Roken helpt tegen longkanker
Moderator: Moderators
- Sebastiaan
- Bevlogen
Roken helpt tegen longkanker
Soms kom je van die verhalen tegen die je toch aan het denken zetten. Is het geen wat de medische wereld ons voorhoud wel altijd wetenschapelijk bewezen. Het verleden heeft laten zien dat dit helaas niet altijd het geval is. We slikken vaak toch veel medische adviezen als zoete koek zonder al te veel kritische vragen te stellen.
in het volgende velhaal wordt de wereld op zijn kop gezet. http://www.vialls.com/transpositions/smoking.html
volgens de schrijver wordt longkanker in de meeste gevallen niet veroorzaakt door roken, maar door radioactief stof dat zich heeft verspreid door onze atmosfeer als gevolg van de vele boven grondse atoom proeven.
in het volgende velhaal wordt de wereld op zijn kop gezet. http://www.vialls.com/transpositions/smoking.html
volgens de schrijver wordt longkanker in de meeste gevallen niet veroorzaakt door roken, maar door radioactief stof dat zich heeft verspreid door onze atmosfeer als gevolg van de vele boven grondse atoom proeven.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Re: Roken helpt tegen longkanker
Zou kunnen. Maar probeer radioactief stof maar eens uit een restaurant te jagen..Sebastiaan schreef:Soms kom je van die verhalen tegen die je toch aan het denken zetten. Is het geen wat de medische wereld ons voorhoud wel altijd wetenschapelijk bewezen. Het verleden heeft laten zien dat dit helaas niet altijd het geval is. We slikken vaak toch veel medische adviezen als zoete koek zonder al te veel kritische vragen te stellen.
De roker is een veel gemakkelijker doelwit.
- LudwigEduardBoltzmann
- Forum fan
Aardig stukkie, maar niet erg geloofwaardig zonder literatuurverwijzingen. Iedereen kan zoiets verzinnen.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
-
BR
Ach ik ben zelf verslaafd aan roken, maar ik erger me dood aan verbalen als ; "Roken veroorzaakt geen longkanker" en dit is wel de overtreffende trap. Dat doet het wel, vraag maar eens op de long afdeling in elk ziekenhuis, althans het draagt er goed aan bij. Ik heb nog nooit een medischs stuk gezien, of een sportarts horen beweren dat roken geen negatieve invloed heb op je gezondheid. en bovenal, nicotine is één van de meest verslavende stoffen!
Overlijden helpt ook tegen longkanker
Op dit moment lijkt mij het roken in publieke ruimte en horeca al goed genoeg aan banden gelegd, al moet m.i. het anti-rookbeleid in de horeca worden aangescherpt. Veel belangrijker lijkt me de vraag hoe de hoeveelheid fijnstof terug te brengen en onze atmosfeer zuiverder te maken.
Groetjes,
Baruch
Groetjes,
Baruch
"Deorum offensae diis curae" [een Romeins principe]
- MOODY BLUE
- Diehard
Juist, ik ben ook verslaafd al rook ik "maar" één pakje shag per week. Als het al geen lonkanker veroorzaakt, dan wel longemfyseem, wat minstens zo erg is.BR schreef:Ach ik ben zelf verslaafd aan roken, maar ik erger me dood aan verbalen als ; "Roken veroorzaakt geen longkanker" en dit is wel de overtreffende trap. Dat doet het wel, vraag maar eens op de long afdeling in elk ziekenhuis, althans het draagt er goed aan bij. Ik heb nog nooit een medischs stuk gezien, of een sportarts horen beweren dat roken geen negatieve invloed heb op je gezondheid. en bovenal, nicotine is één van de meest verslavende stoffen!

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
Moody schreef;
(ja, wees er maar trots op, hoor ik je denken) en gelijk heb je.
Maar stoppen doe ik niet (meer) Hoewel ik dat met enige inspanning wel zou kunnen. Ik heb al eens een rookvrije periode van 13 jaar gehad. En alcohol gebruik ik al tien jaar niet meer, omdat ik het veel te lekker vond.
Maar ik ben nu op een leeftijd waarbij je gaat denken: Ja, maar er moet toch een doodsoorzaak zijn straks....
Stel je voor dat ik overlijd, en de medici kunnen niet zeggen waaraan?
Maar wat echt ongezond is?? Autorijden in het openbaar.
15 jaar geleden was ik in Parijs, en ik kreeg geen lucht meer.
Een droge en pijnlijke keel, en tranende ogen.
Ik dacht even dat het door het roken kwam, maar mijn vrouw had dezelfde klachten, en zij rookt niet.
Ik pleit dan ook voor overdekte snelwegen met om de tien meter een afzuigkap.
Ha, Dat is geen verslaving, maar een slechte gewoonte. Wat jij per week rookt, jaar ik er in één dag doorheen.Juist, ik ben ook verslaafd al rook ik "maar" één pakje shag per week.
(ja, wees er maar trots op, hoor ik je denken) en gelijk heb je.
Maar stoppen doe ik niet (meer) Hoewel ik dat met enige inspanning wel zou kunnen. Ik heb al eens een rookvrije periode van 13 jaar gehad. En alcohol gebruik ik al tien jaar niet meer, omdat ik het veel te lekker vond.
Maar ik ben nu op een leeftijd waarbij je gaat denken: Ja, maar er moet toch een doodsoorzaak zijn straks....
Stel je voor dat ik overlijd, en de medici kunnen niet zeggen waaraan?
Maar wat echt ongezond is?? Autorijden in het openbaar.
15 jaar geleden was ik in Parijs, en ik kreeg geen lucht meer.
Een droge en pijnlijke keel, en tranende ogen.
Ik dacht even dat het door het roken kwam, maar mijn vrouw had dezelfde klachten, en zij rookt niet.
Ik pleit dan ook voor overdekte snelwegen met om de tien meter een afzuigkap.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
-
Samante
Op 4 december ben ik een jaar van het roken af. Eerder probeerde ik met roken te stoppen en dat lukte maar nooit. Pleisters, kauwgom en zelfs acupunctuur met magneetjes in mijn oren. Het was allemaal flauwekul, ben er nu achter dat het gewoon tussen de oren zit. Ik heb denk ik een knop omgezet en nooit meer enig verlangen gehad naar een sigaret dit hele jaar.
De gifstoffen die zich in een sigaret bevinden zijn uiterst bedreigend. Ik vergelijk mijn lichaamscellen nu met bevolkte dorpjes en de sigarettenstoffen met een gifgasaanval.
Ik denk dat ook die gedachte wel ondersteunend werkt in het stoppen met roken.
Ik heb een paar jaar geleden een hartinfarct gekregen en kreeg het uiterst dringende advies om acuut te stoppen met roken. Dat ging toen enkele weken goed, maar uiteindelijk begon ik mijn sigaretten te roken zonder de rook te inhaleren. Evengoed kwamen de gifstoffen in mijn systeem en kreeg ik dezelfde vage klachten als die ik had in de aanloop naar dat hartinfarct. Heb toen die klachten opnieuw opspeelden de sigaret half uitgemaakt en nooit meer een opgestoken. En ik verwacht, zeker nu gebleken is dat het zonder enige moeite gaat, dat ik er ook nooit meer aan zal beginnen.
Als anderen roken maak ik daar geen probleem van. Ik ben gelukkig geen antirookzeikerd geworden. Ik gun iedereen dat sigaretje dat mijzelf ook heel lang heeft gesmaakt. Ook in mijn huis mag bezoek gewoon een peuk opsteken.
De gifstoffen die zich in een sigaret bevinden zijn uiterst bedreigend. Ik vergelijk mijn lichaamscellen nu met bevolkte dorpjes en de sigarettenstoffen met een gifgasaanval.
Ik denk dat ook die gedachte wel ondersteunend werkt in het stoppen met roken.
Ik heb een paar jaar geleden een hartinfarct gekregen en kreeg het uiterst dringende advies om acuut te stoppen met roken. Dat ging toen enkele weken goed, maar uiteindelijk begon ik mijn sigaretten te roken zonder de rook te inhaleren. Evengoed kwamen de gifstoffen in mijn systeem en kreeg ik dezelfde vage klachten als die ik had in de aanloop naar dat hartinfarct. Heb toen die klachten opnieuw opspeelden de sigaret half uitgemaakt en nooit meer een opgestoken. En ik verwacht, zeker nu gebleken is dat het zonder enige moeite gaat, dat ik er ook nooit meer aan zal beginnen.
Als anderen roken maak ik daar geen probleem van. Ik ben gelukkig geen antirookzeikerd geworden. Ik gun iedereen dat sigaretje dat mijzelf ook heel lang heeft gesmaakt. Ook in mijn huis mag bezoek gewoon een peuk opsteken.
- LudwigEduardBoltzmann
- Forum fan
Ik ben een recreatief roker. Ik rook zo nu en dan eens, gemiddeld een paar sigaretten in de week. Soms wekenlang niet, dan ineens een heel pakje tijdens het uitgaan. Dit bevalt me prima eerlijk gezegd.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
Samante schreef
Een ongevraagd advies, want ik dacht er ook zo over.
Steek nooit meer in een stress situatie een sigaret op. Het is mij zo vergaan na 13 niet roken.
Na één sigaret was ik nog verslaafder dan voorheen.
Over ongewild meeroken. Ik zal niet roken in het bijzijn van mijn vrouw, daar heb ik mijn werkkamer voor met een bordje op de deur; "roken verplicht".
Ik zal ook niet in het bijzijn van anderen (niet rokers) een sigaret opsteken. Een kwestie van fatsoen.
En ik verwacht, zeker nu gebleken is dat het zonder enige moeite gaat, dat ik er ook nooit meer aan zal beginnen.
Steek nooit meer in een stress situatie een sigaret op. Het is mij zo vergaan na 13 niet roken.
Over ongewild meeroken. Ik zal niet roken in het bijzijn van mijn vrouw, daar heb ik mijn werkkamer voor met een bordje op de deur; "roken verplicht".
Ik zal ook niet in het bijzijn van anderen (niet rokers) een sigaret opsteken. Een kwestie van fatsoen.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
-
Samante
Dank je voor dit welkome advies. Zoals ik nu kijk naar een sigaret zie ik dat die me in geen enkel opzicht voordeel brengt. Als ik meerook, vooral als iemand een sigaret in de asbak laat branden, heb ik er behoorlijk last van maar ik zeg er niets van.balou schreef:Samante schreefEn ik verwacht, zeker nu gebleken is dat het zonder enige moeite gaat, dat ik er ook nooit meer aan zal beginnen.
In elk geval ben ik zo enorm blij dat het me nu zonder problemen lukt om ervan af te blijven en ik weet ook heel goed dat ik daar mazzel mee heb. Als ik ooit weer zou beginnen is de kans aanwezig dat ik niet zo makkelijk als nu kan stoppen.
Het hartinfarct beschouw ik als een duidelijke waarschuwing en daarnaast is mijn vader overleden aan longkanker/longemfyseem. Het enige excuus dat ik had om te roken was dat het zo gezellig sociaal was. Maar dat laatste excuus houdt steeds minder stand, de roker wordt steeds meer gezien als een paria (niet door mij overigens).
Vroeger wel gerookt maar 12 jaar terug na veel uitgestelde stops toch maar het laatste verzegede pakje in de bureaula laten liggen. Samen met mijn mooie zippo.
Ik heb uitgebreide theorieen over het hoe en waarom van roken en waarom ieder eigenlijk zou moeten stoppen.

Ik heb uitgebreide theorieen over het hoe en waarom van roken en waarom ieder eigenlijk zou moeten stoppen.

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Nooit gerookt, ook nooit de behoefte gehad om te roken of zelfs maar te proberen. Van de verschaalde rooklucht die in mijn kleren zit als ik een avondje uit ben geweest, ga ik over mijn nek. Als ik ooit zou gaan roken, is het pijp: dat vind ik een aangename geur. Sigaret is zo goedkoop, en sigaar stinkt zo mogelijk nog meer. (Maar sigaar moet je vooral 'proeven' in je mond, heb ik me laten vertellen---nou, feest. Graag wil ik een frisse mond houden om te allen tijde met mijn lief te kunnen kroelen.)
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
- collegavanerik
- Superposter

Hebr 6: