Er is weer een nieuweling aanbeland op het forum. Ditmaal een kritische, nieuwsgierige, jonge denker van 18. Geïnteresseerd in het geloof, zelf echter gestopt met geloven in "God". Een tijdje terug spraken twee jongeren me aan op straat met de vraag "Ben jij gelovig?", waarop ik antwoordde dat ik daarmee ben gestopt toen ik rationeel verstand kweekte. Ik heb lang met deze mensen gediscussieerd en heb bedacht dat ik dat misschien wat vaker moet doen. Hier ben ik dan.
Frisse wind
Moderator: Moderators
Frisse wind
Hallo,
Er is weer een nieuweling aanbeland op het forum. Ditmaal een kritische, nieuwsgierige, jonge denker van 18. Geïnteresseerd in het geloof, zelf echter gestopt met geloven in "God". Een tijdje terug spraken twee jongeren me aan op straat met de vraag "Ben jij gelovig?", waarop ik antwoordde dat ik daarmee ben gestopt toen ik rationeel verstand kweekte. Ik heb lang met deze mensen gediscussieerd en heb bedacht dat ik dat misschien wat vaker moet doen. Hier ben ik dan.
Re: Frisse wind
Welkom.
Een kritische geest kunnen we hier altijd gebruiken.
En er zijn zat religie onderwerpen.
Een kritische geest kunnen we hier altijd gebruiken.
En er zijn zat religie onderwerpen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Spannend. Welkom! 
Sommigen maken feest tijdens of na moord, vernietiging & destructie...
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wellom Dalliance,
Waar kweek jij momenteel verstand?
Ik heb dat de afgelopen 64 jaar nog nooit gedaan
Waar kweek jij momenteel verstand?
Ik heb dat de afgelopen 64 jaar nog nooit gedaan
Ik wens u alle goeds
welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Welkom en nu maar hopen dat die 2 jongeren iets hebben opgestoken van dat gesprek.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Welkom rationele geest ! 
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Welkom
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Welkom.
PS. Toen ik 18 was raakte ik eens in gesprek met twee aanhangers van Hare Krishna in Hoog Catarijne. Kwam geen eind aan, maar was wel zo leuk dat ik het me na 40 jaar nog herinner.
PS. Toen ik 18 was raakte ik eens in gesprek met twee aanhangers van Hare Krishna in Hoog Catarijne. Kwam geen eind aan, maar was wel zo leuk dat ik het me na 40 jaar nog herinner.
Born OK the first time
Van harte welkom! 
Mijn persoonlijke blog, over hoe een streng gereformeerd meisje haar geloof volledig verloor en wat de gevolgen waren, vind je hier: https://dogmavrij.wordpress.com/