Humanistische hulporganisatie
Moderator: Moderators
Humanistische hulporganisatie
Ik kreeg vanuit mijn werk de vraag of ik dit jaar een kerstpakket wilde hebben of de waarde daarvan in geld wilde doneren voor een zelf te bepalen goed doel.
Zij hadden zelf al een goed voorstel. Ik heb dat bekeken maar het bleek, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht in Heerde (vanavond nog op het journaal over hun afkeer van het thema van de boekenweek), een christelijk project waarin o.a. werd samengewerkt met zending over grenzen.
Ik doneer geen cent aan propaganda voor het christendom. Daarom ben ik nu op zoek naar een humanistische organisatie waar ik het geld aan doneren kan. Een surf- actie levert de HIVOS op maar dat lijkt me een nogal logge organisatie te zijn.
Wie kent er een andere goede hulporganisatie met een duidelijk seculier/humanistisch of atheïstische visie? Of wie kent het HIVOS goed.?
Zij hadden zelf al een goed voorstel. Ik heb dat bekeken maar het bleek, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht in Heerde (vanavond nog op het journaal over hun afkeer van het thema van de boekenweek), een christelijk project waarin o.a. werd samengewerkt met zending over grenzen.
Ik doneer geen cent aan propaganda voor het christendom. Daarom ben ik nu op zoek naar een humanistische organisatie waar ik het geld aan doneren kan. Een surf- actie levert de HIVOS op maar dat lijkt me een nogal logge organisatie te zijn.
Wie kent er een andere goede hulporganisatie met een duidelijk seculier/humanistisch of atheïstische visie? Of wie kent het HIVOS goed.?
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Ik werk al jaren met mensen met een verstandelijke beperking en doe dit als medewerker van Humanitas DMH. Dit is slechts een tak van de Vereniging Humanitas. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een doelgroep waarbij Humanitas betrokken is. Ouderenwerk, Vluchtelingenwerk, Daklozenhulp, Maatjesprojecten etc.
Zij biedt hulp en ondersteuning aan mensen die dat nodig hebben, ongeacht religieuze overtuigingen en ik ben nog altijd blij daar deel van uit te kunnen maken.
Zij biedt hulp en ondersteuning aan mensen die dat nodig hebben, ongeacht religieuze overtuigingen en ik ben nog altijd blij daar deel van uit te kunnen maken.
C'est le ton qui fait la musique
RARA
Misschien het geld appart leggen voor een standbeeld/monumet voor RARA . Weten jullie nog ... uit de tijd dat "terroristen" nog O.K. waren .
groetjes Pieps
P.S. zelden zo genoten van een "aanslag" , als toen van het opblazen van Kosto z'n huis ... waarom heeft Verdonk nog een dak boven haar hoofd ???
groetjes Pieps
P.S. zelden zo genoten van een "aanslag" , als toen van het opblazen van Kosto z'n huis ... waarom heeft Verdonk nog een dak boven haar hoofd ???
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
Frank Zappa