21 mei vergaat de wereld

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Hebben ze groot verlof in de gesloten reliewaan inrichting dat er nu alweer een gestoorde profeet ons forum bezoedeld met idiote waandenkbeelden?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kees Droog

Time Has An End 2011 AD

Bericht door Kees Droog »

lanier schreef:Beste Kees, bedankt voor de bijbelteksten, maar na keer op keer deze teksten te hebben doorgelezen heb ik niet de datum 21 oktober 2011 eruit kunnen halen. Graag een onderbouwing s.v.p. van die genoemde datum. Wat moeten we dan verwachten, Armageddon? Precies volgens de bijbel? Waar precies en tussen wie?
Beste Lanier, ook bedankt!

Time Has An End is a study of the Bible that is concerned with the entire history of the world. God has pre-determined in exquisite detail, the entire program for this world including its salvation.
Whenever anything happens, it has been precisely pre-planned by God. God is the Creator of time, and therefore, He is the Ruler of time (Colossians 1:16-17).
Explore
Through your exploration of this book, you will discover that the timeline of history is not governed by the rise and fall of civilizations or social structures, or anything else that mankind may consider of great value or importance. Rather, it is governed by the unfolding of God's pre-planned salvation program. It was planned and initiated in eternity past, unfolds in time, and will continue into eternity future (Romans 11:36; Ephesians 1:10). Between these two eternities are the approximately 13,000 years of the existence of this universe which, of course, includes our planet Earth.
Purpose
Examine this timeline of God's preplanned salvation program. This, of course, means that we will identify dates which may relate to the timing of the end of the world. Our conclusions, even those which relate to the future, will not be formed capriciously or for the purpose of gaining undue attention. As we discover important milestones along the timeline of history, we will see their strategic relationships to what the Bible discloses about future time events.
The Bible
The Bible is a Book that is absolutely true and trustworthy. It is the centerpiece, the keystone of this study.

Website Time Has An End: A Biblical History of the World 11.013 BC - AD 2011 http://www.timehasanend.org/

Gratis vertalen naar het Nederlands:
http://www.worldlingo.com/en/products_s ... lator.html
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Jezus Kees;

misschien maak je meer kans op credible. Je valt hier op door je bijzondere reliwaan maar niemand is echt geinteresseerd in je boodschap vermoed ik. Zelfs de paar gristenen die hier rondwaren niet.

Zeg kees hoe oud ben je eigenlijk?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Kees Droog

Re: 2011 AD

Samante schreef:
Kees Droog schreef: Als wij doorlezen wat God schrijft
Alle zogenaamd heilige schriften zijn het werk van mensen.
... de profetie is voortijds niet voortgebracht door de wil eens mensen, maar de heilige mensen Gods, van den Heiligen Geest gedreven zijnde, hebben ze gesproken. (2 Petrus 1:21)
Samante

Bericht door Samante »

Kees Droog schreef:
Samante schreef:
Kees Droog schreef: Als wij doorlezen wat God schrijft
Alle zogenaamd heilige schriften zijn het werk van mensen.
... de profetie is voortijds niet voortgebracht door de wil eens mensen, maar de heilige mensen Gods, van den Heiligen Geest gedreven zijnde, hebben ze gesproken. (2 Petrus 1:21)
Erg leuk, maar ook 2 Petrus 1:21 is geschreven door mensen.
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Theoloog schreef:Kees Droog; ook ik kan de bijbel citeren:
Theoloog, ik ben zeer verblijd te weten dat u een Bijbel heeft, wij lezen in Romeinen 10:22 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods.
Moet jij dan niet een luisterboekje inspreken, in plaats van hier te posten?
"Maar over de tijden en gelegenheden, broeders, is het niet nodig, dat u geschreven wordt: immers, gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zo komt, als een dief in de
nacht." 1 Thessalonicenzen 5: 1 en 2.
Als wij doorlezen wat God schrijft in Thessalonicenzen 5:3-4 aan Zijn u/itverkorenen:
Correctie, dat was Paulus, niet God.
Want wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede, en zonder gevaar; dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk de barensnood een bevruchte vrouw; en zij zullen het geenszins ontvlieden; Maar gij, broeders, gij zijt niet in duisternis, dat u die dag als een dief zou bevangen.
Dat Jezus voor jou niet komt als een dief maar als een pizzakoerier, maakt de komst niet minder onverwacht.
Zijt wakende, ... indien gij dan niet waakt, zo zal Ik over u komen als een dief, en gij zult niet weten, op wat ure Ik over u komen zal. (Openbaring 3:2-3)
Als jij het toch al weet, dan hoef je helemaal niet te waken, alleen maar je wekker te zetten.
Als ambassadeur voor Christus

Jaja, de ambassade is sinds Henoch druk bezet.. Die vond zichzelf ook een ambassadeur van de allerhoogste, blijkbaar is de sollicitatieprocedure voor de corps dimplomatique niet meer zo zwaar als het eens geweest is. Trouwens, Henoch heb ik nooit gehoord over een eindtjid in 2012, dus kunnen jullie alsjeblieft even elkaar gaan overtuigen op zijn forumpje wanneer die eindtijd is? Ook heb je trouwens eenislamtische collega die ook voor laatste Mahdi speelt en denkt dat hij wel voor het einde der tijden zal zorgen.
heb ik Gods Wetboek de Bijbel,

Nee, dat is Leviticus
een Boek dat absoluut waar en betrouwbaar is.
Geef mij een manier om die absolute waarheid aan te tonen?
De woorden van Kees Droog zijn onbetrouwbaar.
Nou gelukkig weet je dat ook van jezelf. Goed dat je dat hier zelf toegeeft, is dat bedoelt als een doekje voor het bloeden als je voorspelling van 2012 niet doorgaat? Sluit jij nog een hypotheek af nav het voorstel van Theoloog?
PS. ik heb het over 2011 AD als het einde van de tijd, dat is wat God Zijn mensen laat zien vanuit Zijn woord, de Bijbel.
David Koresh vond dat ook maar dan in 1993, waarom zou jij meer gelijk hebben? Er zijn ijn de loop der geschiedenis diverse idioten geweest die het einde der tijden zagen, waarom zou jij meer gelijk hebben dan al je illustere voorgangers?
Kees Droog

Samante schreef:
Kees Droog schreef:
Samante schreef: Alle zogenaamd heilige schriften zijn het werk van mensen.
Erg leuk, maar ook 2 Petrus 1:21 is geschreven door mensen.
Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is. (2 Timótheüs 3:16)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Kees Droog schreef: Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is. (2 Timótheüs 3:16)
'

"De bijbel is de waarheid omdat dat in de bijbel wordt bevestigd"

Op mijn atheistische peuterspeelzaal leerde ik al dat dit een drogredenering wordt genoemd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Samante

Bericht door Samante »

Kees Droog schreef:
Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is. (2 Timótheüs 3:16)
Je kan aanhalen uit die bijbel wat je wil, maar het is en blijft een feit dat het mensenwerk is dat bovendien niet vrij was van fouten.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

fouten zoals:

de aarde is plat

vleermuizen zijn vogels

de zon draait rond de aarde

etc etc etc
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Alweer iemand die een topic vol behangt met citaten uit de Bijbel.

Heb jij zelf ook nog iets te melden Kees, of gaat al dat plak en knipwerk je beter af?
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Kees Droog

Time Has An End 2011 AD

Samante schreef:
Kees Droog schreef:
Je kan aanhalen uit die bijbel wat je wil, maar het is en blijft een feit dat het mensenwerk is dat bovendien niet vrij was van fouten.
De vertalers van de StatenBijbel hadden sommige woorden beter anders kunnen vertalen maar God heeft het toegestaan dat er 'n paar kleine vertaal foutjes zijn gemaakt in de jaren 1618 en 1619.
Kees Droog

>Edwin< schreef:Alweer iemand die een topic vol behangt met citaten uit de Bijbel.

Heb jij zelf ook nog iets te melden Kees, of gaat al dat plak en knipwerk je beter af?
Hallo Edwin, ik was een dooie hond maar uitverkoren.
Wat is uw knecht, dat gij omgezien hebt naar een doden hond, als ik ben? (2 Samuel 9:8)
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Kees Droog schreef:Hallo Edwin, ik was een dooie hond maar uitverkoren.
Wat is uw knecht, dat gij omgezien hebt naar een doden hond, als ik ben? (2 Samuel 9:8)
De dode hond dook gretig neer op het hondenkoekje die hem werd toegeworpen.

God en hondenkoekjes. :roll:
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nou, terug in je mand dan, hup!!!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie