Tijd voor doemdenkers, video van new-energy.tv

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dazz
Contacteer:

Tijd voor doemdenkers, video van new-energy.tv

Bericht door dazz »

Een nieuwe aflevering van [url=http://www.new-energy.tv"]http://www.new-energy.tv[/url] :
Tijd voor doemdenkers

Met oa: een echte realist is geen optimist.

---
Wil iemand reageren?
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Hij bepreekt wel een heel belangrijk punt, namelijk dat doem denken niet sociaal aanvaardbaar is, iedereen moet possitief zijn want anders ben je een buitenbeentje.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Ben het er erg mee eens, loop al jaren somber rond.

Ik kan nog wel vrolijk zijn, maar dat is altijd van korte duur, vrolijk om een leuk boek, een komische aflevering op tv, kinderspel, een wandeling door het bos, een lekker potje voetbal etc.

Ik ben niet meer vrolijk als basishouding in het leven.

Het is ook moeilijk in relatie met gelovige familieleden. Een reden om het geloof te haten voor mij is de houding dat het hier op aarde nooit meer goed komt, armageddon.. En dat de enige hoop is gelegen in het koninkrijk van god, daar aan de andere kant van de mist (dood)

Gelukkig zijn mijn familieleden in mijn geval daarnaast ook mensen die zich actief inzetten voor de huidige wereld om hen heen, dat is een goede plijster op de wond.
Sebastiaan
Bevlogen

Blackadder schreef:Gelukkig zijn mijn familieleden in mijn geval daarnaast ook mensen die zich actief inzetten voor de huidige wereld om hen heen, dat is een goede plijster op de wond.
Misschien is dat de reden waarom sommige zich inzetten voor het goede doel, om 'de' sombeberheid te verdrijven. :wink:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

ZES graden?

zwaar overdreven. :D

dit is veel enger
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Sebastiaan
Bevlogen

Dat ding gaat vroeg of laat af, valt weinig tegen te beginnen. Als dat ding afgaat hebben pas echt en voedsel probleem. :shock:
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

collegavanerik schreef:ZES graden?

dit is veel enger
Met regels, wetgeving, ecotax, windmolens en roetfliter krijgen we die vulkaan er wel onder :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

collegavanerik schreef:ZES graden?

Anti-alarmisme is hier niet toegestaan. Aangezien je al 2 waarschuwingen hebt, ben je bij deze geband.

(Geintje, kon het niet laten.)
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Als we toch fatalistisch gaan doen, wie bied zich vrijwillig aan om opgegeten te worden? We gaan immers toch dood door van alles waar wij geen invloed op hebben. :roll:
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Plaats reactie