Snap nog steeds niet waarom ze dan zouden moeten verkassen...biajas schreef:ja...Sararje schreef:Ja dus? Waarom zou een sneetje maken in iemands peielemoosje een reden zijn om meteen te eisen dat iemand moet emigreren? vind je dat niet wat overdreven? Als ik een kind een draai om de oren verkoop, of erger, het kind vermoord, dan moet ik toch ook niet verkassen naar een ander land? Je overdrijft m.i.
wanneer de betreffende ouders zich aan de wetten van het betreffende land houden en deze respecteren, dan moeten ze wel
circumcisie en het recht van minderjarig individu
Moderator: Moderators
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
moeten...Sararje schreef:Snap nog steeds niet waarom ze dan zouden moeten verkassen...biajas schreef:ja...Sararje schreef:Ja dus? Waarom zou een sneetje maken in iemands peielemoosje een reden zijn om meteen te eisen dat iemand moet emigreren? vind je dat niet wat overdreven? Als ik een kind een draai om de oren verkoop, of erger, het kind vermoord, dan moet ik toch ook niet verkassen naar een ander land? Je overdrijft m.i.
wanneer de betreffende ouders zich aan de wetten van het betreffende land houden en deze respecteren, dan moeten ze wel
ze hebben de keuze tussen de kans van het krijgen van een strafblad of niet.
waarom wel vrouwenbesnijdenis hard aanpakken en circumcisie niet?
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Martha
Nee, je had het net over verplicht moeten emigreren. Dan wel even consequent blijven ajb.biajas schreef:moeten...Sararje schreef:Snap nog steeds niet waarom ze dan zouden moeten verkassen...biajas schreef: ja...
ze hebben de keuze tussen de kans van het krijgen van een strafblad of niet.
Dat is een ander geval. Overigens om je daar kort een antwoord op te geven: vrouwenbesnijdenis is een veelvoud ingrijpender dan als je het doet bij een mannetje.waarom wel vrouwenbesnijdenis hard aanpakken en circumcisie niet?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
het verplichte is in het geval dat jij circumcisie koste wat het kost wilt laten doorvoeren, want dan ben je als ouder zo kortzichtig dat je niet onder ogen wilt zien dat jij je eigen kind aan het verminken bent.
Daarnaast: indien een ouders dit toch hebben laten doen, moet hen het recht op het ouderschap per direct ontzegd worden.
Martha
Daarnaast: indien een ouders dit toch hebben laten doen, moet hen het recht op het ouderschap per direct ontzegd worden.
Martha
Martha
Martha
biajas schreef: Daarnaast: indien een ouders dit toch hebben laten doen, moet hen het recht op het ouderschap per direct ontzegd worden.
Martha
Ben ik volkomen met je eens ! Maar op het lijstje met verboden handelingen die leiden tot ontzeggingen van het ouderschap, zou besnijdenis op de ALLERLAATSTE plaats moeten staan. (net onder de handeling "een kind gelovig opvoeden")
Knuppel
Ik wil het helemaal niet verplichten ik spreek er helemaal niet van dat ik wel of niet een kind aan het verminken ben. Je legt me hier woorden in de mond. Echter, ik vind het wel heel kortdoordebocht om te zeggen dat je voor een sneetje in iemands pielemoosje je ook maar meteen moet emigreren.biajas schreef:het verplichte is in het geval dat jij circumcisie koste wat het kost wilt laten doorvoeren, want dan ben je als ouder zo kortzichtig dat je niet onder ogen wilt zien dat jij je eigen kind aan het verminken bent.
Ja hallo, wat wil je nu? Gedwongen emigratie? Ontnemen van het ouderschap? Strafblad? Wees nou eens consistent en houd het daarbij.Daarnaast: indien een ouders dit toch hebben laten doen, moet hen het recht op het ouderschap per direct ontzegd worden.
Circumcisie is toch een 'hanadeling' di bij bepaalde religies past?Knuppel schreef:biajas schreef: Daarnaast: indien een ouders dit toch hebben laten doen, moet hen het recht op het ouderschap per direct ontzegd worden.
Martha
Ben ik volkomen met je eens ! Maar op het lijstje met verboden handelingen die leiden tot ontzeggingen van het ouderschap, zou besnijdenis op de ALLERLAATSTE plaats moeten staan. (net onder de handeling "een kind gelovig opvoeden")
Knuppel
ik vraag me werkelijk af (uit interesse) waarom jij religieuze opvoeding erger vindt dan verminking.
Kun je me dat uitleggen?
Martha
Martha
Martha
biajas schreef:Circumcisie is toch een 'hanadeling' di bij bepaalde religies past?Knuppel schreef:biajas schreef: Daarnaast: indien een ouders dit toch hebben laten doen, moet hen het recht op het ouderschap per direct ontzegd worden.
Martha
Knuppel
ik vraag me werkelijk af (uit interesse) waarom jij religieuze opvoeding erger vindt dan verminking.
Kun je me dat uitleggen?
Martha
Ja hoor ! heel simpel :
Je pakt een weegschaal en legt in de ene schaal het lichamelijk en geestelijk ongemak van de besnijdenis (gedrapeerd met een sausje van vrije wil),
En in de andere schaal leg je het (hoofdzakelijk) geestelijk ongemak van een opvoeding lang, geindoctrineerd met sprookjes en gelardeerd met lichamelijke straffen ten gevolge van het niet zo nauw nemen van de sprookjeswetten.
Je zal zien dat in 99% van de waarnemingen, schaal nummer 2 naar onder zakt.
Ook is het opvallend hoe licht schaal nummer 1 is.
Er zijn geleerden die denken dat de inhoud van schaal nummer 1 lichter dan lucht is !
Knuppel
Hier een informatieve site over besnijdenis. Er is zelfs een heel forum aan verbonden. Ook verhalen van ervaringsdeskundigen.
http://www.besnijdenisinfo.nl/forum.html
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Nee nee!Kitty schreef:Hier een informatieve site over besnijdenis. Er is zelfs een heel forum aan verbonden. Ook verhalen van ervaringsdeskundigen.
Niet eerst de fotodagboeken doorbladeren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ach Cluny, ik weet allang hoe een besneden en onbesneden pikkie eruit ziet. 8)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Toch fascinerend, die before-after foto's.Kitty schreef:Ach Cluny, ik weet allang hoe een besneden en onbesneden pikkie eruit ziet. 8)
En natuurlijk de hechtingen foto's.
Je zou er zin van krijgen.
Een goede vriend en collega vertelde me ooit eens zijn verhaal.
Het offer dat hij moest brengen voor zijn joodse vriendin.
Na enige nare injecties was hij wel verdoofd.
Logischerwijze had hij zijn hoofd afgewend maar hij was zich toch heel bewust van het moment van de besnijdenis.
Door het geluid van de feitelijke besnijdenis. Dat deden ze namelijk met een grote schaar.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Toch raar dat een niet-jood zich voor een joodse vriendin laat besnijden, dit slaat eigenlijk helemaal nergens op.
ehmmm,... en dan te bedenken dat een circumcisie bij een volwassen man ervoor zorg draagt dat een erectie zo'n 6 weken lang zeer pijnlijk zijn.Kitty schreef:Toch raar dat een niet-jood zich voor een joodse vriendin laat besnijden, dit slaat eigenlijk helemaal nergens op.
Daarnaast is de eikel nog een lange tijd zeer gevoelig omdat het beschermhuidje er niet meer is.
martha
Martha
Martha
Het verhaal is nog lulliger.Kitty schreef:Toch raar dat een niet-jood zich voor een joodse vriendin laat besnijden, dit slaat eigenlijk helemaal nergens op.
Toen hij uit het ziekenhuis kwam, ging hij eerst naar zijn vriendin toe en samen pakten ze de gehavende penis uit.
Was de vriendin dus ontevreden, heel erg ontevreden. De penis was onvoldoende besneden, het zou nooit uitgroeien tot een lul volgens de joodse traditie.
Wat was nou het geval.
De arme man had een vernauwde voorhuid, hij wist dat natuurlijk, hij vermoedde ook dat de sex daardoor minder was en dat hij er eigenlijk al jaren eerder wat aan had moeten doen. Het ziekenhuis dacht dat deze nederlandse man voor dat probleem was gekomen en hebben zo weinig mogelijk ingreep gedaan.
Hij is dus enige weken later opnieuw gegaan en is een tweede keer besneden.
Deze keer lekker veel.
Zijn joodse vriendin ( en zijn schoonmoeder) waren hardstikke blij.