Sarah schreef:Sararje, in de boeken van Rulof staat niet dat het hele joodse volk schuld heeft aan de dood van Christus, het gaat hier om het karaktereigenschap : ik denk alles beter te weten dan wat Christus zegt of beweert. Het is hetgeen Christus zei( ik ben de weg, de waarheid en het leven, als je zoals Ik doe, kom je in het paradijs) dus ontkennen, en dat maakt voor Christus geen bal uit,alleen duurt het dan wat langer voordat je je laatste karma hebt goed gemaakt, dat je hier eindelijk het tranendal kan verlaten en dat je je medemens beter lief kan hebben, zodat het hier op Aarde eindelijk eens echt leuk wordt.
Oh dus je moet je eigen religie verloochenen, Jezus gaan volgen en dan zou je wel gered worden? Ik ken genoeg voorbeelden van Joden die zich hebben laten dopen en voor wie het in Auschwitz geen enkel verschil uitmaakte. Bovendien, als je doet zoals Jezus, haat jij jouw ouders? (Mattheus 10:35-36)
Door de holocaust, wat in de boeken verafschuwt wordt en zeker niet goedgepraat of gezien wordt als: zie je wel, eigen schuld!, wordt de mens door de afschuwelijke ellende die hij meemaakt, inéén keer wakker. Ze zijn door de holocaust volledig teruggeworpen op zichzelf, hun waarden, normen, gedachten, geloof, overtuiging....en de hele machine is uit elkaar getrokken, moet gerepareerd en opniew ingesteld worden....dat het de holocaust was die dat veroorzaakte is eigenlijk niet eens belangrijk, het had ook per ziel iets individueels kunnen zijn geweest wat van dien aard was dat het zó ingrijpend was dat je wel wakker moest worden uit je onbewuste slaap.
Sorry, maar het is wel degelijk een straf klees zelf maar: Het sjacheren kan de jood op Aarde doen, aan deze Zijde is dat afgelopen. Honderduizendvoudig roepen de wetten van God juist het joodse ras het halt toe, want dit volk heeft zichzelf vervloekt. In het schemerland gaat de jood eigenlijk eerst beseffen, dat al het leven van God van joodse oorsprong is, en ook dat het Sieg Heil van Adolf Hitler ook diende om het wakker te schudden! Is dat zo onwaarschijnlijk, nu wij weten, door wie Christus gekruisigd werd?
En het gaat hier dus niet om schuld, of wraak van Jezus of iets dergelijks. Dat is een menselijke gedachte en is onterecht. Het is waar Christus voor stond wat hier telt, en dat is verdraagzaamheid jegens alles wat leeft en liefhebben alles wat leeft, onbevooroordeelt zijn, geen leugen, geen bedrog, geen moord, etc.
Ga ff dit
artikellezen, om te beoordelen of Jezus zo´n jofele man was.
Joden waren in de tijd dat Christus op Aarde was de hoogst afgestemde wezen wat er rondliep in termen van bewustzijn( en dat heeft dus niks met liefde te maken, of hoe goed je bent, maar met de mate van waarin jezelf kan beoordelen welke gevolgen je daden hebben, bij de joden was dat op dat moment het hoogste voor die tijd en was nog niet in die mate ontwikkeld dat je kon spreken van een hoog bewustzijn, maar eerder van een begin van een denken in oorzaak en gevolg).
Leg mij dan eens uit hoe het komt dat volgens de bijbel bijvoorbeeld een getal als pi vaak werd genomen als 3 terwijl de babyloniers al veel eerder doorhadden dat het bij benadering 22/7 was.
Die joden van tóen zijn allang gereincarneerd tot bijvoorbeeld jij en ik, of andere zielen die op Aarde rondlopen, in alle landen van de wereld. Het is de gedachte, de overtuiging die ze aanhangen die maakt dat ze dat mee maakten( de holocaust) ...en dat is weer de ziel zelf die zorgt voor de ontwaking....
Nogmaals, dat maakte geen flikker uit voor hen die op de perrons van auschwitz stonden.
Mensen/zielen worden daar naar toegetrokken waar ze de meeste kans van ontwaking meemaken, dat is niet een god, een Christus, of weet ik wie die dat bepaald, dat is DE ZIEL ZELF die daar naar toegetrokken wordt....de ziel werd dus daar en daar geboren en maakt dat en dat mee....
Dat er een holocaust zou gebeuren was dus in die zin voor de joden of wie er dan ook mee te maken had, een manier om te ontwaken uit de onbewustzijn. En die ontwaking maakt iedereen een keer mee, op wat voor manier dan ook, daar wordt de ziel zélf naar toegetrokken...
Oh, dus alle zielen waren op de wereld ten tijde van WO2? Immers, ze moeten allemaal direct of indirect dat meemaken zeg je zelf. Hoe komt het dan dat een deel van de mensheid enorm is toegenomen na WO2. Heeft dat deel (ongeveer 3 miljard) dan geen ziel? Waar zit je ziel eigenlijk?
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is,
groetjes, Sarah
Nee, het is er alleen maar onduidelijker mee geworden, graag mijn vragen beantwoorden.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn