Bidden voor 6/6/06
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
De christenen hebben altijd gelijk.
Gebeurd er vandaag 6-6-6 iets groots dan is het inderdaad het werk van de duivel, dat ze al vreesden en waarvoor ze de blinden en doven al waarschuwden.
Gebeurd er helemaal niets dan is het te danken aan hun gebeden. Die zijn dan verhoord en hebben de duivel bezworen met dank aan hun goede en oppermachtige god.
Gevoel voor humor hebben ze wel alhoewel ze dat zelf niet zo in de gaten hebben
Gebeurd er vandaag 6-6-6 iets groots dan is het inderdaad het werk van de duivel, dat ze al vreesden en waarvoor ze de blinden en doven al waarschuwden.
Gebeurd er helemaal niets dan is het te danken aan hun gebeden. Die zijn dan verhoord en hebben de duivel bezworen met dank aan hun goede en oppermachtige god.
Gevoel voor humor hebben ze wel alhoewel ze dat zelf niet zo in de gaten hebben
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
-
- Banned
- collegavanerik
- Superposter
vroeger was Augustus de zesde maand....
En Dionysius Exiguus maakte ook nog een fout bij de berekening van het geboortejaar van christus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anno_Domini
dus de eigenlijke datum was 6 augustus 2000 maar dan kun je ook nog steggelen over de gregoriaanse kalender.
En Dionysius Exiguus maakte ook nog een fout bij de berekening van het geboortejaar van christus.
dus de eigenlijke datum was 6 augustus 2000 maar dan kun je ook nog steggelen over de gregoriaanse kalender.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
- Banned
collegavanerik schreef:vroeger was Augustus de zesde maand....

Met onderstaande mogelijkheden dient ook nog rekening gehouden te worden.

Misschien rekent de Duivel wel express verkeerd.

Misschien kan de Duivel wel niet goed rekenen ?
Of heeft een hekel aan exacte (natuur)wetenschap ?
De theologische vragen die dan opkomen ;
Is de Duivel zo autonoom, dat hij/zij zelf kan beschikken wanneer het tijd is ?
Of heeft hij/zij zich consequent aan in de Bijbel beschrevene tekens,
symbolen, letters en nummers te houden ?
Ik vraag me af waarom deze gelovigen menen dat het bidden tegenwicht zal bieden.
Twijfelen zij aan hun God?
Heeft hij hun advies nodig of zit er een magische kracht verbonden aan het bidden die de Almachtig God zal helpen in zijn strijd tegen Satan?
Ontbreekt het God nu aan Almacht of Alwetendheid volgens zijn nederige slaven?
Heeft hij hun advies nodig of zit er een magische kracht verbonden aan het bidden die de Almachtig God zal helpen in zijn strijd tegen Satan?
-
- Banned
En is het misschien ook nog 616 ipv 666:
http://www.csad.ox.ac.uk/POxy/beast616.htm
http://www.religionnewsblog.com/11134
http://www.csad.ox.ac.uk/POxy/beast616.htm
http://www.religionnewsblog.com/11134
Rede
Het hele idee dat gelovigen hebben van een duivel die door hun god moet worden geduld, van een duivel die god kan dwars zitten, maakt dat hun god niet almachtig is. Hun god is kwetsbaar, vandaar dat bidden, en hun god heeft ook sterke behoefte aan dat bidden en kan waarschijnlijk ook niet zonder ondersteuning van gelovigen.NT schreef:Ik vraag me af waarom deze gelovigen menen dat het bidden tegenwicht zal bieden.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Je moet het zo zien: God en de Satan spelen als twee topvoetballers een geweldig mooi samenspel. Ze voelen elkaar aan als Gullit en Van Basten, en maken via ongeschreven afgesproken plan om de beurt een doelpunt.NT schreef:Ik vraag me af waarom deze gelovigen menen dat het bidden tegenwicht zal bieden.
Wij zijn eehh...de bal, en de engelen het publiek, gelijkelijk verdeeld in supporters van GG en GS. Messiassen en Profeten zijn als Seedorf: ze zijn uitverkoren om penalties te nemen, maar schieten altijd hoog over.
Waarom God uiteindelijk meer doelpunten moet maken dan de Satan weet eigenlijk niemand, want als de uitslag van tevoren bekend is, is het geen eerlijk spel en bovendien niet spannend meer. Maar ik denk dat de van tevoren vastgestelde uitslag een uitvinding is van bepaalde mensen die niet tegen hun verlies kunnen, en per sé aan de winnende kant willen staan. Ze doen daarom steeds hun best om Satan pootje te lichten en God voor te trekken. Niet leuk natuurlijk, maar wat doe je tegenwoordig, nu iedereen doping gebruikt en niemand meer weet heeft van fair play.
Ja , dat is toch niets opvallends .....Baby met drie armen geboren,
Dit soort speciale foutjes van de veronderstelde " intelligent designer "of de corrupte ngreepjes van eveneens veronderstelde anti-god "satan" komt dus ook al altijd voor ....
Het is de bekende " schoonheid " van de schepping ( of de " lelijke" werken van de duivel )
maar dat is dus eigenlijk allemaal veel beter te verklaren
door het" niet-bestaande " toeval ( samenloop van allerlei ingewikkelde omstandigheden en snijpunt van allerlei causale ketens en onoverzichtelijke kluwens en gordiaanse knopen in ontwikkelingspaden )....
----> zie hier een kleine teratologie verzameling ( niet voor gevoelige kijkers )
(17 berichten )
http://groups.msn.com/anti-creato/gener ... 4716662699
Daarentegen valt er niets weg te snijden bij domkoppen ... die hebben gewoon niets over om weg te snijdenChirurgen hebben het tweede armpje afgesneden.

P.S.
Ach ik heb tot nu toe op deze 060606 dag alleen maar wat dorst gekregen en de melk die ik vergeten was in de koelkast te zetten is zuur geworden .... of was het misschien de schuld van "het beest " .... oh ja , de zwarte kat van de buren heeft waarschijnlijk een vergiftigde muis opgepeuzeld , ze ziet er in elk geval niet erg goed uit.... nou ja , je weet wel ... met al die pilletjes .....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Wie weet heeft het bidden toch effect. Ik heb bijvoorbeeld geheel tegen de gewoonte in de hele dag al naar boven gekeken en voel me af en toe zweverig.
Ik ben een hoog plafond aan het lakken, ik zal het gedeelte boven een eng trapgat voor zessen af moeten maken, want wanneer ze met bidden ophouden in Aalsmeer heeft de Satan vrij spel.
Ik ben een hoog plafond aan het lakken, ik zal het gedeelte boven een eng trapgat voor zessen af moeten maken, want wanneer ze met bidden ophouden in Aalsmeer heeft de Satan vrij spel.
het einde der tijden
Het is vandaag 6 juni 2006. Dat lijkt een nutteloze mededeling, maar er zijn mensen die met angst en beven naar deze dag hebben uitgekeken. In getallen afgekort is het vandaag 06-06-06. En daar lezen sommige mensen dan weer 666 in. En zoals u allemaal al weet is het getal 666 het Getal van het Beest. En met het Beest wordt volgens de kenners de Antichrist bedoeld, die het einde der tijden in zal luiden.
Dat is natuurlijk niet zomaar wat. Na het einde van de wereld tijdens de milleniumwisseling, en het begin van de 3e wereldoorlog in 2003 staat ons dit keer het einde der tijden te wachten. Logisch dat sommige mensen wat nerveus beginnen te worden. Volgens een persbericht bidden er vandaag in Nederland 'zeker' 2000 christenen om een 'tegenwicht' te bieden. Vind ik trouwens een magere score, wanneer volgens de laatste cijfers 43% van de bevolking zichzelf christen noemt.
Ik hoop maar dat ze een beetje hun best doen met bidden, want eigenlijk heb ik wel zin om nog een flinke tijd van de aardse geneugten te genieten. Er doen gelukkig 21 landen mee met deze bid-marathon, maar ik heb in mijn tv-gids niet gezien dat het ergens live wordt uitgezonden. Jammer, want het lijkt me best wel spannend, zo'n wedstrijd tussen de Antichrist en 2000 biddende christenen. Vooral met deskundig commentaar erbij: "Komt dat gebed!"
Er zitten ook weer enige haken en ogen aan deze gebeurtenis. Allereerst is dat getal 666 afkomstig uit het laatste bijbelboek, de Openbaring van Johannes (welke overigens NIET door Johannes geschreven is). Dat boek is op z'n zachtst gezegd nogal cryptisch geschreven. Of iets concreter: het houdt het midden tussen een schilderij van Hieronymus Bosch en een LSD-trip. Er is dus geen enkele aanwijzing wie '666' is, of wat '666' precies betekent.
En dus kan het grote gissen beginnen. In de loop der tijd zijn al vele dictators gezien als de belichaming van 'het Beest'. Meestal gebruikt men daarvoor een rekensom om tot 666 te komen. Alles volstaat, als je maar uitkomt op de persoon die je op het oog hebt. Ik zal een voorbeeld geven. In mijn telefoonboek staat onder de letter F (6e letter!), op de 6e bladzijde, en daarvan de 6e regel een naam. Aangezien dit duidelijk wijst op 666 is hij dus de Antichrist. Logisch, nietwaar?
Nog even terug naar vandaag. Het is eigenlijk maar de vraag of het vandaag wel 06-06-06 is. Allereerst leven we niet in het jaar 6 maar in het jaar 2006. Toch een flink verschil. Maar zelfs als we die 2000 jaar even over het hoofd zien, dan nog komen we er niet, want in de loop van de geschiedenis hebben we een paar jaar overgeslagen (correct gerekend is het nu nog niet het jaar 2006). Ik neem aan dat de Antichrist geen rekening houdt met menselijke telfouten. Verder is juni van oudsher de 4e maand van het jaar. Waarom zou het Beest rekening houden met gewijzigde menselijke afspraken?
Kortom, ik zit 'm nou niet bepaald te knijpen vandaag. Als er na vandaag niets veranderd is, kunnen de 2000 biddende christenen zich op hun borst slaan, want dan hebben ze het 'm toch maar weer mooi geflikt! En als ze onverhoopt toch niet hard genoeg bidden denk ik dat ik naar Indonesië (ofzo) verhuis. Daar hanteren ze een andere jaartelling en is het nog lang geen 2006.
bron
doeidoei
Frodo
Het is vandaag 6 juni 2006. Dat lijkt een nutteloze mededeling, maar er zijn mensen die met angst en beven naar deze dag hebben uitgekeken. In getallen afgekort is het vandaag 06-06-06. En daar lezen sommige mensen dan weer 666 in. En zoals u allemaal al weet is het getal 666 het Getal van het Beest. En met het Beest wordt volgens de kenners de Antichrist bedoeld, die het einde der tijden in zal luiden.
Dat is natuurlijk niet zomaar wat. Na het einde van de wereld tijdens de milleniumwisseling, en het begin van de 3e wereldoorlog in 2003 staat ons dit keer het einde der tijden te wachten. Logisch dat sommige mensen wat nerveus beginnen te worden. Volgens een persbericht bidden er vandaag in Nederland 'zeker' 2000 christenen om een 'tegenwicht' te bieden. Vind ik trouwens een magere score, wanneer volgens de laatste cijfers 43% van de bevolking zichzelf christen noemt.
Ik hoop maar dat ze een beetje hun best doen met bidden, want eigenlijk heb ik wel zin om nog een flinke tijd van de aardse geneugten te genieten. Er doen gelukkig 21 landen mee met deze bid-marathon, maar ik heb in mijn tv-gids niet gezien dat het ergens live wordt uitgezonden. Jammer, want het lijkt me best wel spannend, zo'n wedstrijd tussen de Antichrist en 2000 biddende christenen. Vooral met deskundig commentaar erbij: "Komt dat gebed!"
Er zitten ook weer enige haken en ogen aan deze gebeurtenis. Allereerst is dat getal 666 afkomstig uit het laatste bijbelboek, de Openbaring van Johannes (welke overigens NIET door Johannes geschreven is). Dat boek is op z'n zachtst gezegd nogal cryptisch geschreven. Of iets concreter: het houdt het midden tussen een schilderij van Hieronymus Bosch en een LSD-trip. Er is dus geen enkele aanwijzing wie '666' is, of wat '666' precies betekent.
En dus kan het grote gissen beginnen. In de loop der tijd zijn al vele dictators gezien als de belichaming van 'het Beest'. Meestal gebruikt men daarvoor een rekensom om tot 666 te komen. Alles volstaat, als je maar uitkomt op de persoon die je op het oog hebt. Ik zal een voorbeeld geven. In mijn telefoonboek staat onder de letter F (6e letter!), op de 6e bladzijde, en daarvan de 6e regel een naam. Aangezien dit duidelijk wijst op 666 is hij dus de Antichrist. Logisch, nietwaar?
Nog even terug naar vandaag. Het is eigenlijk maar de vraag of het vandaag wel 06-06-06 is. Allereerst leven we niet in het jaar 6 maar in het jaar 2006. Toch een flink verschil. Maar zelfs als we die 2000 jaar even over het hoofd zien, dan nog komen we er niet, want in de loop van de geschiedenis hebben we een paar jaar overgeslagen (correct gerekend is het nu nog niet het jaar 2006). Ik neem aan dat de Antichrist geen rekening houdt met menselijke telfouten. Verder is juni van oudsher de 4e maand van het jaar. Waarom zou het Beest rekening houden met gewijzigde menselijke afspraken?
Kortom, ik zit 'm nou niet bepaald te knijpen vandaag. Als er na vandaag niets veranderd is, kunnen de 2000 biddende christenen zich op hun borst slaan, want dan hebben ze het 'm toch maar weer mooi geflikt! En als ze onverhoopt toch niet hard genoeg bidden denk ik dat ik naar Indonesië (ofzo) verhuis. Daar hanteren ze een andere jaartelling en is het nog lang geen 2006.
bron
doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Nou, je kan 'm altijd morgen en overmorgen nog zitten knijpen. Één van de verrukkelijkste sites om in de stemming te komen is deze:Kortom, ik zit 'm nou niet bepaald te knijpen vandaag.
http://users.skynet.be/courlisius/index.html
Het reformatorisch dagblad geeft volgende pol.
06-06-06
Wereldwijd bidden christenen dinsdag op 06-06-06 tegen de satanische krachten van de duisternis.
Aandacht voor de dag 06-06-06 is goed.
Eens, iedere gelegenheid om samen te bidden is goed.
Eens, de kracht van het satanisme wordt onderschat.
Oneens, de satan is iedere dag actief.
Oneens, het geeft satanisme meer aandacht dan het verdient.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche