Pessimisme over de toekomst van Nederland

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Sebastiaan
Bevlogen

Pessimisme over de toekomst van Nederland

Bericht door Sebastiaan »

Ik weet niet of jullie er ook last van hebben maar ik begin langzamerhand steeds pessimistische worden over de toekomst van Nederland:

- Groeiende wereld politieke invloed van de Islam als gevolg van de Islamitisering van Europa.
- Groeiende wereld politieke invloed van Christelijk rechts als gevolg van de evangelisering van VS
- Groeiende invloed en macht vanuit Brussel dat beetje bij beetje Nederland tot een provicie degradeerd.
- Stijgende prijs van grond en brandstoffen als gevolg van groeiende wereld overbevolking
- Stijgende kosten van pensioenen door vergrijzing beroeps bevolking.
- Stijgende zeespiegel en globale klimaat veranderingen als gevolg van broeikas effect
- Proliferatie van kern/bio/chemische wapens en lange afstand raketten in doctorale regimes
- Sterk opkomende economische machten in Azië met een overschot aan goedkope hoog en middelbaar opgeleide arbeiders
- Muterende vogelgriep virus en andere dodelijke ziektes die zich snel kunnen verspreiden over de wereld.

De wereld zal weliswaar niet vergaan maar het wordt er voor de Nederlander niet bepaald aangenamer door. Maar hoe moet ik nou met deze wetenschap omgaan? Mijn schouders ophalen en doen alsof er niets aan de hand is? Ik weet het eerlijk gezegt niet meer.
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 03 mar 2007 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Tatar
Forum fan

Bericht door Tatar »

Het ligt eraan hoe dwars het je zit. Op het moment kun je nog niets doen. Men zegt wel dat je invloed hebt, door te stemmen, maar elk weldenkende levensvorm weet dat die mythe compleet absurd is.

De enige manier om iets aan deze problemen te doen is door het verkrijgen van macht. Geld, wapens en invloed zijn immers duizendmaal krachtiger dan democratie, islam, communisme, christendom, overbevolking en wat wel niet nog meer.

Jouw wereld is miserabel omdat mensen zwak, leugenachtig en vervuilend zijn. In mijn optiek kun je dit slechts op één manier stoppen: meedogenloos, nietsontziend geweld.

Dit is slechts mijn visie en ik accepteer dat velen hier anders over zullen denken. Echter, ik zie niemand op dit forum zo één twee drie met andere effectieve oplossingen komen.

Mijn zegje is gedaan. Ik moet zeggen dat ik in een aantal van jouw problemen eveneens een bedreiging zie. Voorlopig kan je echter niets anders doen dan de spreekwoordelijke kat uit de boom kijken.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

De problemen en de dreiging zijn niet te bagataliseren, ik zie ook niet direct een oplossing. Geweld zal niet snel gekozen worden, maar zou in sommige gevallen wel eens de enige oplossing kunnen zijn.

Wat de Islam aangaat, vind ik dat er veel te veel gebagataliseerd wordt. Het is de Islam gelukt om in heel veel landen de boventoon te gaan voeren. Waarom heerst in Nederland het idee, dat het hier niet gaat lukken? Waarom is het in al die andere landen dan wel gelukt? Steekt men de kop niet wat al te veel in het zand? En wat valt er nu eigenlijk te verwachten van de gematigde Islam? En bestaat er wel zoiets?
Wie zijn de sterksten, daar gaat het om. En in al die landen waar de Islam nu de scepter zwaait, heeft de gematigde Islam ze niet kunnen tegenhouden.
Ik heb er een hard hoofd in dat het in ons kleine pokkelandje dan wel zal gaan lukken. Is dit eigenlijk geen aanmatigende gedachte, dat het hier vanzelf allemaal 'wel goed' gaat komen? En denken we dat niet wat te lang? Straks is het te laat en is er geen weg terug meer, zoals al zo vaak gebeurd is in al die door de Islam overspoelde landen.

Ik heb zelfs het idee, dat het ze nog nooit zo makkelijk is gemaakt dan in ons dialooggeile landje.

Ben ik nu een doomdenker of gewoon realist.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

In welke landen heeft de Islam het heersende systeem met succes overspoeld? Ik kan geen voorbeelden bedenken, eerlijk gezegd.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

cymric schreef:In welke landen heeft de Islam het heersende systeem met succes overspoeld? Ik kan geen voorbeelden bedenken, eerlijk gezegd.
Onderstaande is niet waar volgens jou?

bron
De religie is ontstaan in één land, en zit nu in meer dan 50 landen. Rara, hoe kan dat? De islam maakt altijd een beweging voorwaarts, nooit achteruit. Het zijn altijd de fundamentalisten die de invloed van de islam actief uitbreiden en de grenzen verder oprekken door ze --- desnoods eeuwenlang --- te bevechten; het zijn nooit eens de gematigden die succesvol hebben aangedrongen op terugtrekking. Islam trekt zich alleen terug als zij actief bestreden en verslagen wordt, en daar zijn in de regel altijd paardenmiddelen voor nodig geweest.

Dit is gebeurd in het hele midden Oosten, waar de Perzische cultuur volledig aan stukken is geslagen. Het is gebeurd in Indonesië, dat in krap 100 jaar tijd van volledig Boeddhistisch naar volledig Islamitisch is verschoven. Het gebeurt NU in Kashmir, waar al tientallen miljoenen Hindoes zijn gedood. Het gebeurt NU aan de noordgrenzen van Pakistan, het NU gebeurt in Thailand, het gebeurt NU in Afrika en in Libanon, en het zal ook in Europa gebeuren.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement »

Quote:
De religie is ontstaan in één land, en zit nu in meer dan 50 landen. Rara, hoe kan dat? De islam maakt altijd een beweging voorwaarts, nooit achteruit. Het zijn altijd de fundamentalisten die de invloed van de islam actief uitbreiden en de grenzen verder oprekken door ze --- desnoods eeuwenlang --- te bevechten; het zijn nooit eens de gematigden die succesvol hebben aangedrongen op terugtrekking. Islam trekt zich alleen terug als zij actief bestreden en verslagen wordt, en daar zijn in de regel altijd paardenmiddelen voor nodig geweest.

Dit is gebeurd in het hele midden Oosten, waar de Perzische cultuur volledig aan stukken is geslagen. Het is gebeurd in Indonesië, dat in krap 100 jaar tijd van volledig Boeddhistisch naar volledig Islamitisch is verschoven. Het gebeurt NU in Kashmir, waar al tientallen miljoenen Hindoes zijn gedood. Het gebeurt NU aan de noordgrenzen van Pakistan, het NU gebeurt in Thailand, het gebeurt NU in Afrika en in Libanon, en het zal ook in Europa gebeuren.
Christendom ook toch :wink:
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

mouvement schreef:Christendom ook toch :wink:
Het is toch beter toeven onder het christendom heden ten dagen dan onder het juk van de Islam. Het gaat me om de dreiging en de veroveringsdrang en de actualiteit hiervan, die vertrouwde systemen omverwerpt en waar regeringen kennelijk onmachtig zijn er iets tegen te doen.

Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben »

Volgens mij zijn ze in Turkije niet helemaal geslaagd. Dat was een tijd het machtscentrum van de Islamitische wereld.
Je kunt geloven dat de kat dood is.

Je kunt geloven dat de kat levend is.

Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.

Of je weet dat je het niet kunt weten.
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

De oprukkende islam in Europa beschouw ik inderdaad als een serieus probleem.
Maar hoe kunnen we dit proces stoppen?
Religieus fanatisme is overduidelijk niet door de rede te bestrijden.
De enige manier om iets aan deze problemen te doen is door het verkrijgen van macht. Geld, wapens en invloed zijn immers
duizendmaal krachtiger dan democratie (..)
Geweld zal niet snel gekozen worden, maar zou in sommige gevallen wel eens de enige oplossing kunnen zijn
Islam trekt zich alleen terug als zij actief bestreden en verslagen wordt, en daar zijn in de regel altijd paardenmiddelen voor
nodig geweest.
En op welke manier precies zou geweld moeten worden gebruikt?
Alle moslims doden? Alleen de fanatici? Deze mensen staan erop te wachten om martelaar te worden!
De inquisitie heeft iets dergelijks al eens geprobeerd met protestanten, en daar komt
de spreuk "het bloed der martelaren is het zaad der kerk" vandaan.
Hoe meer extremisten worden tegengewerkt, hoe fanatieker ze worden.
Daarbij is het moeilijk te voorkomen dat 'gematigde' moslims er niet onder lijden, waardoor die radicaliseren.
Wie komt er met een praktisch uitvoerbaar plan dat ons in staat stelt onze vrijheden te beschermen?
Laatst gewijzigd door Socratoteles op 03 mar 2007 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Gerben schreef:Volgens mij zijn ze in Turkije niet helemaal geslaagd. Dat was een tijd het machtscentrum van de Islamitische wereld.
edit
En nog steeds is 99% van de bevolking moslim
Laatst gewijzigd door Socratoteles op 03 mar 2007 14:18, 3 keer totaal gewijzigd.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

@Kitty: Kun je ook wat minder defensief reageren? Ik stelde gewoon een vraag. Als je er te emotioneel bij betrokken bent moet je dat zelf weten, maar dan wil ik dat graag nu horen: dat scheelt een hoop gedoe.

Met betrekking tot het citaat: ik kan exact hetzelfde zeggen van christendom, dat ook nimmer pas op de plaats heeft gemaakt en ook nu nog actief zieltjes probeert te winnen in landen die zich er beter niet mee kunnen inlaten. De Filippijnen zijn bijvoorbeeld in de laatste eeuw heel erg christelijk geworden en ook in donker Afrika is het christendom erg populair. Je bent bekend met de gore paapse trucs om mensen te weerhouden condooms te gebruiken omdat die HIV tóch door zouden laten...?

Verder staan in het lijstje weinig landen die in de laatste decennia zijn 'overspoeld' door islam. Libanon was christelijk/islamitisch, maar de stichting van Israël heeft daar de hele zaak op scherp gezet. Ik zou niet willen zeggen dat de islam daar 'overspoelde'; eerder dat de uitkomst van bloedige en smerige burgeroorlogen was dat de islamieten uiteindelijk aan het langste eind lijken te gaan trekken. Natuurlijk moet je de invloed van lieverdje Syrië niet vergeten: als je vrijwel openlijk premiers van andere mogendheden durft te vermoorden, kan er niet sprake zijn van een normale situatie.

Iran was al vanaf 800? 900? islamitisch, dus van een 'islamitische overstroming' kan geen sprake meer zijn. De puinhopen waar we nu mee te maken hebben zijn het gevolg van smerige Amerikaanse en Britse spelletjes om anti-communistische regeringen en / of monarchen daar neer te poten die in 1953 begonnen. Ik kan me voorstellen dat je dan als islamiet een beetje pissig wordt, zeker als de kapitalistische zetbaas ook nog eens een geheime dienst inzet om je in het gareel te houden. (En de VS hebben er geen iota van geleerd, zoveel is wel duidelijk. Groot-Brittannië begint af en toe tekenen van hersenactiviteit te vertonen.)

Kashmir is een beter voorbeeld, maar volgens Wikipedia doet India niets om de daar wonende Hindoes te beschermen (Indiërs mogen er geen grond kopen, bijvoorbeeld.) Dit conflict is interessant omdat het niet gaat tussen christenen en islamieten, maar tussen hindoes en islamieten. Ik weet niet waar die animositeit vandaan komt, afgezien van het standaard riedeltje dat islam een krijgszuchtige godsdienst blahblabblah. Het ís een betwist gebied dat historisch uit allerlei kleine koninkrijkjes bestond zo groot als het lokale dal. Ik kan me voorstellen---maar of dat historisch juist is weet ik niet---dat het opleggen van één enkele nationale politiek tot kwaad bloed aan alle zijden van de grenzen heeft geleid. Overspoelen? Wellicht, maar bovenal nationalisatie.

Van Thailand kan ik niet snel genoeg gegevens verzamelen: Wikipedia vermeldt 95% boeddhisten tegenover 4.6% moslims. 'Overspoelen' vind ik onder alle omstandigheden een te groot woord, eerlijk gezegd.

Indonesië tenslotte: dat was al sinds de 16e eeuw islamitisch. Net als Perzië / Iran veel te lang geleden om me druk om te maken. De reden van alle huidige conflicten? Volgens velen het transmigratieprogramma om de bevolking van Indonesië beter over het land te spreiden. De te verplaatsen bevolking is pissig, de lokale bevolking is pissig, en na een tijdje mogen Allah, God, Confucius en Brahma met elkaar in de clinch om uit te maken welke dode aan wie toebehoort.

Tenslotte kun je al die landen natuurlijk niet vergelijken met systemen die al 2 eeuwen lang op westerse wijze democratisch functioneren. De stelling dat het 'dus' ook met Europa zal gebeuren is op z'n zachtst gezegd prematuur. Grotere invloed van islam op het openbare leven: zeker. Maar een 'overspoeling' van het heersende systeem: nee.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

niet alleen nederland, de hele wereld
met name mensen met dubbele paspoorten, mondiale burgers dus, begrijpen dit
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Socratoteles schreef:De oprukkende islam in Europa beschouw ik inderdaad als een serieus probleem. Maar hoe kunnen we dit proces stoppen?
Niet. Of anders meer kindertjes neuken dan islamieten doen en ze opvoeden op atheïstische scholen.
Wie komt er met een praktisch uitvoerbaar plan dat ons in staat stelt onze vrijheden te beschermen?
Niemand. Og begin bij zelf waakzaam zijn en je democratische rechten laten gelden en natuurlijk veel nakomelingen bij moeder de vrouw verwekken. Ga jij op 7 maart stemmen, en houd je even bij wanneer je lief vruchtbaar is...?
hoff

Re: Pessimisme over de toekomst van Nederland

Bericht door hoff »

Sebastiaan schreef:Ik weet niet of jullie er ook last van hebben maar ik begin langzamerhand steeds pessimistische worden over de toekomst van Nederland:

- Groeiende wereld politieke invloed van de Islam als gevolg van de Islamitisering van Europa.
- Groeiende wereld politieke invloed van Christelijk rechts als gevolg van de evangelisering van VS
- Groeiende invloed en macht vanuit Brussel dat beetje bij beetje Nederland tot een provicie degradeerd.
- Stijgende prijs van grond en brandstoffen als gevolg van groeiende wereld overbevolking
- Stijgende kosten van pensioenen door vergrijzing beroeps bevolking.
- Stijgende zeespiegel en globale klimaat veranderingen als gevolg van broeikas effect
- Proliferatie van kern/bio/chemische wapens en lange afstand raketten in doctorale regimes
- Sterk opkomende economische machten in Azië met een overschot aan goedkope hoog en middelbaar opgeleide arbeiders
- Muterende vogelgriep virus en andere dodelijke ziektes die zich snel kunnen verspreiden over de wereld.

De wereld zal weliswaar niet vergaan maar het wordt er voor de Nederlander niet bepaald aangenamer door. Maar hoe moet ik nou met deze wetenschap omgaan? Mijn schouders ophalen en doen alsof er niets aan de hand is? Ik weet het eerlijk gezegt niet meer.
Zal ik dit alles niet onherroepelijk leiden tot OF WWIII OF de een of andere global killer die de mensheid dusdanig reduceerd dat uit de puinhoop "de tweede kans" opstaat??

Ik voel verder met je mee, soms ben je roepende in de woestijn terwijl de "boven je geplaatsten" totaal niet in oplossingen geintereseerd lijken .
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Niet. Of anders meer kindertjes neuken dan islamieten doen en ze opvoeden op atheïstische scholen.
begin bij zelf waakzaam zijn en je democratische rechten laten gelden en natuurlijk veel nakomelingen bij moeder de vrouw verwekken. Ga jij op 7 maart stemmen, en houd je even bij wanneer je lief vruchtbaar is...?
Ergo, het proces is niet te stoppen. Maar niets aan de hand dus, allemaal onzin. Ga maar rustig slapen.
Laatst gewijzigd door Kitty op 03 mar 2007 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie