Dilemma
Weekend dienst ziekenhuis met onderzoeken op afspraak.
Ik overdrijf dan niet als ik zeg dat 6 op de 10 mensen van buitenlandse afkomst TE LAAT komt of gewoon niet verschijnt!
Tevens zijn ze dan zeer slecht te bereiken (telefonisch dan wel email).
Nu geeft mijn gevoel in dat we deze mensen maar beter niet meer als laatste in het programma plannen omdat het voor deze mensen blijkbaar heel lastig is, op tijd te komen of af te zeggen.
Nu kan dit nog een taalbarrière zijn, maar het valt wel op dat doorgaans de mannen redelijk tot goed Nederlands spreken.
Anyway: Discrimineer ik als ik vind dat je buitenlanders niet meer als laatste in een programma moet afspreken? Ik zie het nl meer als onomwonden feit dat ze veelal te laat zijn of zelfs laten afweten.
Institutioneel racisme in Nederland
Moderator: Moderators
Re: Institutioneel racisme in Nederland
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
HierEnNu schreef: ↑03 sep 2023 13:25Het is echter wel mogelijk om tot consensus te komen zodat zulks de discussie ten goede komt. Mocht zich een kleine minderheid rigide blijven verzetten waardoor de discussie telkens verzand dan kan zulks opgelost worden door helder optreden van Moderatie, zoals ook gebeurde in het door Georgie gestartte topic ten aanzien van racisme:
Ik heb dit een tijdje met lede ogen aangezien en je hebt gelijk.
Ook al hebben we moderatie opmerkingen liever in een Feedbacktopic besproken, het is nu duidelijk genoeg.
Een zuivere discussie aangaande institutioneel racisme blijkt niet mogelijk en blijft verzanden in begripsverwarring door een meer dan honderd jaar oude betekenis en het negeren van het Nederlands als levende taal en sterk herziene betekenissen.
Daarom is het verstandiger deze discussie te beëindigen.
Ook al hebben we moderatie opmerkingen liever in een Feedbacktopic besproken, het is nu duidelijk genoeg.
Een zuivere discussie aangaande institutioneel racisme blijkt niet mogelijk en blijft verzanden in begripsverwarring door een meer dan honderd jaar oude betekenis en het negeren van het Nederlands als levende taal en sterk herziene betekenissen.
Daarom is het verstandiger deze discussie te beëindigen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Sorry Dikkemick.dikkemick schreef: ↑03 sep 2023 17:48 Dilemma
Weekend dienst ziekenhuis met onderzoeken op afspraak.
Ik overdrijf dan niet als ik zeg dat 6 op de 10 mensen van buitenlandse afkomst TE LAAT komt of gewoon niet verschijnt!
Tevens zijn ze dan zeer slecht te bereiken (telefonisch dan wel email).
Nu geeft mijn gevoel in dat we deze mensen maar beter niet meer als laatste in het programma plannen omdat het voor deze mensen blijkbaar heel lastig is, op tijd te komen of af te zeggen.
Nu kan dit nog een taalbarrière zijn, maar het valt wel op dat doorgaans de mannen redelijk tot goed Nederlands spreken.
Anyway: Discrimineer ik als ik vind dat je buitenlanders niet meer als laatste in een programma moet afspreken? Ik zie het nl meer als onomwonden feit dat ze veelal te laat zijn of zelfs laten afweten.
Er zijn eindeloos goede voorbeelden, maar het blijkt niet te werken.
Er is trouwens al veel over gezegd.
Onze berichten overlappen elkaar.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.