Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Post-Trump periode.

Bericht door dikkemick »

We zijn mens, concludeer ik hieruit. En laat de mens onderdeel zijn van het dierenrijk. We staan dichter bij de apen dan we willen denken en/,of geloven. We leren het gewoon nooit. We zijn ALLEMAAL mens en we kunnen blijkbaar niet met verschillende overtuigingen en ideeën naast elkaar leven. Te triest voor woorden dat we nog zo dicht bij de holbewoner staan. De sterkste aap met de grootste muil heeft de meeste aanhangers.
Kijk naar de expressie op t gezicht van Trump en ga eens naar een dierentuin of wildernis. 1 op 1.
We zijn aardig op weg ALLES te verzieken op deze aarde.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Wie Trump met een beest vergelijkt, beledigt de beesten. Maar ik denk niet dat we veel op zouden schieten met zijn overlijden
Weliswaar betwijfel ik dat er veel mensen zouden zijn die hem persoonlijk zouden missen. Maar zijn potentiële aanhang zal op zoek gaan naar een politicus die net zo kwaadwillend is en waarschijnlijk intelligenter.

Hoe dan ook ik hou "mijn hart" vast!
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 12 mei 2023 18:10 We zijn mens, concludeer ik hieruit. En laat de mens onderdeel zijn van het dierenrijk. We staan dichter bij de apen dan we willen denken en/,of geloven. We leren het gewoon nooit. We zijn ALLEMAAL mens en we kunnen blijkbaar niet met verschillende overtuigingen en ideeën naast elkaar leven. Te triest voor woorden dat we nog zo dicht bij de holbewoner staan. De sterkste aap met de grootste muil heeft de meeste aanhangers.
Kijk naar de expressie op t gezicht van Trump en ga eens naar een dierentuin of wildernis. 1 op 1.
We zijn aardig op weg ALLES te verzieken op deze aarde.
Dat lijkt zo maar het is meestal niet zo.
De lichamelijk sterkste komt zowel mensen als bij mensapen op de tweede plaats.
Waarschijnlijk om hem niet te veel macht te geven.

PS.
Nr 1. is meestal de sluwste.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 mei 2023 08:11
PS.
Dan zit de sluwste dus bovenop de rots? Wat maakt t uit? Het grootste percentage is testosteron bom! Wederom: welkom in t dierenrijk! Verschil met Trump is dat apen (voor zover ik weet) niet kunnen liegen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 13 mei 2023 08:22
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 mei 2023 08:11
PS.
Dan zit de sluwste dus bovenop de rots? Wat maakt t uit? Het grootste percentage is testosteron bom! Wederom: welkom in t dierenrijk! Verschil met Trump is dat apen (voor zover ik weet) niet kunnen liegen.
Wij zijn zelf ook apen.

Apen kunnen donders goed de boel belazeren, ze doen immers aan politiek om aan de macht te komen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Peter van Velzen schreef: 13 mei 2023 05:04 Wie Trump met een beest vergelijkt, beledigt de beesten. Maar ik denk niet dat we veel op zouden schieten met zijn overlijden
Weliswaar betwijfel ik dat er veel mensen zouden zijn die hem persoonlijk zouden missen. Maar zijn potentiële aanhang zal op zoek gaan naar een politicus die net zo kwaadwillend is en waarschijnlijk intelligenter.

Waarom hou je je hart vast? De hele menselijke geschiedenis is doordrenkt met strijd tussen fracties die extremistisch, fundamentalistisch ultra links of ultra rechts zijn en alles wat zich daartussenin bevindt. Het golft door onze geschiedenis. Het hoort er gewoon bij.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 12 mei 2023 09:40 Het zegt gewoon heel veel over dit land (werelddeel) van ongekende mogelijkheden. De Amerikanen zelf zijn compleet doorgeslagen en los van alle realiteit. Waarom stem je op iemand als Trump?
Inderdaad, maar ik zou het niet losgeslagen van de realiteit noemen. Het is willens en wetens losgeslagen van alle fatsoen en moraal en ethiek, hetzelfde proces wat men in de dertiger jaren van de vorige eeuw in Duitsland zag gebeuren.
Men stemt op Trump omdat men het geen zier kan schelen dat hij immoreel en dom is. Luister naar deze video-clip. Hier komt een journalist met een zeer gedegen vraag. Die wordt beantwoord door Trump op de meest stupide manier, waarop hij enthousiast geklap van zijn aanhangers krijgt. Stupiditeit en immoraliteit en of de wereld naar de knoppen gaat is voor hen van geen enkel belang: "There is nothing in government that they take seriously".
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mullog schreef: 13 mei 2023 08:48
Peter van Velzen schreef: 13 mei 2023 05:04 Hoe dan ook ik hou "mijn hart" vast!
Waarom hou je je hart vast? De hele menselijke geschiedenis is doordrenkt met strijd tussen fracties die extremistisch, fundamentalistisch ultra links of ultra rechts zijn en alles wat zich daartussenin bevindt. Het golft door onze geschiedenis. Het hoort er gewoon bij.
Dat het erbij hoort is geen reden om je hart niet vast te houden. Want iedereen voelt aan dat zo'n extreme toestand in de VS op een gegeven moment in een gewapende strijd uitmondt, dát hoort er ook bij. Een burgeroorlog in de VS is niet alleen een catastrofe voor dat land, maar heeft ook zijn repercussies voor de gehele wereld.
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mullog schreef: 13 mei 2023 08:48
Peter van Velzen schreef: 13 mei 2023 05:04 Wie Trump met een beest vergelijkt, beledigt de beesten. Maar ik denk niet dat we veel op zouden schieten met zijn overlijden

Daarom juist!
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 13 mei 2023 09:17
dikkemick schreef: 12 mei 2023 09:40 Het zegt gewoon heel veel over dit land (werelddeel) van ongekende mogelijkheden. De Amerikanen zelf zijn compleet doorgeslagen en los van alle realiteit. Waarom stem je op iemand als Trump?
Inderdaad, maar ik zou het niet losgeslagen van de realiteit noemen. Het is willens en wetens losgeslagen van alle fatsoen en moraal en ethiek, hetzelfde proces wat men in de dertiger jaren van de vorige eeuw in Duitsland zag gebeuren.
Men stemt op Trump omdat men het geen zier kan schelen dat hij immoreel en dom is. Luister naar deze video-clip. Hier komt een journalist met een zeer gedegen vraag. Die wordt beantwoord door Trump op de meest stupide manier, waarop hij enthousiast geklap van zijn aanhangers krijgt. Stupiditeit en immoraliteit en of de wereld naar de knoppen gaat is voor hen van geen enkel belang: "There is nothing in government that they take seriously".
Er wordt op t einde nog even uitgelegd dat Trump een "Joke" is.
Maar die Joker is goddomme president geweest en zou t weer kunnen worden! Ik blijf Amerikanen een over-the-top volkje vinden.
Amsterdam is wat dat betreft al aardig op weg.
("Kijk mij eens mezelf zijn en schijt aan alles en iedereen hebben en vooral opvallen")
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 13 mei 2023 16:45 Er wordt op t einde nog even uitgelegd dat Trump een "Joke" is.
Maar die Joker is goddomme president geweest en zou t weer kunnen worden! Ik blijf Amerikanen een over-the-top volkje vinden.
Amsterdam is wat dat betreft al aardig op weg.
("Kijk mij eens mezelf zijn en schijt aan alles en iedereen hebben en vooral opvallen")
Ja, het is beangstigend hoe via het internet het gedrag van Trump en/of trumpisme zich wereldwijd heeft verspreid: dat was natuurlijk altijd al om ons heen, maar nu kan dit allemaal openlijk en zelfs met trots en een glimlach gedaan worden.
Ook is het beangstigend dat CNN nu meedoet aan een spelletje "respect voor Trump". Haal je net een beetje opgelucht adem dat de idiotie van Fox een halt is toegeroepen en dan vervolgt de volgende met de normalisering van een ziekelijk persoon.
Born OK the first time
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Peter van Velzen schreef: 13 mei 2023 12:07 ...
Daarom juist!
Rereformed schreef: 13 mei 2023 09:24 ...
Dat het erbij hoort is geen reden om je hart niet vast te houden. Want iedereen voelt aan dat zo'n extreme toestand in de VS op een gegeven moment in een gewapende strijd uitmondt, dát hoort er ook bij. Een burgeroorlog in de VS is niet alleen een catastrofe voor dat land, maar heeft ook zijn repercussies voor de gehele wereld.
En zo maakt iedereen zich zorgen en houdt zijn hart vast, van ultra links naar ultra rechts en alles ertussen, van nationalist tot globalist en alles ertussen.

Het lijkt mij een soort van iets dat niks oplost of oplevert.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

CNN is een sensatiekanaal. Niet het enige...
Veel Amerikanen houden niet erg van nadenken.

Dus Trump brengt, met hem elke tien minuten te noemen, heel wat brood op plank. Aandacht van bepaald volk. En daar de belangen heel groot zijn zou er nog veel meer brood komen als hij weer president wordt. 8-[

Of enorme ectra inkomsten als bv. Europa door Russen eens volledig zou worden gemold. De GOP houdt net als Trump niet van 'die extreem linkse troep' in Europa... ook al zijn we geallieerden. Niet ondenkbaar allemaal. Hij was als president al aardig op streek., nietwaar?

De bijverschijnselen van dit soort denken (tot aan dood en verderf toe dus) maken dan niet meer uit. Voor je het weet zit je weer in een wereldoorlog. Of in een Amerikaanse burgeroorlog. Of met een grote depressie (zie nu schuldenplafond, GOP ligt dwars). Of op een planeet, die de geest geeft. Mede gewild of ongewild door media gestuurd zodat de Trump-sekte weer aan de macht kan komen.

En ultiem maakt dan niets meer uit, áls het maar geld opbrengt. De schuld van de VS is enorm...
Óf zoals Trump al eens heeft voorgesteld, fijn samenwerken met de Russen... 'Klimaat was een bedenksel van de Chinezen...' "Putin fijne vent". Enz..

En ik vrees dat dit soort denken de norm is in ruime delen van de rechtse Amreikaanse 'samenleving'. Dag civilisatie.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Voor Red States Amerika is CNN bijna communistisch...🙄
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ach, what's in a name?
Voor je het weet zijn mensen van een of ander verzet zogenaamd 'terroristen'. etc.. Voor je het weet is de ergste vorm van nationalisme patriottisme e.d..

Waar het uiteraard om gaat is dwingelandij.
"Wij zijn goed" en zo, want wij willen de dienst uitmaken evt. zelfs met God aan onze zijde.... Dat geldt zeker voor een rood-blonde brallende aap op een apenrots, die overigens feitelijk niets met God heeft maar soms wel zo doet.

Oeverloos verhaal.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
Gesloten