Verhuftering maatschappij?

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Verhuftering maatschappij?

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 01 okt 2023 17:02
dikkemick schreef: 01 okt 2023 16:45 Nog een voorbeeld van totale verhuftering en een ergernis mijnerzijds.
BRULLENDE motoren met mannetjes die iets moeten compenseren. Flitsen op geluid! Het kan, maar we doen t niet.

Wat gaat er in die microbreinen om, om vol je gas open te trekken en zoveel mogelijk lawaai produceren?
Moeten die nu allemaal een straatverbod of rijontzegging krijgen en wie gaat dat handhaven?

Er zijn legio plekken met hangjongeren en ook hangouderen. Die zijn er al tijden geven veel overlast. Maar een neef van mij en mijn broer hebben daar wel hun vrouwen opgedaan (beiden zijn reeds lang met pensioen, om even een indicatie te geven). Moeten we die allemaal gebiedsverboden geven uiteindelijk voor heel Nederland.

Of misschien begrijp ik dit topic niet goed. Het is niet om te discussiëren maar om jou de mogelijkheid te geven je ergernissen te ventileren :wink:
Mag ik deze scheurijzers hufters vinden als ze in een woonwijk dat gas opentrekken en een teringlawaai maken?
Waarom?
Ik zou handhaving hierop gewoon heel fijn vinden. En met mij alle bewoners in de straat.
Het is gewoon dom hufterig gedrag. Zelfde als die motorrijders over een idyllisch dijkje. Gas open en zoveel mogelijk lawaai produceren. Vrijwel altijd 'mannen'. Waarom?
Ik vind dit een overduidelijk voorbeeld van verhuftering.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Waarom zouden er geen keurige knalpotjes op kunnen??
Zoiets als vroeger de politie-BMW motoren. Bijna stil.
Nee, natuurlijk niet!! Want dan maakt het geen herrie en dat kun je de goegemeente niet intimideren met wijken vol herrie!!.. :cry: :roll: #-o
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 30 sep 2023 07:03
lost and not found yet! schreef: 29 sep 2023 22:20
dikkemick schreef: 28 sep 2023 22:30 Verhuftering ga je niet tegen door doodstraf in te voeren. We leggen dan wel erg gemakkelijk deze ultieme straf op.
Ben overigens radicaal tegen!

Wat wel helpt: Rijd je consequent te hard, auto en rijbewijs kwijt.
Zit je te bellen achter t stuur, telefoon kwijt. Vernietigen voor je neus.
Gooi je vuurwerk op een voetbalveld, totaal stadionverbod en meldplicht. Vak van waaruit gegooid is vertrekt!
Gooi je met fietsen naar ME, harde tik.op de knie met de gummieknuppel.
Rook je in ruimten waar t niet mag, bak water er overheen.
Ben je gefilmd tijdens rellen, plunderen of molest, kop in t 20.00 uur journaal. Gezichtsbedekking wordt verboden.
Jij weet zelf ook wel dat wat jij hier naar voren schuift nooit in werkelijkheid gaat gebeuren! Maar ik heb je al eerder geadviseerd om zelf een politieke partij te beginnen! Dan kun je in het partijprogramma zetten wat je wilt! Maar met deze standpunten krijg je verrekte weing stemmers die het met je eens zijn!

Ps, telefoon vernietigen voor je neus? Hahaha, weet je hoe snel je een nieuwe hebt?

Ps2, door die harde tik op de knie met een gummieknuppel gaat de ziektekostenpremie voor iedereen omhoog! Leuk?
Een politieke partij beginnen heb ik eerder gehoord. Ook als je de problemen in de gezondheidszorg wilt aanpakken.
Maar ieder gezond verstand zegt toch dat excessen excessief aangepakt moeten kunnen worden?
Spreek dezelfde taal. Als een hoodie in een stadion gefilmd wordt, pik de hoodie eruit, trek die capuchon over z'n kop en toon m even aan het voetbalstadion (zonder hoodie). Daarna stadionverbod!
Nu staat ME er soms gewoon bij en kijkt ernaar hoe een fiets op zf af wordt gegooid. Want OWee als de boel escaleert. Maar ik noem dit al escalatie en dan wordt er ingegrepen! In de taal die een fietsgooier spreekt! Demonstratie kan nl ook netjes. Als ze iets vinden doen ze dat op fatsoenlijke wijze. Maar die raddraaiers vinden niets, die willen slechts opschudding. En van mijn partij kunnen ze dat krijgen, zoals er in mijn partij ook niet eindeloos door wordt "genezen" en onderzocht op 96 jarige leeftijd (als patiënt zelf niet meer wil en de situatie uitzichtloos is). Maatschappen komen in loondienst en exorbitante medicijnwinsten behoren tot het verleden.
Zomaar enkele partijpunten.
Snelweg wordt standaard 100, thuiswerk meer afgedwongen en roken wordt nog meer ontmoedigd en duurder gemaakt.

Nog iets vergeten? En ja, ik zal zeker iets aan sociale ongelijkheden gaan doen, maar tot de tijd dat dat gerealiseerd is, gedraag je je fatsoenlijk.

https://www.nu.nl/binnenland/6283200/in ... bbeld.html
Kun je hier niet beter psychologen op af sturen? Is ME niet excessief? De man is verward! Dit was overigens bekend maar net als met beelden vrijgeven zal privacy een grote rol hebben gespeeld (maar dit is speculeren want ze waren deels op de hoogte bij t EMC)
Nou, zie je wel! Dat is al een aardig begin van je partijprogramma! Doe nog een beetje aan finetuning en ik denk dat ik op je ga stemmen! Zie je wel, zoveel verschillen wij niet!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 30 sep 2023 07:03
lost and not found yet! schreef: 29 sep 2023 22:20
dikkemick schreef: 28 sep 2023 22:30 Verhuftering ga je niet tegen door doodstraf in te voeren. We leggen dan wel erg gemakkelijk deze ultieme straf op.
Ben overigens radicaal tegen!

Wat wel helpt: Rijd je consequent te hard, auto en rijbewijs kwijt.
Zit je te bellen achter t stuur, telefoon kwijt. Vernietigen voor je neus.
Gooi je vuurwerk op een voetbalveld, totaal stadionverbod en meldplicht. Vak van waaruit gegooid is vertrekt!
Gooi je met fietsen naar ME, harde tik.op de knie met de gummieknuppel.
Rook je in ruimten waar t niet mag, bak water er overheen.
Ben je gefilmd tijdens rellen, plunderen of molest, kop in t 20.00 uur journaal. Gezichtsbedekking wordt verboden.
Jij weet zelf ook wel dat wat jij hier naar voren schuift nooit in werkelijkheid gaat gebeuren! Maar ik heb je al eerder geadviseerd om zelf een politieke partij te beginnen! Dan kun je in het partijprogramma zetten wat je wilt! Maar met deze standpunten krijg je verrekte weing stemmers die het met je eens zijn!

Ps, telefoon vernietigen voor je neus? Hahaha, weet je hoe snel je een nieuwe hebt?

Ps2, door die harde tik op de knie met een gummieknuppel gaat de ziektekostenpremie voor iedereen omhoog! Leuk?
Een politieke partij beginnen heb ik eerder gehoord. Ook als je de problemen in de gezondheidszorg wilt aanpakken.
Maar ieder gezond verstand zegt toch dat excessen excessief aangepakt moeten kunnen worden?
Gezond verstand is vaak fout.

Het toeslagen schandaaal is het resultaat van excessen excessief willen aanpakken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Misschien dat we dan hier het voetbal hooliganisme met (on)gezond verstand kunnen gaan aanpakken?
Heb je een idee?
Ik wel ...
Ik ben wat voetballen betreft echt voorstander van herkenningssoftware in camera's. ALS iemand rottigheid uithaalt, wordt de persoon DIRECT aangepakt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 03 okt 2023 10:50 Misschien dat we dan hier het voetbal hooliganisme met (on)gezond verstand kunnen gaan aanpakken?
Heb je een idee?
Ik wel ...
Ik geloof best dat je een idee hebt. Net zoals men een idee had toen men de toeslagenfraude wilde aanpakken.

Het idee om vandaag op een excessieve manier iets aan te pakken, kan gemakkelijk aan de basis liggen voor het schandaal dat dan na enkele jaren volgt.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 03 okt 2023 11:06
dikkemick schreef: 03 okt 2023 10:50 Misschien dat we dan hier het voetbal hooliganisme met (on)gezond verstand kunnen gaan aanpakken?
Heb je een idee?
Ik wel ...
Ik geloof best dat je een idee hebt. Net zoals men een idee had toen men de toeslagenfraude wilde aanpakken.

Het idee om vandaag op een excessieve manier iets aan te pakken, kan gemakkelijk aan de basis liggen voor het schandaal dat dan na enkele jaren volgt.
Andere opties? Ik sta er voor open.
Bedenk dat het een beperkte groep hufters is die t steeds weer lam leggen. Hoe pak je hufters aan? Bewezen hufters? Want dat is t grote verschil met de toeslagenaffaire. Die enkele hufter was niet bekend
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 03 okt 2023 11:22
axxyanus schreef: 03 okt 2023 11:06
Heb je een idee?
Ik wel ...

Andere opties? Ik sta er voor open.
Deze vraag begrijp ik niet goed. Jij wil niet nadenken over de kosten en baten van jouw idee tenzij er iemand met een andere optie komt?
dikkemick schreef: 03 okt 2023 11:22 Bedenk dat het een beperkte groep hufters is die t steeds weer lam leggen. Hoe pak je hufters aan? Bewezen hufters? Want dat is t grote verschil met de toeslagenaffaire. Die enkele hufter was niet bekend
Kan je eens verduidelijken? Voor zover ik begrijp is het volgende de tijdlijn van het toeslagschandaal.

1) Men ontdekt dat een aantal individuen al jaren toeslagfraude plegen. [deze individuen zijn op dat moment gekend]
2) Om fraude te bestrijden worden draconische maatregelen genomen die heel wat onschuldige mensen treffen.
3) Het toeslagschandaal barst open.

Wat ik mij dus afvraag is of je nagedacht hebt over de mogelijkheid dat jouw idee tot het volgende zal leiden:

1) Men is het voortdurend hufterig gedrag van een aantal individuen kotsbeu.
2) Om hufterig gedrag te bestrijden worden draconische maatregelen genomen die heel wat onschuldige mensen treffen.
3) Het antihufter schandaal barst open.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik heb natuurlijk ook naar alternatieven geïnformeerd maar die zie ik nergens terug. Ook zie ik wel een duidelijk verschil tussen heterdaadjes (voetbalhufters die op beeld staan) en schriftelijke fraudeurs.

Kosten-baten.
Enig idee wat risicowedstrijden kost aan ME, politie inzet, fouilleren en voorbereiding (en teringzooi opruimen na de wedstrijd inclusief vernielingen)?
Daar kun je best enkele AI camera's voor aanschaffen.
Ik vind een camera dan ook niet draconisch. Zoals het er nu aan toe gaat, dat vind ik buiten alle proporties!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 03 okt 2023 13:04 Ik heb natuurlijk ook naar alternatieven geïnformeerd maar die zie ik nergens terug. Ook zie ik wel een duidelijk verschil tussen heterdaadjes (voetbalhufters die op beeld staan) en schriftelijke fraudeurs.

Kosten-baten.
Enig idee wat risicowedstrijden kost aan ME, politie inzet, fouilleren en voorbereiding (en teringzooi opruimen na de wedstrijd inclusief vernielingen)?
Ik vind een camera dan ook niet draconisch. Zoals het er nu aan toe gaat, dat vind ik buiten alle proporties!
Is jouw idee dan beperkt tot camera's plaatsen? Ik had de indruk dat je meer in gedachten had.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 03 okt 2023 13:25
dikkemick schreef: 03 okt 2023 13:04 Ik heb natuurlijk ook naar alternatieven geïnformeerd maar die zie ik nergens terug. Ook zie ik wel een duidelijk verschil tussen heterdaadjes (voetbalhufters die op beeld staan) en schriftelijke fraudeurs.

Kosten-baten.
Is jouw idee dan beperkt tot camera's plaatsen? Ik had de indruk dat je meer in gedachten had.
Met camera s plaatsen alleen, kom je er niet. Zelfs niet als er opgenomen wordt, want de hooligan heeft immers privacy in dit land.
Maar niet met mij als minister president. Dan heeft de hooligan zijn privacy verspeeld. De beelden worden gebruikt, de hooligan direct opgepakt en veroordeeld!
Daarna worden de beelden gewist. Inter circuit, dus dit moet mogelijk zijn
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 03 okt 2023 13:33 ...
Maar niet met mij als minister president. Dan heeft de hooligan zijn privacy verspeeld. De beelden worden gebruikt, de hooligan direct opgepakt en veroordeeld!
Behalve dan dat de minister president daar niks over te zeggen heeft. Er moeten wetsvoorstellen komen die door kamers geaccepteerd moeten worden en in dat proces getoetst worden aan grondwetten en verdragen. En afgewezen worden als er geen meerderheden worden gevonden of in strijd zijn met ...

Het is allemaal niet zo simpel.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 03 okt 2023 15:23
Behalve dan dat de minister president daar niks over te zeggen heeft. Er moeten wetsvoorstellen komen die door kamers geaccepteerd moeten worden en in dat proces getoetst worden aan grondwetten en verdragen. En afgewezen worden als er geen meerderheden worden gevonden of in strijd zijn met ...

Nee, dat begrijp ik. Maar Nederland is hierin volkomen doorgeslagen met deze excessen als gevolg. Het kan gewoon in Nederland! Sloop de boel en je krijgt hooguit een waarschuwing.
Maar misschien heb je een beter idee om deze vakhufters aan te pakken. Deze professionele hooligans.
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 03 okt 2023 15:42
Mullog schreef: 03 okt 2023 15:23

Nee, dat begrijp ik. Maar Nederland is hierin volkomen doorgeslagen met deze excessen als gevolg. Het kan gewoon in Nederland! Sloop de boel en je krijgt hooguit een waarschuwing.
Maar misschien heb je een beter idee om deze vakhufters aan te pakken. Deze professionele hooligans.
Dan is niet alleen Nederland doorgeslagen maar een groot deel van de wereld. Want wat hier vertoond wordt komt op andere plaatsen ook voor, vaak nog in een overtreffende trap.

Je zou je kunnen afvragen of het niet in de menselijke aard zit. Mocht het zo zijn dan kun je maatregelen nemen tot je een ons weegt, maar het gaat niet opgelost worden.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 03 okt 2023 18:00 Je zou je kunnen afvragen of het niet in de menselijke aard zit. Mocht het zo zijn dan kun je maatregelen nemen tot je een ons weegt, maar het gaat niet opgelost worden.
Dus accepteren?
Als vernielingen en wangedrag voorspelbaar is (voetbalwedstrijden) dan hangen we camera's op en straffen we direct.
Einstein/Mick
Plaats reactie