Cynische brief zorgcentrum De Buytenweye Delft
Moderator: Moderators
Cynische brief zorgcentrum De Buytenweye Delft
Ja, de inflatie - de bewoners van bejaardencentrum De Buytenweye in Delft zijn op de hoogte gesteld van de gevolgen voor hun voedselverstrekking https://hartvoordelft.nl/geen-categorie ... schaaltje/
Re: Cynische brief zorgcentrum De Buytenweye Delft
Ik lees in de brief:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit op zich geen vreemde punten vind. Als ze gebracht zouden worden onder het motto van het tegengaan van verspilling zou er misschien minder weerstand zijn dan dat men het nu op bezuiniging gooit. zeker als je dingen leest alsWe geven momenteel meer eten (+25%) naar boven (lees etages) dan ‘norm’ en moeten daarom ook vaak eten weggooien....
- Vanaf 1 januari 2023 hanteren we vanuit de centrale keuken per bewoner per dag de norm/portiegrootte van 150 gram aardappelen, 150 gram groenten en 80 à 100 gram vlees/vis per bewoner per dag.
- Mocht er eten over zijn op etages dan zal dit worden verzameld voor de bewoners die nog meer wensen. U kunt hier dus naar vragen.
- Medewerkers zorg en vrijwilligers zijn geïnformeerd omtrent het feit dat ze in principe niet meer mee kunnen eten (enkel kunnen mee eten als elke bewoner heeft gehad en er over is/wat anders in de prullenbak verdwijnt).
- Medewerkers/vrijwilligers die maaltijden opscheppen/serveren zullen worden voorzien van een weegschaal en instructies omtrent portiegroottes.
(bron) Een vermindering van de voedselverspilling staat bij veel ziekenhuizen en zorginstellingen hoog op de agenda, omdat jaarlijks ongeveer 40 procent van wat is ingekocht in de vuilnisbak belandt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik vind het wel vreemd, omdat het geen rekening houdt met persoonlijk gebruik.Mullog schreef: ↑08 jan 2023 10:01 Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit op zich geen vreemde punten vind. Als ze gebracht zouden worden onder het motto van het tegengaan van verspilling zou er misschien minder weerstand zijn dan dat men het nu op bezuiniging gooit. zeker als je dingen leest als(bron) Een vermindering van de voedselverspilling staat bij veel ziekenhuizen en zorginstellingen hoog op de agenda, omdat jaarlijks ongeveer 40 procent van wat is ingekocht in de vuilnisbak belandt.
Wel is het natuurlijk veel makkelijker en goedkoper om van de kleinste eter uit te gaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
In persoonlijke voorkeuren voorziet de tweede bullit. En dat medewerkers en vrijwilligers niet meer mee mogen eten is op zich ook niet zo vreemd. Bij ons in de bedrijfskantine is het ook niet gratis, zal ik maar zeggen. En misschien wordt dat mee-eten las verworven recht beschouwd maar dat lijkt mij toch niet terecht.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 jan 2023 10:48Ik vind het wel vreemd, omdat het geen rekening houdt met persoonlijk gebruik.Mullog schreef: ↑08 jan 2023 10:01 Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit op zich geen vreemde punten vind. Als ze gebracht zouden worden onder het motto van het tegengaan van verspilling zou er misschien minder weerstand zijn dan dat men het nu op bezuiniging gooit. zeker als je dingen leest als(bron) Een vermindering van de voedselverspilling staat bij veel ziekenhuizen en zorginstellingen hoog op de agenda, omdat jaarlijks ongeveer 40 procent van wat is ingekocht in de vuilnisbak belandt.
Wel is het natuurlijk veel makkelijker en goedkoper om van de kleinste eter uit te gaan.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het mee aan tafel zitten versterkt wel de band.Mullog schreef: ↑08 jan 2023 12:27 In persoonlijke voorkeuren voorziet de tweede bullit. En dat medewerkers en vrijwilligers niet meer mee mogen eten is op zich ook niet zo vreemd. Bij ons in de bedrijfskantine is het ook niet gratis, zal ik maar zeggen. En misschien wordt dat mee-eten las verworven recht beschouwd maar dat lijkt mij toch niet terecht.
Ook zijn daar de salarissen zo laag, dat dat beetje eten er wel af moet kunnen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?