Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 22 mar 2023 14:19 Toch is het enge en nare en buitengewoon gevaarlijke aan deze karakterschets dat deze mensen opgegroeid zijn met Leugens waardoor ze hier waarschijnlijk zelf in gaan geloven. Kijk naar Trump. Is het toneelspel of gelooft hij daadwerkelijk dat de verkiezingen gestolen zijn.
Trump is een narcist die alles doet om geweldig te worden gevonden en niet snel iets terugneemt, tenzij het zonder gezichtsverlies kan. Zelfs de kleinste vorm van kritiek op hem weegt als een ondraaglijke ballast die simpelweg niet onbeantwoord kan blijven.
Idem met Poetin.
Poetin weet erg goed dat hij liegt. Voor hem is de leugen simpel een opportuun middel, net als moord of - indien nodig - elke andere misdaad. Hij is een koele apathische persoon die er alles aan doet om de macht te behouden en nergens voor terugdeinst.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik meende iets interessants te zien in de beelden bij dat bezoek van Xi aan Putin.
Volgens mij moet hij Putin niet werkelijk of boeit de kleine man hem in het geheel niet.
Xi speelt vriendelijk wat. Rusland komt hem gewoon goed uit voor de verdere ontwikkeling van China.
En heel stilletjes en verdekt masseert hij Putin (als een ware Aziaat van een nu zeer machtig land).
Volgens mij had Putin dat ook wel in de gaten.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Tactische kernwapens in Witrusland, malle man. Slaapt hij wellicht beter, want veiliger voor de Navo. Denkt hij. :lol:
Wel, éen tactisch bommetje op het Westen en... jawel..
Ook de Chinezen bv. hebben hem gewaarschuwd geen grapjes te maken met kernwapens. In hun 12 punten vredesvoorstel betreffende Ukraine.

Dit zulllen die Witrussen overigens leuk vinden... worden ze doelwit in mogelijk benarde tijden.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

@Rereformed, gefeliciteerd, Finland is door de ballotage en lid van de NAVO.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 23 mar 2023 00:26 Ik meende iets interessants te zien in de beelden bij dat bezoek van Xi aan Putin.
Volgens mij moet hij Putin niet werkelijk of boeit de kleine man hem in het geheel niet.
Xi speelt vriendelijk wat. Rusland komt hem gewoon goed uit voor de verdere ontwikkeling van China.
En heel stilletjes en verdekt masseert hij Putin (als een ware Aziaat van een nu zeer machtig land).
Volgens mij had Putin dat ook wel in de gaten.
ik snap niet waarom iedereen denkt dat China en Rusland en bondgenoten zouden zijn.
China profiteert maximaal van de situatie
Rusland is een paria en China krijgt grondstoffen aan spotprijzen, natuurlijk dat Xi vriendelijk doet.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Mullog schreef: 31 mar 2023 07:32 @Rereformed, gefeliciteerd, Finland is door de ballotage en lid van de NAVO.
Finnen steken niet de vlag uit voordat the highly honored and great President Erdogan, - misschien volgende week -, een kans ziet de voor hem zo kostbare tijd vrij te maken om er, welwillendheid als hij is, zijn handtekening onder te zetten. :D
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 31 mar 2023 07:40 Ik snap niet waarom iedereen denkt dat China en Rusland en bondgenoten zouden zijn.
Rusland is een paria en China krijgt grondstoffen aan spotprijzen, natuurlijk dat Xi vriendelijk doet.
Hoezo 'iedereen'? Ik geloof dat van het omgekeerde sprake is. Zo ongeveer alle commentaren die ik ben tegengekomen spreken uit dat China een slim spelletje speelt waar het maximaal profiteert van de benarde positie van Rusland, terwijl het er wel voor oppast niet het westen boos te maken door zich als echte bondgenoot te laten zien.
Het feit dat Rusland overgeleverd is aan de goodwill van China is voor Rusland vanzelfsprekend catastrofaal. Op dit moment begint China al banden aan te halen met de staten in centraal Azië.

Uiteindelijk zal Poetin aangewezen worden als de oorzaak voor de catastrofale ondergang van Rusland.
Born OK the first time
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

China en Rusland hebben dezelfde vijand: het westen. Dat maakt ze nog geen bondgenoten.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Zolang Europese landen maar niet teveel voor Chinese sirene-zangen gaan vallen.
Xi lijkt weer gevaarlijk op te krabbelen uit de politieke lappenmand waar hij eind vorig jaar in terecht leek gekomen, thuis. Het gaat allemaal zo snel...
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

President Loekasjenko van Belarus vreest kernoorlog, eist bestand

Dit soort berichten vind ik verontrustend. Het begint al met het plaatsen van kernwapens in Belarus. En nu een vazal van Poetin die beweert dat de steun van de NAVO aan Oekraïne tot een kernoorlog gaat leiden. Gemakshalve wordt er natuurlijk geen woord gezegd over dat het hele gedoe begon met de door Rusland georkestreerde afscheidingsbeweging in Oekraïne gevolgd door een op valse gronden inval door Rusland in Oekraïne.

Gezien het gebrek aan Russisch succes in dit conflict en de sancties die steeds voelbaarder worden door de Russen worden de belemmeringen voor de nucleaire kaart kleiner. Straks is het enige wat nog tegenhoudt de Russische angst dat de helft van de raketten bij start al ontploft en niet op plaats van bestemming (wat mij niet onrealistisch lijkt gezien het gebrek aan onderhoud en de deplorabele toestand van het Russische leger in zijn algemeenheid en het feit dat ze naar Belarus verplaatst worden).
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Rereformed schreef: 31 mar 2023 08:08
appelfflap schreef: 31 mar 2023 07:40 Ik snap niet waarom iedereen denkt dat China en Rusland en bondgenoten zouden zijn.
Hoezo 'iedereen'? Ik geloof dat van het omgekeerde sprake is. Zo ongeveer alle commentaren die ik ben tegengekomen spreken uit dat China een slim spelletje speelt waar het maximaal profiteert van de benarde positie van Rusland, terwijl het er wel voor oppast niet het westen boos te maken door zich als echte bondgenoot te laten zien.
Het feit dat Rusland overgeleverd is aan de goodwill van China is voor Rusland vanzelfsprekend catastrofaal. Op dit moment begint China al banden aan te halen met de staten in centraal Azië.

Uiteindelijk zal Poetin aangewezen worden als de oorzaak voor de catastrofale ondergang van Rusland.
Ik zag wat beelden van de ontmoeting van Xi en Poetin. Vriendelijke woorden over en weer maar als blikken konden doden was Xi terplekke neergevallen.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Zelensky geconfronteerd met parlementariërs van de FPÖ die tijdens zijn video toespraak weglopen https://www.reuters.com/world/europe/fa ... 023-03-30/
Het is volgens hen Zelensky die het obstakel is en Oostenrijk moet neutraal blijven. De FPÖ leidt in de opiniepeilingen, in de herfst zijn er in Oostenrijk parlementsverkiezingen.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het leuterprogramma Vandaag Inside, waar ik eens per week bij mee 'moet' kijken heeft regelmatig een Nederlandse inlichtingenman (MIVD) te gast die zijn visie op de oorlog geeft. Hij suggereert om over een paar maanden te gaan onderhandelen want zo kan het niet doorgaan met die doden.
In wat voor wereld leven die mensen? Er valt niks te onderhandelen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 31 mar 2023 08:08 Uiteindelijk zal Poetin aangewezen worden als de oorzaak voor de catastrofale ondergang van Rusland.
uiteraard
stel u voor dat het westen de knoop doorhakt en beslist dat oekraine MOET winnen?
dat het westen eindelijk die angst voor russische nucleaire wapens laat vallen? dat heeft trouwens als positieve bijwerking dat ook staten als Iran inzien dat een atoombom misschien toch geen garantie is op wat dan ook

geef OEkraine alles om heel hun land te bevrijden en ik denk dat poetin vd macht gezet wordt. Hoe moet Poetin het uitleggen als hij de Krim zou verliezen?

China en rusland hebben een gemeenschappelijke vijand nu.
darom is het ook belangrijk om oekraine te laten winnen. China tonen dat het menens is en ze niets meoten proberen daar in azie
Kwestie dat china ziet dat wij niet zullen falen

ok, dat rusland crasht en plots een wingewest is voor CHina? misshcien moet je dat er eventjes bijnemen. China heeft 0 argumenten en redenen om Rusland te steunen
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 31 mar 2023 19:14 stel u voor dat het westen de knoop doorhakt en beslist dat oekraine MOET winnen?
dat het westen eindelijk die angst voor russische nucleaire wapens laat vallen? dat heeft trouwens als positieve bijwerking dat ook staten als Iran inzien dat een atoombom misschien toch geen garantie is op wat dan ook

geef OEkraine alles om heel hun land te bevrijden en ik denk dat poetin vd macht gezet wordt. Hoe moet Poetin het uitleggen als hij de Krim zou verliezen?
Het lijkt me dat het westen een zo voorzichtig mogelijk spel blijft spelen. Het lijkt erop dat het westen Oekraïne net genoeg steun geeft (heeft gegeven) om over een maand met het zomeroffensief te beginnen. En waarschijnlijk zal het dan gaan om de Krim van twee kanten, in het noorden en via de Kerch-brug, af te sluiten van de rest van Rusland, waarna het offensief kan doorgaan met de herovering van de Krim.
Dit offensief zal beslissend zal zijn. Winnen ze het offensief dan is het waarschijnlijk gedaan met het regime van Poetin. Lukt het ze niet dan blijft de oorlog steken in een stilstaande oorlog die jaren kan duren.

Beide uitkomsten zijn - geopolitiek gesproken - voordelig voor het westen.
Born OK the first time
Plaats reactie