Klaas Hendrikse
Moderator: Moderators
Klaas Hendrikse
http://www.nieuwamsterdam.nl/Klaas%20Hendrikse
PKN predikant die zijn getuigenis niet voor zich houdt. Bezig met een boek die binnenkort op de markt verschijnt. November 2007 volgens de uitgever.
PKN predikant die zijn getuigenis niet voor zich houdt. Bezig met een boek die binnenkort op de markt verschijnt. November 2007 volgens de uitgever.
- Sebastiaan
- Bevlogen
Re: Klaas Hendrikse
Dat moet het wel het toppunt van dogma zijntjeerdo schreef:http://www.nieuwamsterdam.nl/Klaas%20Hendrikse
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Eerder het hoogtepunt van vrijzinnigheid. Religie zonder god. Naastenliefde zonder dwang van "boven".Sebastiaan schreef: Dat moet het wel het toppunt van dogma zijn
Hoe je het ook noemen wilt, een atheistische dominee lijkt me geen goede reclame voor het christendom. Een dominee die zegt dat god niet bestaat zullen ze niet blij mee zijn, en hij heeft er ook nog een boekje over geschreven........Ben benieuwd naar het boek, en de discussies die daarover gaan.
Fuck met alles.
- Sebastiaan
- Bevlogen
Waar ik op doelde is dat een priester die zelf volledig het geloof heeft verloren en gewoon doorgaat met het beoefen van zijn amt, puur dogmaties moet zijn om het te kunnen blijven uitvoeren.tjeerdo schreef:Eerder het hoogtepunt van vrijzinnigheid. Religie zonder god. Naastenliefde zonder dwang van "boven".Sebastiaan schreef: Dat moet het wel het toppunt van dogma zijn
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Zonder mensen is God nergens. Natuurlijk is dat zo, God geschapen door de mens. Ben heel benieuwd naar zijn invalshoek om het dan nog geloof te kunnen noemen als je het niet bestaan van God erkent.
Dit boek ga ik zeker kopen.
Dit boek ga ik zeker kopen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Theoloog schreef:Maar is dat nog christendom?
Ik vraag me af hoe Klaas Hendrikse dit gaat uitleggen. Dient hij mensen (?), hoe gaat hij om met de christelijke geloofstraditie. Welke rituelen past hij toe tijdens het preken.Devious schreef:Nee, zeker niet, maar mooi en verlicht is het wel, vind ik.
Grt,
Tjeerdo.
Hj denkt kennelijk het woord van de door mensen gecreëerde God te kunnen prediken. Maar eerst het boek maar eens lezen. En zien hoe hij dit vormgeeft.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)