Je beschouwt jezelf als atheïst. Maar misschien vertoont je overtuiging wel (meer) overeenkomsten met andere levensbeschouwelijke tradities. Welke past het beste bij jou? Waar liggen de wortels van je ideeën?
De Relitest geeft het antwoord. Dat zie je in het diagram hieronder. Dat houdt niet alleen rekening met je opvattingen, maar ook met hoe je in het leven staat, met wat je denkt en doet.
Opvattingen
Je bent een spirituele vrijdenker of je gelooft nergens in: in ieder geval schiet je denken geen wortel.
Handelingen
Je doen en laten toont op sommige punten overeenkomsten met wat men in het atheïsme gewoon is te doen.
Houdingen
In het dagelijks handelen spelen je wortels soms wel, soms nauwelijks een rol. Of je traditioneel of liberaal handelt hangt af van de situatie.
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ik kwam op dezelfde tekst uit, maar mijn percentages waren 10% hindoeisme, 67% atheisme en 30% spiritualiteit (dat is samen 107%, blijkbaar mengt er het een en ander). Ik vond de test zeer onder de maat. Zo werd er o.a. verondersteld dat ik geld zou overmaken bij een nationale hulpactie. Heel egoistisch, maar dat doe ik niet. Ik geloof niet zo in goede doelen, in de uitvoering ervan. Verder waren er bij de meeste vragen gewoon te weinig opties.
Nu hoop ik alleen dat ze geen nieuwsbrieven sturen o.i.d., aangezien ze vroegen om m'n emailadres.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it. Men in Black
Opvattingen
Je bent een spirituele vrijdenker of je gelooft nergens in: in ieder geval schiet je denken geen wortel. Handelingen
Je doen en laten toont op sommige punten overeenkomsten met wat men in het atheïsme gewoon is te doen. Houdingen
In het dagelijks handelen spelen je wortels soms wel, soms nauwelijks een rol. Of je traditioneel of liberaal handelt hangt af van de situatie.
Boeddhisme 11%
Hindoeïsme 10%
Nieuwe spiritualiteit 20% (wat dat ook mag wezen)
Atheïsme 67%
Christendom 0%
Islam 0%
Jodendom 0%
Waarom ik 10% scoor op het hindoeïsme is niet duidelijk, evenals wat nieuwe spirualiteit inhoudt.
Het is weer de zoveelste flut test waar je niks aan hebt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
Verbazingwekkend. Opvattingen, handelingen en houdingen zijn bij mij exact hetzelfde als bij collegavanerik en Kitty.Alleen de scores verschillen:
Boeddhisme: 10%
Hinoeïsme 11%
Nieuwe spiritualiteit: 10%
Atheïsme: 83%
Ik mag niet meedoen, bij het invullen van mn e mail kan ik het apestaartje niet invoeren en dan heeft ie problemen met registreren.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
LordDragon schreef:Ik mag niet meedoen, bij het invullen van mn e mail kan ik het apestaartje niet invoeren en dan heeft ie problemen met registreren.
is je toetsenbord wel internationaal? sommige toetsenborden verwisselen " en @
start > configuratiescherm > landinstellingen > talen > details
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 25 okt 2009 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
ik moet alt gr induwen om de apenstaart te krijgen, @ hier lukt dat, daar werkt dat niet ik krijg steeds de é.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
LordDragon schreef:ik moet alt gr induwen om de apenstaart te krijgen, @ hier lukt dat, daar werkt dat niet ik krijg steeds de é.
MVG, LD.
probeer eens:
start > uitvoeren
charmap.exe
of numlock aanzetten, alt toets indrukken, 064 op het numerieke toetsenbord intoetsen: @
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 25 okt 2009 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Hebr 6:
Je beschouwt jezelf als atheïst. Maar misschien vertoont je overtuiging wel (meer) overeenkomsten met andere levensbeschouwelijke tradities. Welke past het beste bij jou? Waar liggen de wortels van je ideeën?
De Relitest geeft het antwoord. Dat zie je in het diagram hieronder. Dat houdt niet alleen rekening met je opvattingen, maar ook met hoe je in het leven staat, met wat je denkt en doet.
Opvattingen
Je bent een spirituele vrijdenker of je gelooft nergens in: in ieder geval schiet je denken geen wortel.
Handelingen
Je doen en laten toont op sommige punten overeenkomsten met wat men in het atheïsme gewoon is te doen.
Houdingen
Opvattingen
Handelingen
Houdingen
Christendom en Hindoeisme en Islam 10%
Atheisme 40%
Nieuwe spiritualiteit 50%
Nou, vooruit maar ...
Peter Sloterdijk:
Het ergste dat je van God kunt beweren is dat hij niet bestaat.
Het ergste dat je van de realiteit kunt beweren is dat je er alleen als realist in kunt overleven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Idem; wat doen we met 102% op een vreemde test. En wat verstaan ze onder nieuwe spiritualiteit.
Opvattingen
Handelingen
Houdingen
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Volgens mij krijg je gewoon telkens dezelfde uitleg als je daar op het einde bij welk "geloof hou je aan" atheist aanvinkt. Enkel de percentages varieren dan wat maar ho maar ik ben voor 143% gelovig waarvan voor 50% in het atheisme, was ein gezwans
MVG, LD.
Opvattingen
Je bent een spirituele vrijdenker of je gelooft nergens in: in ieder geval schiet je denken geen wortel. Handelingen
Je doen en laten toont op sommige punten overeenkomsten met wat men in het atheïsme gewoon is te doen. Houdingen
85% atheist
15% nieuwe spiritualiteit
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)