Is God een atheïst ?
Moderator: Moderators
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
Is God een atheïst ?
God zou kunnen bestaan maar omdat hij zelf een atheïst is (in de zin van streven naar het atheïsme) laat hij maar weinig van zich zien of horen, ook al wordt zijn naam geschonden door wat geesteszieken zoals Paulus, Johannes en Mohammed.
1. Als iedereen denkt dat zijn domme daden de wil van God/Allah is, denk je nooit na en blijf je dus dom.
2. Wat is de zin om mensen te schapen om ze vervolgens nog bij het handje te houden.
3. Als alles perfect zou zijn heeft het leven geen uitdaging en is er uiteindelijk geen donder aan
4 en misschien nog andere, mogelijke redenen.
1. Als iedereen denkt dat zijn domme daden de wil van God/Allah is, denk je nooit na en blijf je dus dom.
2. Wat is de zin om mensen te schapen om ze vervolgens nog bij het handje te houden.
3. Als alles perfect zou zijn heeft het leven geen uitdaging en is er uiteindelijk geen donder aan
4 en misschien nog andere, mogelijke redenen.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
????????????????????????????????
Wat is de bedoeling van deze bizarre Poll ?
groet Pieps
groet Pieps
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
Frank Zappa
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
Op 2 andere fora heb ik deze stelling/poll gepost en niemand die die stelling bizar vond.skeptic schreef:Waarom post je hier dit soort uitlatingen, wie denk je hier mee te bereiken?
Punt 3 heb ik zelfs van een ander, die daar ook een topic over had.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Het is bizar omdat het een contradictie veroorzaakt, als je dit niet vind zul je dit toch eerst eens moeten toelichten.Akkersloot schreef:Op 2 andere fora heb ik deze stelling/poll gepost en niemand die die stelling bizar vond.skeptic schreef:Waarom post je hier dit soort uitlatingen, wie denk je hier mee te bereiken?
-
appelfflap
- Banned
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
Atheïsme ---> -ismeAchnaton schreef:Het is bizar omdat het een contradictie veroorzaakt, als je dit niet vind zul je dit toch eerst eens moeten toelichten.Akkersloot schreef:Op 2 andere fora heb ik deze stelling/poll gepost en niemand die die stelling bizar vond.skeptic schreef:Waarom post je hier dit soort uitlatingen, wie denk je hier mee te bereiken?
1. zijn.
2. naar streven.
Het slaat dus op betekenis 2. Gezien uit de openingspost "omdat hij (god) zelf een atheïst is (in de zin van streven naar het atheïsme).
Zo kan, behalve God, ook mensen die wel in het bestaan van een God geloven maar het beter vinden dat mensen niet in een God geloven dus ook atheïst zijn.
Van Dale: Atheïst: Iemand die het bestaan van een God ontkent.
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
Ofdat de paus blank, geel of zwart is bepaalt ook niet of dat die wel of geen atheïst is.appelfflap schreef:hallo
ik opteer voor een 5e mogelijkheid:
God is an invisible pink unicorn
Je optie voeg ik dus niet toe aan de poll
Ehhh.. God is a agnostic invisible pink unicorn dan?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
-
appelfflap
- Banned
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
appelfflap schreef:Nu ik eraan denk
Hoe zit het eigenlijk met gods geestelijke gezondheidstoestand?
hij gelooft niet eens meer in zichzelf, dus moet hij depressief zijn. Welk antidepressivum slikt hij eigenlijk?
ciao
Betekenis 2 dus.Akkersloot schreef:[Atheïsme ---> -isme
1. zijn.
2. naar streven.
Voor mensen die zowel Mohammed, Paulus en Johannes profeten noemen heeft God inderdaad last van het multipersoonlijkheids syndroon.
-
bad_religion
Mijn complimenten voor deze boeiende topic, zo zou er ook nog een topic moeten verschijnen als "Is de werelbol niet een kubus in vermomming ?" 
In ieder geval demonstreerd deze topic voor mij dat mijn zoektocht naar kennis en begrip zeker z'n grenzen heeft omdat ik af en toe ook weleens nog steeds dat gevoel krijg van; "ik ben maar een mens in een groot universum en ieder antwoord levert nieuwe vragen op ", welnu als hier een antwoord op kan worden gegeven ben ik zeer verontrust over de vragen die dit antwoord oplevert !
Misschien zal later blijken dat deze vraag in de analen der filosofie wordt opgenomen, maar dan ben ik gelukkig dood !
In ieder geval demonstreerd deze topic voor mij dat mijn zoektocht naar kennis en begrip zeker z'n grenzen heeft omdat ik af en toe ook weleens nog steeds dat gevoel krijg van; "ik ben maar een mens in een groot universum en ieder antwoord levert nieuwe vragen op ", welnu als hier een antwoord op kan worden gegeven ben ik zeer verontrust over de vragen die dit antwoord oplevert !
Misschien zal later blijken dat deze vraag in de analen der filosofie wordt opgenomen, maar dan ben ik gelukkig dood !
Ja, god is atheist en ook heel goed en rechtvaardig. Dat kan eenvoudig bewezen worden doordat iemand ooit eens op een stuk papier geschreven heeft:
"Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegeiijk die niet in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.". de andere mensen gaan naar de hel, net goed, hadden ze maar niet moeten geloven want hij heeft het nog zo duidelijk gezegd.
dat staat trouwens in het boek Arie 3:16, (kan ook wel een andere naam zijn, ben nooit zo goed geweest in namen)

"Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegeiijk die niet in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.". de andere mensen gaan naar de hel, net goed, hadden ze maar niet moeten geloven want hij heeft het nog zo duidelijk gezegd.
dat staat trouwens in het boek Arie 3:16, (kan ook wel een andere naam zijn, ben nooit zo goed geweest in namen)