missing link
Moderator: Moderators
missing link
hallo christenen en evolutionisten.
ik als christen mis een link (in tegenstelling evolutionisten die er enorme aantallen missen). hoe komen vooroordelen de wereld in, en hoe kunnen ze eruit gewerkt worden? ik zal er een paar op een rijtje zetten die hier op dit forum veelvuldig voorkomen:
christenen: de evolutietheorie is onzin. micro evolutie bestaat wel degelijk, macro evolutie alleen niet
evolutionisten: om christen te zijn, moet je dom zijn... lijkt me niet, meeste christenen die ik ken, zijn VWO'ers, christendom is niet dogmatisch (okay, toegegeven, soms wel, bij katholicisme wat meer dan bij protestantisme).
ik wil dus op twee vragen jullie meningen horen:
wat denken jullie van micro/macro evolutie (ook met de 4,5 miljard jaar i.t.t. 6-8 duizend jaren)? en waarom zou je in hemelsnaam dom moeten zijn om christen te zijn??
ik als christen mis een link (in tegenstelling evolutionisten die er enorme aantallen missen). hoe komen vooroordelen de wereld in, en hoe kunnen ze eruit gewerkt worden? ik zal er een paar op een rijtje zetten die hier op dit forum veelvuldig voorkomen:
christenen: de evolutietheorie is onzin. micro evolutie bestaat wel degelijk, macro evolutie alleen niet
evolutionisten: om christen te zijn, moet je dom zijn... lijkt me niet, meeste christenen die ik ken, zijn VWO'ers, christendom is niet dogmatisch (okay, toegegeven, soms wel, bij katholicisme wat meer dan bij protestantisme).
wat denken jullie van micro/macro evolutie (ook met de 4,5 miljard jaar i.t.t. 6-8 duizend jaren)? en waarom zou je in hemelsnaam dom moeten zijn om christen te zijn??
U vraagt, wij leveren:Gonzo schreef:christenen: de evolutietheorie is onzin. micro evolutie bestaat wel degelijk, macro evolutie alleen niet
http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/
Daarnaast wil ik van jou een duidelijke tekst zien waarin met algemene instemming Christenen dom worden genoemd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Re: missing link
Het is geen voorwaarde maar wel mooi meegenomen, omdat dan de kans dat je je in achtergronden en materie zoals bijvoorbeeld evolutietheorie niet goed kan verdiepen.gonzo schreef: en waarom zou je in hemelsnaam dom moeten zijn om christen te zijn??
Dus dom zijn hoeft niet, maar bewust onwetend mag ook
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Oh maar daar kunnen we gerust mee leven hoor, voor al die links die we missen, hebben we tig andere bevestigingen.gonzo schreef:hallo christenen en evolutionisten.
ik als christen mis een link (in tegenstelling evolutionisten die er enorme aantallen missen).
Het is niet dat (fundamentalistische) Christenen dom zijn. Die zijn gemiddeld even intelligent dan andere mensen, het probleem is enkel dat ze met bijbelse oogkleppen rondlopen.evolutionisten: om christen te zijn, moet je dom zijn...
Ik zou zeggen tegen die Christenen: Wees wat erudieter, lees wat wetenschappelijke literatuur en je ogen zullen (hopelijk) opengaan.
lol,christendom is niet dogmatisch (okay, toegegeven, soms wel, bij katholicisme wat meer dan bij protestantisme).
Hier heb je een link die je misschien wat kan verhelderen. Je hebt er 22 zaken die een jonge creatie tegenspreken. Allemaal uit verschillende takken van de wetenschap.
Jonge-aarde creationisten hebben welgeteld één iets waarmee ze hun jonge-aarde visie verdedigen, en dat is de Bijbel.
http://www.rationalwiki.com/wiki/Eviden ... t_creation
Trek zelf je conclusies.
Ik denk dat het dat eerder is dan dom zijn.DoctorWho schreef: Dus dom zijn hoeft niet, maar bewust onwetend mag ook
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -
gonzo schreef:ik wil dus op twee vragen jullie meningen horen:
Ik zou jou ook een vraag willen stellen:
Wat denk jij van SUPERevolutie? want dat is namelijk de consequentie van het geloven in de letterlijke interpretatie van de bijbel en meerbepaald in het verhaal van de Ark van Noah.
Laatst gewijzigd door robindr op 12 nov 2007 13:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -
- collegavanerik
- Superposter
daar is er weer een 
Je vraag is trouwens is al fout geformuleerd: het zijn niet veel christenen en wetenschappers die yec zijn.
Het zijn er maar heel weinig. Je bent teveel op internetfora met gelijkgestemden.
Je vraag is trouwens is al fout geformuleerd: het zijn niet veel christenen en wetenschappers die yec zijn.
Het zijn er maar heel weinig. Je bent teveel op internetfora met gelijkgestemden.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
De poll-vraag klopt ten eerste al niet.
Verreweg 'de meeste' wetenschappers zijn van mening dat de aarde zo'n 4 miljard jaren oud is. En ook of 'de meeste' christenen van mening zijn dat de aarde zesduizend jaar oud is betwijfel ik ten zeerste.
En ook ik wil wel eens weten waar, en hoevaak christenen op dit forum 'dom' worden genoemd. Van de tienduizenden berichten die hier gepost zijn zal er vast wel eentje tussen zitten, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel.
Vriendelijke groet.
Verreweg 'de meeste' wetenschappers zijn van mening dat de aarde zo'n 4 miljard jaren oud is. En ook of 'de meeste' christenen van mening zijn dat de aarde zesduizend jaar oud is betwijfel ik ten zeerste.
En ook ik wil wel eens weten waar, en hoevaak christenen op dit forum 'dom' worden genoemd. Van de tienduizenden berichten die hier gepost zijn zal er vast wel eentje tussen zitten, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel.
Vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door Devious op 12 nov 2007 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
En hoe dom moet je zijn om aan te nemen dat evolutionisten doorgaans christenen als 'dom' bestempelen zonder met onderbouwing te komen....niet alles geloven wat je wordt toegeroepen.gonzo schreef:evolutionisten: om christen te zijn, moet je dom zijn...
1) Vind jij dat je Genesis 1, als christen, letterlijk moet nemen? En waar baceer je dat op?gonzo schreef:
2) Er zijn natuurlijk een heleboel geniale christenen geweest: Thomas Aquinas, Bischop George Berkley, Imanuel Kant, C.S.Lewish om er maar een paar te noemen
Waarom zijn Katholieke meer Dogmatisch dan Protestanten? n wat is er mis met Dogma (volgens jou als christengonzo schreef: christendom is niet dogmatisch (okay, toegegeven, soms wel, bij katholicisme wat meer dan bij protestantisme).
Vriendelijke groet,
Lex-Legis
Laatst gewijzigd door Lex-Legis op 12 nov 2007 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
-
Atheist_1984
- Ervaren pen
Pardon!de wereld bestaat 6-8 dznd jaar, zoals veel christenen en wetenschappers beweren
Laatst gewijzigd door Atheist_1984 op 12 nov 2007 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Exodus 12
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Genoeg christenen die de aanwijzingen voor de evolutietheorie aanvaarden,gonzo schreef:hallo christenen en evolutionisten.
die ook geen probleem hebben met de big-bang theorie en de leeftijd van de
aarde en die van het heelal. Er is wel een correlatie tussen acceptatie van
de evolutietheorie en het opleidingsniveau.
Dus ik denk niet dat je moet zeggen christenen vs. evolutionisten maar eerder
creationisme vs. de consensus v.d. moderne wetenschap.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Die tegenstelling klopt niet. Er zijn ook christelijke evolutionisten. Niet alle christenen zijn kortzichtig.gonzo schreef:christenen: de evolutietheorie is onzin. micro evolutie bestaat wel degelijk, macro evolutie alleen niet
evolutionisten: om christen te zijn, moet je dom zijn...
Ah, dus je kan jezelf best christen noemen, ook al geloof je niet in de wederopstandig van Jezus, of dat Jezus de zoon van God is?gonzo schreef: christendom is niet dogmatisch
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Het Vaticaan heeft wetenschappers in dienst, wist je dat?
De bijbel is geen wetenschappelijk boek en geloof heeft ook niets met wetenschap te maken.
Christenen die in de letterlijke tekst van de bijbel geloven hebben volgens mij enorme oogkleppen op, maar dat maakt ze nog niet dom.
Op dit forum kijken we op een historisch-kritische manier naar de bijbel, terwijl gelovigen dat doen op een christelijk-traditionele manier. Dat wil nog weleens botsen met elkaar.
Maar vragen stellen mag toch?
De bijbel is geen wetenschappelijk boek en geloof heeft ook niets met wetenschap te maken.
Christenen die in de letterlijke tekst van de bijbel geloven hebben volgens mij enorme oogkleppen op, maar dat maakt ze nog niet dom.
Op dit forum kijken we op een historisch-kritische manier naar de bijbel, terwijl gelovigen dat doen op een christelijk-traditionele manier. Dat wil nog weleens botsen met elkaar.
Maar vragen stellen mag toch?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Gonzo,Gonzo schreef:wat denken jullie van micro/macro evolutie (ook met de 4,5 miljard jaar i.t.t. 6-8 duizend jaren)? en waarom zou je in hemelsnaam dom moeten zijn om christen te zijn??
Je probleemstelling kan worden aangescherpt:
>>Zou het dom zijn als iemand er toe over gaat om verifieerbare kennis buiten de deur te houden om het voor waar aannemen van een (collectieve) fantasie te kunnen laten voortbestaan.<<
Deze twee aspecten kan je ook over twee personen uitsplitsen:
Dan heet degeen die de verifieerbare kennis achterhoudt de bedrieger en de ander de bedrogene.
Ingeval de eerste daar ook nog voordeel bij heeft dan is het een oplichter.
Met deze kennis nu de twee rollen weer verenigen in een enkel persoon.....
Zonodig met jouzelf als waarnemer.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.