Rechtse politiek: harteloos of realistisch?
Weinig uitleg nodig lijkt mij, geen politiek correcte stellinginginnames graag lekker zonder opsmuk reageren.
Moderator: Moderators
Ik vind het één-dimensionaal voorstellen van het politieke spectrum een grove simplificatie die thuishoort aan de borreltafel of in De Telegraaf.afgestompt dier schreef:Linkse politiek: slappe hap of menselijk?
Weinig uitleg nodig lijkt mij, geen politiek correcte stellinginginnames graag lekker zonder opsmuk reageren.
Dat het is punt nou net,je vind het een één-dimensionaal voorstellen van het politieke specterum,maar hoe kijk je er dan tegen aan dat is wat ik wil weten.Frodo schreef:Ik vind het één-dimensionaal voorstellen van het politieke spectrum een grove simplificatie die thuishoort aan de borreltafel of in De Telegraaf.afgestompt dier schreef:Linkse politiek: slappe hap of menselijk?
doeidoei
Frodo
Volgens mij bestaat 'links' en 'rechts' niet echt meer. De PvdA is moeiteloos met de VVD uit te wisselen, en GroenLinks heeft ook een hoop traditionele VVD-standpunten overgenomen. Christenunie en SP strijden zij aan zij voor onderlinge solidariteit en een steviger georganiseerde maatschappij. CDA waait al sinds zolang als ik kan denken met alle winden mee. Wat is nog links en rechts?afgestompt dier schreef:Linkse politiek: slappe hap of menselijk?
Ik denk juist dat het meer dan ooit speelt, de politiek is over het algemeen wat meer rechtser geworden, de linkse politiek blijft nog steeds besluiteloos(pappen en nathouden)SjaanTje schreef:Volgens mij bestaat 'links' en 'rechts' niet echt meer. De PvdA is moeiteloos met de VVD uit te wisselen, en GroenLinks heeft ook een hoop traditionele VVD-standpunten overgenomen. Christenunie en SP strijden zij aan zij voor onderlinge solidariteit en een steviger georganiseerde maatschappij. CDA waait al sinds zolang als ik kan denken met alle winden mee. Wat is nog links en rechts?afgestompt dier schreef:Linkse politiek: slappe hap of menselijk?
De tegenstellingen kloppen in de ogen van wat kennelijk de meerderheid van het electoraat is, ook helemaal niet meer. Menselijke politiek wordt altijd als slappe hap ervaren, omdat iedereen het naar zijn zin moet hebben en er dus compromissen gesloten moeten worden. En harteloze politiek schijnt altijd realistisch te zijn. Dat ligt aan de veranderende wereld. Wie nog een beetje toekomst voor het volk wil in de globaliserende wereld, moet dat volk kennelijk in het hier en nu afknijpen, zachte heelmeesters ... enzovoort.
Dat is dan ook het hoofddoeldoctorwho schreef:Is er dan nog sprake van links en rechts in de oorspronkelijke betekenis? Ideologieen of slechts opportunisme om over de hoofden van de kiezers de topaap te worden?
Ik schreef dat ik het thuis vind horen aan de borreltafel of in De Telegraaf.afgestompt dier schreef:Dat het is punt nou net,je vind het een één-dimensionaal voorstellen van het politieke specterum,maar hoe kijk je er dan tegen aan dat is wat ik wil weten.
Je mist wel veel op meerdere frontenFrodo schreef:
Ik schreef dat ik het thuis vind horen aan de borreltafel of in De Telegraaf.
Op dit moment ben ik nuchter, en De Telegraaf heb ik al heel lang niet gelezen.
Dat lijkt me wel voldoende voor hoe ik er tegenaan kijk. Toch?
doeidoei
Frodo
Wees niet bevreesd vriend over één ding zijn ze het allemaal eens: Er moeten meer voedselbanken komen...Devious schreef:Links noch rechts!
Sinds de rechtse politici weer over kernenergie beginnen, bezuinigen op millieu (waaronder het afschaffen van subsidies voor zonnepanelen en energiezuinige apparaten), privatiseren van de eigendommen van het volk, trek ik toch weer behoorlijk naar links, al besef ik dat men dan absoluut niet op de PVDA moet stemmen. Eigenlijk zoek ik een seculiere partij die een beetje rechts is als het gaat over asielzoekersbeleid, niet mee wil doen met oorlogvoeren in Irak, en behoorlijk links is als het gaat over het millieu.
Vriendelijke groet...
SP?Devious schreef:Sinds de rechtse politici weer over kernenergie beginnen, bezuinigen op millieu (waaronder het afschaffen van subsidies voor zonnepanelen en energiezuinige apparaten), privatiseren van de eigendommen van het volk, trek ik toch weer behoorlijk naar links, al besef ik dat men dan absoluut niet op de PVDA moet stemmen. Eigenlijk zoek ik een seculiere partij die een beetje rechts is als het gaat over asielzoekersbeleid, niet mee wil doen met oorlogvoeren in Irak, en behoorlijk links is als het gaat over het millieu.
@SaanTjerikus schreef:Wees niet bevreesd vriend over één ding zijn ze het allemaal eens: Er moeten meer voedselbanken komen...Devious schreef:Links noch rechts!
Sinds de rechtse politici weer over kernenergie beginnen, bezuinigen op millieu (waaronder het afschaffen van subsidies voor zonnepanelen en energiezuinige apparaten), privatiseren van de eigendommen van het volk, trek ik toch weer behoorlijk naar links, al besef ik dat men dan absoluut niet op de PVDA moet stemmen. Eigenlijk zoek ik een seculiere partij die een beetje rechts is als het gaat over asielzoekersbeleid, niet mee wil doen met oorlogvoeren in Irak, en behoorlijk links is als het gaat over het millieu.
Vriendelijke groet...