Verhuftering maatschappij?

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Verhuftering maatschappij?

Bericht door dikkemick »

N.a.v een verwijt naar mijn persoon voor lafheid mbt aanspreken andere mensen bij "afwijkend" gedrag.

Internet info:

[u]Hoe spreek je iemand netjes aan[/u]?
Zie je dat iemand buiten rotzooi op de grond gooit of de poep van zijn hond niet opruimt, dan kan je kiezen voor een aanpak waarbij je doet alsof je er vanuit gaat dat die ander dit niet expres doet.

Zo kan je diegene aanspreken met: “U laat iets vallen.” of “Ik heb hier nog een zakje voor u.” Je kunt natuurlijk ook op de persoon af vragen: “Wilt u dat alstublieft nog even opruimen?”

Soms voelt diegene zich dan betrapt waarna het toch wordt opgeruimd. In het vervelendste geval zal diegene afwerend reageren en zich afvragen waar je je mee bemoeit en doorlopen.

In dat geval kan je er voor kiezen om het afval zelf op te rapen en weg te gooien en is te hopen dat degene die je aansprak hier een volgende keer wel over na zal denken.

Het is goed voor jezelf om voor jezelf op te komen en wat assertiever te worden.

Serieus? Ruimen we dan zelf de poep op? Geen haar op MIJN hoofd die daar aan denkt.
Waar ik wel aan moet denken is de verhuftering van de maatschappij waarin het volgens mij steeds moeilijker wordt mensen (zelfs en vooral jongeren) aan te spreken op hun gedrag.

Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben? Spreek je gemakkelijk zowel jong en oud aan op (wan)gedrag en wat zijn je ervaringen dan?
Werkt een tactische benadering altijd? Heb je niet t idee dat er doorgaans gezegd wordt: "Bemoei je er niet mee" of "dat maak ik zelf wel uit"? Misschien zelfs dreigement met fysiek geweld?
Ik ben inderdaad huiverig om mensen aan te spreken op gedrag, dus een deel zal bij mezelf te vinden zijn, maar ik heb toch het idee dat velen zich niet meer de les laten lezen. Jong en oud!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Verhuftering maatschappij?

Bericht door lost and not found yet! »

Dikkemick schreef:
Ik ben inderdaad huiverig om mensen aan te spreken op gedrag, dus een deel zal bij mezelf te vinden zijn, maar ik heb toch het idee dat velen zich niet meer de les laten lezen. Jong en oud!
Wat is er mis met voor jezelf op te komen?? Dat snap ik echt niet bij jou! NEE is ook een antwoord om effe jouw hoofdletters te gebruiken! Besef gewoon dat dit de wereld is waarin je leeft en dat zeker JIJ dit niet gaat veranderen! Behandel de mensen waar je mee te maken hebt op precies dezelfde manier zoals ze jou behandelen! Wat is daar mis mee? Als je een LUL moet antwoorden, beantwoord hem dan ook alsof hij een LUL is! En dan: ergernis: 0%! Gegarandeerd!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Lanfy, het is echt niet zo simpel als je hier voorstelt. Er worden nb vele cursussen gegeven om om te kunnen gaan met 'afwijkend', storend gedrag op straat.

Ik heb geen aangeboren talent om sommige malloten rustig aan te spreken op hun gedrag. Als ze met 80 km/ uur door een 30 km zone scheuren.
Of als ze naast mij op dat terras (afgesloten hoofdstuk want ik rest mijn case) gaan zitten meuren als een bunzing.

2 Jaar terug ook een situatie meegemaakt met 3 snotneuzen van een jaar of 15. Aanrijding met de fiets waarbij zij met 3 naast elkaar fietsten en mij geen voorrang verleenden (waar dat wel moest).
Ik wilde dit rustig aanpakken door naar ID te vragen, gegevens noteren om t later te regelen. "Een heer in t verkeer zogezegd"

Maar daar was de snotneus a-la_Thierry Baudet niet van gediend. Ik kon wel een pedo zijn. M'n bek viel open en ben maar politie gaan bellen met in de tussentijd de fiets van Thierry in de andere hand, want hij wilde naar zijn hockeywedstrijd toe!
Toen ben ik uit mn plaat gegaan en heb m de huid vol gescholden.
Na krap 3 kwartier kwam meneer agent, die na uitleg van de situatie dit knulletje een flinke veeg uit de pan gaf (verbaal).
Maar was dit snotjong hiervan onder de indruk?
Welnee! Het is "jij dit, jij dat" en GEEN excuses oid.

Dus ja, ik heb er moeite mee om me in dit soort situaties mee te laten sleuren. Dan ga ik zelf liever ergens anders zitten of kies eieren voor mn geld. Noem mij maar lafbek.
Ik weet inderdaad niet hoe je met hufters om moet gaan. Dit misschien omdat ik zelf te weinig hufterig ben en vaak rekening met anderen houd, waardoor ik me niet kan voorstellen dan dat niet wederzijds gebeurt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

lost and not found yet! schreef: 03 sep 2023 00:20 Dikkemick schreef:
Wat is er mis met voor jezelf op te komen?? Dat snap ik echt niet bij jou! NEE is ook een antwoord om effe jouw hoofdletters te gebruiken! Besef gewoon dat dit de wereld is waarin je leeft en dat zeker JIJ dit niet gaat veranderen! Behandel de mensen waar je mee te maken hebt op precies dezelfde manier zoals ze jou behandelen! Wat is daar mis mee? Als je een LUL moet antwoorden, beantwoord hem dan ook alsof hij een LUL is! En dan: ergernis: 0%! Gegarandeerd!
Ja omdat je bewusteloos in het ziekenhuis ligt. Een beduidend aantal van die LULLEN wil namelijk maar al te graag dat je hen als LUL beantwoord om dat dan als aanleiding te gebruiken om je verrot te slaan.

In welke wereld leef jij dat een mogelijke fysieke escalatie niet eens bij je opkomt? Dat je denkt dat je een LUL gewoon als LUL kan beantwoorden zonder over verdere risico's na te denken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Het is inderdaad heel verstandig om eerst voldoende training in zelfverdediging te ondergaan alvorens in de bres te springen tegen de verhuftering van onze maatschappij. Bovendien is het ook zeer aanbevelenswaardig iets te doen aan de vaardigheid om te herkennen of er alcohol en/of drugs in het spel is.

Wie de neiging heeft om uit diens plaat te gaan en vervolgens zelf in hufterig gedrag te ontaarden zoals bijvoorbeeld iemand de huid vol schelden kan zich beter nergens mee bemoeien, want zo maak je het uiteraard alleen maar erger!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
lost and not found yet!
Bevlogen

axxyanus schreef: 03 sep 2023 10:37
lost and not found yet! schreef: 03 sep 2023 00:20 Dikkemick schreef:
Ja omdat je bewusteloos in het ziekenhuis ligt. Een beduidend aantal van die LULLEN wil namelijk maar al te graag dat je hen als LUL beantwoord om dat dan als aanleiding te gebruiken om je verrot te slaan.

In welke wereld leef jij dat een mogelijke fysieke escalatie niet eens bij je opkomt? Dat je denkt dat je een LUL gewoon als LUL kan beantwoorden zonder over verdere risico's na te denken.
Dus gewoon weglopen en niks doen? Of heb je een beter advies?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Iedereen zal altijd een inschatting van de situatie maken en er voor kiezen niet te escaleren.
Aangezien vele opgeschoten jongelui (en rokende petjes dragende mannetjes) tegenwoordig snel op de teentjes zijn getrapt, kijk ik uit met ingrijpen.
Zeg in t stadion maar tegen zo'n hooligan: he, dat mag niet hoor, vuurwerk op t veld gooien! Graag zie ik dat je het opruimt"
Doe in dat geval nl je tandarts maar de groeten van me en vergeet vooral je tanden niet mee te nemen.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

lost and not found yet! schreef: 25 sep 2023 22:54
axxyanus schreef: Ja omdat je bewusteloos in het ziekenhuis ligt. Een beduidend aantal van die LULLEN wil namelijk maar al te graag dat je hen als LUL beantwoord om dat dan als aanleiding te gebruiken om je verrot te slaan.

Vaak is dat het beste ja. Als ik gezellig wil gaan eten met mijn vrouw, dan is elke interactie met een LUL daar strijdig mee. Hoe langer ik met die LUL bezig ben hoe minder tijd ik gezellig met mijn vrouw doorbreng. Dus ja weglopen en niets doen is vaak de beste manier om zo lang mogelijk gezellig met mijn vrouw samen te zitten.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 26 sep 2023 07:55 Iedereen zal altijd een inschatting van de situatie maken en er voor kiezen niet te escaleren.
Aangezien vele opgeschoten jongelui (en rokende petjes dragende mannetjes) tegenwoordig snel op de teentjes zijn getrapt, kijk ik uit met ingrijpen.
Zeg in t stadion maar tegen zo'n hooligan: he, dat mag niet hoor, vuurwerk op t veld gooien! Graag zie ik dat je het opruimt"
Doe in dat geval nl je tandarts maar de groeten van me en vergeet vooral je tanden niet mee te nemen.
Maar je blijft hier de problemen mee in stand houden! Toch?

Ps, kun je de woorden “rokende” en “petjes” hier achterwege laten? Daar gaat dit topic niet over!
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

axxyanus schreef: 26 sep 2023 08:23
axxyanus schreef: Ja omdat je bewusteloos in het ziekenhuis ligt. Een beduidend aantal van die LULLEN wil namelijk maar al te graag dat je hen als LUL beantwoord om dat dan als aanleiding te gebruiken om je verrot te slaan.

Vaak is dat het beste ja. Als ik gezellig wil gaan eten met mijn vrouw, dan is elke interactie met een LUL daar strijdig mee. Hoe langer ik met die LUL bezig ben hoe minder tijd ik gezellig met mijn vrouw doorbreng. Dus ja weglopen en niets doen is vaak de beste manier om zo lang mogelijk gezellig met mijn vrouw samen te zitten.
Het beste voor jezelf! Maar natuurlijk! Maar wat als er iets gebeurt waar je op dat moment getuige van bent?

Trouwens, wat vind je hiervan:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1769036 ... or-terreur

Over verhuftering van de maatschappij gesproken!
We will dance again!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 26 sep 2023 22:05
dikkemick schreef: 26 sep 2023 07:55 Iedereen zal altijd een inschatting van de situatie maken en er voor kiezen niet te escaleren.

Ps, kun je de woorden “rokende” en “petjes” hier achterwege laten? Daar gaat dit topic niet over!
Probleem blijft inderdaad bestaan, OOK als ik pleit voor knieschijf meppende ordehandhavers. Dat mag volgens jou ook niet.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 26 sep 2023 22:09
Trouwens, wat vind je hiervan:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1769036 ... or-terreur

Over verhuftering van de maatschappij gesproken!
Je moet betalen voor de link. Gaat over de verhuftering die mi uitgegroeid moet worden met de knuppel. Maar jij praat liever als snackbareigenaar?
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

lost and not found yet! schreef: 26 sep 2023 22:09
axxyanus schreef: 26 sep 2023 08:23
Het beste voor jezelf! Maar natuurlijk! Maar wat als er iets gebeurt waar je op dat moment getuige van bent?
Getuige van wat juist? Van iemand die rookt naast iemand die eet? Daar moeten we toch tolerant tegenover staan van jou?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Niet alleen Nederland verhufterd: https://www.nu.nl/buitenland/6282753/du ... leden.html

Verder denk ik zelf dat t nog meevalt met de verhuftering maar dat er extremen zijn. Wat ik eerder aangaf, ik vind de jeugd nonchalanter cynischer, luier, brutaler geworden. Maar daar zijn uiteraard ook nuances in aan te brengen.
En ik vind dat tegen deze hufters harder opgetreden mag worden, te beginnen dus met inleveren van privacy, zoals in deze situatie
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 27 sep 2023 06:44
lost and not found yet! schreef: 26 sep 2023 22:05

Probleem blijft inderdaad bestaan, OOK als ik pleit voor knieschijf meppende ordehandhavers. Dat mag volgens jou ook niet.
Knieschijf meppende ordehandhavers zijn mijn vrienden! Komen we weer wat dichter bij elkaar!
We will dance again!
Plaats reactie