Tijd voor doemdenkers, video van new-energy.tv
Moderator: Moderators
Tijd voor doemdenkers, video van new-energy.tv
Een nieuwe aflevering van [url=http://www.new-energy.tv"]http://www.new-energy.tv[/url] :
Tijd voor doemdenkers
Met oa: een echte realist is geen optimist.
---
Wil iemand reageren?
Tijd voor doemdenkers
Met oa: een echte realist is geen optimist.
---
Wil iemand reageren?
- Sebastiaan
- Bevlogen
- Blackadder
- Ervaren pen
Ben het er erg mee eens, loop al jaren somber rond.
Ik kan nog wel vrolijk zijn, maar dat is altijd van korte duur, vrolijk om een leuk boek, een komische aflevering op tv, kinderspel, een wandeling door het bos, een lekker potje voetbal etc.
Ik ben niet meer vrolijk als basishouding in het leven.
Het is ook moeilijk in relatie met gelovige familieleden. Een reden om het geloof te haten voor mij is de houding dat het hier op aarde nooit meer goed komt, armageddon.. En dat de enige hoop is gelegen in het koninkrijk van god, daar aan de andere kant van de mist (dood)
Gelukkig zijn mijn familieleden in mijn geval daarnaast ook mensen die zich actief inzetten voor de huidige wereld om hen heen, dat is een goede plijster op de wond.
Ik kan nog wel vrolijk zijn, maar dat is altijd van korte duur, vrolijk om een leuk boek, een komische aflevering op tv, kinderspel, een wandeling door het bos, een lekker potje voetbal etc.
Ik ben niet meer vrolijk als basishouding in het leven.
Het is ook moeilijk in relatie met gelovige familieleden. Een reden om het geloof te haten voor mij is de houding dat het hier op aarde nooit meer goed komt, armageddon.. En dat de enige hoop is gelegen in het koninkrijk van god, daar aan de andere kant van de mist (dood)
Gelukkig zijn mijn familieleden in mijn geval daarnaast ook mensen die zich actief inzetten voor de huidige wereld om hen heen, dat is een goede plijster op de wond.
- Sebastiaan
- Bevlogen
Misschien is dat de reden waarom sommige zich inzetten voor het goede doel, om 'de' sombeberheid te verdrijven.Blackadder schreef:Gelukkig zijn mijn familieleden in mijn geval daarnaast ook mensen die zich actief inzetten voor de huidige wereld om hen heen, dat is een goede plijster op de wond.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
- collegavanerik
- Superposter
- Sebastiaan
- Bevlogen
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Als we toch fatalistisch gaan doen, wie bied zich vrijwillig aan om opgegeten te worden? We gaan immers toch dood door van alles waar wij geen invloed op hebben. 
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Hebr 6: