SGP

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

Zonder kranten en opiniemagazines zou je zeker het nodige missen, maar ook de televisie kent zijn positieve kanten
Maar het is geen must een tv te hebben om niet wereldvreemd te zijn.
executies op grond van religieuze opvattingen, iets waar SGP zich sterk voor maakt
Voor de doodstraf zijn, heeft helemaal niets te maken met executies op grond van religieuze opvattingen.
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak »

Otter schreef: Maar het is geen must een tv te hebben om niet wereldvreemd te zijn.
Klopt, maar zoals gezegd, om je heen kijken kan nooit kwaad.
Voor de doodstraf zijn, heeft helemaal niets te maken met executies op grond van religieuze opvattingen.
Ze willen die doodstraf alleen omdat er in de bijbel staat dat dat goed is. Dan ben je wat mij betreft een godsdienstwaanzinnige, en hoor je thuis in het Pieter Baancentrum samen met deze figuur met de kalashnikov:

Afbeelding
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

Ik ken die docu ook. Dat ging over het Afganistan van de Taliban. In andere draadjes is al gezegd dat die vergelijking TOTAAL niet opgaat. die horen in het rijtje Noord-Korea, Iran, Sudan, (enva). Daarnaast zou je eens moeten vragen aan de SGP waneer en op welke manier de doodstraf dan vorm moet krijgen. De subtiliteit en nuance zullen je verbazen.
Ze willen die doodstraf alleen omdat er in de bijbel staat dat dat goed is.
Maar wel gefundeerd. En je mag een afwijkende mening hebben, maar fundeer hem wel.
Dan ben je wat mij betreft een godsdienstwaanzinnige, en hoor je thuis in het Pieter Baancentrum samen met deze figuur met de kalashnikov
Dit is belachelijk en geen reactie waard.
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Otter schreef:Ik ken die docu ook. Dat ging over het Afganistan van de Taliban. In andere draadjes is al gezegd dat die vergelijking TOTAAL niet opgaat. die horen in het rijtje Noord-Korea, Iran, Sudan, (enva). .
alletwee geloof. Islam laat alleen de slechte kant zien.
Zolang die gelijkaardige perversiteiten ook in de bijbel staan kunnen ze ten allen tijde terug opgerafeld en uitgevoerd worden door een of andere machtige en gelovige gek die de massa weet te manipuleren.

ciao
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Otter schreef:Ik ken die docu ook. Dat ging over het Afganistan van de Taliban. In andere draadjes is al gezegd dat die vergelijking TOTAAL niet opgaat. die horen in het rijtje Noord-Korea, Iran, Sudan, (enva). Daarnaast zou je eens moeten vragen aan de SGP waneer en op welke manier de doodstraf dan vorm moet krijgen. De subtiliteit en nuance zullen je verbazen.
Maar wel gefundeerd. En je mag een afwijkende mening hebben, maar fundeer hem wel.
Dan ben je wat mij betreft een godsdienstwaanzinnige, en hoor je thuis in het Pieter Baancentrum samen met deze figuur met de kalashnikov
Het is de vraag of het zo belachelijk is om de Islam fundo's met de Christen fundo's te vergelijken. Beiden hebben een zeer intolerant gedachtegoed en beroepen zich bij allerlei soorten misdaden en immorele handelingen op de Bijbel of Koran. Beide geloven zijn ook lid van de semitische geloven en behoren qua verspreiding tot de meest bloedige geloven en zijn in potentie zeer intolerant. Daar zij de volgelingen van God de schepper, de alwetende, de alomvattende en de almachtige zijn die zijn wil keurig heeft gedicteerd in vunzige lectuur vol onverdraaagzaamheid en oproepen tot haat en de daaruit volgende consequenties voor de ongelovigen........ :roll:
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

bad_religion schreef:
Otter schreef:Ik ken die docu ook. Dat ging over het Afganistan van de Taliban. In andere draadjes is al gezegd dat die vergelijking TOTAAL niet opgaat. die horen in het rijtje Noord-Korea, Iran, Sudan, (enva). Daarnaast zou je eens moeten vragen aan de SGP waneer en op welke manier de doodstraf dan vorm moet krijgen. De subtiliteit en nuance zullen je verbazen.
Het is de vraag of het zo belachelijk is om de Islam fundo's met de Christen fundo's te vergelijken. Beiden hebben een zeer intolerant gedachtegoed en beroepen zich bij allerlei soorten misdaden en immorele handelingen op de Bijbel of Koran. Beide geloven zijn ook lid van de semitische geloven en behoren qua verspreiding tot de meest bloedige geloven en zijn in potentie zeer intolerant. Daar zij de volgelingen van God de schepper, de alwetende, de alomvattende en de almachtige zijn die zijn wil keurig heeft gedicteerd in vunzige lectuur vol onverdraaagzaamheid en oproepen tot haat en de daaruit volgende consequenties voor de ongelovigen........ :roll:
Er is geen verschil tussen christen findi's en islam fundi's. Mohammed kwam 600 jaar later, dus de gruwelen daarvan ook.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak »

Ik zal dan maar even uitleggen waarom ik niet zoveel zie in de plannen, en de intenties van de SGP.
Is de doodstraf niet in strijd met de Tien Geboden? In het zesde gebod staat immers: 'Gij zult niet doodslaan'?
De doodstraf staat in het teken van de beschermwaardigheid van het leven. God vindt het leven zó heilig, dat Hij de doodstraf heeft gezet op het bewust doden van andere mensen. En alleen de overheid mag de doodstraf uitvoeren na overtreding van het zesde gebod van de Tien Geboden.
Prachtig, ik ben het er nog niet mee eens, maar dit is heel beperkt. Diezelfde God echter, heeft nog op een paar andere dingen de doodstraf gesteld:

Deuteronomium 21
20 En zij zullen zeggen tot de oudsten zijner stad: Deze onze zoon is afwijkende en wederspannig, hij is onze stem niet gehoorzaam; hij is een brasser en zuiper.
21 Dan zullen alle lieden zijner stad hem met stenen overwerpen, dat hij sterve; en gij zult het boze uit het midden van u wegdoen; dat het gans Israel hore, en vreze.
deuteronomium 22:
22 Wanneer een man gevonden zal worden, liggende bij eens mans getrouwde vrouw, zo zullen zij ook beiden sterven, de man, die bij de vrouw gelegen heeft, en de vrouw; zo zult gij het boze uit Israel wegdoen.
23 Wanneer er een jonge dochter zal zijn, die een maagd is, ondertrouwd aan een man, en een man haar in de stad zal gevonden, en bij haar gelegen hebben;
24 Zo zult gij ze beiden uitbrengen tot de poort derzelver stad, en gij zult hen met stenen stenigen, dat zij sterven; de jonge dochter, ter oorzake, dat zij niet geroepen heeft in de stad, en den man, ter oorzake dat hij zijns naasten vrouw vernederd heeft; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen.
25 En indien een man een ondertrouwde jonge dochter in het veld gevonden, en de man haar verkracht en bij haar gelegen zal hebben, zo zal de man, die bij haar gelegen heeft, alleen sterven
Leviticus 20
9 Als er iemand is, die zijn vader of zijn moeder zal gevloekt hebben, die zal zekerlijk gedood worden; hij heeft zijn vader of zijn moeder gevloekt; zijn bloed is op hem!
10 Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster.
11 En een man, die bij zijns vaders huisvrouw zal gelegen hebben, heeft zijns vaders schaamte ontdekt; zij beiden zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
12 Insgelijks, als de man bij de vrouw zijns zoons zal gelegen hebben, zij zullen beiden zekerlijk gedood worden; zij hebben een gruwelijke vermenging gedaan; hun bloed is op hen!
13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
14 En wanneer een man een vrouw en haar moeder zal genomen hebben, het is een schandelijke daad; men zal hem, en diezelve met vuur verbranden, opdat geen schandelijke daad in het midden van u zij.
15 Daartoe als een man bij enig vee zal gelegen hebben, hij zal zekerlijk gedood worden; ook zult gijlieden het beest doden.
16 Alzo wanneer een vrouw tot enig beest genaderd zal zijn, om daarmede te doen te hebben, zo zult gij die vrouw en dat beest doden; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
17 En als een man zijn zuster, de dochter zijns vaders, of de dochter zijner moeder, zal genomen hebben, en hij haar schaamte gezien, en zij zijn schaamte zal gezien hebben, het is een schandvlek; daarom zullen zij voor de ogen van de kinderen huns volks uitgeroeid worden; hij heeft de schaamte zijner zuster ontdekt, hij zal zijn ongerechtigheid dragen.
18 En als een man bij een vrouw, die haar krankheid heeft, zal gelegen en haar schaamte ontdekt, haar fontein ontbloot, en zij zelve de fontein haars bloeds ontdekt zal hebben, zo zullen zij beiden uit het midden huns volks uitgeroeid worden.
19 Daartoe zult gij de schaamte van de zuster uwer moeder, en van de zuster uws vaders niet ontdekken; dewijl hij zijn nabestaande ontbloot heeft, zullen zij hun ongerechtigheid dragen.
20 Als ook een man bij zijn moei zal gelegen hebben, hij heeft de schaamte zijns ooms ontdekt; zij zullen hun zonde dragen; zonder kinderen zullen zij sterven.
21 En wanneer een man zijns broeders huisvrouw zal genomen hebben, het is onreinigheid; hij heeft de schaamte zijns broeders ontdekt; zij zullen zonder kinderen zijn.
22 Onderhoudt dan al Mijn inzettingen en al Mijn rechten, en doet dezelve; opdat u dat land, waarheen Ik u brenge, om daarin te wonen, niet uitspuwe.
23 En wandelt niet in de inzettingen des volks, hetwelk Ik voor uw aangezicht uitwerp; want al deze dingen hebben zij gedaan; daarom ben Ik op hen verdrietig geworden.
24 En Ik heb u gezegd: Gij zult hun land erfelijk bezitten, en Ik zal u dat geven, opdat gij hetzelve erfelijk bezit, een land vloeiende van melk en honig; Ik ben de HEERE, uw God, Die u van de volken afgezonderd heb!
25 Daarom zult gij onderscheid maken tussen reine en onreine beesten, en tussen het onreine en reine gevogelte; en gij zult uw zielen niet verfoeilijk maken aan de beesten en aan het gevogelte, en aan al wat op den aardbodem kruipt, hetwelk Ik voor u afgezonderd heb, opdat gij het onrein houdt.
26 En gij zult Mij heilig zijn, want Ik, de HEERE, ben heilig; en Ik heb u van de volken afgezonderd, opdat gij Mijns zoudt zijn.
27 Als nu een man en vrouw in zich een waarzeggenden geest zal hebben, of een duivelskunstenaar zal zijn, zij zullen zekerlijk gedood worden; men zal hen met stenen stenigen; hun bloed is op hen.
Leviticus 24
16 En wie den Naam des HEEREN gelasterd zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; de ganse vergadering zal hem zekerlijk stenigen; alzo zal de vreemdeling zijn, gelijk de inboorling, als hij den NAAM zal gelasterd hebben, hij zal gedood worden.
Hierboven nog wat goede redenen om mensen te stenigen of te verbranden...

De SGP is een fundamentalistische partij, daar draait zij ook geen doekjes om. Als zo'n partij, op basis van wat bijbelquotes stelt dat de doodstraf ingesteld moet gaan worden

(
Wij baseren ons standpunt op de Bijbel. In de Bijbel lezen we dat als iemand een ander van het leven berooft, hij geen recht meer heeft om zelf te leven. Dit kunnen we vinden in Genesis 9:6: 'Wie des mensen bloed vergiet, zijn bloed zal door den mens vergoten worden'. en in Exodus 21:12: 'Wie iemand slaat, dat hij sterft, die zal zekerlijk gedood worden'. Het betekent wél dat er een goed proces moet zijn geweest voordat de doodstraf voltrokken wordt. Alleen de overheid mag de doodstraf uitvoeren. Want zo staat in de Bijbel 'zij draagt het zwaard niet tevergeefs' (Romeinen 13:4)
)

dan acht ik het niet vreemd wanneer ze ook de bovengenoemde goddelijke wetten op termijn weer willen gaan invoeren. Waarom zou tenslotte een fundi de wet des Heeren maar half uitvoeren? Hij zou wel gek zijn, en ik zou hem minachten. Wat je doet moet je goed doen. Als de Heer zegt dat je een homo zult doden, doe dat dan ook.
henk1977

Bericht door henk1977 »

Ik snap niks van jullie. Je bent toch niet verplicht om SGP te stemmen.

En achterstelling van vrouwen is helemaal niet wereldvreemd maar is juist weidverbreid in deze wereld.

De SGP past perfect in een pluriform politiek stelsel. Afschaffing van de SGP is een verschraling. De SGP heeft iets excotisch. Het zijn multi-culti's van eigen bodem.

Afzetten tegen de SGP om je af te zetten tegen de Islam is helemaal van de zotte.
bad_religion

henk1977 schreef:Ik snap niks van jullie. Je bent toch niet verplicht om SGP te stemmen.

En achterstelling van vrouwen is helemaal niet wereldvreemd maar is juist weidverbreid in deze wereld.

De SGP past perfect in een pluriform politiek stelsel. Afschaffing van de SGP is een verschraling. De SGP heeft iets excotisch. Het zijn multi-culti's van eigen bodem.

Afzetten tegen de SGP om je af te zetten tegen de Islam is helemaal van de zotte.
In die zin zou je ook een partij kunnen oprichten die iedere vorm van criminaliteit als gemeengoed wil promoten, goed voor de pluriformiteit !
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

henk1977 schreef:En achterstelling van vrouwen is helemaal niet wereldvreemd maar is juist weidverbreid in deze wereld.
Moord is ook weidverbreid in deze wereld net als kinderarbeid, kindsoldaten, aanrandingen, verkrachtingen, geweldadige afslachting van anders gelovigenen uit naam van de lieve Heer (Leger van de Heer in Soedan), eerwraak, bomaanslagen uit naam van Allah etc. etc.
Is het vóór komen op het wereldtoneel van dergelijke barbaarse praktijken jouw norm voor tollerantie. :evil:
Wil jij dat alles goedkeuren met het recht op vereniging van dergelijk gelijkgestemden? :twisted:
Als ik het goed begrijp keur jij de barbaarse vrouwen praktijken van de SGP om de zelfde reden goed !
henk1977 schreef:De SGP past perfect in een pluriform politiek stelsel. Afschaffing van de SGP is een verschraling.
Dus jij zou er zeer mee instemmen als er hier een islam partij zou komen die de Jihad zou prediken omdat het de pluriformiteit zou vergroten en ons politieke stelsel zou verrijken?
henk1977 schreef:Afzetten tegen de SGP om je af te zetten tegen de Islam is helemaal van de zotte.
Dat ben ik met je eens. Maar wie doet dat op dit forum. Het gaat ons puur om het discriminerende handelen van de SGP. Als moslim partijen of moskee besturen hetzelfde doen is komt hen dezelfde hoon toe. Niet omdat ze moslim zijn maar om wat ze prediken wat in strijd is met de Nederlandse grondwet en elk gezond menselijk geweten.
Laatst gewijzigd door Gerard op 04 okt 2005 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

GH schreef:
henk1977 schreef:Afzetten tegen de SGP om je af te zetten tegen de Islam is helemaal van de zotte.
Dat ben ik met je eens. Maar wie doet dat op dit forum. Het gaat ons puur om het discriminerende handelen van de SGP.
Ik doe dat denk ik toch wel. Niet om me af te zetten tegen de islam, maar de fundi's binnen de islam. Daarom ben ik ook tegen de SGP, vanwege de fundi elementen. Ik vind het prima dat er een partij komt vanuit de Islam, maar ik zou het wel zo prettig vinden als fundi gedachten achterwege bleven. En ik begrijp nog altijd niet dat de SGP toe wordt gestaan.
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Ruby schreef:Ik doe dat denk ik toch wel. Niet om me af te zetten tegen de islam, maar de fundi's binnen de islam. Daarom ben ik ook tegen de SGP, vanwege de fundi elementen.
Daar zijn we het dus over eens. Maar ik ga nog één stapje verder. Geloof is een privé kwestie. Je mag je geloof in je dagelijkse leven inbedden en er naar handelen zolang je daarmee anderen niet schaadt of hen hun vrijheden afneemt. Het probleem met religieuze partijen is nu juist dat ze denken dat alleen zij de waarheid in pacht hebben. De moraal is volgens hen een directe afgeleidde van hun interpretatie van de waarheid uit een boekje. Voor elke interpretatie staat dan weer een andere moraal. En dan te bedenken dat er meerdere van die onwrikbare boekjes zijn.
In al die boekjes staat niet de mens centraal maar een bedachte god. Een regering moet het volk vertegenwoordigen m.a.w. moet de mens binnen zijn machtsgebied vertegenwoordigen en niet een illusie van een minderheid.
De religieuze partijen willen menselijke vrijheden beperken omdat hun onwrikbare boekje zegt dat de mens slechts onderdanig behoort te zijn aan ene god die volgens hen over de mens beslist, althans in hun interpretatie ervan. Die vrijheden zijn o.a. dat alle mensen gelijke kansen en gelijke rechten hebben. Dat staat in onze grondwet en daarmee schendt volgens mij de SGP, door hun vrouwen standpunt, die grondwet.
Dat de vrouwelijk SGP achterban zo achtelijk is om zich als minderwaardige status als onderdanige schepsels te aanvaarden is tekenend voor de christelijke cultuur waar de mens sowiezo een minderwaardig, zondig en dus verderfelijk schepsel is.
Daarnaast zijn het alle andere religieuze partijen die mij het recht ontnemen om over mijn eigen leven te beslissen omdat alleen hun gefantaseerde god daarover zou mogen beslissen.
Het gaat mij dus niet alleen over de fundamentele standpunten van o.a. de SGP of de EAL maar om het fundament van alle religieuze partijen en hun pretenties een "de universele" waarheid en de "universele moraal" in pacht te hebben.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Geen mens heeft de universele waarheid in pacht,

dat neemt niet weg dat hij/zij toch aardig in de richting kan zitten.

100% 1 op 1 waarheid op schrift of in wat voor een andere vorm ook, bestaat niet, daarvoor is de waarheid gewoonweg te groot.

Alleen de Waarheid zelf kan zich aan ons openbaren, want mensen kunnen de totale Waarheid niet kennen, daarvoor zijn we gewoonweg te klein, te nietig.

Toch hebben wij een fractal, een hologramstukje, van de totale Waarheid in ons, zodat we de Werkelijkheid kunnen benaderen, bestuderen zoals de Werkelijkheid ons.
bad_religion

jHenosch schreef: 100% 1 op 1 waarheid op schrift of in wat voor een andere vorm ook, bestaat niet, daarvoor is de waarheid gewoonweg te groot.

Alleen de Waarheid zelf kan zich aan ons openbaren, want mensen kunnen de totale Waarheid niet kennen, daarvoor zijn we gewoonweg te klein, te nietig.
Als jij nou stelt dat je de waarheid niet 100% kan bevatten, hoe kan jij dan zo stellig beweren dat alleen de waarheid zelf zich aan ons kan openbaren en wij mensen te nietig zijn voor de waarheid.

Op zich raar, je weet dus nooit de waarheid maar je kan zo stellig een paar essentiële begripsomschrijvingen van de waarheid met stellige zekerheid vaststellen, best wel een contradictie.

Wanneer men nu de waarheid niet voor 100% kan bevatten hoe ken je dan uitstellen dat de mens niet een keer deze wel kan bevatten ?
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Contradictie is your middle name jHenosch.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie