Onrein en niet meer welkom

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
chromis
IT Tech. & Moderator

Onrein en niet meer welkom

Bericht door chromis »

Belachelijk! Ronduit belachelijk!

http://frontpage.fok.nl/nieuws/58225
fok! schreef: Knorretje niet meer welkom op Engels gemeentekantoor
Gepost door David Amon (Davitamon) - Bron: The Sun
Gepubliceerd: zondag 2 oktober 2005 @ 01:03
Plaatjes van Knorretje, het vriendje van Winnie de Poeh, en andere afbeeldingen van varkentjes zijn niet langer gewenst in een Engels gemeentekantoor in West Midlands. Dit is bepaald na een klacht tegen stressballetjes in de vorm van een varkentje.

Medewerkers moeten dergelijke voorwerpen, van speelgoed en porseleinen figuurtjes tot Winnie de Poeh kalenders met Knorretje erop, verwijderen van het kantoor. Dit om te voorkomen dat de Islamitische medewerkers, welke varkens als onrein zien, zich beledigd voelen. "Dit is tolerantie van geloofsovertuigingen", aldus gemeenteraadslid Mahbubur Rahman.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Samante

Bericht door Samante »

Ja dat is inderdaad belachelijk.

Ook wel een beetje begrijpelijk dat moslims klagen. Ik zie het echter eerder als een soort spel.

In Europa is de roep om bijvoorbeeld hoofddoeken uit het alledaags leven te bannen aan het groeien. Naar mijn idee ook iets belachelijks. Wat de burkha betreft die alleen de ogen laat zien kan ik me indenken dat je beperkingen daaraan oplegt.

Maar die moslims gaan nu klagen over knorretje omdat het varkentje onrein is.
Volgens mij gewoon logisch gevolg van een hetze die gevoerd wordt momenteel tegen alle uitingen van de islam. Moslims slaan terug en willen een ban op tekenfilmfiguurtjes.
Ergens wel komisch ook.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ja jeetje, dit slaat weer nergens op. Alleen al om die reden zou ik een groot tshirt aan trekken met een varken op de ene en een burka op de andere kant. Respect voor elkaar betekent niet dat je elkaar e.e.a. mag opleggen wat religie betreft.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
pieps
Forum fan

onverdraagzaamheid

Bericht door pieps »

... kan enkel maar zeggen dat ze kennelijk goed intergreren , die moslims . Als je bedenkt wat christenen hier in de loop der eeuwen allemaal hebben verboden of hebben getracht te verbieden . :cry:
't is natuurlijk wel van de gekken dat in een redelijk beschaafd land ( o.k. ze rijden links , en hebben wat rare maten ) als Engeland , een gemeentebestuur dit soort onzinregelgeving uitvoerd .

groetjes Pieps
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
Sararje
Superposter

Re: onverdraagzaamheid

Bericht door Sararje »

pieps schreef: ( o.k. ze rijden links , en hebben wat rare maten )
Pieps, die moeten er bij het volk uitgroeien maar in principe zijn ze afgeschaft hoor.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plaats reactie