Big Pharma
Moderator: Moderators
Big Pharma
Gwen Olsen was voorheen werkzaam voor Big Pharma maar gebruikt haar eigen ervaring en kennis nu om de mensen de waarheid te vertellen over de corrupte farmaceutische wereld.
Ze laat zien hoe producenten van medicijnen alleen uit zijn op winst en geen belang hebben bij de gezondheid van de patiënten. Ze begon deze campagne na een spirituele ontwaking.
“We werden getraind om mensen onjuist te informeren,” zei Gwen. “Er bestaat niet zoiets als een veilig medicijn.” Ze probeert zoveel mogelijk mensen te informeren over de misleiding door de farmaceutische industrie. Haar onderzoek legt de nadruk op het overmatige gebruik van voorgeschreven medicijnen en de effecten die ze hebben op onze gezondheid.
De gezondheidszorg is er niet op gericht om mensen te genezen of om ziekten te behandelen, maar houdt zich bezig met het behandelen van symptomen zodat mensen afhankelijk worden van chemicaliën.
Medicijnen, voornamelijk psychiatrische, worden gemaakt om mensen vast te houden als klant van de farmaceutische industrie. Big Pharma gaat immers failliet wanneer men de intentie zou hebben om ziekten te genezen.
Gedurende haar carrière was het Olsen’s taak om de bijwerkingen van medicijnen zoveel mogelijk terug te dringen. Tegen de tijd dat een medicijn is goedgekeurd en wordt verstrekt aan de bevolking is 50 procent van de bijwerkingen nog onbekend.
Spirituele roeping
Psychiaters kunnen zonder medisch bewijs medicijnen voorschrijven aan hun patiënten. Hierdoor wordt de populatie van potentiële patiënten steeds groter en is Big Pharma verzekerd van haar winst.
Na haar spirituele ontwaking kon Gwen het bedrog, de misleiding en de winstgevende alliantie tussen artsen en de farmaceutische industrie niet langer aanzien en begon ze de waarheid te verspreiden.
“Ik was een pion in het spel, ik bevond me letterlijk op het slagveld, bracht mensen onbewust schade toe, maar was wel verantwoordelijk,” aldus Gwen. Ze noemt het nu haar spirituele roeping om anderen te informeren over haar ervaringen en de overvloed aan schadelijke medicijnen die aan een goedgelovig publiek worden gegeven.
Gwen Olsen, auteur van Confessions of an Rx Drug Pusher geeft tekst en uitleg in onderstaand interview.
http://www.youtube.com/watch?v=j4bYng7X ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze laat zien hoe producenten van medicijnen alleen uit zijn op winst en geen belang hebben bij de gezondheid van de patiënten. Ze begon deze campagne na een spirituele ontwaking.
“We werden getraind om mensen onjuist te informeren,” zei Gwen. “Er bestaat niet zoiets als een veilig medicijn.” Ze probeert zoveel mogelijk mensen te informeren over de misleiding door de farmaceutische industrie. Haar onderzoek legt de nadruk op het overmatige gebruik van voorgeschreven medicijnen en de effecten die ze hebben op onze gezondheid.
De gezondheidszorg is er niet op gericht om mensen te genezen of om ziekten te behandelen, maar houdt zich bezig met het behandelen van symptomen zodat mensen afhankelijk worden van chemicaliën.
Medicijnen, voornamelijk psychiatrische, worden gemaakt om mensen vast te houden als klant van de farmaceutische industrie. Big Pharma gaat immers failliet wanneer men de intentie zou hebben om ziekten te genezen.
Gedurende haar carrière was het Olsen’s taak om de bijwerkingen van medicijnen zoveel mogelijk terug te dringen. Tegen de tijd dat een medicijn is goedgekeurd en wordt verstrekt aan de bevolking is 50 procent van de bijwerkingen nog onbekend.
Spirituele roeping
Psychiaters kunnen zonder medisch bewijs medicijnen voorschrijven aan hun patiënten. Hierdoor wordt de populatie van potentiële patiënten steeds groter en is Big Pharma verzekerd van haar winst.
Na haar spirituele ontwaking kon Gwen het bedrog, de misleiding en de winstgevende alliantie tussen artsen en de farmaceutische industrie niet langer aanzien en begon ze de waarheid te verspreiden.
“Ik was een pion in het spel, ik bevond me letterlijk op het slagveld, bracht mensen onbewust schade toe, maar was wel verantwoordelijk,” aldus Gwen. Ze noemt het nu haar spirituele roeping om anderen te informeren over haar ervaringen en de overvloed aan schadelijke medicijnen die aan een goedgelovig publiek worden gegeven.
Gwen Olsen, auteur van Confessions of an Rx Drug Pusher geeft tekst en uitleg in onderstaand interview.
http://www.youtube.com/watch?v=j4bYng7X ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Re: Big Pharma
Aangezien de meeste van jullie niet geloven dat Big Pharma hardstikke corrupt is hier 1 verhaal wat dit duidelijk maakt.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
-
Samante
Geen idee of Janssen-Cilag ook tot Big Pharma behoort.Mypos schreef: Medicijnen, voornamelijk psychiatrische, worden gemaakt om mensen vast te houden als klant van de farmaceutische industrie. Big Pharma gaat immers failliet wanneer men de intentie zou hebben om ziekten te genezen.
Ik ben die fabrikant dankbaar voor de productie van Risperdal Consta waarmee ik nu al sinds februari 2004 stabiel ben gebleven.
Daar gaan we weer.Mypos schreef:Ze laat zien hoe producenten van medicijnen alleen uit zijn op winst en geen belang hebben bij de gezondheid van de patiënten. Ze begon deze campagne na een spirituele ontwaking.
De productie van auto's alleen bestaat voor het verkrijgen op winst, en de producenten hebben geen belang bij het rijden door de klanten.
De productie van fietsen: alleen winst. Herenkousen idem, kinderspeelgoed ook, ijsjes, doodskisten en warme broodjes; van hetzelfde laken een pak.
Alle productie van iedere onderneming berust nu eenmaal op het halen van rendement op het geinvesteerde kapitaal. Dat kan niet anders.
Ondernemingen die geen winst maken maar verlies gaan failliet.
Waar jij het over lijkt te hebben is iets anders, namelijk dat daarbij bedrog optreedt.
En dat is een punt, waarvoor ik je elders al naar Trudy Dehue verwees.
Omkoperij, bedrog, corruptie en alles wat niet hoort loert altijd en wie daar geen rekening mee houdt is naïef.
Veel bedrijven waken met internal audits over het naleven van de regels, maar zodra bedrijven dat niet doen en als bedrijfstak de boel oplichten en bedriegen dan is het echt mis.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Het is natuurlijk wel een feit, dat sinds de opkomst van de farmaceutische industrie de volksgezondheid ernstig verslechterd is, de levensverwachting sterk gedaald, het aantal zieken en ziekten sterk gestegen.
Laten we wel wezen, in de middeleeuwen waren mensen veel gezonder, leefden veel langer, van kanker, psychiatrische ziekten, hart- en vaatziekten had niemand nog gehoord. Mensen die toch ziek werden, waren met natuurlijke middelen snel en radicaal te genezen.
Dat is nu wel anders.
Laten we wel wezen, in de middeleeuwen waren mensen veel gezonder, leefden veel langer, van kanker, psychiatrische ziekten, hart- en vaatziekten had niemand nog gehoord. Mensen die toch ziek werden, waren met natuurlijke middelen snel en radicaal te genezen.
Dat is nu wel anders.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Hoewel ik er wel om moest lachen is het natuurlijk niet wat mypos zegt. Hij zegt dat er met de huidige kennis en mogelijkheden te weinig wordt gedaan omdat dit niet voldoende financiele voordelen op zou leveren.Vilaine schreef:Het is natuurlijk...anders.
Ik ben het met hem eens dat ontikkelen en innovatie van producten mede afhankelijk is van de hoeveelheid geld die het oplevert. Een ziekte waar slechts een handje vol mensen mee gediagnosticeerd wordt en waar de ongemakken relatief klein van zijn kent een geheel andere prijselasticiteit en derhalve een andere winstmarge dan een ziekte die langdurig veel problemen geeft. Het is dus als bedrijf verstandiger geld in het ene te investeren, dan in het andere.
Ik wil echter niet zo ver gaan en stellen dat bedrog( zoals de vioxx affaire) schering en inslag is. Het zal ongetwijfeld nogmaals gebeuren, en goed is dat niet. Maar dat het een structureel probleem is. Neen daar geloof ik inderdaad niet zo in.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Vilaine,Vilaine schreef:Het is natuurlijk wel een feit, dat sinds de opkomst van de farmaceutische industrie de volksgezondheid ernstig verslechterd is, de levensverwachting sterk gedaald, het aantal zieken en ziekten sterk gestegen.
Dit klopt helemaal niet met wat ik o.a. door het RIVM* gepubliceerd zie.
Waar heb jij je gegevens vandaan en waaruit blijkt de correlatie met de opkomst van de pharmaceutische industrie?
*
http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... ing/trend/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gez ... chting.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Roeland
Volgens mij heeft hij dezeheeck schreef:Vilaine,Vilaine schreef:Het is natuurlijk wel een feit, dat sinds de opkomst van de farmaceutische industrie de volksgezondheid ernstig verslechterd is, de levensverwachting sterk gedaald, het aantal zieken en ziekten sterk gestegen.
Dit klopt helemaal niet met wat ik o.a. door het RIVM* gepubliceerd zie.
Waar heb jij je gegevens vandaan en waaruit blijkt de correlatie met de opkomst van de pharmaceutische industrie?
*
http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... ing/trend/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gez ... chting.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Roeland
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny,
Dank. Soms ben ik te serieus om grapjes te snappen.
R.
Dank. Soms ben ik te serieus om grapjes te snappen.
R.
Het was natuurlijk cynisch bedoeld.
Ik heb ruim 40 jaar in de gezondheidszorg gewerkt en zeer nauw contact gehad met vele farmaceutische industrieën.
Natuurlijk is hun streven winst. En soms lijken ze problemen te zoeken bij ontwikkelde farmaca i.p.v. andersom. Maar dat ze bewust ziekten in stand houden, bijwerkingen verzwijgen om de mens zieker te maken, medicijnen achter houden, die iemand zouden kunnen genezen, daar geloof ik niets van.
Veel ziektes, die enkele decennia geleden nog dodelijk waren, zijn nu chronisch(er) geworden. Dank zij moderne medicatie.
Natuurlijk is het rommelen in de marge. Grote doorbraken waren de hygiëne, de vaccinaties, de antibiotica.
De enorme vooruitgang in de diagnostiek en medicatie komt percentueel maar een kleine groep ten goede, met name de ouderen. Ja, ook kanker is meestal een probleem op ouder leeftijd. (Zie ook Broeder Ezel En percentueel heb je maar een paar procent winst op de levensverwachting. Maar moet je dan alles maar overboord gooien, omdat de farmaceutische industrie winst wil maken? Zonder winst geen ontwikkeling. En in complottheorieën geloof ik niet.
Ik heb ruim 40 jaar in de gezondheidszorg gewerkt en zeer nauw contact gehad met vele farmaceutische industrieën.
Natuurlijk is hun streven winst. En soms lijken ze problemen te zoeken bij ontwikkelde farmaca i.p.v. andersom. Maar dat ze bewust ziekten in stand houden, bijwerkingen verzwijgen om de mens zieker te maken, medicijnen achter houden, die iemand zouden kunnen genezen, daar geloof ik niets van.
Veel ziektes, die enkele decennia geleden nog dodelijk waren, zijn nu chronisch(er) geworden. Dank zij moderne medicatie.
Natuurlijk is het rommelen in de marge. Grote doorbraken waren de hygiëne, de vaccinaties, de antibiotica.
De enorme vooruitgang in de diagnostiek en medicatie komt percentueel maar een kleine groep ten goede, met name de ouderen. Ja, ook kanker is meestal een probleem op ouder leeftijd. (Zie ook Broeder Ezel En percentueel heb je maar een paar procent winst op de levensverwachting. Maar moet je dan alles maar overboord gooien, omdat de farmaceutische industrie winst wil maken? Zonder winst geen ontwikkeling. En in complottheorieën geloof ik niet.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Zonder winst geen ontwikkeling? Wat een rare en totaal foute uitspraak. Dat je niet in complottheorieeen gelooft mag jezelf weten maar complotten worden overal gesmeed (ook door de hele geschiedenis heen) dus dan ben je waarschijnlijk niet echt op de hoogte.Vilaine schreef:Het was natuurlijk cynisch bedoeld.
Die vaccinaties, bedoel je daar ook de griepprik mee? Waar totaal geen enkel bewijs voor bestaat dat deze helpt? Maar ondanks dat toch aan een heleboel ouderen wordt gegeven? En zelfs de vaccinatiedeskundigen van het RIVM moesten toegeven dat er geen enkel bewijs voor was dat het werkt. Je kan net zo goed ranja drinken. Helpt net zoveel.
De Hygiene heeft inderdaad erg geholpen maar daar heeft Big Pharma niks mee te maken.
Dus jij gelooft dat Big Pharma alles doet wat in haar macht ligt om mensen te genezen? Dat zou toch dom zijn van ze aangezien ze zichzelf daarmee overbodig maken? Of klopt die redenering niet volgens jou?
Dit is het zelfde als dat ik jou ga vragen of jij denkt dat Big Pharma alles doet wat in haar macht ligt om mensen ziek te houden. Ik weet niet of een discussie gebaat is bij een dergelijk niveau.Mypos schreef:Dus jij gelooft dat Big Pharma alles doet wat in haar macht ligt om mensen te genezen? Dat zou toch dom zijn van ze aangezien ze zichzelf daarmee overbodig maken? Of klopt die redenering niet volgens jou?
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Zeker geen kinderen Mypos, andes had je wel van DKTP gehoord.Mypos schreef:Die vaccinaties, bedoel je daar ook de griepprik mee? Waar totaal geen enkel bewijs voor bestaat dat deze helpt?
En het helpt.Het DKTP-vaccin is een vaccin dat ontwikkeld is tegen difterie, kinkhoest, poliomyelitis en tetanus.
Het vaccin bevat een difterietoxoïd dat een goede antitoxische immuniteit bewerkstelligt. Om nevenreacties, die op oudere leeftijd nogal eens worden gezien, te voorkomen, wordt bij de herhalingsinjecties de difterie-component van het DTP-vaccin in een geringere sterkte gegeven.
De Nederlandse jeugd is nu al sinds jaren met tetanustoxoïd geïmmuniseerd. Na een volledige serie inentingen ontstaat een solide antitoxische immuniteit, die vele jaren aanhoudt.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Is dat griep? Ik had het over de griepprik.Fishhook schreef:Zeker geen kinderen Mypos, andes had je wel van DKTP gehoord.Mypos schreef:Die vaccinaties, bedoel je daar ook de griepprik mee? Waar totaal geen enkel bewijs voor bestaat dat deze helpt?En het helpt.Het DKTP-vaccin is een vaccin dat ontwikkeld is tegen difterie, kinkhoest, poliomyelitis en tetanus.
Het vaccin bevat een difterietoxoïd dat een goede antitoxische immuniteit bewerkstelligt. Om nevenreacties, die op oudere leeftijd nogal eens worden gezien, te voorkomen, wordt bij de herhalingsinjecties de difterie-component van het DTP-vaccin in een geringere sterkte gegeven.
De Nederlandse jeugd is nu al sinds jaren met tetanustoxoïd geïmmuniseerd. Na een volledige serie inentingen ontstaat een solide antitoxische immuniteit, die vele jaren aanhoudt.
- GetBigFast
- Forum fan
En wat nu als de griepprik niet of nauwelijks blijkt te werken? Dan kan de conclusie nog steeds niet zijn welke jij maakt. Je moet naar het gehele plaatje kijken als je over het hele plaatje een oordeel wilt vellen.Mypos schreef:
Is dat griep? Ik had het over de griepprik.
Ja, mogelijk is de griepprik zinloos, maar mijn anti-biotica keur heeft mij toch echt geholpen. Ook de pijn stillers tijdens tegen de pijn van een bot breuk werkten erg goed. En al mijn vaccinaties als klein kind en volwassene hebben ook (tot nu toe) allemaal gewerkt!
Ja, misschien is de griepprik zinloos. Dan neem ik die zinloze prik voor lief.
Zelfde poep, andere dag.