Ach, misschien liet hij een dragqueen voorlezen voor de kleine Willem.
Nee, Bernard was fout, zo fout als een BN-er maar kon zijn. Het hele huwelijk met Juultje was volgens mij ook al georkestreerd. Geen idee hoe ze op Bernhard uit zijn gekomen.
Moderator: Moderators
Ach, misschien liet hij een dragqueen voorlezen voor de kleine Willem.
Precies, ik krijg dan ook de indruk dat hij zich daar niet voor schaamde. En misschien kon hij het af en toe tevoorschijn halen om aan zijn vriendjes te laten zien die ook stiekem nazi waren gebleven. Als hij zich ervoor had geschaamd, dan had hij het gewoon kunnen verbranden, niemand zou erachter zijn gekomen.B.S. schreef: ↑05 okt 2023 17:24 Hij moest zijn lidmaatschap van de NSDAP in 1937 opzeggen omdat hij met de Nederlandse kroonprinses ging trouwen. Dat moest ook van de Duitse wet. Als genaturaliseerde Nederlander kon de prins geen lid blijven.
Het bizarre is: waarom heeft hij die lidmaatschapst kaart al die jaren bewaard? Met alles wat er na de oorlog bekend werd?
Die man heeft Nederland gewoon al die jaren vernaggeld.
Kan ook koopmansgeest geweest zijn.B.S. schreef: ↑20 okt 2023 12:55 Dan maak je excuses, is het weer niet goed https://www.nu.nl/koningshuis/6286117/o ... -auto.html
Overigens is het een curieus gegeven dat onder het VOC-bewind in de Kaap-regio de Khoi (Hotent...) en de San (Bosjes...) zelf nooit tot formele slavernij gebracht werden (slecht behandeld zijn ze wel natuurlijk).
Uit bovenstaand artikel:B.S. schreef: ↑20 okt 2023 12:55 Dan maak je excuses, is het weer niet goed https://www.nu.nl/koningshuis/6286117/o ... -auto.html
Overigens is het een curieus gegeven dat onder het VOC-bewind in de Kaap-regio de Khoi (Hotent...) en de San (Bosjes...) zelf nooit tot formele slavernij gebracht werden (slecht behandeld zijn ze wel natuurlijk).
Het is ook mogelijk dat hij er aan hechtte en ze pas op het laatste moment wilde vernietigen.Henry II schreef: ↑09 okt 2023 14:20Precies, ik krijg dan ook de indruk dat hij zich daar niet voor schaamde. En misschien kon hij het af en toe tevoorschijn halen om aan zijn vriendjes te laten zien die ook stiekem nazi waren gebleven. Als hij zich ervoor had geschaamd, dan had hij het gewoon kunnen verbranden, niemand zou erachter zijn gekomen.B.S. schreef: ↑05 okt 2023 17:24 Hij moest zijn lidmaatschap van de NSDAP in 1937 opzeggen omdat hij met de Nederlandse kroonprinses ging trouwen. Dat moest ook van de Duitse wet. Als genaturaliseerde Nederlander kon de prins geen lid blijven.
Het bizarre is: waarom heeft hij die lidmaatschapst kaart al die jaren bewaard? Met alles wat er na de oorlog bekend werd?
Die man heeft Nederland gewoon al die jaren vernaggeld.
Houdt het dan nooit op?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑20 okt 2023 16:28
Ik denk dat dat ook Horst Tappert (Derrick) is overkomen.
Maar heeft niet ieder wat liggen wat hij/zij eigenlijk zou moeten/wilde vernietigen?
Over King Kong is men het nog steeds niet eens.Berjan schreef: ↑22 okt 2023 14:50 Ik ben vooral benieuwd of Bernard nog een nazi was ten tijde van de oorlog. Misschien was hij wel een soort spion? Zo is bekend dat King Kong een graag geziene gast was bij Bernard in bevrijd Belgie en dat King Kong de "slag om Arnhem" verraden kan hebben. Maar de nazi's geloofden hem niet zo.
King Kong is de bijnaam van een man die ooit in het verzet zat en uiteindelijk verrader werd omdat de SD zijn broer (die ook in het verzet zat) gevangen hadden genomen en dreigden hem te doden als King Kong geen verrader werd.
Bernard heeft veel mensen op het verkeerde been gezet door te oreren over zijn heldendaden. Pas na de oorlog bleek het dat Bernard overdreef.
https://www.youtube.com/watch?v=lLRTLtjiw9A