Mohammed de steniger.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Devious
Erelid
Contacteer:

Mohammed de steniger.

Bericht door Devious »

Zoals we hebben gezien in eerdere topics, was Mohammed een massamoordenaar, slavenhandelaar en een rovershoofdman. Daarnaast liet hij mensen stenigen:

Bukhari, deel 8, Boek 82, nummer 806: Verteld door Abu Huraira:

Een man kwam naar de apostel van Allah (vzmh) toen hij in de moskee was en riep hem: 'Oh Apostel van Allah! Ik heb verboden seks gehad.'" De profeet (vzmh) draaide zijn gezicht naar de andere kant, maar die man herhaalde zijn bewering vier keer en daarna droeg hij getuigenis tegen zichzelf gedurende vier maal. De Profeet (vzmh) schreeuwde tegen hem: "Ben je gek? " De man zei: "Nee." De Profeet (vzmh) zei: ben je getrouwd? De man zei: Ja. Toen zei de Profeet (vzmh): "Breng hem hier weg en stenig hem dood." Jabir bin 'Abdullah zei: ik was onder hen die deelnamen aan zijn steniging en we stenigden hem in de Musalla. Toen de stenen hem begonnen te hinderen vluchtte hij, maar we namen hem naar Al Harra en stenigden hem dood.

Bukhari, Deel 8, Boek 82, nummer 816:
Verteld door Ibn 'Abbas:

'Umar zei, "ik ben bang dat na een lange tijd na nu, mensen zullen zeggen: "we vinden de verzen over de steniging (Rajam) niet in het Heilige Boek (KOran)," en vervolgens kunnen ze afgedwaald raken door een verplichting na te laten die Allah heeft onthuld. Zeker! Ik bevestig dat de straf Rajam moet worden opgelegd aan eenieder die ongeoorloofde geslachtsgemeenschap heeft als hij al getrouwd is en de misdaad is bewezen door getuigen of zwangerschap of een bekentenis." Sufyan voegde hieraan toe, "ik heb deze vertelling op deze manier herinnerd." 'Umar voegde toe, "Voorzeker heeft de Apostel van Allah (vzmh) Rajam tenuitvoer gelegd en dat deden wij na hem."

De conclusie is dat Mohammed niet de vredelievende profeet is die mensen steeds van hem maken.
Laatst gewijzigd door Devious op 08 nov 2006 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Marcus Scaurus
Forum fan

Re: Mohammed de steniger.

Bericht door Marcus Scaurus »

Devious schreef: Bukhari, deel 8, Boek 82, nummer 806: Verteld door Abu Huraira:

Een man kwam naar de apostel van Allah (vzmh) toen hij in de moskee was en riep hem: 'Oh Apostel van Allah! Ik heb verboden seks gehad.'" De profeet (vzmh) draaide zijn gezicht naar de andere kant, maar die man herhaalde zijn bewering vier keer en daarna droeg hij getuigenis tegen zichzelf gedurende vier maal. De Profeet (vzmh) schreeuwde tegen hem: "Ben je gek? " De man zei: "Nee." De Profeet (vzmh) zei: ben je getrouwd? De man zei: Ja. Toen zei de Profeet (vzmh): "Breng hem hier weg en stenig hem dood." Jabir bin 'Abdullah zei: ik was onder hen die deelnamen aan zijn steniging en we stenigden hem in de Musalla. Toen de stenen hem begonnen te hinderen vluchtte hij, maar we namen hem naar Al Harra en stenigden hem dood.
Het doet mij vrij weinig na het lezen van de Pentateuch (eerste vijf bijbelboeken), waarin Mozes en Aaron een man die sprokkelhout raapt op de dag des Heeren laten stenigen. Sprokkelhout rapen op de Sabbat en verboden seks hebben, is wel verschillend denk ik, maar in de ogen van Yahweh en Allah is geen één zonde ondergeschikt aan de andere.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat ik de Islam niet als gewelddadiger zie als het Joden- en Christendom. Bij de Islam volgen de volgelingen de geboden vaak op, bij het moderne Jodendom niet.
All men by nature desire knowledge - Aristoteles
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Er zit weinig vergevingsgezindheid bij die Mohammed, had die zondaar daar op gehoopt? Anders kom je toch niet met zo'n bekentenis als je weet dat je vervolgens dood gestenigd wordt? Maar goed, daar komen we nooit achter. Wat overblijft is het beeld van een meedogenloze gruwelijk barbaarse profeet, die zelf oordeelt over mensen. Het is ook onbegrijpelijk dat mensen maar blijven roepen dat Mohammed zo vredelievend was. En dit is nog maar één vredelievend verhaal van Mohammed de steniger. Maar het zal wel weer in die tijd gelezen moeten worden en niet meer voor deze tijd van toepassing zijn. En het zal wel weer logisch zijn dat Mohammed dat toen zo oploste. En natuurlijk is Mohammed weer niets kwalijk te nemen, want de Islam is een vredelievende godsdienst. Waarom denken moslims dat ze ons nog steeds kunnen overtuigen met ontkenning van de feiten. Of zijn ze zelf zo verblind het niet te willen zien. En dan noemen ze fundamentalistische moslims die gewoon doen wat Mohammed deed, geen echte moslims. En visa versa.

Mohammed was een akelige, haatdragende, geweldadige, intolerante barbaar.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Samante

Bericht door Samante »

Mohammed was een akelige, haatdragende, geweldadige, intolerante en pedofiele barbaar.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

En als het geen pedofiel was in het kader van de gevoelens die hierbij horen, was het in ieder geval een kinderverkrachter.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie