Vara debatplaats. MAKE SOME NOICE!!
Moderator: Moderators
Vara debatplaats. MAKE SOME NOICE!!
http://debatplaats.vara.nl/zeepkist/zee ... jsp?page=2
Meld je (gratis) aan bij VARA's debatplaats. Voordat een stelling bij de "zeepkist" een actieve stelling wordt (zodat er tenminste ook meer dan 255 woorden aan besteed kunnen worden) moet er eerst door mensen op gestemd worden. Met een stuk of vijf stemmen zou dat al mogelijk kunnen zijn. Mijn stelling (en hou er a.u.b. rekening mee dat een 255 karakters (spaties inbegrepen) limiet verdomte weinig ruimte voor nuances of diplomatie verschaft) is als volgt...
Media zwijgen atheisme/vrijdenken dood=SLECHTE ZAAK!
New-age flauwekul, creationistische leugens, Char & haar cold-reading nepperij..
De systematische verdomming van Nederland krijgt zo de vrije hand. Valide tegenargumenten krijgen immers geen "airtime"
Nogmaals, onthoudt even dat er verdomte weinig ruimte voor nuancering in de stelling is. Zodoende wordt bij voorbeeld amper genoeg aandacht al snel "doodzwijgen" puur omdat het zo weinig mogelijk tekens in beslag moet nemen. Zorg dat de stelling actief wordt, en dan kan er tenminste ook ruimte aan nuancering en verder toelichting/discussie geboden worden. Met een beetje geluk kunnen we zodoende zelfs wat extra verkeer deze kant op krijgen. Dat de VARA hiermee wakker wordt geschud lijkt me stug, maar het is op zijn minst het proberen waard.
Meld je (gratis) aan bij VARA's debatplaats. Voordat een stelling bij de "zeepkist" een actieve stelling wordt (zodat er tenminste ook meer dan 255 woorden aan besteed kunnen worden) moet er eerst door mensen op gestemd worden. Met een stuk of vijf stemmen zou dat al mogelijk kunnen zijn. Mijn stelling (en hou er a.u.b. rekening mee dat een 255 karakters (spaties inbegrepen) limiet verdomte weinig ruimte voor nuances of diplomatie verschaft) is als volgt...
Media zwijgen atheisme/vrijdenken dood=SLECHTE ZAAK!
New-age flauwekul, creationistische leugens, Char & haar cold-reading nepperij..
De systematische verdomming van Nederland krijgt zo de vrije hand. Valide tegenargumenten krijgen immers geen "airtime"
Nogmaals, onthoudt even dat er verdomte weinig ruimte voor nuancering in de stelling is. Zodoende wordt bij voorbeeld amper genoeg aandacht al snel "doodzwijgen" puur omdat het zo weinig mogelijk tekens in beslag moet nemen. Zorg dat de stelling actief wordt, en dan kan er tenminste ook ruimte aan nuancering en verder toelichting/discussie geboden worden. Met een beetje geluk kunnen we zodoende zelfs wat extra verkeer deze kant op krijgen. Dat de VARA hiermee wakker wordt geschud lijkt me stug, maar het is op zijn minst het proberen waard.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Het is uiteindelijk de redactie die beslist welke stellingen "actief" worden gemaakt, maar het zijn wel de stellingen met "veel" stemmen (en vijf of meer is doorgaans veel) waaruit gekozen wordt.
Klopt, bij mij bleef het ook op 5 staan!Devious schreef:Ik heb hem gevonden. Ik heb gestemd, maar het aantal stemmers bleef staan op vijf. Misschien heb ik wat verkeerd gedaan.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Nu niet meer. Je moet eerst account activeren. Is een beetje onduidelijk. Als het goed is krijg je zo een mailtje.skeptic schreef:Klopt, bij mij bleef het ook op 5 staan!Devious schreef:Ik heb hem gevonden. Ik heb gestemd, maar het aantal stemmers bleef staan op vijf. Misschien heb ik wat verkeerd gedaan.
ciao.. 6 stemmen nu! gaat de goede kant op.
ciao..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
tsjok45
Als we meer gehoord willen worden moeten we ons meer op de media richten zoals jutter doet op de Vara site. Jutter nog bedankt !
Zo kent de VPRO ook een forum en ik neem aan alle omropen wel
Ik ken zelf het radio programma standpunt nl van de NCRV op radio 1.
Ik geloof niet dat we daar stellingen kunnen poneren maar in ieder geval een vrijdenkers stem laten horen.
Je moet daar stemmen op een stelling in de uitzending op Radio 1 of op de site.
Op het Forum kun je dan ook jouw argumenten noemen.
Men laat in de uitzending bellers aan het woord maar citeert ook uit de postings op het forum.
http://info.omroep.nl/ncrv?nav=fdpcJsHtGLKRoG
Als er nog andere suggesties zijn van sites waar je wel stellingen kunt poneren dan graag ff melden.
Zo kent de VPRO ook een forum en ik neem aan alle omropen wel
Ik ken zelf het radio programma standpunt nl van de NCRV op radio 1.
Ik geloof niet dat we daar stellingen kunnen poneren maar in ieder geval een vrijdenkers stem laten horen.
Je moet daar stemmen op een stelling in de uitzending op Radio 1 of op de site.
Op het Forum kun je dan ook jouw argumenten noemen.
Men laat in de uitzending bellers aan het woord maar citeert ook uit de postings op het forum.
http://info.omroep.nl/ncrv?nav=fdpcJsHtGLKRoG
Als er nog andere suggesties zijn van sites waar je wel stellingen kunt poneren dan graag ff melden.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Helemaal mee eens. Een heel goed idee van Jutter!GH schreef:Als we meer gehoord willen worden moeten we ons meer op de media richten zoals jutter doet op de Vara site. Jutter nog bedankt !
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Ik bleek daar al bekend te zijn en heb ff ingelogd, staat inmiddels op 9 .skeptic schreef:Klopt, bij mij bleef het ook op 5 staan!Devious schreef:Ik heb hem gevonden. Ik heb gestemd, maar het aantal stemmers bleef staan op vijf. Misschien heb ik wat verkeerd gedaan.
En op de tweede plaats, nog een paar stemmen en hij staat aan de top.
De eerste heeft op dit moment 13 stemmen, dus mensen even registreren en stemmen!
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Het is gelijk raak. Een zeker "Joepie" vondt het nodig om stupide vergelijkingen met totalitaire regimes en genocidale dictators te maken. Ik heb een extra stelling toegevoegd, dat de zeepkist voor het plaatsen van stellingen is en niet voor reacties (alleen moet er iets fout zijn gegaan waardoor het woordje "niet" ontbreekt. Oeps) en toegevoegd dat walgelijke vooroordelen alleen maar des te meer reden is om het onderwerp uit het verdomhoekje te halen. Lijkt me nutteloos om daar ook nog eens op te stemmen, maar ik hoop dat de boodschap over komt. Ik heb in elk geval de webmaster gewaarschuwd.
Jammer van dat ene woord, deze joepie weet niet waar hij het over heeft!!!Jutter schreef: (alleen moet er iets fout zijn gegaan waardoor het woordje "niet" ontbreekt. Oeps) gewaarschuwd.