links versus rechts.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

afgestompt dier
Forum fan

links versus rechts.

Bericht door afgestompt dier »

Linkse politiek: slappe hap of menselijk?
Rechtse politiek: harteloos of realistisch?

Weinig uitleg nodig lijkt mij, geen politiek correcte stellinginginnames graag lekker zonder opsmuk reageren. :D
Geloof verzet bergen onzin.
Frodo
Forum fan

Re: links versus rechts.

Bericht door Frodo »

afgestompt dier schreef:Linkse politiek: slappe hap of menselijk?

Weinig uitleg nodig lijkt mij, geen politiek correcte stellinginginnames graag lekker zonder opsmuk reageren. :D
Ik vind het één-dimensionaal voorstellen van het politieke spectrum een grove simplificatie die thuishoort aan de borreltafel of in De Telegraaf.

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
afgestompt dier
Forum fan

Frodo schreef:

Ik vind het één-dimensionaal voorstellen van het politieke spectrum een grove simplificatie die thuishoort aan de borreltafel of in De Telegraaf.

doeidoei
Frodo
Dat het is punt nou net,je vind het een één-dimensionaal voorstellen van het politieke specterum,maar hoe kijk je er dan tegen aan dat is wat ik wil weten.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Is er dan nog sprake van links en rechts in de oorspronkelijke betekenis? Ideologieen of slechts opportunisme om over de hoofden van de kiezers de topaap te worden?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
SjaanTje
Forum fan

Bericht door SjaanTje »

Volgens mij bestaat 'links' en 'rechts' niet echt meer. De PvdA is moeiteloos met de VVD uit te wisselen, en GroenLinks heeft ook een hoop traditionele VVD-standpunten overgenomen. Christenunie en SP strijden zij aan zij voor onderlinge solidariteit en een steviger georganiseerde maatschappij. CDA waait al sinds zolang als ik kan denken met alle winden mee. Wat is nog links en rechts?

De tegenstellingen kloppen in de ogen van wat kennelijk de meerderheid van het electoraat is, ook helemaal niet meer. Menselijke politiek wordt altijd als slappe hap ervaren, omdat iedereen het naar zijn zin moet hebben en er dus compromissen gesloten moeten worden. En harteloze politiek schijnt altijd realistisch te zijn. Dat ligt aan de veranderende wereld. Wie nog een beetje toekomst voor het volk wil in de globaliserende wereld, moet dat volk kennelijk in het hier en nu afknijpen, zachte heelmeesters ... enzovoort.
afgestompt dier
Forum fan

SjaanTje schreef:

Volgens mij bestaat 'links' en 'rechts' niet echt meer. De PvdA is moeiteloos met de VVD uit te wisselen, en GroenLinks heeft ook een hoop traditionele VVD-standpunten overgenomen. Christenunie en SP strijden zij aan zij voor onderlinge solidariteit en een steviger georganiseerde maatschappij. CDA waait al sinds zolang als ik kan denken met alle winden mee. Wat is nog links en rechts?

De tegenstellingen kloppen in de ogen van wat kennelijk de meerderheid van het electoraat is, ook helemaal niet meer. Menselijke politiek wordt altijd als slappe hap ervaren, omdat iedereen het naar zijn zin moet hebben en er dus compromissen gesloten moeten worden. En harteloze politiek schijnt altijd realistisch te zijn. Dat ligt aan de veranderende wereld. Wie nog een beetje toekomst voor het volk wil in de globaliserende wereld, moet dat volk kennelijk in het hier en nu afknijpen, zachte heelmeesters ... enzovoort.
Ik denk juist dat het meer dan ooit speelt, de politiek is over het algemeen wat meer rechtser geworden, de linkse politiek blijft nog steeds besluiteloos(pappen en nathouden)
En de PVDA spant toch echt de kroon in Rotterdam, in de verkiezingsstrijd nog even aan haal gaan met andermans ideeën, pronken met de veren van een ander.Helaas ziet niemand dat, waardoor we weer zijn aangewezen op de linkse besluiteloze vorming.
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

Linkse idealen bereiken met rechtse (realistische) middelen.

Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
rikus
Banned

Bericht door rikus »

doctorwho schreef:Is er dan nog sprake van links en rechts in de oorspronkelijke betekenis? Ideologieen of slechts opportunisme om over de hoofden van de kiezers de topaap te worden?
Dat is dan ook het hoofddoel :D
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

afgestompt dier schreef:Dat het is punt nou net,je vind het een één-dimensionaal voorstellen van het politieke specterum,maar hoe kijk je er dan tegen aan dat is wat ik wil weten.
Ik schreef dat ik het thuis vind horen aan de borreltafel of in De Telegraaf.

Op dit moment ben ik nuchter, en De Telegraaf heb ik al heel lang niet gelezen.

Dat lijkt me wel voldoende voor hoe ik er tegenaan kijk. Toch?

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Frodo schreef:
Ik schreef dat ik het thuis vind horen aan de borreltafel of in De Telegraaf.

Op dit moment ben ik nuchter, en De Telegraaf heb ik al heel lang niet gelezen.

Dat lijkt me wel voldoende voor hoe ik er tegenaan kijk. Toch?

doeidoei
Frodo
Je mist wel veel op meerdere fronten :D
Alie uit Turkije
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Links noch rechts!
Sinds de rechtse politici weer over kernenergie beginnen, bezuinigen op millieu (waaronder het afschaffen van subsidies voor zonnepanelen en energiezuinige apparaten), privatiseren van de eigendommen van het volk, trek ik toch weer behoorlijk naar links, al besef ik dat men dan absoluut niet op de PVDA moet stemmen. Eigenlijk zoek ik een seculiere partij die een beetje rechts is als het gaat over asielzoekersbeleid, niet mee wil doen met oorlogvoeren in Irak, en behoorlijk links is als het gaat over het millieu.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Devious schreef:Links noch rechts!
Sinds de rechtse politici weer over kernenergie beginnen, bezuinigen op millieu (waaronder het afschaffen van subsidies voor zonnepanelen en energiezuinige apparaten), privatiseren van de eigendommen van het volk, trek ik toch weer behoorlijk naar links, al besef ik dat men dan absoluut niet op de PVDA moet stemmen. Eigenlijk zoek ik een seculiere partij die een beetje rechts is als het gaat over asielzoekersbeleid, niet mee wil doen met oorlogvoeren in Irak, en behoorlijk links is als het gaat over het millieu.

Vriendelijke groet...
Wees niet bevreesd vriend over één ding zijn ze het allemaal eens: Er moeten meer voedselbanken komen...
Alie uit Turkije
SjaanTje
Forum fan

Bericht door SjaanTje »

Devious schreef:Sinds de rechtse politici weer over kernenergie beginnen, bezuinigen op millieu (waaronder het afschaffen van subsidies voor zonnepanelen en energiezuinige apparaten), privatiseren van de eigendommen van het volk, trek ik toch weer behoorlijk naar links, al besef ik dat men dan absoluut niet op de PVDA moet stemmen. Eigenlijk zoek ik een seculiere partij die een beetje rechts is als het gaat over asielzoekersbeleid, niet mee wil doen met oorlogvoeren in Irak, en behoorlijk links is als het gaat over het millieu.
SP?
rikus
Banned

Bericht door rikus »

rikus schreef:
Devious schreef:Links noch rechts!

Vriendelijke groet...
Wees niet bevreesd vriend over één ding zijn ze het allemaal eens: Er moeten meer voedselbanken komen...
@SaanTje
Zal Jan toch eerst ook de stofzuiger moeten gebruiken en gasten ale Anja Meulenbelt kwijt zien te raken, dat soort typpetjes bezorgd hem een aanrdige dip. Maar ik denk dat hij daar aardig mee bezig is :D
Alie uit Turkije
SjaanTje
Forum fan

Bericht door SjaanTje »

rikus schreef:Zal Jan toch eerst ook de stofzuiger moeten gebruiken en gasten ale Anja Meulenbelt kwijt zien te raken, dat soort typpetjes bezorgd hem een aanrdige dip. Maar ik denk dat hij daar aardig mee bezig is :D
Wat ie door Meulenbelt verliest, krijgt hij er door Van Aartsen weer bij! :D
Plaats reactie