IJspret.
Moderator: Moderators
IJspret.
Even terugblikken.
13.000 (geregistreerde) gewonden.
Bijvoorbeeld meer dan 5000 botbreuken.
Totale schade 46 miljoen Euro.
Dat zijn wel heel hoge kosten voor anderhalve week ijspret.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Re: IJspret.
Ach de verzuimkosten wegens meer drinken dan goed voor je is bij carnaval zijn vast een stuk hoger.
NB sportende werknmers hebben ondanks eventuele blessures een lager verzuim dan niet sporters

NB sportende werknmers hebben ondanks eventuele blessures een lager verzuim dan niet sporters

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ach.doctorwho schreef:Ach de verzuimkosten wegens meer drinken dan goed voor je is bij carnaval zijn vast een stuk hoger.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Helaas, ik ben een van de slachtoffers, die heeft bijgedragen aan de kosten.
Schaatsen doe ik al bijna 60 jaar. Vallen hoort daarbij, zij het meestal maar 1 of 2x per seizoen. Bijna altijd voorover, je rijdt in een scheur of wordt ineens afgeremd door slecht ijs. Kon me altijd keurig opvangen.
Deze keer teveel op de achterkant en achterover gevallen. In een poging gecontroleerd te vallen en niet op mijn achterhoofd, mij opgevangen met de linker arm, elleboog op het ijs, schouder uit de kom.
Bijna flauwvallend van de pijn in het ziekenhuis beland. Bij het uittrekken van mijn jas werd mijn arm zodanig gedraaid, dat de arm weer in de kom schoot. Pijn onmiddellijk sterk verminderd. Voor alle zekerheid nog een foto gemaakt. Verder geen beschadigingen.
Liep dus goed af, maar wel consultkosten en foto kosten.
Nou ja, afgelopen jaar meer premie betaald dan kosten gemaakt. En als het hierbij blijft dit jaar, verdienen ze toch nog aan mij.
Schaatsen doe ik al bijna 60 jaar. Vallen hoort daarbij, zij het meestal maar 1 of 2x per seizoen. Bijna altijd voorover, je rijdt in een scheur of wordt ineens afgeremd door slecht ijs. Kon me altijd keurig opvangen.
Deze keer teveel op de achterkant en achterover gevallen. In een poging gecontroleerd te vallen en niet op mijn achterhoofd, mij opgevangen met de linker arm, elleboog op het ijs, schouder uit de kom.
Bijna flauwvallend van de pijn in het ziekenhuis beland. Bij het uittrekken van mijn jas werd mijn arm zodanig gedraaid, dat de arm weer in de kom schoot. Pijn onmiddellijk sterk verminderd. Voor alle zekerheid nog een foto gemaakt. Verder geen beschadigingen.
Liep dus goed af, maar wel consultkosten en foto kosten.
Nou ja, afgelopen jaar meer premie betaald dan kosten gemaakt. En als het hierbij blijft dit jaar, verdienen ze toch nog aan mij.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Wat voor zin heeft het om het schaatsen eruit te vissen?Dat zijn wel heel hoge kosten voor anderhalve week ijspret.
Zo kun je ook de kosten berekenen van wintersporten, duiken, zonvakanties (huidtumoren), amateurvoetbal...
Autoverkeer? 15.000 vroegtijdige doden per jaar, nog los van de doden en gewonden bij verkeersongelukken zelf.
Alcohol, tabak, zoetigheid,... oorzaken van tal van ziektes.
Te veel achter je PC zitten (RSI, te weinig beweging)...
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gewoon.gerard_m schreef: Wat voor zin heeft het ................?
Info!
Maar we bestaan niet zuiver om rekeningen laag te houden. Ach, soms mogen we best wat kosten als het vette fun betekent.
Laten we eerlijk zijn, mensen gaan bewust risico's aan, andere mensen weer niet. Als mensen niet bewust genoeg zijn van de risico's dan is het best een idee dit bespreekbaar te maken.
Een hoop van de ellende had m.i. bespaard gebleven als mensen vaker op ijs staan. Iets voor de niet frequente schaatser om over na te denken. Sneller en meer ervaring op natuurijs opdoen zit er natuurlijk niet in, maar het is wel handig om in het voor seizoen eventjes op te trainen.
Dit geldt overigens inderdaad ook voor de zwembroek-fitnessklant en de bikini-hardloper, of de 50-plusser die zich ineens realiseert dat de tijd tot zijn dood korter is dan de tijd tot zijn geboorte en ineens competatief gaat tennissen met overmatige inzet om het gebrek aan beweging in de eerste helft van zijn leven te compenseren.
Als de schaatser aan zelfoverschatting lijdt, dan is er een goed systeem om de gevolgen daarvan te betalen. Ik zie geen reden om door de kosten de pret te laten bederven.
Groet,
Bob
Een hoop van de ellende had m.i. bespaard gebleven als mensen vaker op ijs staan. Iets voor de niet frequente schaatser om over na te denken. Sneller en meer ervaring op natuurijs opdoen zit er natuurlijk niet in, maar het is wel handig om in het voor seizoen eventjes op te trainen.
Dit geldt overigens inderdaad ook voor de zwembroek-fitnessklant en de bikini-hardloper, of de 50-plusser die zich ineens realiseert dat de tijd tot zijn dood korter is dan de tijd tot zijn geboorte en ineens competatief gaat tennissen met overmatige inzet om het gebrek aan beweging in de eerste helft van zijn leven te compenseren.
Als de schaatser aan zelfoverschatting lijdt, dan is er een goed systeem om de gevolgen daarvan te betalen. Ik zie geen reden om door de kosten de pret te laten bederven.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Maar wat wil je dan? Schaatsen verbieden? Is dat niet de meest intense betutteling en zurigheid haalbaar?Cluny schreef:Even terugblikken.
Duidelijk maken dat de ijpret wel een prijs heeft.Wormpje schreef:Maar wat wil je dan?
Nee.Schaatsen verbieden?
Nee, alle sex buiten het huwelijk verbieden is erger.Is dat niet de meest intense betutteling en zurigheid haalbaar?
Zou het helpen om knie en elleboogbeschermers verplicht te stellen. Ook een helm behoort in dit geval tot de standaarduitrusting. De klassieke stoel kom ik ook niet meer tegen. Iedereen kan tegenwoordig gelijk goed schaatsen. Bij het skaten is het tamelijk geaccepteerd om jezelf te beschermen. Zit er verschil qua hardheid tussen beton en ijs?Cluny schreef: Bijvoorbeeld meer dan 5000 botbreuken.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ik ben tegen verplicht stellen.PietV. schreef:Zou het helpen om knie en elleboogbeschermers verplicht te stellen. Ook een helm behoort in dit geval tot de standaarduitrusting. De klassieke stoel kom ik ook niet meer tegen. Iedereen kan tegenwoordig gelijk goed schaatsen. Bij het skaten is het tamelijk geaccepteerd om jezelf te beschermen. Zit er verschil qua hardheid tussen beton en ijs?Cluny schreef: Bijvoorbeeld meer dan 5000 botbreuken.
Ik kan mij nog levendig herinneren hoe ik als bromfietser verplicht met die lullige helm op moest rijden.
De bromfietsmarkt is toen ook dramatisch ingestort.
Ik wel.Jim schreef:Kun je dat laatste onderbouwen?
Ik kan me dat niet zo herinneren......
Het opzoekwerk levert weinig hard materiaal op. Het is dan ook meer dan 35 jaar geleden.
Cluny schreef:
Het is mijn ervaring dat bromfietsers die zonder helm op een ongeluk hebben gehad en die daardoor met hersenletsel in het ziekenhuis opgenomen werden, spijt hebben (als ze het althans na kunnen vertellen) dat ze geen bromfietshelm hadden gedragen.Ik kan mij nog levendig herinneren hoe ik als bromfietser verplicht met die lullige helm op moest rijden.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️