Misschien moet je je dan hier niet in een wespennest gaan steken.Hopper schreef: ↑16 mar 2019 12:50Het gaat mij eerlijk gezegd boven de pet wat daar geponeerd wordt. Ik prefereer de eenvoud, bewustzijn is de mogelijkheid om waar te nemen en daarbij een besef te hebben van jezelf en de omgeving (bedankt wiki). Dit kan ik in mijzelf controleren, net zoals iedereen die dit leest dat kan.
Uitgerekend omdat ik bewust ben ontstaat er een scheiding tussen mijzelf en mijn omgeving. Wie hier een gat in kan schieten, die nodig ik uit, bij deze.
Reacties over bewustzijn bij levende organismen zijn er al in diverse topics.
Ik begrijp, dat het Pallieter vooral te doen is het te hebben over onderscheid kunnen maken tussen wetenschap en pseudowetenschap.
Hoe doen we dat en wat is daarvoor nodig?
Hij heeft dit dan ook geplaatst in wetenschap, waar het wat mij betreft prima staat, mits we ons ook houden aan de intentie van de TO.
Zeker daar het voor de (betrekkelijke) leek allemaal best wel abacadabra kan zijn en zg. wetenschappers zoveel kunnen opperen wat ze willen, maar lang niet altijd wetenschappelijk bezig zijn, daar veel ervan al eerder is geponeerd en als voor onzin is gedetermineerd.
Hypothesen oké.
Er op doorgaan, als het tegendeel of de logica erachter is gefalsificeerd wordt dan ook naar de pseudowetenschap verwezen.