Je spreekt over:
Voordat je een geestelijke dood kunt sterven, zul je eerst vergeestelijkt moeten zijn.geestelijkd dood
Vriendelijke groeten,
Trees.
edit Sararje: Dit wordt even een afsplitising want op die manier gaan we grondig offtopic
Moderator: Moderators
Voordat je een geestelijke dood kunt sterven, zul je eerst vergeestelijkt moeten zijn.geestelijkd dood
En wat bedoel je daar in concreto mee? Wat is "vergeestelijkt"?Voordat je een geestelijke dood kunt sterven, zul je eerst vergeestelijkt moeten zijn.
Misschien bedoelt Trees ermee wat ermee bedoeld wordt:Sararje schreef:En wat bedoel je daar in concreto mee? Wat is "vergeestelijkt"?Voordat je een geestelijke dood kunt sterven, zul je eerst vergeestelijkt moeten zijn.
Joost mag weten wat ermee bedoeld wordtVanDale schreef: ver·gees·te·lij·ken (onov.ww.)
1 meer geestelijk, onwerelds worden
zo ken ik er nog een paar...Trees schreef:Hallo Sararje,
'Vergeestelijkt' zijn is het stadium na 'verstoffelijkt' zijn.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Nou die jongen werd tamelijk onwerelds na die kogel in zijn hoofd meen ik me te herinneren. Ow en homofilie is precies even geestelijk als heterofilie. Ik durf nog wel zo ver te gaan dat ik beweer dat er een mogelijkheid is dat er een foutje in de bedrading zit van ondergetekende (homoseksualiteit is evolutionair niet helemaal goed te praten) maar daar hebben gelovigen niet mee van doen. Die vinden dat de here god me zo gemaakt heeft. Dus als je wilt zeuren over homo's dan moet je bij die ouwe wezen.Trees schreef:Hallo botjes, biajas, Sararje en Marinus,
Van Dale heeft het helemaal goed: geestelijk worden, onwerelds worden.
Dat betekent echter niet wereldvreemd worden, maar op het moment dat het werkelijk moeilijk wordt de situatie accepteren zoals die is en vandaar uit een nieuwe weg zoeken.
Ik denk bijvoorbeeld aan de jongen in Finland die op een bepaald moment in het wilde weg is gaan schieten en daarna zelfmoord pleegde omdat hij het feitelijk ‘stoffelijk’ gezien niet meer zag zitten.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Homofilie is een natuurlijk stadium in onze evolutie.Ik durf nog wel zo ver te gaan dat ik beweer dat er een mogelijkheid is dat er een foutje in de bedrading zit van ondergetekende (homoseksualiteit is evolutionair niet helemaal goed te praten)
Om verder in te gaan op de situatie van die jongen in Finland.
In mijn visie is het besef van ‘God is dood’ zoals dat door Nietzsche verwoord is, zeer wel mogelijk voor deze jongen aanleiding geweest om tot deze aktie over te gaan.
@Trees,Eerst had hij het voornemen om lang en gelukkig te leven. Hij werd echter gepest binnen de groep waarin hij een bepalend deel van zijn leven doorbracht, kreeg het gevoel de macht over het eigen leven te verliezen, had feitelijk geen toekomstperspectief meer en in de haat over de hopeloosheid van zijn situatie greep hij naar het pistool. Hij besefte echter terdege dat hij hier niet mee weg kwam en maakte derhalve, helaas, een einde aan zijn leven. Terwijl hij wanneer hij op de bepalende momenten zijn haat om had kunnen zetten in Liefde, hij zichzelf had kunnen ‘vergeestelijken’.