Dat is dan wel de consequentie lijkt me zo.
Zal niet mee vallen om dat internationaal af te dwingen vrees ik.
Ook zullen veel vrouwen er dan mee stoppen.
Luther ze er al iets over:
"Jede Konsequenz leitet zum Teufel."
Moderator: Moderators
Dat is dan wel de consequentie lijkt me zo.
Hangt er van af hoeveel moeite de man heeft gedaan om een vrouw te gelijken. Het is niet zo idioot als hij zijn penis heeft laten verwijderen en dus in zekere zin zijn mannelijkheid heeft verloren. Dan is het ongepast om haar een man te noemen. Als er alleen maar iets in het paspoort is gewijzigd, dan ben ik het volstrekt met je eens.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑27 mei 2022 10:21Een lage boete blijft een boete.Peter van Velzen schreef: ↑27 mei 2022 02:30 Transseksuelen zijn er niet mee gebaat als we het gebruik van het woord "vrouw" in haar oorspronkelijke betekenis afschaffen?
Het zou er toe leiden dat ook trans-vrouwen niet langer vrouw zouden worden genoemd. Willen ze dat? In een sociale context ben ik best bereid om ze "vrouw" te noemen, in een biologische context niet. Het is enigzins kwetsend om ze - in een persoonlijke confrontatie "man" te noemen, maar 3 jaar gevangenis-straf lijkt me disproportioneel. Hoogstens twee uur loon boete per gelegenheid.
Idioot dat je een boete krijgt als je een man een man noemt.
Een Ruin wordt nooit een Merrie.Peter van Velzen schreef: ↑28 mei 2022 03:24Hangt er van af hoeveel moeite de man heeft gedaan om een vrouw te gelijken. Het is niet zo idioot als hij zijn penis heeft laten verwijderen en dus in zekere zin zijn mannelijkheid heeft verloren. Dan is het ongepast om haar een man te noemen. Als er alleen maar iets in het paspoort is gewijzigd, dan ben ik het volstrekt met je eens.
En wat als deze persoon competiesport wil doen? Geen enkele medische ingreep kan de mannelijke spierontwikkeling tijdens de pubertijd ongedaan maken.Peter van Velzen schreef: ↑28 mei 2022 03:24 Hangt er van af hoeveel moeite de man heeft gedaan om een vrouw te gelijken. Het is niet zo idioot als hij zijn penis heeft laten verwijderen en dus in zekere zin zijn mannelijkheid heeft verloren. Dan is het ongepast om haar een man te noemen.
Maar hoe is dit te veralgemenen? Of is dit iets dat we enkel voor de trans identificerende individu's voorbehouden?Peter van Velzen schreef: ↑28 mei 2022 03:24 Hangt er van af hoeveel moeite de man heeft gedaan om een vrouw te gelijken. Het is niet zo idioot als hij zijn penis heeft laten verwijderen en dus in zekere zin zijn mannelijkheid heeft verloren. Dan is het ongepast om haar een man te noemen. Als er alleen maar iets in het paspoort is gewijzigd, dan ben ik het volstrekt met je eens.
Mijn mening over vrouwensport is je al bekend. (dat is een zaak van hen die in deze categorie willen uitkomen)axxyanus schreef: ↑28 mei 2022 09:33En wat als deze persoon competiesport wil doen? Geen enkele medische ingreep kan de mannelijke spierontwikkeling tijdens de pubertijd ongedaan maken.Peter van Velzen schreef: ↑28 mei 2022 03:24 Hangt er van af hoeveel moeite de man heeft gedaan om een vrouw te gelijken. Het is niet zo idioot als hij zijn penis heeft laten verwijderen en dus in zekere zin zijn mannelijkheid heeft verloren. Dan is het ongepast om haar een man te noemen.
En als lesbische vrouwen over het algemeen van oordeel zijn dat die persoon onaantrekkelijk is omdat die te veel mannelijke lichaamskenmerken heeft, dan is het wat mij betreft ongepast om die vrouwen als transfobisch af te schilderen of om ze op andere manieren onder druk te zetten seks met trans identificerende mannen te overwegen.
Het valt niet te veralgemenen, want op elk van deze categoriën is een ander criterium van toepassing.axxyanus schreef: ↑28 mei 2022 11:08Maar hoe is dit te veralgemenen? Of is dit iets dat we enkel voor de trans identificerende individu's voorbehouden?Peter van Velzen schreef: ↑28 mei 2022 03:24 Hangt er van af hoeveel moeite de man heeft gedaan om een vrouw te gelijken. Het is niet zo idioot als hij zijn penis heeft laten verwijderen en dus in zekere zin zijn mannelijkheid heeft verloren. Dan is het ongepast om haar een man te noemen. Als er alleen maar iets in het paspoort is gewijzigd, dan ben ik het volstrekt met je eens.
We hebben bv mensen die zich identificeren als dokter. Moeten we hen erkennen als dokter als ze voldoende moeite hebben gedaan zich het imago van een dokter aan te meten?
Dan heb je de otherkin. Dat zijn mensen die zich identificeren als dier of als mythisch wezen. Moeten we hen ook als zodanig erkennen als ze voldoende moeite gedaan hebben om te lijken op dat waarmee ze zich identificeren?
We hebben bv ook de zaak van Rachel Dolezal die zich identificeerde als een zwarte persoon, ook al waren haar ouders blank. Voor zover ik daar een uitspraak over kan doen, laat haar uiterlijk toe om door te gaan als iemand van Afrikaans-Amerikaanse oorsprong. Moeten we haar zelf-identificatie erkennen?
Voor zover ik kan nagaan worden deze vragen steeds opnieuw ontweken. Meer nog de filosofe die ooit een artikel publiceerde waarin ze probeerde trans-geslacht ideeën te vergelijken met trans-ras ideeën werd het slachtoffer van een sociale media haat campagne.
Ben je dan van oordeel dat we mensen die zich identificeren als hond in een kennel moeten houden? Of moeten behandelen met medicijnen bestemd voor honden? Worden die mensen dan automatisch handelsonbekwaam?Peter van Velzen schreef: ↑29 mei 2022 05:47 Het valt niet te veralgemenen, want op elk van deze categoriën is een ander criterium van toepassing.
...
Voor het accepteren van iemand als een hond of een Minotaurus, geldt - mijns inziens geen beperking. Ze gaan hun gang maar. Welk bezwaar zou jij daar tegen hebben?
Nee je moet nooit iets aanbiddenMoeten we dan offers brengen aan mensen die zich identificeren als Minotaurus? Als iemand zich identificeert als Engel of als Heilige moeten we dan deze persoon aanbidden?
l]Maar waarom zouden andere mensen in welke mate ook moeten meegaan in iemands fantasie/illusie? Hoeveel moeite die persoon ook heeft gedaan om die fantasie/illusie tot leven te roepenPeter van Velzen schreef: ↑29 mei 2022 05:47Ongetwijfeld zitten er in elk van deze gevallen nog meer haken en ogen aan. Maar ook voor transsektuelen geldt dat het van de context af hangt hoeveel moeite men moet hebben genomen om te worden gezien als de categorie waarvan je vind dat men je moet rekenen.
Want het gaat hier niet om het recht om voor jezelf zoveel mogelijk die fantasie/illusie uit te leven. Het gaat om de plicht die anderen opgelegd wordt om die fantasie/illusie te valideren.
Tot voor kort was er ook een duidelijke voorwaarde om als man of vrouw erkent te worden. Als die voorwaarde opgeschort kan worden om ook mensen toe te laten die zich identificeren als man/vrouw waarom zou dat dan niet met alle andere categorieën.Peter van Velzen schreef: ↑29 mei 2022 05:47 Het valt niet te veralgemenen, want op elk van deze categoriën is een ander criterium van toepassing.
Voor het accepteren van iemand als dokter, geldt dat je in elk geval moet zijn afgestudeerd in het betreffende vak. Dat is in principe voor iedereen mogelijk. Dus het maakt mij niet transdokterfoob, wanneer ik deze eis stel.
Dat mag dan zo lijken, maar waarom beantwoord je niet de achterliggende vraag? Namelijk op basis van welk principe zouden we mannen die zich als vrouw identificeren inderdaad als een vrouw moeten erkennen en behandelen maar moeten we niet het zelfde doen met mensen die zich als een hond identificeren?heeck schreef: ↑29 mei 2022 12:47 Axxyanus,
Je maakt er een ratjetoe van.
Nu weer een “legitieme fundering” en eerder je rhetorisch overdrijvende vraag:
“ Ben je dan van oordeel dat we mensen die zich identificeren als hond in een kennel moeten houden? Of moeten behandelen met medicijnen bestemd voor honden? Worden die mensen dan automatisch handelsonbekwaam?”
Het lijkt wel of je alles uit de kast haalt dat jij vreemd vindt om dat anderen te miskennen.
Over het algemeen waren er ook geldende normen voor wie een vrouw was en wie een man. Als we die geldende normen opzij moeten schuiven als het gaat om personen die zich anders identificeren dan de normen voorschrijven wat betreft het geslacht, waarom zouden we dan ook niet bij andere normen gaan toepassen?heeck schreef: ↑29 mei 2022 12:47Over het algemeen zijn er maar een paar algemeen geldende normen waarvan handelingsonbekwaam en ontoerekeningsvatbaar enerzijds als het de fictieve gelijkheid voor de wet betreft en anderzijds beschermde titels met daarbij behorende opleidings- en bij te houden bekwaamheidseisen.
Maar dit gaat om een punt waar maatschappelijk beperkingen gelden. Zoals de beperkingen die op bepaalde momenten worden opgelegd op basis van geslacht. Dit gaat om het feit dat men die beperkingen blijkbaar kan ontlopen door zich als het andere geslacht te identificeren. Als men op deze manier deze beperkingen kan ontlopen, waarom dan andere beperkingen niet?
bij legitiem denk ik aan de wet
overduidelijk een slinger die doorslaat en die mens zal echt geen strafrechtelijke vervolging riskeren of achter tralies vliegen.nu is het zover dat in Noorwegen iemand vervolgd kan worden voor de uitspraak dat een man geen (lesbische) vrouw is.
ook zo'n slingerDat er binnen drie decennia geen 70 genders meer zijn, spreekt niet tegen dat tegen dan er ook geen echte vrouwensport meer is.
Daar gebruiken we normaal het woord "legaal" voor.
Ja en er zijn mensen die zich twintig jaar jonger voelen dan hun leeftijd. Moeten we er dan naar streven dat dergelijke mensen aan de jeugdcompetitie mogen meedoen? Dit gaat niet om wat ik kan bevatten. Dit gaat om de gevolgen die dit heeft voor anderen. Niemand die problemen heeft met homoseksualiteit werd verplicht om dat normaal te vinden of om een homoseksuele relatie te hebben of meer van dat soort ideeën.appelfflap schreef: ↑29 mei 2022 18:23net zoals je mannen hebt die met mannen willen vrijen, wat mijn grootvader niet bevatte net zo goed zijn er mannen die zich vrouw voelen. Het brein vd doorsnee vijftiger zal het hier ook moeilijk mee hebben en ik ben maar in de 40.
Hoe weet jij dat? Als de slinger aan het doorslaan is hoe kan jij dan zo zeker zijn dat hij niet zover doorslaat dat het tot een veroordeling komt?appelfflap schreef: ↑29 mei 2022 18:23overduidelijk een slinger die doorslaat en die mens zal echt geen strafrechtelijke vervolging riskeren of achter tralies vliegen.nu is het zover dat in Noorwegen iemand vervolgd kan worden voor de uitspraak dat een man geen (lesbische) vrouw is.
Neen, dat weet ik niet. Je kan niet tegelijk beweren dat het koffiedik kijken is en dat dit idee idioot is.appelfflap schreef: ↑29 mei 2022 18:23ook zo'n slingerDat er binnen drie decennia geen 70 genders meer zijn, spreekt niet tegen dat tegen dan er ook geen echte vrouwensport meer is.
uiteraard zul je binnen 3 decennia een oplossing hiervoor hebben maar hoe die er zal uitzien is koffiedik kijken. Denken dat vrouwensport niet meer zou bestaan, biologische vrouwen dan, is natuurlijk idioot.
jij weet dat net zo goed als ik
Ja en? Waarom zet je nu niet gewoon de zelfde stap als van homoseksualiteit naar transseksualiteit. Waarom zouden we dan niet over tien jaar de volgende stap zetten met zijn slinger die op dat moment zal doorslaan.appelfflap schreef: ↑29 mei 2022 18:23je moet er geen karikatuur van maken alsof mensen zich willen voordoen als hond. En ja, her en der zul je op youtube wel zulke individuen vinden die aandacht zoeken. Overduidelijke extremen
Wel leg mij dan het principe uit waarop jij je steunt om het onderscheid te maken tussen transseksuelen en otherkin. Leg mij uit wat jij als argument naar voor zal brengen als over twingtig jaar otherkin rechten gaat opeisen op basis van hoe ze zich voelen? Of welk argument zou jij gebruiken als iemand beweert zich 16 jaar te voelen en dus wil meedoen aan de jeugdcompetitie.appelfflap schreef: ↑29 mei 2022 18:23Ook hier del inu naar homo's
bij homoseksualiteit zijn er na zovele jaren nog steeds mensen die dat op dezelfde hoop gooien als bestialiteit of pedofilie om er een karikatuur van te maken.