A12 zitters

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

A12 zitters

Bericht door doctorwho »

Vorige week zaterdag in Den Haag om te genieten van de open monumentendagen. Warm weer voor een stedentripje maar relatief rustig in de stad. Mogelijk had dit er mee te maken dat zaterdag de stad moeilijker te bereiken was vanwege de bezetting van een deel van de A12. Had er geen last van want was vrijdag al aangekomen om in te checken bij een gezellig hotel in de binnenstad. De zondag van vertrek mijn navigatie een route om de demonstranten laten kiezen. Vlotte terugreis want vanaf Den Haag weinig verkeer op de A12.
Op mijn werk sprak ik een collega die in het weekend ook op de A12 demonstreerde. Toen ik hem confronteerde met zijn globale vliegreizen leek er geen besef dat dit nu net één van de " gesubsidieerde" zaken is. Een andere dacht dat het om stikstof ging. Kortom hoe goed is de gemiddelde protesterende wegbezetter ingelicht.
De subsidies aan bedrijfstakken die veel gebruik maken van fossiele brandstoffen zijn overigens een stuk hoger dan gedacht
Fossiele sector krijgt tussen 39,7 en 46,4 miljard euro subsidie, nog meer dan gedacht
https://nos.nl/artikel/2490599-fossiele ... an-gedacht

Wat echter wel duidelijk is dat deze ontwikkeling met de beste wil van de wereld niet van vandaag op morgen teruggedraaid kan worden. Het is dus naast op de weg zitten meer een kwestie van stemmen op degene die hier het meest aan gaat bijdragen.Het huidige kabinet gaat hier geen potten meer breken.

Ik houd niet van grote mensenmassa's hoe goed ook de bedoelingen sinds deelname aan antikernwapendemonstratie van 29 oktober 1983 vastbesloten dit niet weer mee te maken.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie