De opmars van kunstmatige intelligentie
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: De opmars van kunstmatige intelligentie
Hopelijk weet de AI dan ook snel iets te bedenken om de groeiende kloof met de complotdenkers te overbruggen, Tot nu toe hebben de algoritmes van de sociale media die kloof alleen maar verbreed, Met als gevolg dat alleen een paar vrijdenkers de complotten zien die sommigen smeden om het volk zo dom te houden,
Ik wens u alle goeds
ik had waarschijnlijk beter moeten weten ondertussen - maar deze had ik toch echt niet zien aankomen -
voor onze muzikale talenten
https://iccmr-quantum.github.io/1st_isqcmc/
wat ik me nu afvraag is - welke normale mens neemt dit nu serieus ? ik heb de indruk dat je al bijna een insider moet zijn of op zijn minst een besef moet hebben van wie erachter zit om het te kunnen plaatsen
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Er bestaan ook Quantumwappies denk ik zo
Maar aardige informatie vind je in de podcastserie Onbehaarde Apen dit is de wekelijkse wetenschapspodcast van NRC
Deze aflevering gaat over de Quantumcomputer
https://thebestpodcastshows.nl/podcast/ ... eer-veilig
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
@doctorwho - wat bedoel je met Quantumwappies ???doctorwho schreef: ↑05 aug 2021 07:55Er bestaan ook Quantumwappies denk ik zo![]()
Maar aardige informatie vind je in de podcastserie Onbehaarde Apen dit is de wekelijkse wetenschapspodcast van NRC
Deze aflevering gaat over de Quantumcomputer
https://thebestpodcastshows.nl/podcast/ ... eer-veilig
heb jij nu echt het lef om - sorry - maar eigenlijk zowat de absolute top in quantum(computing) uit te maken voor een stelletje Quantumwappies??
vind persoonlijk ook dat je podcast de quantumcomputer niet al te veel eer aan doet. behalve dat we reeds NISQ - computers hebben , mist het volgens mij 'the point' - ze laten het klinken als een verre wegge toekomst-droom - die tot op heden nog niets heeft opgebracht - ben het daar gewoon niet mee eens.
op gebied van onze kennis en evolutie van de QM en natuurkunde algemeen heeft het reeds zeer veel opgebracht.
(ook al dien ik toe te geven dat het gedeeltelijk dubieus is - er was geen onderzoeksgeld voor (quantum) foundations - dus verkochte de personen geintresseerd in foundations zichzelf als quantumcomputers experten - ondertussen er eigenlijk voornamelijk aan de foundations gewerkt werd )
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
juist er word eveneens "quantum music" voorzien door die Deepak Chopra - toestanden ter healing enz ... ik dacht effectief dat je het had over het "QuTune" project zelf (aangezien daar de link over ging).
eerlijk toegegeven - betreffende het "QuTune" / "Quantum music" project - kan zelf niet echt plaatsen of dit nu over de persoolijk voorliefde voor kunst van de organisatoren (hernieuwde poging na niet volledig geslaagde poping tot 'rockster' ) - of dat er echt een diepgaandere bedoeling / statement achter schuil gaat.
- vegan-revolution
- Superposter
Eind september 2017 werd het IQ van een kunstmatig intelligent systeem van Google geschat op 47. We zijn nu bijna 4 jaar verder. Zou er vooruitgang zijn geboekt? Je zou denken van wel aan de hand van het volgende artikel :
AI is making human intelligence irrelevant
Daaruit :
AI expert and consultant Dr Alan D. Thompson, also the former chairman of Mensa International's gifted families, said AI is already smarter than his prodigy clients, and will only get better as it is fine-tuned, and long-term memory is switched on.
"We have entered a situation where AI is far more intelligent than any person in the world already." said Dr Thompson. "I've estimated Leta's Full Scale IQ to be around 150, easily in the 99.9th percentile
"This is it. This is the fire alarm. Intergovernmental organisations need to immediately step up and provide further guidance on both the ethics as well as the enormous opportunities of AI available to humanity right now."
Een video ter illustratie :
Leta, GPT-3 AI - Episode 12
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- Peter van Velzen
- Site Admin
Zoals gebruikelijk zet men een kop boven het artikel die met geen mogelijkheid waar kan zijn.vegan-revolution schreef: ↑18 aug 2021 01:57
Eind september 2017 werd het IQ van een kunstmatig intelligent systeem van Google geschat op 47. We zijn nu bijna 4 jaar verder. Zou er vooruitgang zijn geboekt? Je zou denken van wel aan de hand van het volgende artikel :
AI is making human intelligence irrelevant
Was ze waar dan zou de domheid van de mens geen kwaad kunnen.
Wat er in de wereld gebeurt bewijst elke dag anders.
Ik wens u alle goeds
- vegan-revolution
- Superposter
In die zin inderdaad niet. Bedoeld wordt hier echter uiteraard een mogelijke trend dat wat het geheel aan kunstmatig intelligente machines teweeg weet te brengen mogelijk op termijn het geheel aan wat menselijke intelligenties teweeg brengen ver gaat overstijgen.Peter van Velzen schreef: ↑18 aug 2021 04:07Zoals gebruikelijk zet men een kop boven het artikel die met geen mogelijkheid waar kan zijn.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Voorlopig is er nog niks van kunstmatige intelligentie.vegan-revolution schreef: ↑18 aug 2021 08:18In die zin inderdaad niet. Bedoeld wordt hier echter uiteraard een mogelijke trend dat wat het geheel aan kunstmatig intelligente machines teweeg weet te brengen mogelijk op termijn het geheel aan wat menselijke intelligenties teweeg brengen ver gaat overstijgen.Peter van Velzen schreef: ↑18 aug 2021 04:07Zoals gebruikelijk zet men een kop boven het artikel die met geen mogelijkheid waar kan zijn.
Het enige wat computers kunnen is dat uitvoeren wat een mens voor ze heeft bedacht.
Die mens zou het ook zelf kunnen doen, maar heeft daar de tijd niet voor.
Een computer blijft een dom iets, want hij kan niet oorspronkelijk denken, hij kan slechts algoritmes aflopen die door de mens zijn bedacht.
Het enige wat nog dommer is als een computer is een printer.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Tiberius,TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑18 aug 2021 10:49 knip
knip
Voorlopig is er nog niks van kunstmatige intelligentie.
Het enige wat computers kunnen is dat uitvoeren wat een mens voor ze heeft bedacht.
Een computer blijft een dom iets, want hij kan niet oorspronkelijk denken, hij kan slechts algoritmes aflopen die door de mens zijn bedacht.
Het enige wat nog dommer is als een computer is een printer.![]()
Wat gebeurt er dan in onze hersens bij het continu onderhouden van een voldoende betrouwbare impressie van de omgeving?
En hoe zou je dat gebeuren betitelen als het geen dom algoritme lijkt te mogen heten?
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Wij denken vaak algoritmisch, dat is denken in taal.heeck schreef: ↑18 aug 2021 11:10Tiberius,TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑18 aug 2021 10:49 knip
knip
Voorlopig is er nog niks van kunstmatige intelligentie.
Het enige wat nog dommer is als een computer is een printer.![]()
Wat gebeurt er dan in onze hersens bij het continu onderhouden van een voldoende betrouwbare impressie van de omgeving?
En hoe zou je dat gebeuren betitelen als het geen dom algoritme lijkt te mogen heten?
Roeland
We kunnen echter ook anders denken, dat gebeurt zonder taal. (dieren kunnen allen het laatste, (voor zover bekend)
Hoe dat proces plaats vindt is maar slecht bekend, wel dat dat nu juist de nieuwe ideeën oplevert.
Tiberius,
Blijft mijn vraag over jouw betiteling van dat hersen-funktioneren.
Roeland
Blijft mijn vraag over jouw betiteling van dat hersen-funktioneren.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik weet niet wat ik er nog meer over moet zeggen.
De hersenen zijn iets biologisch, dus is het een biologisch functioneren.
Dat nog veel over dit functioneren onbekend is doet daar niets aan af.