Sarah´s topicje over Jozef Rulof

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Sarah´s topicje over Jozef Rulof

Bericht door Devious »

Edit Sararje: Dit stuk afgesplitst van het topic om verwarring tussen Jehova-getuigen en Jozef Rulof aanhang te vermijden.

Hallo Sarah. Welkom op ons forum.
Sarah schreef:Ikzelf ben een Jozef Rulof lezer.

Ik moet zeggen dat ik óók zeer grote bedenkingen heb bij het gedachtengoed van Jozef Rulof.
Hier kun je lezen waarom: http://www.freethinker.nl/index.php?opt ... &Itemid=36

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

jozef rulof zei je? :D
mijn sprookje is beter dan het jouwe? :-({|=
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Sarah

Bericht door Sarah »

ik lees de boeken al 15 jaar en ontdek er steeds nieuwe dingen in. Bedankt voor de waarschuwing, maar is niet nodig :D Ik weet wat er in staat en al die mensen die er zulke dingen in zien, hebben ze nooit gelezen. Heb je trouwens ooit gehoord van terroristische aanslagen van Ruloflezers? Nee toch? Of anti moslim-jood-zwarte-etc mensen acties? Aan ons ( lezers)om te laten zien dat we vredelievend zijn en dat er een ongelofelijke onzin en zwartmakerij over de boeken wordt geschreven.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Sarah schreef: Ik weet wat er in staat en al die mensen die er zulke dingen in zien, hebben ze nooit gelezen. Heb je trouwens ooit gehoord van terroristische aanslagen van Ruloflezers? Nee toch?

Eh, ik heb ook nooit gehoord van terroristische aanslagen van jehovah's getuigen. Toch is er op deze beweging wel degelijk het één en ander aan te merken, zoals jij zelf ook al zegt. Er is niemand die beweert dat Rulofianen terroristen zijn, of oorlogzuchtig. Dat wordt in de artikelen waar ik naar linkte ook heel duidelijk gezegd ('Men mag niet de fout maken om Jozef Rulof en zijn aanhangers over één kam te scheren met de nazi’s en andere gewelddadige fascisten. ')
Het gaat mij er ten eerste om dat de rassenleringen van Rulof onjuist zijn, en dat de rassenleringen daarnaast op een zeer denigrerende en soms zelfs hatelijke manier zijn geformuleerd.
‘Christus kende de mentaliteit van de jood. Hij noemde hem een farizeeër, een huichelaar, omdat deze in alles met gods wetten in strijd is. De jood in het schemerland staat voor deze realiteit, hier kan hij het door Christus gesproken woord niet loochenen. Het schreeuwen van de jood om zijn Messias zegt ons hier niets, wij laten hem schreeuwen, totdat zijn stembanden het woord niet meer doorlaten en hij is als een rochelende gestalte, als het lijkwit van zijn kerk, want dit moet hem het ontwaken geven. Hij moet zich losmaken van zijn bewust stoffelijke, bedrieglijke, sjacherige ik, of hij tuimelt lager en lager, tot hij zijn gezicht verliest, doordat het hellegedrocht hem omarmt. (Blz. 273 Volkeren der aarde.)

Dat verreweg de meeste Rulofianen geweldloos zijn staat mijns inziens niet ter discussie. Het gaat mij puur om het gedachtengoed dat ik afkeur. De citaten over joden en 'zwartjes' (zoals Rulof Afrikanen noemt) zijn uitermate verwerpelijk.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Sarah: Nou, leg dan maar eens uit wat Jozef Rulof wèl heeft bedoelt met zijn beruchte opmerkingen over zwarten, Joden en anderen:
http://www.freethinker.nl/index.php?opt ... &Itemid=36

Ik gun je alle vrijheid om te geloven wat je wilt maar ik vind dergelijke citaten op zijn minst bedenkelijk, danwel niet bijzonder racistisch, danwel niet ordinair antisemitisch. Daarmee zeg ik niet dat jij dat jij die denkbeelden ook hebt. Ik vraag me wel af, als je ontkent dat Jozef Rulof die dingen zo heeft bedoelt, wat hij dan wèl heeft bedoelt.
Inhoudelijke discussie over Jozef Rulof in een apart topc ajb. Door jouzelf aan te maken waarin je zelf weerlegt wat JR heeft bedoelt met deze citaten.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sarah

Bericht door Sarah »

Laat ik nou zelf joods zijn en het als volkomen juist beschouwen. Iedereen in de boeken van Rulof wordt aangepakt. En iedereen is ooit elk ras geweest op Aarde, als je jezelf niet kritisch durft te bekijken, je karaktereigenschappen niet onder de loupe wil nemen, tja, dan is het allemaal hard wat er staat, dan knal je tegen je eigen ego op en dat doet pijn.
Ruloflezers geloven in reincarnatie en dat haalt meteen alle vermeende rascistische denkbeelden onderuit, want we zijn het zelf ook allemaal geweest! Het gaat om hóe je bent, niet om het ras waar je nu in geboren wordt. Dat wordt alleen maar uitgelegd in de boeken, hoe dat zit, dat heeft met stoffelijke lichamelijke graden te maken, niks met hoe je vanbinnen bent, hoeveel liefde je voor je medemens hebt. En als je zomaar wat zinnen uit een boek haalt, zó uit de contekst gerukt, ja, dan lijkt dat rascistisch. Maar wees eens eerlijk, als je de bijbel eens goed leest en er een paar zinnetjes uithaalt, dan sta je toch ook te steigeren van wat daar staat? En zo ook met de Koran en Thorah. Maar dat is allemaal allang geaccepteerd, want het is al zo lang geleden geschreven. Beetje kort door de bocht, vind je niet?

Dus wat is er dan op tegen? we zijn niet haatdragend, we hebben alles lief wat leeft en dragen dat uit. Dan bereikt het vermeende rascistische gedachtengoed waar Rulof van beticht wordt, toch geen enkel doel? Als het zó gelezen zou worden, als julliie dat doen, waren we allang bommen aan het maken, rascistisch acties aan het voeren en haatdragende dingen aan het verkondigen. En daar kan je ons nou net nooit op pakken, want wij lezen er iets heel anders in. :wink:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Of mensen met het Syndroom van Down die nu zo zijn omdat ze in een vorig leven bijvoorbeeld moordenaar zijn geweest? Zal wel heel vredelievend en 'logisch' bedoeld zijn. Maar ik krijg toch een heel vieze smaak in mijn mond als de moeder van zo'n kindje Jozef Rulofaanhanger is en op die manier naar haar kindje zou kijken.
Jij mag denken wat je wil, maar ik vind het gedachtegoed van deze Rulof op bepaalde punten meer dan walgelijk en mensonterend. Verder geloof ik het ook helemaal niet en zie ik Rulof als een gestoorde idioot.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sarah

Bericht door Sarah »

Dat is je goed recht, Kitty, om dat te denken. Daarover verschil ik dus van mening met je. Ik vind het zelf een hele rechtvaardige gedachte dat je zelf verantwoordelijk bent voor je daden en dat je dus zelf je daden zal moeten goed maken. Geen god die dat even voor je beslist, maar gewoon jijzelf. Een ziel als Hitler zal als syndroom van Down kind ter wereld komen, wat betekent dat hij zichzelf heeft mismaakt in dat leven dat hij zo ter wereld komt. In het leven daarna zal hij steeds meer herstellen en zal zijn stoffelijk lichaam weer normaler worden. Hij zal net zo lang blijven reincarneren tot hij weer in harmonie is. Voor iemand die niet door de reincarnatie heen kan kijken is een kind krijgen met het syndroom van Down heel onrechtvaardig. Een foutje van de natuur? Of van God? Of iets anders? ..... Ik zal nooit een uitspraak doen over iets wat ik zelf nooit heb gelezen, want misschien is mijn mening dan wel onvolledig, of onjuist...
:wink:
collegavanerik
Superposter

mods
kan deze rulof discussie worden afgesplitst, het is OT vwbt JG
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Sarah schreef:Laat ik nou zelf joods zijn en het als volkomen juist beschouwen. Iedereen in de boeken van Rulof wordt aangepakt. En iedereen is ooit elk ras geweest op Aarde, als je jezelf niet kritisch durft te bekijken, je karaktereigenschappen niet onder de loupe wil nemen, tja, dan is het allemaal hard wat er staat, dan knal je tegen je eigen ego op en dat doet pijn.
Fijn dat je zelf Joods bent, dat is in deze discussie toch redelijk irrelevant. Wat relevant is dat Jozef Rulof het Joodse volk als geheel als schuldige kenmerkt voor de dood van Jezus 2000 jaar eerder met als uiterste culminatie WO2 waarin de hogepreister van toen wordt voorgesteld als de grootste anti-Joodse dictator van de 20e eeuw. Dit zou nota bene de "eigen schuld" zijn? Ik zou zeggen: verklaar je nader. Ik vind dit behalve weerzinwekkend ook een grove versimpeling die geheel voorbij gaat aan elke vorm van relativeringsvermogen, opzettelijke ophitsing, opzettelijke criminalisering en demonisering door de omringende medemens.
Al zou ej dit nog rechtvaardig inden, ik vind de redenering van Jozef Rulof vreemd. Hij brandmerkt het gehele Joodse volk terwijl het enkel gepeupel was dat voor de dood van Jezuis heeft gestemd. Waarom moet dan het gehele volk hier voor boeten?
Ruloflezers geloven in reincarnatie en dat haalt meteen alle vermeende rascistische denkbeelden onderuit, want we zijn het zelf ook allemaal geweest! Het gaat om hóe je bent, niet om het ras waar je nu in geboren wordt. Dat wordt alleen maar uitgelegd in de boeken, hoe dat zit, dat heeft met stoffelijke lichamelijke graden te maken, niks met hoe je vanbinnen bent, hoeveel liefde je voor je medemens hebt. En als je zomaar wat zinnen uit een boek haalt, zó uit de contekst gerukt, ja, dan lijkt dat rascistisch. Maar wees eens eerlijk, als je de bijbel eens goed leest en er een paar zinnetjes uithaalt, dan sta je toch ook te steigeren van wat daar staat? En zo ook met de Koran en Thorah. Maar dat is allemaal allang geaccepteerd, want het is al zo lang geleden geschreven. Beetje kort door de bocht, vind je niet?
Je mag dan wel in reincarnatrie geloven, het gaat erom dat met de huidige kennis dit niet is aangetoond en dat op basis van deze boeken ongelijkheid tussen verschillende groepen mensen wordt gepredikt. Daarnaast vind ik je vergelijking met de bijbel (thora is niet de hele bijbel, weet je zelf ook)&koran niet juist. Allereerst zijn die twee boeken historisch en daarmee geschreven in een periode toen er nog van humanisme, verlichting of een zekere mate van kritisch denken nog weinig bekend was bij de grote massa. Toen Jozef Rulof deze boeken schreef, was dit wel aanwezig. Het overheersingsdenken dat in bijbel&koran voorkomt is gedeeltelijk hierdoor naar onze maatstaven wereldvreemd. Echter, om dat soortgelijke teksten nog midden 20e eeuw te produceren is op zijn minst archaisch.
Dus wat is er dan op tegen? we zijn niet haatdragend, we hebben alles lief wat leeft en dragen dat uit. Dan bereikt het vermeende rascistische gedachtengoed waar Rulof van beticht wordt, toch geen enkel doel? Als het zó gelezen zou worden, als julliie dat doen, waren we allang bommen aan het maken, rascistisch acties aan het voeren en haatdragende dingen aan het verkondigen. En daar kan je ons nou net nooit op pakken, want wij lezen er iets heel anders in. :wink:
Ik ben zeer benieuwd hoe je in concreto dan die passages ziet. Bovendien vind ik dat je opnieuw simplificeert. Alsof elke potentiele bruinhemd meteen bommen aan het maken is. Helaas is het niet zo simpel. Veruit de meeste meeste potentiele bruinhemden herken je enkel aan hun gedachtegoed. niet aan hun uiterlijk, niet aan hun kleding, wel mogelijk aan de opvattingen die ze hebben. Het beeld wat je hier schetst is dat elke bruinhemd een karikatuur is. Jammer maar helaas, het zijn ook mensen met menselijke trekjes en maar een zeer beperkt deel van de bruinhemden zijn rücksichtlose, racistische, actievoerende, kaalgeschoren agressievelingen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Sarah schreef:Laat ik nou zelf joods zijn en het als volkomen juist beschouwen. Iedereen in de boeken van Rulof wordt aangepakt. En iedereen is ooit elk ras geweest op Aarde, als je jezelf niet kritisch durft te bekijken, je karaktereigenschappen niet onder de loupe wil nemen, tja, dan is het allemaal hard wat er staat, dan knal je tegen je eigen ego op en dat doet pijn.
Wat moet ik nu zeggen Sarah, blij dat ik niet Joods ben dan hoef ik mezelf niet zo onder de loep te nemen? De Dalai Lama heeft ook geschreven dat je jezelf onder de loep moet nemen, zonder rascisme, maar ja hij is ook maar een Tibetaan, kan het dus niet weten.....
Sarah

Bericht door Sarah »

Sararje, in de boeken van Rulof staat niet dat het hele joodse volk schuld heeft aan de dood van Christus, het gaat hier om het karaktereigenschap : ik denk alles beter te weten dan wat Christus zegt of beweert. Het is hetgeen Christus zei( ik ben de weg, de waarheid en het leven, als je zoals Ik doe, kom je in het paradijs) dus ontkennen, en dat maakt voor Christus geen bal uit,alleen duurt het dan wat langer voordat je je laatste karma hebt goed gemaakt, dat je hier eindelijk het tranendal kan verlaten en dat je je medemens beter lief kan hebben, zodat het hier op Aarde eindelijk eens echt leuk wordt. Door de holocaust, wat in de boeken verafschuwt wordt en zeker niet goedgepraat of gezien wordt als: zie je wel, eigen schuld!, wordt de mens door de afschuwelijke ellende die hij meemaakt, inéén keer wakker. Ze zijn door de holocaust volledig teruggeworpen op zichzelf, hun waarden, normen, gedachten, geloof, overtuiging....en de hele machine is uit elkaar getrokken, moet gerepareerd en opniew ingesteld worden....dat het de holocaust was die dat veroorzaakte is eigenlijk niet eens belangrijk, het had ook per ziel iets individueels kunnen zijn geweest wat van dien aard was dat het zó ingrijpend was dat je wel wakker moest worden uit je onbewuste slaap.
En het gaat hier dus niet om schuld, of wraak van Jezus of iets dergelijks. Dat is een menselijke gedachte en is onterecht. Het is waar Christus voor stond wat hier telt, en dat is verdraagzaamheid jegens alles wat leeft en liefhebben alles wat leeft, onbevooroordeelt zijn, geen leugen, geen bedrog, geen moord, etc.
Joden waren in de tijd dat Christus op Aarde was de hoogst afgestemde wezen wat er rondliep in termen van bewustzijn( en dat heeft dus niks met liefde te maken, of hoe goed je bent, maar met de mate van waarin jezelf kan beoordelen welke gevolgen je daden hebben, bij de joden was dat op dat moment het hoogste voor die tijd en was nog niet in die mate ontwikkeld dat je kon spreken van een hoog bewustzijn, maar eerder van een begin van een denken in oorzaak en gevolg).

Die joden van tóen zijn allang gereincarneerd tot bijvoorbeeld jij en ik, of andere zielen die op Aarde rondlopen, in alle landen van de wereld. Het is de gedachte, de overtuiging die ze aanhangen die maakt dat ze dat mee maakten( de holocaust) ...en dat is weer de ziel zelf die zorgt voor de ontwaking....
Mensen/zielen worden daar naar toegetrokken waar ze de meeste kans van ontwaking meemaken, dat is niet een god, een Christus, of weet ik wie die dat bepaald, dat is DE ZIEL ZELF die daar naar toegetrokken wordt....de ziel werd dus daar en daar geboren en maakt dat en dat mee....
Dat er een holocaust zou gebeuren was dus in die zin voor de joden of wie er dan ook mee te maken had, een manier om te ontwaken uit de onbewustzijn. En die ontwaking maakt iedereen een keer mee, op wat voor manier dan ook, daar wordt de ziel zélf naar toegetrokken...

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is,

groetjes, Sarah
collegavanerik
Superposter

zo, dus in plaats van Roodkapje geloof jij in Sneeuwwitje en de Zeven Geitjes.

Whatever, het blijven sprookjes. :D
Afbeelding Hebr 6:
Sarah

Bericht door Sarah »

Ik vraag me oprecht af waarop jullie je visie op de boeken van Rulof baseren, heeft iemand van jullie ze gelezen, of volg je de klakkeloze zogenaamde politiekcorrecte manier van 'freethinken' wat ik hier toch sterk proef...
Is er iemand die een echte mening heeft op basis van zélf gelezen boeken, dus geen uit de context gerukte citaten of zinnetjes?
Ik heb altijd geleerd dat je pas een mening over iets kunt hebben als je er daadwerkelijk kennis van hebt, en alle kanten hebt belicht, en onderzocht/bestudeert. Als je dat niet doet, baseer je m.i. je mening op wat de groep van je verwacht dat je denkt en vindt en vind ik niet getuigen van het zogenaamde vrije denken waar dit forum toch voor staat...
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Sarah schreef:Sararje, in de boeken van Rulof staat niet dat het hele joodse volk schuld heeft aan de dood van Christus, het gaat hier om het karaktereigenschap : ik denk alles beter te weten dan wat Christus zegt of beweert. Het is hetgeen Christus zei( ik ben de weg, de waarheid en het leven, als je zoals Ik doe, kom je in het paradijs) dus ontkennen, en dat maakt voor Christus geen bal uit,alleen duurt het dan wat langer voordat je je laatste karma hebt goed gemaakt, dat je hier eindelijk het tranendal kan verlaten en dat je je medemens beter lief kan hebben, zodat het hier op Aarde eindelijk eens echt leuk wordt.
Oh dus je moet je eigen religie verloochenen, Jezus gaan volgen en dan zou je wel gered worden? Ik ken genoeg voorbeelden van Joden die zich hebben laten dopen en voor wie het in Auschwitz geen enkel verschil uitmaakte. Bovendien, als je doet zoals Jezus, haat jij jouw ouders? (Mattheus 10:35-36)
Door de holocaust, wat in de boeken verafschuwt wordt en zeker niet goedgepraat of gezien wordt als: zie je wel, eigen schuld!, wordt de mens door de afschuwelijke ellende die hij meemaakt, inéén keer wakker. Ze zijn door de holocaust volledig teruggeworpen op zichzelf, hun waarden, normen, gedachten, geloof, overtuiging....en de hele machine is uit elkaar getrokken, moet gerepareerd en opniew ingesteld worden....dat het de holocaust was die dat veroorzaakte is eigenlijk niet eens belangrijk, het had ook per ziel iets individueels kunnen zijn geweest wat van dien aard was dat het zó ingrijpend was dat je wel wakker moest worden uit je onbewuste slaap.
Sorry, maar het is wel degelijk een straf klees zelf maar: Het sjacheren kan de jood op Aarde doen, aan deze Zijde is dat afgelopen. Honderduizendvoudig roepen de wetten van God juist het joodse ras het halt toe, want dit volk heeft zichzelf vervloekt. In het schemerland gaat de jood eigenlijk eerst beseffen, dat al het leven van God van joodse oorsprong is, en ook dat het Sieg Heil van Adolf Hitler ook diende om het wakker te schudden! Is dat zo onwaarschijnlijk, nu wij weten, door wie Christus gekruisigd werd?
En het gaat hier dus niet om schuld, of wraak van Jezus of iets dergelijks. Dat is een menselijke gedachte en is onterecht. Het is waar Christus voor stond wat hier telt, en dat is verdraagzaamheid jegens alles wat leeft en liefhebben alles wat leeft, onbevooroordeelt zijn, geen leugen, geen bedrog, geen moord, etc.
Ga ff dit artikellezen, om te beoordelen of Jezus zo´n jofele man was.
Joden waren in de tijd dat Christus op Aarde was de hoogst afgestemde wezen wat er rondliep in termen van bewustzijn( en dat heeft dus niks met liefde te maken, of hoe goed je bent, maar met de mate van waarin jezelf kan beoordelen welke gevolgen je daden hebben, bij de joden was dat op dat moment het hoogste voor die tijd en was nog niet in die mate ontwikkeld dat je kon spreken van een hoog bewustzijn, maar eerder van een begin van een denken in oorzaak en gevolg).
Leg mij dan eens uit hoe het komt dat volgens de bijbel bijvoorbeeld een getal als pi vaak werd genomen als 3 terwijl de babyloniers al veel eerder doorhadden dat het bij benadering 22/7 was.
Die joden van tóen zijn allang gereincarneerd tot bijvoorbeeld jij en ik, of andere zielen die op Aarde rondlopen, in alle landen van de wereld. Het is de gedachte, de overtuiging die ze aanhangen die maakt dat ze dat mee maakten( de holocaust) ...en dat is weer de ziel zelf die zorgt voor de ontwaking....
Nogmaals, dat maakte geen flikker uit voor hen die op de perrons van auschwitz stonden.
Mensen/zielen worden daar naar toegetrokken waar ze de meeste kans van ontwaking meemaken, dat is niet een god, een Christus, of weet ik wie die dat bepaald, dat is DE ZIEL ZELF die daar naar toegetrokken wordt....de ziel werd dus daar en daar geboren en maakt dat en dat mee....
Dat er een holocaust zou gebeuren was dus in die zin voor de joden of wie er dan ook mee te maken had, een manier om te ontwaken uit de onbewustzijn. En die ontwaking maakt iedereen een keer mee, op wat voor manier dan ook, daar wordt de ziel zélf naar toegetrokken...
Oh, dus alle zielen waren op de wereld ten tijde van WO2? Immers, ze moeten allemaal direct of indirect dat meemaken zeg je zelf. Hoe komt het dan dat een deel van de mensheid enorm is toegenomen na WO2. Heeft dat deel (ongeveer 3 miljard) dan geen ziel? Waar zit je ziel eigenlijk?
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is,
groetjes, Sarah
Nee, het is er alleen maar onduidelijker mee geworden, graag mijn vragen beantwoorden.
Plaats reactie