Op mijn werk sprak ik een collega die in het weekend ook op de A12 demonstreerde. Toen ik hem confronteerde met zijn globale vliegreizen leek er geen besef dat dit nu net één van de " gesubsidieerde" zaken is. Een andere dacht dat het om stikstof ging. Kortom hoe goed is de gemiddelde protesterende wegbezetter ingelicht.
De subsidies aan bedrijfstakken die veel gebruik maken van fossiele brandstoffen zijn overigens een stuk hoger dan gedacht
https://nos.nl/artikel/2490599-fossiele ... an-gedachtFossiele sector krijgt tussen 39,7 en 46,4 miljard euro subsidie, nog meer dan gedacht
Wat echter wel duidelijk is dat deze ontwikkeling met de beste wil van de wereld niet van vandaag op morgen teruggedraaid kan worden. Het is dus naast op de weg zitten meer een kwestie van stemmen op degene die hier het meest aan gaat bijdragen.Het huidige kabinet gaat hier geen potten meer breken.
Ik houd niet van grote mensenmassa's hoe goed ook de bedoelingen sinds deelname aan antikernwapendemonstratie van 29 oktober 1983 vastbesloten dit niet weer mee te maken.