Digit, jij denkt in de richting van een anomalie in het elektromagnetische veld van de aarde? Die vergroeide bomen zijn wel iets speciaals. (interessante links, dat vortex noemen is voor de show denk ik, anomalie volstaat)
Kan iemand nagaan of er een verband is tussen de frequentie van de Hessdalen-lichten en de zonnecyclus ?
Lijkt me ook de moeite om es te onderzoeken, als ik tijd vind vandeweekend zeker!
PietV
Misschien is het te herleiden tot Coronal Mass Ejection. Uitbarstingen op de zon (protuberansen). Deze geladen deeltjes botsen met zuurstof of stikstofatomen. Normaal zichtbaar als het noorderlicht. Maar misschien zijn er plaatselijke omstandigheden die voor meer activiteit zorgen.
Is mogelijk, maar heb je die docu gezien en het beeldmateriaal van het Hessdalen fenomeen? Het lijkt me toch iets anders dan het noorderlicht, maar eventueel wel gerelateerd. Ik vind dat het fenomeen een raar "gedrag" vertoond, als je dat al zo mag noemen. Er is oa een crash met een boomtop en een proef met laserstralen in die docu. Het is echt wel iets vreemd, vliegt als een aparte energiebol, splitst op in meerdere voegt terug samen. Reageert op invloed van laserstralen, legt soms de elektriciteit plat.
Kitty
Het vreemde is dat de fenomenen zich dus niet alleen hoog in de lucht voordoen, maar ook vlak boven de grond of de huizen.
Ja en het lijkt zelf te bepalen waarheen het beweegt en of het opsplitst of niet (ook door de laserstraal), er zijn dus factoren waarop het reageert.
Vooralsnog denk ik maar niet aan UFO's of soortgelijks.
In stricte zin is het wel een ufo. Maar je bedoelt waarschijnlijk dat het geen aliens zijn, dat denk ik ook. (weet het vrij zeker) Ik zoek eerder in de zin van iets dat met elektromagnetisme te maken heeft, Digit links zijn zeer interessant. Ik ga es spitten in Nasa beeldmateriaal enzo, of dat nog niet vanuit de ruimte is waargenomen.)
Fishook
Hmmm.. lijkt verdacht veel op een graancirkel.

bedoel je dat stuk uitgesneden grond? Ik concentreer me op het echte beeldmateriaal van het fenomeen. Dat uitgesneden stuk grond is wel iets raar, maar het is nog maar de vraag of dat verband houd met het Hessdalen fenomeen. Maar vermoedelijk maak je een grapje
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.