En toen zij de regering “nou, dan moeten jullie maar een paar jaartjes langer werken”.
En toen kwamen de pensioenfondsen er achter dat ze niet meer zoveel konden uitbetalen als je vijftig jaar heb gewerkt en wordt het wat minder. En als je nu een salaris hebt wat bruto boven
de € 43000 ligt dan krijg je 5% extra huurverhoging. Dit omdat je nooit huurverhoging hebt aangevraagd voor dat goedkope krotje vier hoog zonder lift. En wordt het loonsparen ingetrokken.
O ja, het ziekenfonds wordt afgeschaft omdat het allemaal goedkoper kan doordat de concurrentie onder de zorgverzekeraars de prijs wel zal drukken.
En ongetwijfeld heb ik het één en ander gemist wat mijn netto inkomen naar beneden heeft gebracht in de laatste jaren.
Maar ik maak me daar nooit zo erg druk over zolang ik m’n bammetjes met een plakkie kaas maar door het keeltje kan werken. Ik maak me nooit druk om de jaarlijkse huurverhoging en het achterstallig onderhoud. Ik maak me ook nooit druk als die idiote benzineprijs weer eens gestegen is door een oorlogje hier of daar en ben ook niet verbaast als zo’n oorlog achter de rug is de benzineprijs niet zakt. Ik maak mezelf ook niet meer zo druk als er weer eens een directeurtje wordt ontslagen en een paar miljoen meekrijgt of steelt.
En ik heb me zelfs niet druk gemaakt toen onze geliefde prins Bernard in de jaren dertig als berooide adel het land binnenkomt en een erfenis van twee en een half miljoen euro aan zijn dochters achterlaat. De beste man was dan ook een groot dierenliefhebber en president van het WWF en heeft heel wat overtollig wild op de wereld getrakteerd op een paar gram lood. Gelukkig had hij meer verstand van vliegtuigen.
Maar hebben nog steeds crisis en Prins Willem Alexander met zijn vrouwtje kopen een tweede woninkje van een paar miljoen in Griekenland. Ja, je moet zo af en toe uit de sleur en dat eeuwige lintjes doorknippen, je houdt er voor je het weet een RSI-hand aan over.
En die arme koning van Spanje. Ook al zo’n land dat nogal last heeft van de crisis. Een kwart van de bevolking is werkloos waaronder de helft van de jeugd.
Die beste Juan Carlos heeft het er zulke slapeloze nachten van dat zijn land het op het ogenblik zo moeilijk heeft.
Hij had dus maar besloten om wat ontspanning te zoeken. Ja leuk, olifanten afknallen in Botswana.
De prijs van zo’n ontspanningsreisje valt overigens erg mee, een slordige € 30.000 of € 40.000.
Moet kunnen en het helpt erg de enorme stress te bestrijden die zo’n man ongetwijfeld heeft.
Het volk let wel even op het land en de crisis.
Ja, zulke berichten beuren mij altijd weer een beetje op. Als het maar goed met de adel gaat en het oude en het nieuwe geld.
Ik heb echte het gevoel na het lezen van zulke berichten dat de gaarkeukens,
o nee sorry, voedselbanken heten dat tegenwoordig niet lang meer open hoeven te blijven.