Wilders is een 'One Trick Pony'.
Moderator: Moderators
Wat Wilders doet betreffende de islam in Nederland is baanbrekend. Wellicht visionair.
Wat dat betreft ben ik best wel tevreden over wat hij doet. Hij bereikt ook veel.
Maar het afgelopen jaar wordt het mij steeds duidelijker dat al het andere wat hij doe in Den Haag, uiterst rechts zijn en ook zo handelen, mij niet erg tevreden maakt.
Integendeel.
Alles bij elkaar optellend kan ik zelf niets anders concluderen.
Haal je de islam bij hem weg dan hou je niets meer over dan een veel te rechtse VVD-er.
Volgens mij nog niet eens goed genoeg voor 1 kamerzetel.
Wat dat betreft ben ik best wel tevreden over wat hij doet. Hij bereikt ook veel.
Maar het afgelopen jaar wordt het mij steeds duidelijker dat al het andere wat hij doe in Den Haag, uiterst rechts zijn en ook zo handelen, mij niet erg tevreden maakt.
Integendeel.
Alles bij elkaar optellend kan ik zelf niets anders concluderen.
Haal je de islam bij hem weg dan hou je niets meer over dan een veel te rechtse VVD-er.
Volgens mij nog niet eens goed genoeg voor 1 kamerzetel.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Chinaman
- Diehard
Re: Wilders is een 'One Trick Pony'.
Ik heb een hekel aan zowat alle politici, Wilders is daar geen uitzondering op.
Maar om specifieker te zijn vind ik zijn millieu programma ontzettend slecht, of beter gezegd het ontbreken daarvan... Wellicht (speculatie) dat die ook op een op andere manier fondsen krijgt van BP of andere olie/kolen lobbies, het zou me niks verbazen als dat echt zo blijkt te zijn...
Maar om specifieker te zijn vind ik zijn millieu programma ontzettend slecht, of beter gezegd het ontbreken daarvan... Wellicht (speculatie) dat die ook op een op andere manier fondsen krijgt van BP of andere olie/kolen lobbies, het zou me niks verbazen als dat echt zo blijkt te zijn...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Tsja, zónder kom je als land ook niet ver, wel?Chinaman schreef:Ik heb een hekel aan zowat alle politici,
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- Chinaman
- Diehard
Daar heb je gelijk in Jagang, toch heb ik over het algemeen een hekel aan ze, wellicht dat Herman Scheer een uitzondering is, alhoewel ik niet alles over hem weet (standpunten op andere politieke vlakken)...
De beste man is onlangs overleden...
http://en.wikipedia.org/wiki/Hermann_Scheer
De beste man is onlangs overleden...
http://en.wikipedia.org/wiki/Hermann_Scheer
Death
Fourteen days before his death he was seen live on German television[7] making a statement in the Bundestag about a highly explosive ("hochbrisant") 60 billion euro breach of contract ("Vertragsbruch") by Germany's privately owned nuclear power corporations.[8] He suddenly died in a hospital in Berlin from heart failure[9] after an unspecified short and severe illness.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
- vegan-revolution
- Superposter
Het wachten is nog steeds op een linkse anti-islam partij. Zou die er ooit komen?
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Daar is die dan.vegan-revolution schreef:Het wachten is nog steeds op een linkse anti-islam partij. Zou die er ooit komen?
De gedachte die ik zelf had bij het openen van dit topic.
Nu zijn er 2 op Freethinker die er zo over denken.
Op links èn anti-islam stemmen, op een anti-islampartij en toch ergens tussen Groenlinks en de PvdA, volgens mij is Nederland klaar voor deze verrijking van het politieke landschap.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- windsurfer
- Diehard
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Probleempjes.
Ik gok er op dat deze wolf in schaapskleren, de schoft Lucassen, gewoon blijft zitten waar die zit.
Andere link.
Ik gok er op dat deze wolf in schaapskleren, de schoft Lucassen, gewoon blijft zitten waar die zit.
Andere link.
-
siger
Een anti-islam partij is een moeilijke zaak. Het zou al een anti-godsdienst partij in het breed moeten zijn, maar dan zijn er nog altijd genoeg sociale thema's die mee in de naam zouden moeten.Cluny schreef:Daar is die dan.vegan-revolution schreef:Het wachten is nog steeds op een linkse anti-islam partij. Zou die er ooit komen?
De gedachte die ik zelf had bij het openen van dit topic.
Nu zijn er 2 op Freethinker die er zo over denken.
Op links èn anti-islam stemmen, op een anti-islampartij en toch ergens tussen Groenlinks en de PvdA, volgens mij is Nederland klaar voor deze verrijking van het politieke landschap.
Het belangrijkste is dat heel wat linkse mensen gaan begrijpen dat de islam een extreem-rechtse ideologie is en dus ook een natuurlijke vijand van links.
Historisch een harde dobber, omdat links in de dekolonisatieperiode partij heeft gekozen voor de underdog en tegen racisme, en vertraagd reageert op de nieuwe toestand.
- Chinaman
- Diehard
Historisch gezien was Marx toch altijd tegen Godsdiensten???
Sinds wanneer is dat verandert??? Sinds "links" al jaren (in NL tenminste) helemaal geen links is. Net zo goed "rechts" in NL ook maar rondom het poldermodel rommelt en niks klaar krijgt gespeelt...
Sinds wanneer is dat verandert??? Sinds "links" al jaren (in NL tenminste) helemaal geen links is. Net zo goed "rechts" in NL ook maar rondom het poldermodel rommelt en niks klaar krijgt gespeelt...
-
siger
En nu is-ie dood. Zo zie je maar.Chinaman schreef:Historisch gezien was Marx toch altijd tegen godsdiensten?
Marokkanen De Baarsjes (Stadsdeel in Amsterdam) over de PVV:
http://www.bbrussen.nl/2010/06/21/marok ... ssaal-pvv/
http://www.bbrussen.nl/2010/06/21/marok ... ssaal-pvv/
Nee, Geert Wilders is een 'One Trick Pony'.Jim schreef:Zodra Wilders zijn populistische praat met meer effect kan inzetten door de kippen te demoniseren in plaats van de Islam zal hij daar geen seconde over twijfelen.
Zie het verschil met Breivik.
Wilders is zelfs in staat om honderdtachtig graden te draaien wbt de Islam indien dat hem stemmen oplevert.
De nieuwigheid van zijn kunstje is er af en de presentatie laat steeds meer te wensen over.
Maar het effect van zijn islamkritiek op de samenleving is nog steeds groot genoeg.
-
Jinny
Omdat de mensen langzamerhand inzien dat hij een opportunistische populist is?
Hij heeft de Islam gekozen, maar willekeurig welk ander had ook goed geweest, als het de mensen maar aansprak.
Dat is wat ik bedoel.
Hij heeft de Islam gekozen, maar willekeurig welk ander had ook goed geweest, als het de mensen maar aansprak.
Dat is wat ik bedoel.
Ik begrijp wat jij bedoelt.Jim schreef:Omdat de mensen langzamerhand inzien dat hij een opportunistische populist is?
Dat is wat ik bedoel.
En ik denk dat jij het bij het verkeerde eind hebt.