GRIEZELIGE CITATEN: Jozef Rulof. (occult-christelijk medium)

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

GRIEZELIGE CITATEN: Jozef Rulof. (occult-christelijk medium)

Bericht door Devious »

GRIEZELIGE CITATEN: Jozef Rulof. Deel I

De boeken van het occult-christelijke medium Jozef Rulof staan bij tienduizenden mensen in Nederland op de boekenplank. Lees hier over de verderfelijke rassenleer die Rulof in zijn boeken verkondigd. http://www.freethinker.nl/rulof1.htm

GRIEZELIGE CITATEN: Jozef Rulof. Deel II

Lees hier over de jodenhaat van Rulof en zijn bovennatuurlijke 'Meesters'.
http://www.freethinker.nl/rulof2.htm

Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

In een ander boek van Jozef Rulof 'zielsziekten vanuit gene zijde bezien' las ik nog een aantal opmerkingen over homoseksualiteit. Homoseksuelen zijn volgens Rulof krankzinnig en bezeten door demonen.

:shock: En hij beweerd dat mensen zonder hersenen kunnen denken.

ciao...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me heel in het kort voorgesteld op de betreffende thread.

Ik wilde in de eerste plaats een compliment maken aan de auteur van de 2 pagina's 'Griezelige citaten van Jozef Rulof'. De leer van Rulof werd daarin goed en compact samengevat. Ook waardeer ik dat geschreven werd dat de meeste lezers van Rulof-boeken het goed met de wereld voor hebben en geen antisemitische of racistische opvattingen koesteren. Ze zitten echter wél met bepaald ideeëngoed van hun goeroe in hun maag. :oops:

In de afgelopen jaren heb ik bijna alle 26 boeken van Rulof gelezen. Voor het blad 'Wonder en is gheen wonder' van de Gentse skeptische instantie Skepp schreef ik in het verleden 2 artikelen over de leer van Jozef Rulof (in Vlaanderen zijn relatief veel Ruloflezers):

1) "Het racisme van de 'ziener' Jozef Rulof" , later herbenoemd als "Jozef Rulof - racisme van gene zijde" in nr. 1/2004,
http://www.skepp.be:8080/skepp/artikels ... aal/jrulof

2) "Jozef Rulof: discussie met Rulofianen zinloos" in nr. 2/2005
http://www.skepp.be:8080/skepp/nieuws/r ... ss_zinloos

Daarnaast heb ik lange discussies met 'Rulofianen' gevoerd op het www jozefrulofforum.com. De exclusieve uitgeverij van de boeken, Wayti Press uit Apeldoorn, kan inmiddels mijn bloed wel drinken. In België loopt nog steeds een rechtzaak tegen hen bij de rechtbank van Dendermonde, nadat eerst de distributie van de meeste boeken op een zogeheten new age beurs in Antwerpen werd verboden.

Als er vragen of opmerkingen zijn verneem ik dat wel.

Groet, Herman.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Herman schreef: Ik wilde in de eerste plaats een compliment maken aan de auteur van de 2 pagina's 'Griezelige citaten van Jozef Rulof'.
Dank u :)
In de afgelopen jaren heb ik bijna alle 26 boeken van Rulof gelezen. Voor het blad 'Wonder en is gheen wonder' van de Gentse skeptische instantie Skepp schreef ik in het verleden 2 artikelen over de leer van Jozef Rulof (in Vlaanderen zijn relatief veel Ruloflezers):
Een grote prestatie om alle 26 boeken door te worstelen. Ik heb zelf wel een groot aantal boeken gelezen, maar niet alle 26.
Vele jaren geleden, toen ik zelf nog met een roze new age bril naar de wereld keek, verkeerde ik in kringen waar Rulof vereerd werd. Daar heb ik bijeenkomsten bijgewoond, waar door Rulof aanhangers openlijk werd gesproken over de superioriteit van het blanke ras, maar ook over verschillen binnen het blanke ras. Zo werd er glashard verkondigd dat blanken met bruine ogen, dichter bij het 'oerwoud' stonden dan blanken met blauwe of groene ogen. Er ging bij mij een lichtje branden. Ik vond het meteen al geen zuivere koffie. Later ontdekte ik dat de meeste esoterische stromingen dergelijke rassenleringen verkondigden; Steiner, Blavatsky, Alice Bailey etc.. Maar die waren minder erg. Jozef Rulof spant de kroon.
1) "Het racisme van de 'ziener' Jozef Rulof" , later herbenoemd als "Jozef Rulof - racisme van gene zijde" in nr. 1/2004,
http://www.skepp.be:8080/skepp/artikels ... aal/jrulof

2) "Jozef Rulof: discussie met Rulofianen zinloos" in nr. 2/2005
http://www.skepp.be:8080/skepp/nieuws/r ... ss_zinloos
Mijn complimenten. Je hebt je er heel goed in verdiept.
Het is heel vreemd dat zulke extreme boeken door zoveel mensen worden gelezen, en dat er zo weinig aandacht voor is. Om één of andere reden weten de rulof aanhangers meestal buiten de aandacht voor de media te blijven. Fijn om te weten dat er meer mensen zijn die het belangrijk vinden om deze gevaarlijke ideeën te bestrijden.

Vriendelijke groet..
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Beste Devious,

Bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat jij de schrijver van de twee stukken bent. Je hoeft lang niet alle boeken van Rulof gelezen te hebben om je een degelijk beeld te vormen van zijn leer. In zijn latere werken valt hij -of tewel de 'meesters van gene zijde' waarmee hij contact zou hebben gehad en die zich van zijn lichaam bediend zouden hebben- steeds meer in herhalingen. Het is een feit dat veel van zijn boeken over voorspellingen uit de toekomst gaan en tegelijk de bekrompen tijdgeest en sfeer ademen van de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw.

Uit eerdere discussies met Rulofianen heb ik vastgesteld dat men discussies over de vele bedenkelijkheden uit de boeken liever uit de weg gaat. Of je wordt keer op keer op scherpe toon terechtgewezen dat je die boeken niet goed hebt gelezen. Het komt erop neer dat de meesters van Rulof onfeilbaar zijn en kritiek is op voorhand uitgesloten. En als je het thema antisemitisme aanstipt komen zij er zelf niet uit. Ook wordt beweerd dat dit materie is waaraan zich uitsluitend zeer gevordere lezers mogen wijden.

Rulofianen vinden de leer juist rationeel en vertonen sektarische kenmerken, ofschoon je niet over een echte sekte kunt spreken. Sektevorming werd door Rulof immers ontraden. Volgens de voorspellingen in de boeken zal zijn leer - aangeduid met 'De Eeuw van Christus'- straks een wereldreligie worden waaraan alle andere geloofsovertuigingen ondergeschikt zullen zijn of zelfs zullen verdwijnen. Neem het citaat: “eens zullen mijn boeken in elk huisje staan”.

Nog even over dat racisme. Dat Rulofianen ook al de kleur van de ogen in de discriminerende hoek trekken was mij tot dusver onbekend. De leer roept veel vragen op wat voor de aanhangers aanleiding kan zijn tot speculaties. Rulof maakt in zijn latere boeken enkele nuances door menselijke huidskleuren met 'gevoelsgraden van stoffelijke ontwikkeling' aan te duiden. Voor Rulofianen is dit koren op de molen dat hij geen racist zou zijn geweest. Toch komt dit op hetzelfde neer. In de 5-delige reeks 'De Kosmologie van Jozef Rulof ' staat zelfs dat negroïden ook de 7e en hoogste graad van menselijke ontwikkeling kunnen bereiken die eerst voor het blanke en een enkel oosters ras was gereserveerd. Volgens mij bedoelt Rulof daamee vooral Amerikaanse negroïden en in het algemeen mensen die ongeacht hun huidskleur een soort 'blank bewustzijn' hebben bereikt. In een van de delen van de reeks ‘Vraag en Antwoord’ zegt Rulof over enkele mensen van het oorspronkelijke papoea-ras van Nieuw-Guinea, die afgestudeerd zijn als arts: “kijk, ook daar bestaan reeds mensen”.

Daarentegen behoren volgens de 3-delige biografie 'Jeus van moeder Crisje' skeptici, kerkvaders en geleerden die de Rulofleer afwijzen tot de 1e en allerlaagste ontwikkelingsgraad, die eigenlijk alleen aan koppensnellers en kannibalen toebehoort. Om critici de mond te snoeren worden aan hen angstaanjagende dingen voorspeld. Zo zullen zij na hun overlijden in het hiernamaals langdurig in ellende en 'rottigheid achter de kist' vertoeven. Vergelijk een aantal aspecten van de kerk -waaraan Rulof juist zo'n hekel had- die vroeger veel verdoemenis over haar zondaars uitsprak. Rulof doet in wezen niets anders en probeert op die manier zijn lezers bij de les te houden, maar schermt steeds ermee dat verdoemnis niet bestaat. Er bestaat volgens de Rulof-leer wel degelijk een hel en eigenlijk zouden er zelfs zeven zijn, maar de menselijke ziel heeft de mogelijkheid om zich daaruit te ontworstelen. Dat wordt dan gegoten in de vorm van karma, waarbij eens mens in zijn volgend leven wandaden uit een vorig leven mag goedmaken. Zo worden massamoordenaars in een volgend leven geboren als mensen met het syndroom van Down (mongoloïde), wat zeer rechtvaardig zou zijn. Hoe meer je deze boeken doorspit, hoe meer tegenstrijdigheden en absurditeiten je tegenkomt. Als klap op de vuurpijl heeft Rulof het ‘Directe Stem Apparaat’ in petto, dat omstreeks het jaar 2025 definitief zal worden uitgevonden en waarmee spreekcontact met het hiernamaals mogelijk zal zijn. Daarmee zal ook de laatste twijfelaar over de streep worden getrokken.

Je schreef ook iets over de Rulofiaanse visie op homoseksualiteit. Rulofianen zijn ontzettend blij dat dankzij de boeken dit thema besproken wordt vanuit het hiernamaals. Je mag iemand die homoseksueel is ook niet bespotten, want je bent het zelf al eens geweest of zult het nog worden, zo staat in de boeken. Maar dan houdt het op. In ‘Zielsziekten van gene zijde’ wordt onthuld dat homo’s half-ontwaakten zijn die zich in dit leven voorbereiden op een rol als heteroseksueel in een volgend leven. En er staat ook dat homoseksualiteit een ziekte is en homoseksuelen daarom geen hartstocht kennen. Soms kunnen ze in hun leven een hoge trede van de maatschappelijke ladder bereiken maar aan gene zijde heeft dat -in tegenstelling tot heteroseksuelen- geen enkele betekenis. Het toppunt is dat Rulof homoseksuelen in één adem noemt met kindermoordenaars, waaraan de hellen hun bestaansrecht danken. Uitgeverij Wayti probeert met toegevoegde voetnoten in de latere drukken te verklaren hoe lezers deze opvattingen eigenlijk moeten interpreteren, maar slaagt daar niet in.

Dat Rulof de laatste jaren weer volop belangstelling geniet komt niet alleen door een algemeen toegenomen interesse in spiritualiteit en omdat zijn uitgeverij hard aan de weg timmert, maar ook door de aanprijzingen van Jomanda. Omdat zij de laatste tijd in opspraak is geraakt zijn Rulofianen echter daarover verdeeld.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Herman schreef: Als klap op de vuurpijl heeft Rulof het ‘Directe Stem Apparaat’ in petto, dat omstreeks het jaar 2025 definitief zal worden uitgevonden en waarmee spreekcontact met het hiernamaals mogelijk zal zijn. Daarmee zal ook de laatste twijfelaar over de streep worden getrokken.
Van de Rulof-aanhangers die ik nog af en toe tref verneem ik dat dit zogenaamde 'stem-apparaat' erg hot is. Dat jaartal, staat dat in Rulof's boeken, of op één van de websites?
In ‘Zielsziekten van gene zijde’ wordt onthuld dat homo’s half-ontwaakten zijn die zich in dit leven voorbereiden op een rol als heteroseksueel in een volgend leven.
Was dit óók niet het boek waarin dat staat over die mensen zonder hersens? Ik denk dat we daar óók een keer een artikel moeten wijden op de site; de pseudowetenschappelijke kant van de Rulofleer. Ze hebben ook een heel eigenaardige evolutieleer, waarbij het leven op de maan zou zijn ontstaan. Misschien heb jij zin om hier een keer iets over te schrijven voor op www.freethinker.nl. Jij hebt meer boeken gelezen dan ik.
Dat Rulofianen ook al de kleur van de ogen in de discriminerende hoek trekken was mij tot dusver onbekend.
Voor zover ik weet spreken de boeken hier niet van, maar ik heb rulof-aanhangers hier meerdere malen over horen spreken. Rulof-aanhangers halen ook vaak ideeën uit andere occulte/newage stromingen. In de iriscopie wordt bijvoorbeeld gesproken van karakterverschillen tussen de verschillende oogkleuren. Op een workshop heb ik ooit eens aan iemand gevraagd of men daaruit de conclusie kan trekken dat binnen het afrikaanse ras geen karakterverschillen voorkomen. De dame in kwestie stond met de mond vol tanden en kon er geen antwoord op geven. Ieder antwoord zou óf de iriscopie in twijfel trekken, óf van racisme getuigen.

Vriendelijke groet...
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Hallo Devious,

Prima suggestie! Ik wil best een bijdrage schrijven over Rulofs nogal fantastische evolutieleer (bij hem is dat geen theorie maar zeker weten!), dat vergt echter even tijd. Eigenlijk ontbreekt dit thema in mijn artikelen. Ik zal binnenkort aan de slag gaan.

In 'Zielsziekten' lees je alles over de hellen en zielen met mentale stoornissen die daarin terechtkomen. Dit is een van de 5 boeken dat in 1997 in een totaal gewijzigde druk werd uitgebracht. Alle passages die enigzins discriminerend waren, werden eruit verwijderd zonder gewag daarvan te maken in een voorwoord en zodoende werd aan niets vermoedende lezers een gezuiverde Rulof voorgeschoteld. Mooi weer spelen noem ik dat. De Rulof-fundi's eisten dat deze druk uit de handel moest worden genomen en van uitgeverij Wayti mocht deze vervolgens gratis omgeruild worden tegen de orginele. In sommige bibliotheken is hij echter nog te vinden.

Het Directe Stem Apparaat -door Rulofianen afgekort als DSA- is binnen de 'beweging' inderdaad een hot item, want het wordt beschouwd als de komst van een soort nieuwe Messias. Eerst werd voorspeld dat het omstreeks de milleniumwisseling zou verschijnen maar later stelt Rulof het jaartal bij. In een van de delen van de Vraag en Antwoord-reeks antwoordt hij op een vraag uit het publiek (dat is in 1950) dat het nog 75 jaar zal duren, dus in 2025. In het eerder verschenen 'De volkeren der aarde', volgens de aanhangers een van Rulofs belangrijkste boeken, staat dat aan het eerste DSA dat wordt uitgevonden nog wat technische mankementen zal vertonen, maar het volgende zal volmaakt zijn. Dan zullen de meesters tot ons kunnen spreken en zal alles wat in de boeken geschreven werd op waarheid blijken te berusten. Thuis 'even telefoneren' met het hiernamaals behoort niet tot de mogelijkheden, want alleen de regeringen mogen over dat apparaat beschikken. Inmiddels doen veel speculaties de ronde. Zo zou een Duits wetenschappelijk koppel momenteel bezig zijn met deze uitvinding.
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Beste Devious,

Ik heb mijn artikel over de evolutieleer van Jozef Rulof gereed, in totaal 3432 woorden. Het is een soort ‘prequel’ op mijn andere 2 Rulof-artikelen. Je schreef dat je het op de website van freethinker.nl wilde plaatsen, maar ik vond daar geen contactadres. Waarschijnlijk wil je het artikel van tevoren ook zelf nog eens bekijken voordat je het plaatst. Kun je mij berichten naar welk adres ik het kan mailen?

Groet, Herman.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Hallo Herman.
Herman schreef: Ik heb mijn artikel over de evolutieleer van Jozef Rulof gereed, in totaal 3432 woorden. Het is een soort ‘prequel’ op mijn andere 2 Rulof-artikelen. Je schreef dat je het op de website van freethinker.nl wilde plaatsen, maar ik vond daar geen contactadres. Waarschijnlijk wil je het artikel van tevoren ook zelf nog eens bekijken voordat je het plaatst. Kun je mij berichten naar welk adres ik het kan mailen?
Ik heb je een privéberichtje gestuurd met mijn email adres. Daar kun je het naar toe sturen. Ik ben erg benieuwd naar jouw artikel.

Vriendelijke groet...
FantoomPeter

Re: GRIEZELIGE CITATEN: Jozef Rulof. (occult-christelijk med

Bericht door FantoomPeter »

Waarom is die griezelig ?
Omdat die zoveel details geeft die niet te kontroleren zijn ?

Je kunt heel zijn boek wel als racistisch zien.
Hij heeft de boeken in een zeer moeilijk tijd geschreven.

Het is zowel fascinerend en ongeloofwaardig.
Maar het is geen geloof.

Als dat direkte stem apparaat er daadwerkelijk is zal het allemaal bewaarheid worden.
Iets moet er gebeuren om deze zinloze massa tot bekeren te brengen.

In hoofdlijnen ben ik het wel met JR eens.
Zoveel soorten denkwijzen. Je wordt er gek van.
Niemand denkt er precies hetzelfde over.
Zelfs dat verschilletje bezorgt mij hoofdpijn.
We worden het nooit eens.

Kijk eens naar de afbraak en opbouw van het barbarisme weer ?
Zoveel rottigheden worden er weer uitgehaald.
De ene diktator wordt onderuit gehaald en de ander mag zijn gang gaan doen.
De korruptie die hoogtij viert en de leugen die regeert.

De waarheid is altijd verschrikkelijk en vreselijk lelijk.

Waar haalt iemand nou het jaar 2025 vandaan als het jaar dat het DSA werkelijkheid wordt ?
Ik haal het niet uit de boeken wel tussen nu en ...
50 jaar na zijn laatste boek ?
De eeuw van Christus ?
Voor op gesteld dat JC inderdaad rond gelopen heeft.
Hij was een meester. Net zoiets als JR.

JR heeft het over de hellen, maar er bestaat er geen 1.
En ik zeg: kijk goed en voel goed ... je leeft er in.
Dat het af en toe een paradijs lijkt wil nog niet zeggen dat het een hel is.
DIt is je rottingsproces.
Zoals hij het zegt: we komen uit een rottingsproces voor.
Zie hoe vaak de aarde, het vlees e.d. al uitgescheten is.
Je bent dus niks meer dan stront. Althans je lichaam niet.

Kijk naar de armoede die niet uit te bannen lijkt.
Deze wordt BEWUST in stand gehouden. Door geloof zegt de 1.
Er zit een kern van waarheid in.
Overal waar de kerk is zie je inderdaad ook heel veel armoede en vaak geen enkele rijke.

Zeg nou zelf in wat voor wereld leven wij ?
Waar onderdrukking troef is.
Het heeft niet eens met geld te maken ... en toch.

Zie wat een zooitje is en verdeeldheid.
Nederland wordt een 2de Amerika. India is het al.
En Rusland en China.

Volgens JR komt er geen grote (wereld) oorlog meer.
Wat is er thans aan de hand ? Een grote chaos wordt het en alle ekonomieën storten thans in.
De allergrootste depressie misschien.
Er zijn eigenlijk zoveel oorzaken.

Maar de hoofd oorzaak is toch wel dat het kwaad weer regeert en dat vaak uit onwetendheid.
De krijgsheren hebben het weer voor het zeggen.
Massavernietingswapens zijn uitgevonden en ze zullen gebruikt gaan worden.
Met kernenergie kunnen we niet omgaan, toch zegt JR dat daar een oplossing voorkomt en dat we die wel kunnen gebruiken.

Als we dit alles overleven.
Er zal eerst een NWO komen. Nee, daar heeft hij het niet over. Niet direkt.
Toch zal er weer een paradijs komen waarbij het DSA van grote betekenis zal zijn.
Het bewijs voor reïnkarnatie e.d. zal geleverd moeten worden anders is alles gewoon zinloos.
Voorlopig kun je alleen je eigen bewijs nog zien en weten.

Overigens is de rechtszaak gewonnen.
Er staat niks diskriminerends in de boeken.
Een rechter heeft alle boeken gelezen en blijkbaar de boodschap begrepen.
Had ik eigenlijk niet verwacht, want er zitten geen 'geestelijken' bij de rechterlijke macht.

Je moet toegeven dat hij dingen ook weer goed onderbouwd.

En over homo's klopt niet wat hier gezegd worden.
Het zijn tussenlevens.
Je wordt man of je wordt vrouw, maar op aarde heb je weinig keus.
Nee, hij maakt het niet erg simpel.
Vandaar moet je alle boeken maar eens goed lezen afgezien van de kosmologie.
Want dat is weer een verhaal apart.
Als je leest hoe alles ontstaan is. Niet niet het heelal.
Maar het lichaam. Hij vergelijkt ons lichaam met de kosmos.
Dat de aarde een levend wezen is.
Alles is uit de aarde ontstaan. De binnenkant mag dan misschien wel dood zijn.
De korst leeft en bruist.
Alles komt uit zee of niet maar bomen en vlees en bloed komen allemaal uit hetzelfde.

JR is de enige die dit zo gedaan heeft. JC ook.
Als je ziet wat hij over de Joden vertelt dan lijkt me dat toch wel heel duidelijk.
Waarschijnlijk vind je geen ene Jood meer in Israel.

En hoe moeilijk het ook te accepteren valt, ik weet het, maar Hitler zat in het komplot.
Laat hem nog even lekker als een kwal aan het strand lekker uitrusten van zijn heldendaad.
Zogenaamd heeft die veel Joden naar het hiernamaals gedaagd.
Dat lost karma op. Wie weet ?

Maar als ik nou eens zeg dat de 2de wereld oorlog inderdaad nooit is geweest ?
Dat kan toch niet waar zijn, als je die zelf niet mee hebt gemaakt ?
Dan zouden mensen toch niet weer zulke verschrikkelijke dingen doen ?
We zouden toch geleerd hebben en nog zo'n oorlog voorkomen ?
Hoeveel oorlogen zijn er nadien niet begonnen en nog wel zelf door de Amerikanen ?
Zoveel onvrede heeft er nooit geheerst.
De Geallieerden hadden toch zoveel landen bevrijd ?
Of zitten we in een vicieuze cirkel ?
FantoomPeter

Re:

Herman schreef:Hallo Devious,

Het Directe Stem Apparaat -door Rulofianen afgekort als DSA- is binnen de 'beweging' inderdaad een hot item, want het wordt beschouwd als de komst van een soort nieuwe Messias. Eerst werd voorspeld dat het omstreeks de milleniumwisseling zou verschijnen maar later stelt Rulof het jaartal bij. In een van de delen van de Vraag en Antwoord-reeks antwoordt hij op een vraag uit het publiek (dat is in 1950) dat het nog 75 jaar zal duren, dus in 2025. In het eerder verschenen 'De volkeren der aarde', volgens de aanhangers een van Rulofs belangrijkste boeken, staat dat aan het eerste DSA dat wordt uitgevonden nog wat technische mankementen zal vertonen, maar het volgende zal volmaakt zijn. Dan zullen de meesters tot ons kunnen spreken en zal alles wat in de boeken geschreven werd op waarheid blijken te berusten. Thuis 'even telefoneren' met het hiernamaals behoort niet tot de mogelijkheden, want alleen de regeringen mogen over dat apparaat beschikken. Inmiddels doen veel speculaties de ronde. Zo zou een Duits wetenschappelijk koppel momenteel bezig zijn met deze uitvinding.
Je vergist je over dat even thuis telefoneren.
Er komt later ook in ieder huis zo'n apparaat waardoor het voor iedereen een bewijs wordt.
Maar in eerste instantie moeten regeringen overtuigd worden en die moeten het doorvoeren.
Uiteindelijk wordt het toch een kommunistische staat, waar ik een beetje moeite mee heb, waarin de staat alles gaat bepalen en overal voor gaat zorgen.
Dat roept natuurlijk weer vragen op.

Maar kijk nu eens wat regeringen doen: ze hebben het al voor het zeggen en ze luisteren al niet meer naar het plebs.
In dit land ook al niet meer naar de middengroepen.
Zogenaamd hebben we een demokratie, maar het is links noch rechts.
a.r.

Bericht door a.r. »

Welkom FantoomPeter :)

Een indrukwekkende rij ellende in de wereld zet je hier neer. Dáár heb je geen ongelijk in, betreffende je overtuiging en conclusies...wél ....dát is een beeetje ander verhaal. Een beetje leesvoer voor je:

http://www.freethinker.nl/index.php?opt ... &Itemid=38" onclick="window.open(this.href);return false;

Stukje naar beneden scrollen!
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Van Jozef Rulof weet ik het niet, maar ik weet van Blavatsky dat ze geen rassenhaat predikte. Wel is haar visies omtrent de wortelrassen (lees verschillende mensheden binnen verschillende uiteenlopende perioden van miljoenen jaren- en weer onderverdeeld in allerlei sub-rassen) door het duitse Thule-genootschap vervormd en ze speelde later een rol bij het nationaal-socialistische gedachtegoed van Hitler. Eind negentiende eeuw en begin twintigste eeuw ontstond er een run op occulte genootschappen. De theosofie borduurde op de Oosterse metafysica en introduceerde dit in het Westen. Maar er waren ook Westerse georiënteerde occulte genootschappen zoals de Vrijmetselaars, de Rozenkruizers en de Golden Dawn.

Alice Bailey, Jozef Rulof, etc. borduurde eigenlijk een beetje voort op wat Helena Blavatsky eind negentiende eeuw in Isis Ontsluiert en de Geheime Leer opschreef. Ze herschreven en verdraaide datgene in iets andere bewoordingen.
FantoomPeter

Re:

Devious schreef:In een ander boek van Jozef Rulof 'zielsziekten vanuit gene zijde bezien' las ik nog een aantal opmerkingen over homoseksualiteit. Homoseksuelen zijn volgens Rulof krankzinnig en bezeten door demonen.

:shock: En hij beweerd dat mensen zonder hersenen kunnen denken.

ciao...
Dit heeft die helemaal niet gezegd.
Hij praat homosexualiteit zelfs goed. ;)

Het merendeel van de mensheid is krankzinnig.
FantoomPeter

Klikzoi schreef:Van Jozef Rulof weet ik het niet, maar ik weet van Blavatsky dat ze geen rassenhaat predikte. Wel is haar visies omtrent de wortelrassen (lees verschillende mensheden binnen verschillende uiteenlopende perioden van miljoenen jaren- en weer onderverdeeld in allerlei sub-rassen) door het duitse Thule-genootschap vervormd en ze speelde later een rol bij het nationaal-socialistische gedachtegoed van Hitler. Eind negentiende eeuw en begin twintigste eeuw ontstond er een run op occulte genootschappen. De theosofie borduurde op de Oosterse metafysica en introduceerde dit in het Westen. Maar er waren ook Westerse georiënteerde occulte genootschappen zoals de Vrijmetselaars, de Rozenkruizers en de Golden Dawn.

Alice Bailey, Jozef Rulof, etc. borduurde eigenlijk een beetje voort op wat Helena Blavatsky eind negentiende eeuw in Isis Ontsluiert en de Geheime Leer opschreef. Ze herschreven en verdraaide datgene in iets andere bewoordingen.
JR noemt die namen ook zoals Blavatsky en Bassant. Namen die mij niks zeiden.

Als je skeptisch leest dan zie je geen rassenhaat bij JR.
Het is de manier van uitleggen en onderscheiden=diskrimineren.
Niet alle oerwoudbewoners zijn zo ver van ons vandaan.
En niet alle blanken zijn het hoogst.
Kun je ook zien, vind ik.

Maar om JR van racist te beschuldigen vind ik erg ver gaan.
Elke insinuatie van hem leidt wel ergens heen.
Met bepaalde uitspraken heb ik ook moeite of voel ik totaal anders.
Hij heeft het over "gevoel" ik noem het weten. Innerlijk en diep weten.
Volgens mij is kennis alleen niet genoeg.
Wel liefde hebben en voelen e.d.
Plaats reactie