Corporate Avenger

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Yoyo
Ervaren pen

Corporate Avenger

Bericht door Yoyo »

Dag medemensjes! Ik weet niet of iemand van jullie van deze vrijdenkende band gehoord heeft. Voor zij die hen nog niet kennen, de muziek van Corporate Avenger verschilt van techo, rap en metal en gaat altijd wel over politieke zaken, kennis en spiritualiteit en hun persoonlijke mening daarover natuurlijk. Daar de lyrics zelf weinig wetenschappelijk bewijs geven gaat het voornamelijk over het geweld dat de heilige boeken veroorzaakt hebben. De muziek wordt ondersteunt door beelden en teksten van de bijbel. Het nummer heet "The Bible is bullshit!" Niet voor de extreem gelovigen dus...

http://www.youtube.com/watch?v=F6CNNWT4yFc

Reden dat ik deze link plaats is voornamelijk omdat ik het ook een heel lekker nummer vind en omdat muziek vaak meer effect kan hebben op mensen, ( dat je een deuntje niet uit je kop kan krijgen, weet je wel? ) dan wanneer je een rij feiten gaat opdreunen. Zul je zien dat je als Christen dat filmpje ziet en het per ongeluk begint te neurieën in de kerk. OEPS! :shock:
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Het is duidelijk uit het lied te vernemen dat wat ze doen niets dan haatzaaien is. Wat dat betreft verschilt hun gedrag niet zoveel van hetgeen ze beschuldigen in de zogenaamde heilige geschriften.

Natuurlijk is het goed om perspectief te bieden, maar de manier die zij gebruiken leidt niet tot het overdenken van de heilige geschriften, maar alleen om ze te verachten (wat dus alleen geldt voor hen die het al niet hoog op hadden van die geschriften).
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

De inhoud van een boek verachten is niet erg, en heeft niets met haatzaaien te maken. Dit even los van het filmpje want die heb ik niet gezien.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Er is een verschil in het afkeuren van (een gedeelte van) de inhoud van een boek, en het negatief bezingen ervan op een rebelse manier. Het staat in ieder geval ver van rationaliteit. Daarnaast is het generalisering. De auteur van het lied weet blijkbaar niet dat de Bijbel (biblia = boeken) uit 66 boeken bestaat en er maar een gedeelte hiervan over de door hem betoogde moorden/misdaden gaat. Dit zal met de Koran en dat andere boek (waar ik overigens nog nooit van gehoord heb) wel hetzelfde zijn.
Secularizer
Banned
Contacteer:

Bericht door Secularizer »

Apologetus schreef:Dit zal met de Koran en dat andere boek (waar ik overigens nog nooit van gehoord heb) wel hetzelfde zijn.
De Bhagavat gita ? Erg immoreel hoor, en zeker niet samengesteld uit 66 boeken. Het is zelf onderdeel van een groot geheel aan literatuur waarin mythologie en filosofie worden verward met elkaar.

De koran ? Ook erg immoreel hoor, en zeker niet samengesteld uit 66 boeken. Waarom de Hadith niet genoemd ....

Het bandje klinkt niet erg naar iets dat je op je feestje zou willen laten komen.
Veel mensen flansen zo iets op een regenachtige middag op hun computer in elkaar.

Verder lijkt het taalgebruik van Yoyo en Apologetus zo veel op elkaar dat het wel eens een en dezelfde persoon zou kunnen zijn.
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Secularizer schreef:Verder lijkt het taalgebruik van Yoyo en Apologetus zo veel op elkaar dat het wel eens een en dezelfde persoon zou kunnen zijn.
Die indruk heb ik totaal niet en het blijkt ook niet zo te zijn.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

De lyrics zijn deels mening, deels waarheid. Mensen hebben in het verleden ( en doen dat nu nog ) God als excuus gebruikt om te discrimineren, moorden etc. Als je naar de site van Corporate Avenger gaat zie je dat ( naar hun eigen zeggen ) ze helemaal niet zo haatdragend zijn. Ze komen idd niet met wetenschappelijke feiten aanzetten maar vele weten die toch al. En laten we eerlijk zijn, dat zou ook niet passen in 1 liedje.

Gebaseerd op al het geweld in de Bijbel en mede door de Bijbel, hebben ze zeker een standpunt. Ik zei al dat het niet voor extreem gelovigen was daar dit nummer alleen maar woede zou opwekken. Veel mensen , waaronder veel jongeren zullen naar alle waarschijnlijkheid dit nummer meeschreeuwen zonder dat ze de Bijbel, of Koran ooit hebben aangeraakt. Dat is idd ook niet veel beter.

Maar enkel haatzaaien is het niet. Ik weet niet of jij het hele nummer hebt gehoord want ergens in het midden en nog een keer op het einde hoor je de volgende tekst.

It's time for you to love one another
It's time for you to recognize your brother
It's time for us to stop killing our mother
It's time for us to care for each other

En zelfs al is er maar een gedeelte van de Bijbel vol geweld. Het is wel dit deel dat mensen als reden zagen om nog meer geweld te plegen.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

@Secularizer: Ik bedoelde natuurlijk niet dat zowel de Koran als de Bhagavat gita uit letterlijk 66 boeken zouden bestaan, maar ik vermoed dat de Koran wel uit meerdere boeken bestaat. Wat ik voornamelijk bedoelde, was dat bij al deze boeken het geweld waarschijnlijk niet voorop zal staan. Als dit bij de Koran en de Bhagavat gita wel het geval is, dan heb ik 't gewoon fout.

En ik kan je verzekeren dat Yoyo en ik niet een en dezelfde persoon zijn. ;)

Denk niet dat ik de gewelddadigheden uit de Bijbel probeer goed te praten. Als alles wat erin staat beschreven waar is, vind ik het ronduit schandalig.

@Yoyo: Je hebt gelijk als je zegt dat de Kerk o.a. de Bijbel heeft gebruikt voor hun misdaden en dat is zeer te betreuren. Ik ben het er ook mee eens dat de Bijbel nou niet bepaald altijd een liefelijk boek is. Ik veroordeel de band niet als haatzaaiend, maar het lied komt zo over. Ik heb het lied niet tot het eind geluisterd. Maar de teksten die je postte, zijn inderdaad van goede moraal. ;)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

@Secularizer: Ik bedoelde natuurlijk niet dat zowel de Koran als de Bhagavat gita uit letterlijk 66 boeken zouden bestaan, maar ik vermoed dat de Koran wel uit meerdere boeken bestaat. Wat ik voornamelijk bedoelde, was dat bij al deze boeken het geweld waarschijnlijk niet voorop zal staan. Als dit bij de Koran en de Bhagavat gita wel het geval is, dan heb ik 't gewoon fout.
Voor jouw kennisgeving: de Baghawadgita beschijft een gesprek tussen Krishna en Arjuna vlak voor een oorlog die laatstgenoemde staat te beginnen. En nee, de Koran bestaat niet uit meerdere boeken en staat barstensvol met gewelddadigheden.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Licentia
Contacteer:

Bericht door Licentia »

Heb het liedje gezien, snap wl dat je het een mooi nummer vind, ookal is het inderdaad wel enigszinds hard ja =p
*There's always someone to blame for the things you do yourself...*
Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

Moet je Jihad Schmihad maar eens zien

http://www.youtube.com/watch?v=V34pcW1TGMw

Echt, die gasten van corporate avenger krijgen wel ik weet-niet-hoeveel dreigbrieven door zulke lyrics... :shock:
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Sararje schreef:[de Koran bestaat niet uit meerdere boeken en staat barstensvol met gewelddadigheden.
Dat komt hoofdzakelijk omdat er zoveel herhalingen inzitten, wanneer je die eruit filtert valt het best allemaal mee. :evil3:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Licentia
Contacteer:

Bericht door Licentia »

Ik vraag me eigenlijk wel 1 ding af, ben nog wel een keer van plan de Bijbel helemaal te lezen hoor, maarre... heb je er ook 1 in hedendaags Nederlands? -_-'
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Licentia schreef:Ik vraag me eigenlijk wel 1 ding af, ben nog wel een keer van plan de Bijbel helemaal te lezen hoor, maarre... heb je er ook 1 in hedendaags Nederlands? -_-'
Jawel hoor, die zijn er. De Groot Nieuws Bijbel bijvoorbeeld is heel makkelijk te lezen. En anders is er zelfs nog De Groot Nieuws Bijbel voor dummies
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Licentia
Contacteer:

Bericht door Licentia »

Dankje :)
Ik ben al niet goed in taal, zelfs nederlands niet -_-' laat staan Oud Nederlands of wat het ook is :?

@yoyo: zal wel wat muziek van ze downloaden, dit soort muziek lang niet meer gehoord =)
maar kan me wel voorstellen waarom ze dreigbrieven krijgen =p
Plaats reactie