Op de bres voor pedofielen?
Moderator: Moderators
Op de bres voor pedofielen?
In dit land kun je beter maar niet zeggen dat je pedofiel bent. Je loopt de kans dat je ervoor gedood wordt en niemand zou zich druk maken om dat feit. Als pedofiel ben je minder dan een dier. Je bent een gruwel. Kortom je bent een homo in de jaren 50.
Waarom is er zo'n weerstand tegen pedofilie? Het is geen keuze dus niemand kan er wat aan doen dat hij/zij pedofiel is. Verder lijkt het me logisch dat in de meeste gevallen pedofilie niet leid tot kindermisbruik. Heterofilie leidt immers ook niet automatisch tot verkrachting? Als er al iets leidt tot kindermisbruik is het die taboesfeer die rond pedofilie hangt. In een maatschappij waarin je niet automatisch wordt gedegradeerd tot paria als je er openlijk voor uitkomt dat je op kinderen valt is minder frustratie voor pedofielen en wellicht ook minder kans dat iemand tot pedosexualiteit vervalt.
Een probleem bij pedofilie is is dat men moeilijk een oordeel over pedofielen kan vellen zonder dat oordeel te basseren op een hevige afkeer. Begrijpelijk wellicht maar tevens een garantie dat pedofilie altijd op een inhumane manier wordt beoordeeld. Het enige juiste oordeel is dat mi pedofielen nooit veroordeeld zouden mogen worden op hun geaardheid. Men zou misschien zelfs bewondering kunnen opbrengen voor pedofielen die niet toegeven aan hun geaardheid. Dat lijkt me niet meevallen.
Nu ja het is een taboe maar een vrijdenker zou in staat moeten zijn zijn emoties even aan de kant te schuiven en op een logische en ethische manier over het onderwerp pedofilie kunnen nadenken.
Marinus
Waarom is er zo'n weerstand tegen pedofilie? Het is geen keuze dus niemand kan er wat aan doen dat hij/zij pedofiel is. Verder lijkt het me logisch dat in de meeste gevallen pedofilie niet leid tot kindermisbruik. Heterofilie leidt immers ook niet automatisch tot verkrachting? Als er al iets leidt tot kindermisbruik is het die taboesfeer die rond pedofilie hangt. In een maatschappij waarin je niet automatisch wordt gedegradeerd tot paria als je er openlijk voor uitkomt dat je op kinderen valt is minder frustratie voor pedofielen en wellicht ook minder kans dat iemand tot pedosexualiteit vervalt.
Een probleem bij pedofilie is is dat men moeilijk een oordeel over pedofielen kan vellen zonder dat oordeel te basseren op een hevige afkeer. Begrijpelijk wellicht maar tevens een garantie dat pedofilie altijd op een inhumane manier wordt beoordeeld. Het enige juiste oordeel is dat mi pedofielen nooit veroordeeld zouden mogen worden op hun geaardheid. Men zou misschien zelfs bewondering kunnen opbrengen voor pedofielen die niet toegeven aan hun geaardheid. Dat lijkt me niet meevallen.
Nu ja het is een taboe maar een vrijdenker zou in staat moeten zijn zijn emoties even aan de kant te schuiven en op een logische en ethische manier over het onderwerp pedofilie kunnen nadenken.
Marinus
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ik ben niet tegen pedofilie, en ook niet tegen pedofielen (het is een geaardheid waar men meestal niet om heeft gevraagd), maar ik ben wel tegen het praktiseren van pedoseksualiteit. Dat is alles wat ik ervan kan zeggen.
Vriendelijke groet.
Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Ik sluit me volledig aan bij Devious. Een mens kun je niet veroordelen om zijn geaardheid, maar wel hoe hij dit vorm geeft.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
@ Devious
Zoals gewoonlijk ben ik niet duidelijk genoeg geweest in de topicstart.
Ik ben ook tegen pedoseksualiteit. Het gaat om de maatschappelijke status van pedofilie. Door de houding van de maatschappij tegenover pedofielen blijft denk 90% van hen in de kast zitten. Ik weet het een en ander over in de kast zitten en het onaangenaam kan ik vertellen.
Degenen die wel uit de kast komen komen mij tamelijk verknipt over omdat ze ervaak echt ongezonde ideen nahouden op pedeseksualiteit. De door mij vermoedde meerderheid die wel tegen pedoseksualiteit is wordt zo onderbelicht. Het zou zo moeten zijn dat je voor pedofilie moet kunnen uitkomen net zoals iedere geaardheid.
Maar goed:
Ik zou een pedofiel ook niet laten baby-sitten als ik kinderen had moet ik eerlijk toegeven.
Zoals gewoonlijk ben ik niet duidelijk genoeg geweest in de topicstart.

Degenen die wel uit de kast komen komen mij tamelijk verknipt over omdat ze ervaak echt ongezonde ideen nahouden op pedeseksualiteit. De door mij vermoedde meerderheid die wel tegen pedoseksualiteit is wordt zo onderbelicht. Het zou zo moeten zijn dat je voor pedofilie moet kunnen uitkomen net zoals iedere geaardheid.
Maar goed:
Ik zou een pedofiel ook niet laten baby-sitten als ik kinderen had moet ik eerlijk toegeven.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Een hetero geilt op mensen van het andere geslacht.
Een homo geilt op mensen van hetzelfde geslacht.
Een pedo geilt op minderjarige kinderen (leeftijd 0 tot 15 ?), ik weet niet of het geslacht daarin iets uitmaakt ?
En een pedofiel die zijn gevoelens niet in de praktijk brengt, raakt (m.i) op een gegeven moment gefrustreerd (met uiteenlopende gevolgen van dien). De pedofielen die het taboe (rond seks met kinderen) willen doorbreken om als doel (?) om de wettelijke leeftijd naar beneden te krijgen om zodoende legaal seks met kinderen hebben, daar ben ik op tegen net als ik erop tegen ben dat hetero's of homo's seks met kinderen willen bedrijven.
Het taboe rond de pedofielie voor het bespreekbaar maken om als doel (hopelijk) hulp te krijgen, wordt hopelijk snel doorbroken.
Een homo geilt op mensen van hetzelfde geslacht.
Een pedo geilt op minderjarige kinderen (leeftijd 0 tot 15 ?), ik weet niet of het geslacht daarin iets uitmaakt ?
En een pedofiel die zijn gevoelens niet in de praktijk brengt, raakt (m.i) op een gegeven moment gefrustreerd (met uiteenlopende gevolgen van dien). De pedofielen die het taboe (rond seks met kinderen) willen doorbreken om als doel (?) om de wettelijke leeftijd naar beneden te krijgen om zodoende legaal seks met kinderen hebben, daar ben ik op tegen net als ik erop tegen ben dat hetero's of homo's seks met kinderen willen bedrijven.
Het taboe rond de pedofielie voor het bespreekbaar maken om als doel (hopelijk) hulp te krijgen, wordt hopelijk snel doorbroken.
Fuck met alles.
Nou ik ben er om diverse redenen zeer op tegen. En een van de minst veroordelende redenen is het feit dat sex nooit de basis zou moeten zijn voor een politieke partij. Kun je je een Sadomasochistisch Democratisch Appel voorstellen? Ik ook niet echt. De wetgeving rond sex en kinderen/pubers is in NL redelijk goed geregeld en dat moeten we gewoon zo houden.Herman2 schreef:Ik zou graag van Marinus willen weten in hoeverre hij het nog toelaatbaar acht dat zo'n pedofielenvereniging de politiek ingaat en zelfs een partij wilde stichten.
Hoewel ik denk dat het misschien mogelijk is voor een 13-jarige om een sexuele relatie met een volwassene te hebben zonder daar schade van te ondervinden zal dit een uitzondering zijn. Kinderen en jongeren moeten een speciaal beschermde status hebben waar het om dit soort dingen gaat en de huidige leeftijd van 16 voor legale sex met de leeftijd van 12 waarboven sex in bepaalde omstandigheden gedoogd wordt (Ik lig niet heel erg wakker als een 15-jarige sex heeft met een 16-jarige zolang er maar sprake is geweest van een goede sexuele voorlichting)
Om terug te komen op de pedopartij: die conformeert zich niet aan de grondwet en heeft daarom geen bestaansrecht. Wel zou ik het goed vinden als iemand zich eens zou durven uitspreken voor de mijns inziens grote meerderheid van pedofielen die begrijpt dat je niet met kinderen moet sexen omdat ze begrijpen dat dit meestal erg schadelijk is voor het kind. En mijn eigen visie op pedosexualitei? niet heel verrassend: ik kots er net zo van als de gemiddelde Nederlander.
Ik vermoedt dat dat niet alleen voordelig is voor pedofielen maar ook nog eens een daling in het kindermisbruik tot gevolg zou hebben. overigens is een pedofiel iemand die zich aangetrokken voelt tot een prepuberaal kind. De leeftijd wordt in NL gesteld op 12 jaar of jonger. Moet ik er wel even bijzeggen dat "the age of consent" nogal varieert over de wereld van 9 jaar in iran tot 21 in sommige amerikaanse staten.Plons schreef: Het taboe rond de pedofielie voor het bespreekbaar maken om als doel (hopelijk) hulp te krijgen, wordt hopelijk snel doorbroken.
-
- Banned
dat is de rationele kant.Marinus schreef: Wel zou ik het goed vinden als iemand zich eens zou durven uitspreken voor de mijns inziens grote meerderheid van pedofielen die begrijpt dat je niet met kinderen moet sexen omdat ze begrijpen dat dit meestal erg schadelijk is voor het kind. .
tot ze plots wat veel aandacht van een kind krijgen. dan ligt die rationaliteit heel snel overboord en heeft het kind zelf om de sexuele betrekking gevraagd of allerlei andere drogredenen.
Wat ik me afvraag is of je ervan af kunt komen door therapie. Ook vraag ik me af of je pedofilie kunt vergelijken met homofilie, en dan bedoel ik natuurlijk of het ontstaan of aangeboren zijn hetzelfde is. Kun je dit wel zomaar gelijk trekken? Zou pedofilie niet meer een fetishvorm zijn inplaats van een aangeboren seksuele voorkeur?
Homofilie komt namelijk ook volop voor in de dierenwereld, dus zou je dit als een natuurlijke uiting kunnen zien naast heteroseksualiteit. Dieren die seksuele voorkeur voor erg jonge dieren hebben daar heb ik nog nooit van gehoord.
Dan zou je dus kunnen stellen dat pedofilie als afwijking, wellicht behandelbaar is. Indien dat zo is dan zou ik ervoor zijn dat behandeling ook plaatsvindt indien men deze gevoelens heeft. En ook zou het dan zo moeten zijn dat iemand zelf behandeling opzoekt indien hij dit soort onnatuurlijke en gevaarlijke gevoelens bij zichzelf constateert.
Ik heb wel eens gelezen op de site van de stichting Martijn en ik vraag me daadwerkelijk af of pedo's die op de een of andere manier in de gelegenheid komen om seksualiteit te beleven met een kind hier echt weerstand aan zouden kunnen bieden. In fantasie hebben ze zowat allemaal seksuele betrekkingen met kinderen, veel zeggen dan wel dat nooit in werkelijkheid te zullen doen maar baseren dat eigenlijk grotendeels op het verbod hierop en veel minder op het niet willen. Ook zijn heel veel ervan overtuigd dat ook kinderen seksuele gevoelens hebben en dat een relatie met een volwassene het kind, indien het hier vrijwillig mee instemt, niet zal schaden. Deze gedachte maakt ze potentiele kindermisbruikers, vooral omdat ze het niet als misbruik ervaren.
Dus nee, ik veroordeel iemand met deze gevoelens niet, maar eigenlijk neig ik wel naar een veroordeling indien men zich niet laat behandelen om van deze gevoelens af te komen. Maar dan moet men allereerst beseffen dat deze gevoelens ziekelijk zijn en daar schort het bij de meeste pedofielen behoorlijk aan.
Homofilie komt namelijk ook volop voor in de dierenwereld, dus zou je dit als een natuurlijke uiting kunnen zien naast heteroseksualiteit. Dieren die seksuele voorkeur voor erg jonge dieren hebben daar heb ik nog nooit van gehoord.
Dan zou je dus kunnen stellen dat pedofilie als afwijking, wellicht behandelbaar is. Indien dat zo is dan zou ik ervoor zijn dat behandeling ook plaatsvindt indien men deze gevoelens heeft. En ook zou het dan zo moeten zijn dat iemand zelf behandeling opzoekt indien hij dit soort onnatuurlijke en gevaarlijke gevoelens bij zichzelf constateert.
Ik heb wel eens gelezen op de site van de stichting Martijn en ik vraag me daadwerkelijk af of pedo's die op de een of andere manier in de gelegenheid komen om seksualiteit te beleven met een kind hier echt weerstand aan zouden kunnen bieden. In fantasie hebben ze zowat allemaal seksuele betrekkingen met kinderen, veel zeggen dan wel dat nooit in werkelijkheid te zullen doen maar baseren dat eigenlijk grotendeels op het verbod hierop en veel minder op het niet willen. Ook zijn heel veel ervan overtuigd dat ook kinderen seksuele gevoelens hebben en dat een relatie met een volwassene het kind, indien het hier vrijwillig mee instemt, niet zal schaden. Deze gedachte maakt ze potentiele kindermisbruikers, vooral omdat ze het niet als misbruik ervaren.
Dus nee, ik veroordeel iemand met deze gevoelens niet, maar eigenlijk neig ik wel naar een veroordeling indien men zich niet laat behandelen om van deze gevoelens af te komen. Maar dan moet men allereerst beseffen dat deze gevoelens ziekelijk zijn en daar schort het bij de meeste pedofielen behoorlijk aan.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- windsurfer
- Diehard
@kitty: het argument of bepaalde gedrag nu wel of niet bij dieren voorkomt is een veelgebruikt argument, maar wel een vals argument. Het zegt namelijk niets bij het beoordelen van gedrag van mensen. Sommige spinnen eten hun partner op na de daad, volgens dit argument is het daarom bij mensen ook normaal. Laat bij afwegingen over 'normaal' zijn van menselijk gedrag de dieren dus maar liever waar ze zijn.
De koppeling die jij vervolgens maakt van
De koppeling die jij vervolgens maakt van
ontgaat mij. Hoe bedoel je dit? Een afwijking is wel te behandelen, gedrag dat bij dieren ook voorkomt - zoals homofilie- niet?Dan zou je dus kunnen stellen dat pedofilie als afwijking, wellicht behandelbaar is
Ik vind dat niet iedereen met afwijkende gevoelens zich moet laten behandelen. Lijkt me ten eerste onbegonnen werk, en daarnaast onnodig zolang mensen het bij gevoelens houden. Met pedofielen die niet pedoseksueel actief zijn heb ik geen problemen. Behandelen, ik ben er trouwens cynisch over, weggaan doen die gevoelens niet behoudens in het geval van chemische castratie. Behandelen moet je meer zien in het kader van zelfbeheersing en controle houden op een neiging tot het nietacceptabele gedrag.Dus nee, ik veroordeel iemand met deze gevoelens niet, maar eigenlijk neig ik wel naar een veroordeling indien men zich niet laat behandelen om van deze gevoelens af te komen. Maar dan moet men allereerst beseffen dat deze gevoelens ziekelijk zijn en daar schort het bij de meeste pedofielen behoorlijk aan.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
- Secularizer
- Banned
- Contacteer:
Op welke wijze wordt dit gunstige effect bereikt ? Daar zou ik wel eens een serieuze beschrijving van willen zien !Marinus schreef:Ik vermoedt dat dat niet alleen voordelig is voor pedofielen maar ook nog eens een daling in het kindermisbruik tot gevolg zou hebben.Plons schreef: Het taboe rond de pedofielie voor het bespreekbaar maken om als doel (hopelijk) hulp te krijgen, wordt hopelijk snel doorbroken.
Op grond van de evolutietheorie is zonder meer te verwachten dat er individuen bestaan die als een parasiet gebruik maken van anderen,
want in de vrije natuur komen parasieten ook voor.
Het is in principe mogelijk om een kind dat net in de puberteit komt en zich niet goed kan verweren, zwanger te maken.
Dat is toch gewoon parasietengedrag. Het is hardstikke ongewenst !
Wat nu gebeurt in Nederland en ook nodig is, is het weerbaar maken van kinderen.
Dus tegenover kinderen moet worden duidelijk gemaakt dat er volwassenen zijn die iets van ze willen dat te ver gaat en met je lichaam te maken heeft.
Ze leren het tegenwoordig bij veel kinderdagverblijven.
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
Dat vraag ik me heel erg af. Voor een aantal individuen zal dit inderdaad het geval zijn maar ik denk niet voor de meerderheid. En dan nog; zelfs al zou je met een meerderheid zitten die het wel deed dan nog kun je de minderheid die dit niet doet dit niet kwalijk nemen. Kijk ik ben geen pedoknuffelaar maar de houding van de maatschappij tegenover pedo's is buitensporig agressief. En wat jij hier doet is overigens een aanname maken die je wellicht niet zal kunnen onderbouwen. Dat is ook een probleem. Om het goed te kunnen aanpakken moet er meer onderzoek naar komen zodat we er iets zinnigs over kunnen zeggen.appelfflap schreef: dat is de rationele kant.
tot ze plots wat veel aandacht van een kind krijgen. dan ligt die rationaliteit heel snel overboord en heeft het kind zelf om de sexuele betrekking gevraagd of allerlei andere drogredenen.
dat klinkt bijna ronduit-achtig.Kitty schreef:Ik sluit me volledig aan bij Devious. Een mens kun je niet veroordelen om zijn geaardheid, maar wel hoe hij dit vorm geeft.
een homo is pas zondig wanneer hij/ zij zijn/ haar geaardheid practiseert.
doch ja... zoveel leed die moeilijk te bewijzen valt.
vieze volwassen mannen die stiekem in de onderbroek van een peutertje aan het freubelen is.
het kind lichamelijk maar ook geestelijke schade toebrengt.
en denk eens aan 6-jarigen, die zich mee laten slepen de bosjes in.
een homo die praktiseert is gewoon, want ertegen vechten, een leven lang is moeilijk!
vele martijn-freaks houden het niet bij fantaseren, nee, zij hebben zich vaak al eens te buiten gedaan, maar dergelijke zaken komen erg weinig naar boven.
ik kijk alleen al naar een peuter, met gedragsstoornissen, en ja...
waarom die stoornissen?
een kind dat zich neit verwoorden kan, de meest gemakkelijke slachtoffers, van vuilakken die alleen maar geaard zijn en niet veroordeeld.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
-
- Banned
de geaardheid richt zich op kinderen. we spreken nog steeds over volwassen mannen/vrouwen. Normaal gezien zouden die mensen nog steeds een sexuele appetijt moeten hebben. In dit geval gericht op kinderen. mensen die geen zin hebben in volwassenen moeten hun driften ergens kwijt om niet compleet tilt te slaan.Marinus schreef: Dat vraag ik me heel erg af. Voor een aantal individuen zal dit inderdaad het geval zijn maar ik denk niet voor de meerderheid.
Kun je dat een levenl ang onderdrukken? mij lijkt het zeer moeilijk tot onmogelijk te zijn maar bon. en waarom wroden pedeofielen harder aangepakt? persoonlijk vind ik kinderverkrachting vele male erger dan een gewone verkrachting. Vraag me niet hoe het komt.
en neen biajas. een echte pedofiel, de absolute minderheid, die kan niets aan zijn geaardheid doen.
neemt natuurlijk niet weg dat de overgrote meerderheid kinderverkrachters gewoon geilen op de macht over die kleine en de oeroude menselijke fascinatie voor de maagd.
of gewoon sexueel gefrustreerd zijn (ze kunnen niet scoren) en zo'n kleine is makkelijker te manipuleren.