik herken de boosheid en de teleurstelling van deze voetballer en snap ook dat hij vind dat de kerk hem heeft misleid. Zo voelt het voor mij nu ook, na 15 jaar lang in evangelisch dromenland te hebben geleefd. Toch is het zijn eigen domme rotschuld zoals dat voor mij ook geldt. Dan had hij maar beter op moeten letten toen al die belachelijke onzin van Genesis tot Openbaringen ooit aan hem werd verkondigd. Je bent zélf verantwoordelijk voor wat je je laat aansmeren aan religieuze gekte. Ach wat heb ik een hekel aan religie. Ja aan alle religie! Voor de rest kan ik persoonlijk alleen maar anderen tegen alle soorten van geloof (ja alle geloof!) proberen te waarschuwen, en hopen dat men óóit alle evangelisatie zal verbieden (weg bijvoorbeeld ook met de E.O en zijn jongerendagen waar de jeugd schandelijk wordt voorgelogen) Het verbieden van bijvoorbeeld het soort evangelisatie op de televisie door bijvoorbeeld David Maasbach.PietV. schreef:Zijn voormalige kerk beschuldigt hij nu van van misleiding en van de verwoesting van zijn sociale leven. Ook vindt hij dat de kerk hem psychische schade heeft toegebracht.
Waarom vind ik alle geloof schadelijk? Wel het is een leugen over hoe de wereld volgens een geloofsstroming in elkaar steekt. Het is een valse beschouwing en een valse verklaring naar de argeloze toehoorders over de oorzaak en het doel van het bestaan! Zelfs al dreigt men niet met een hel......toch is de "verklaring" in de kern een leugen. Geloof is onbetrouwbaar omdat geloof een bodemloze hoogte is waar vanalles aan leugens kan worden "aan- vast -geloofd".
Geloof .......... is niets anders dan onbeperkt kunnen liegen en tegelijkertijd hartgrondig geloven dat "God met je is".
Keihard liegen tegen jezelf en anderen over 'hoe de wereld, inclusief het hiernamaals, in elkaar steekt'.
Weg met alle religie dus. Want men mag niet liegen en dreigen.
Nog even over de voetballer: Natuurlijk is hij misleid en is dat jammer maar dat heeft hij wel mooi even zélf laten gebeuren waar hij zélf bij was. En deze kerk waar alle leden van deze kerk nog steeds in dromenland leven die snappen deze aanklacht toch niet. Die geven de satan, de voetballer zijn geldzucht, en "hang naar de wereld" de schuld en zullen voor hem bidden. Hahaha. Daarom zou deze voetballer er beter aan doen niet zo egoïstisch te zijn en zich beter op een Portugese Freethinker variant aan te melden om anderen te waarschuwen tegen "geloof".
Ja alle geloof!