Hoi iedereen sorry dat het zo lang geleden is dat ik hier laats kwam maar het leven is behoorlijk druk, maarja ik weet niet of hier all een thread over is maar ik ben benieuwd naar ieders persoonlijke standpunten hier.
Dit zijn mijn belangerijkste standpunten:
Abortus - Ik steun de huidige abortus wet in Nederland, het is een erg emotioneel en moeilijke beslissing dat nog altijd subjectief is en daarom moet de beslissing uiteindelijk gemaakt worden door de drager van de foetus. Ook moeten we ervoor zorgen dat de kinderen goed voorgelicht zijn om het te voorkomen.
Alchohol - Ik ben het eens dat de leeftijd grens voor alchohol op 16 jaar moet blijven en sterke drank op 18 jaar. Supermarkten moeten streng aangepakt worden bij alchohol verkoop aan jongeren en sterke drank moet beperkt zijn voor speciaale zaken.
AOW - Met het feit dat de levensverwachting in de komende jaren zal stijgen is het economisch en sociaal beter om de AOW omhoog te zetten naar 67 jaar hoewel de mensen die nu in de 50 zitten de AOW blijft op 65 jaar.
Belasting - We moeten belasting opleggen of Kerken, Moskee's en andere religieuze instellingen. Kerken en Moskee's hebben veels te lang gebruik gemaakt van staatsgeld en zouden OZB moeten betalen, we gaan niemand voortrekken alleen omdat ze religieus zijn.
Criminaliteit - Criminaliteit in Nederland is een ernstig probleem die hard aangepakt moet worden met strengere maatregelen en minder bezuinigingen voor gevangenissen in ernstige situaties zoals moord, eerwraak en mensenhandel en meer politie en veiligheid in mindere situaties zoals winkel diefstal.
Defensie - Fors bezuinigen op de millitaire budget voor meer veiligheid op straat, in deze tijd moeten wij meer focussen op ons eigen land in plaats van millitaire missies in het buitenland.
Discriminatie -Ik ben erg streng tegen discriminatie and sociale stigma vooral voor religieuze redenen. Ieder persoon moet waardig en gelijk geaccepteerd worden en ik wil dat de gemeenten er zoveel mogelijk aan doen. Dit betekend dat ambtenaren niemand mag weigeren voor hun sexuele voorkeur, dat leerlingen en leraren niet geweigerd kunnen worden voor hun religie of geaardheid en dat vrouwen gelijke rechten krijgen in de arbeid. Ook vindt ik dat pedofielen makkelijker over hun geaardheid uit moeten kunnen komen zodat ze sneller en makkelijker hulp kunnen zoeken.
Homoseksualiteit - Er moet een verbod van discriminatie tegenover seksuele geaarheid in de grondwet opgenomen worden, homoseksualiteit is een geaccepteerde geaardheid gelijk met heteroseksualiteit en moet ook zo behandeld worden. Het weigeren van rechten zoals huwelijk en adoptie voor iemands geaardheid moet erkent worden als discriminatie en wordt niet getolereert.
Internet - Het internet moet toegankelijk en vrij zijn voor informatie en meningsuitingen, ik ben erg tegen internet censuur en downloadverbods.
Immigratie - We hebben een strengere immigratie beleid nodig voor laagopgeleide migranten en meer kans geven voor kenniswerkers om de arbeid te verhogen en criminaliteit te verlagen. Het asielbeleid moet beperkt zijn voor echte vluchtelingen.
Secularisme - Ik ben compleet pro seculier, geloof is een persoonlijk zaak en dat hoort geen invloed te hebben in de wet en educatie. Ik ben dus voor de scheiding van kerk en staat zodat de religieuze de vrijheid hebben om hun godsdienst te volgen zonder dat ze onnodig voorgetrokken worden, alle scholen moeten openbaar zijn om religieuze eenzeidigheid en apartheid te voorkomen en de kinderen te leren over diversiteit, kinderen moeten ook de vrijheid hebben om zelf te kiezen of ze wel of niet goddienstig opgevoed willen worden dus geen verplichte hoofddoek als ze dat niet willen, verder moeten er ook geen apparte wetten zijn voor religie.
Jouw politieke standpunten
Moderator: Moderators
Jouw politieke standpunten
"Teach a man to reason, and he'll think for a lifetime."
- Phil Plait
- Phil Plait
Re: Jouw politieke standpunten
Het is verkiezingstijd en daarom hebben zij die dat willen hun politieke voorkeuren al laten blijken. Veel freethinkers hebben de stemwijzer ingevuld, als je benieuwd bent naar hun meningen kun je daar kijken.
Je meeste standpunten zijn op freethinker gemeengoed (abortus, discriminatie, homoseksualiteit, internet, secularisme etc), en op sommige punten tja, niemand is voor criminaliteit. Jij denkt blijkbaar dat door strenger aanpakken het veiliger zal worden in Nederland: als dat zo zou zijn zouden de VS een stuk veiliger dan Europa moeten zijn.
Je kan beter een discussie beginnen over een onderwerp waar veel meningsverschil over bestaat, of naar de twee politieke topics op dit moment gaan.
Je meeste standpunten zijn op freethinker gemeengoed (abortus, discriminatie, homoseksualiteit, internet, secularisme etc), en op sommige punten tja, niemand is voor criminaliteit. Jij denkt blijkbaar dat door strenger aanpakken het veiliger zal worden in Nederland: als dat zo zou zijn zouden de VS een stuk veiliger dan Europa moeten zijn.
Je kan beter een discussie beginnen over een onderwerp waar veel meningsverschil over bestaat, of naar de twee politieke topics op dit moment gaan.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.