Geestige/Geestelijke gaven van Trees

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Trees
Forum fan

Geestige/Geestelijke gaven van Trees

Bericht door Trees »

Hallo Marinus,

Je spreekt over:
geestelijkd dood
Voordat je een geestelijke dood kunt sterven, zul je eerst vergeestelijkt moeten zijn.

Vriendelijke groeten,

Trees.
edit Sararje: Dit wordt even een afsplitising want op die manier gaan we grondig offtopic
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Voordat je een geestelijke dood kunt sterven, zul je eerst vergeestelijkt moeten zijn.
En wat bedoel je daar in concreto mee? Wat is "vergeestelijkt"?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Sararje schreef:
En wat bedoel je daar in concreto mee? Wat is "vergeestelijkt"?
Misschien bedoelt Trees ermee wat ermee bedoeld wordt:
VanDale schreef: ver·gees·te·lij·ken (onov.ww.)
1 meer geestelijk, onwerelds worden
Joost mag weten wat ermee bedoeld wordt :twisted:
Laatst gewijzigd door botjes op 25 nov 2007 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Trees
Forum fan

Homofiele seks en christenmannen...

Bericht door Trees »

Hallo Sararje,

'Vergeestelijkt' zijn is het stadium na 'verstoffelijkt' zijn.

Vriendelijke groeten,

Trees.
biajas
Ervaren pen

Re: Homofiele seks en christenmannen...

Bericht door biajas »

Trees schreef:Hallo Sararje,

'Vergeestelijkt' zijn is het stadium na 'verstoffelijkt' zijn.

Vriendelijke groeten,

Trees.
zo ken ik er nog een paar...
niet erg logisch geredeneert, Treesje
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ja zo´n definitie is leuk maar das nou juist waar we niets aan hebben. Hoe toon je aan dat iemand verstoffelijkt is of dat hij overgegaan is naar vergeestelijkt?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Nou ik rook wel een joint en zorg dat ik daarna in de heer kom. Dat lijkt me wel een goede stap in de richting.

(In de heer komen met condoom uiteraard, dat mag voor zich spreken.)
Laatst gewijzigd door Marinus op 25 nov 2007 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nee, marinus, das in geestelijke sferen komen, en bovendien is dat maar tijdelijk, net zoiets als jouw tijdelijke helderziendheid. :wink:
Trees
Forum fan

Bericht door Trees »

Hallo botjes, biajas, Sararje en Marinus,

Van Dale heeft het helemaal goed: geestelijk worden, onwerelds worden.

Dat betekent echter niet wereldvreemd worden, maar op het moment dat het werkelijk moeilijk wordt de situatie accepteren zoals die is en vandaar uit een nieuwe weg zoeken.
Ik denk bijvoorbeeld aan de jongen in Finland die op een bepaald moment in het wilde weg is gaan schieten en daarna zelfmoord pleegde omdat hij het feitelijk ‘stoffelijk’ gezien niet meer zag zitten.

Vriendelijke groeten,

Trees.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Volgens mij is die hoogstens geestelijk gestoord geworden maar stoffelijk (vrijwel) niet veranderd. Waar in Dqawkins name (Sorry Marinus) haal jij het voor elkaar dat die jongen vergeestelijkt zou zijn? Nogmaals: Hoe toon je aan dat iemand verstoffelijkt is of dat hij overgegaan is naar vergeestelijkt?
Marinus
Bevlogen

Re: Homofiele seks en christenmannen...

Bericht door Marinus »

Trees schreef:Hallo botjes, biajas, Sararje en Marinus,

Van Dale heeft het helemaal goed: geestelijk worden, onwerelds worden.

Dat betekent echter niet wereldvreemd worden, maar op het moment dat het werkelijk moeilijk wordt de situatie accepteren zoals die is en vandaar uit een nieuwe weg zoeken.
Ik denk bijvoorbeeld aan de jongen in Finland die op een bepaald moment in het wilde weg is gaan schieten en daarna zelfmoord pleegde omdat hij het feitelijk ‘stoffelijk’ gezien niet meer zag zitten.

Vriendelijke groeten,

Trees.
Nou die jongen werd tamelijk onwerelds na die kogel in zijn hoofd meen ik me te herinneren. Ow en homofilie is precies even geestelijk als heterofilie. Ik durf nog wel zo ver te gaan dat ik beweer dat er een mogelijkheid is dat er een foutje in de bedrading zit van ondergetekende (homoseksualiteit is evolutionair niet helemaal goed te praten) maar daar hebben gelovigen niet mee van doen. Die vinden dat de here god me zo gemaakt heeft. Dus als je wilt zeuren over homo's dan moet je bij die ouwe wezen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Trees
Forum fan

Bericht door Trees »

Hallo Marinus en Sararje,

Marinus schrijft:
Ik durf nog wel zo ver te gaan dat ik beweer dat er een mogelijkheid is dat er een foutje in de bedrading zit van ondergetekende (homoseksualiteit is evolutionair niet helemaal goed te praten)
Homofilie is een natuurlijk stadium in onze evolutie.
Bij de verklaring die ik geef moet je ervan uit gaan dat reïncarnatie bestaat. In mijn eerdere berichten heb ik verantwoord dat dat voor mij persoonlijk een zekerheid is.

In onze vele levens zijn wij zowel vrouw als man, daarbinnen maken wij ons dus ofwel het vrouwelijke gevoelsleven dan wel het mannelijke gevoelsleven eigen. Wanneer je nu van het vrouwelijke geslacht overgaat naar het mannelijke geslacht neem je je vrouwelijke gevoelsleven mee. Dat betekent dat je in een mannelijk lichaam terecht komt maar je nog vrouw voelt en je je derhalve tot mannen aangetrokken voelt.

Waar er sprake is van lesbisch zijn betekent het precies het tegenovergestelde. Je gaat dan over van het mannelijke geslacht naar het vrouwelijke geslacht. Je neemt dan het mannelijke gevoelsleven mee; je voelt je dan echter nog steeds aangetrokken tot vrouwen.

Zo eenvoudig is het.

Het verklaart ook waarom homofilie ‘aangeboren’ is en er niets aan te veranderen is. Op het moment dat jij het stadium van het mannelijke gevoelsleven in je mannelijke lichaam hebt bereikt, zul je je tot het vrouwelijke geslacht aangetrokken gaan voelen.

Met de verklaring van deze natuurlijke gang van zaken, kun je alleen dus niet om het bestaan van reïncarnatie heen.

Om verder in te gaan op de situatie van die jongen in Finland.
In mijn visie is het besef van ‘God is dood’ zoals dat door Nietzsche verwoord is, zeer wel mogelijk voor deze jongen aanleiding geweest om tot deze aktie over te gaan.

Eerst had hij het voornemen om lang en gelukkig te leven. Hij werd echter gepest binnen de groep waarin hij een bepalend deel van zijn leven doorbracht, kreeg het gevoel de macht over het eigen leven te verliezen, had feitelijk geen toekomstperspectief meer en in de haat over de hopeloosheid van zijn situatie greep hij naar het pistool. Hij besefte echter terdege dat hij hier niet mee weg kwam en maakte derhalve, helaas, een einde aan zijn leven. Terwijl hij wanneer hij op de bepalende momenten zijn haat om had kunnen zetten in Liefde, hij zichzelf had kunnen ‘vergeestelijken’.

Vriendelijke groeten,

Trees.
Laatst gewijzigd door Trees op 25 nov 2007 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Du er is niets mis met homoseksualiteit? nou dan zijn we het daar over eens iig.
a.r.

Bericht door a.r. »

Trees schreef:
Om verder in te gaan op de situatie van die jongen in Finland.
In mijn visie is het besef van ‘God is dood’ zoals dat door Nietzsche verwoord is, zeer wel mogelijk voor deze jongen aanleiding geweest om tot deze aktie over te gaan.
Eerst had hij het voornemen om lang en gelukkig te leven. Hij werd echter gepest binnen de groep waarin hij een bepalend deel van zijn leven doorbracht, kreeg het gevoel de macht over het eigen leven te verliezen, had feitelijk geen toekomstperspectief meer en in de haat over de hopeloosheid van zijn situatie greep hij naar het pistool. Hij besefte echter terdege dat hij hier niet mee weg kwam en maakte derhalve, helaas, een einde aan zijn leven. Terwijl hij wanneer hij op de bepalende momenten zijn haat om had kunnen zetten in Liefde, hij zichzelf had kunnen ‘vergeestelijken’.
@Trees,

Jij hebt nog nooit iets gelezen van Nietzsche......dat zou je eerst moeten doen, voor je woorden leent, want je valt met deze "quote" door de mand! :wink:

Advies mijnerzijds: Lees eens een goed boek, van Nietzsche ofzo, ipv van die pulp van een Rudolf
Laatst gewijzigd door a.r. op 25 nov 2007 22:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Trees: Kan je ook een keer inhoudelijk antwoord geven op mijn vraag?
Plaats reactie