Zeitgeist, 911 Mysteries, Fahrenheit 911
Moderator: Moderators
-
- Banned
- Berichten: 8929
- Lid geworden op: 23 mei 2005 17:16
pointer, cabbage
volgens jullie kulverhaaltje zijn volgende personen en diensten per definitie in het complot betrokken.
Vs overheid zoals Bush en hoogste regeringsfunctionarissen
Vs reddingssdiensten (911, brandweer, ziekenhuizen)
vs overheidsdiensten (FED, luchtverkeersleiding, gerechtshoven...)
vs veiligheidsdiensten (NSA, FBI, CIA, NSA, luchtmacht)
privébedrijven (lesgevers kapers, de controlled demolition bedrijven, de bedrijven die telefoongesprekken gefaket hebben...)
privépersonen. er zijn tenslotte mensen "opgeofferd" die nu nog leven.
gezien de huiszoekingen nadien in europa, moeten de europese overheden (frankrijk, duitsland, Italie) betrokken zijn. dus regeringsleiders, hoogste ambtenaren en kabinetten vd betrokken landen waren op de hoogte van het complot. eveneens de Europese politiediensten en kleine ambtenaren die tijdens huiszoekingen vanalles "gevonden" hebben.
MI5, AIVD, etc zijn dan per definitie ook in het complot betrokken
zijn jullie een beetje achterlijk?
volgens jullie kulverhaaltje zijn volgende personen en diensten per definitie in het complot betrokken.
Vs overheid zoals Bush en hoogste regeringsfunctionarissen
Vs reddingssdiensten (911, brandweer, ziekenhuizen)
vs overheidsdiensten (FED, luchtverkeersleiding, gerechtshoven...)
vs veiligheidsdiensten (NSA, FBI, CIA, NSA, luchtmacht)
privébedrijven (lesgevers kapers, de controlled demolition bedrijven, de bedrijven die telefoongesprekken gefaket hebben...)
privépersonen. er zijn tenslotte mensen "opgeofferd" die nu nog leven.
gezien de huiszoekingen nadien in europa, moeten de europese overheden (frankrijk, duitsland, Italie) betrokken zijn. dus regeringsleiders, hoogste ambtenaren en kabinetten vd betrokken landen waren op de hoogte van het complot. eveneens de Europese politiediensten en kleine ambtenaren die tijdens huiszoekingen vanalles "gevonden" hebben.
MI5, AIVD, etc zijn dan per definitie ook in het complot betrokken
zijn jullie een beetje achterlijk?
appelfflap,
Je vergeet familie aanhang en kennissen die ook in het complot zitten. Eigenlijk ben jij de enige die "ze" er tot nu toe buiten hebben weten te houden
Je vergeet familie aanhang en kennissen die ook in het complot zitten. Eigenlijk ben jij de enige die "ze" er tot nu toe buiten hebben weten te houden

Laatst gewijzigd door doctorwho op 10 okt 2007 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
- Banned
- Berichten: 8929
- Lid geworden op: 23 mei 2005 17:16
juist,doctorwho schreef:appelfflap,
Je vergeet familie aanhang en kennissen die ook in het complot zitten. Eigenlijk ben jij de enige die er tot nu toe buiten hebben weten te houden
je doet me aan iets denken
elk betrokken individu, van alle bedrijven en overheidsdiensten in binnen- en buitenland, moest op voorhand gescreend worden. geen moslims, niet patriotisch, geen vrienden en kennissen bij de directe en indirecte slachtoffers om zwijgen te garanderen.
HOE IS DEZE SCREENING VERLOPEN?
ook de slachtoffers moesten gescreend worden. VS wil tenslotte geen nucleaire rel met china en rusland als blijkt dat de VS doelbewust chineze staatsburgers vermoord heeft. Blijkt dat ook deze overheden op de hoogte zijn/waren
Welke diensten waren hiervoor verantwoordelijk?
Hoe verklaar je de joodse gesneuvelden in de WTC? waren Israel en de Mossad ook op de hoogte en hoe werden zij overtuigd dat eigen staatsburgers opofferen in hun voordeel zou zijn?
Pointer, ben je nu echt zo wereldvreemd?
Pointer,
je hebt helemaal niets aangetoond, je beweert iets en gebruikt daar een aantal moeilijke termen voor.
Je vergelijkingen met godsdienstige verschijnselen slaan nergens op. Jouw conclusie dat het godsonmogelijk is mobiel te bellen vanuit een vliegtuig heb je niet met feiten en bronnen gestaafd, en je vergelijking met wonderen is daarom incorrect.
Verder zit er een wereld van verschil tussen de massa-suggestie bij een mariaverschijning en individuele familieleden, kennissen en collega's die zeggen een telefoongesprek te hebben gevoerd.
Merk echter op dat er bij vlucht 93 slechts één zendmast in de nabijheid was, en dat dit probleem zich dus niet voordoet.
je hebt helemaal niets aangetoond, je beweert iets en gebruikt daar een aantal moeilijke termen voor.
Je vergelijkingen met godsdienstige verschijnselen slaan nergens op. Jouw conclusie dat het godsonmogelijk is mobiel te bellen vanuit een vliegtuig heb je niet met feiten en bronnen gestaafd, en je vergelijking met wonderen is daarom incorrect.
Verder zit er een wereld van verschil tussen de massa-suggestie bij een mariaverschijning en individuele familieleden, kennissen en collega's die zeggen een telefoongesprek te hebben gevoerd.
Je hebt gelijk dat het artikel zo helder als glas is. Des te veelzeggender dus dat je het niet hebt begrepen.Pointer schreef:Het artikel waarnaar jij verwijst, is zo helder als glas. Ik heb geprobeerd hetzelfde in veel minder woorden samen te vatten. Lees het en als je berijpt wat er staat, zie je dat het naadloos aansluit op wat ik gezegd heb over dit onderwrp. Met een mobieltje telefoneren vanuit een vliegtuig kan dus niet en dat het voor zo'n vliegtuig nog gevaarlijk is ook, heb ik maar buiten beschouwing gelaten, want dat is niet relevant. Ook heb ik gemeld dat je met speciale apparatuur wél vanuit een vliegtuig kunt bellen en dat van één gesprek gezegd is, dat dit op die manier gebeurd is. Bellen met speciale apparatuur is dus mogelijk, maar met een mobieltje niet. Just what I said.
Hoe val ik dan door de mand?
Hier staat dus nergens dat telefoneren vanuit een vliegtuig niet mogelijk is vanwege de hoogte of het dopplereffect, maar dat telefoneren vanuit een vliegtuig waarschijnlijk het systeem verstoort. Andere telefoongesprekken kunnen verdrongen worden en de software in de zendmasten kan crashen.Wikipedia schreef:If a mobile phone is operated from an aircraft in flight above a city, this assumption is no longer valid, because the towers of many different cells may be about equidistant from the phone.
Multiple towers might assume that the phone is under their control. The phone could be assigned a free channel by one tower, but could be heard on other towers using the same channel group, and the channel might already be in use on those towers.
This could cause interference with existing calls. It is possible that the software controlling the towers could crash. Even if the software can cope with hearing the same phone on multiple, non-adjacent towers, the result at best is an overall decrease in the system's capacity.
Merk echter op dat er bij vlucht 93 slechts één zendmast in de nabijheid was, en dat dit probleem zich dus niet voordoet.
Er wordt veel gebeld vanuit vliegtuigen, hoewel het tegenwoordig verboden is (ik weet niet of het altijd verboden is, maar inderdaad, vanwege de verstoringen op bepaalde frequenties kun je problemen veroorzaken.)
Ik herinner me zelfs een dramatisch telefoontje van een andere vliegramp, toen in Griekenland een toestel problemen kreeg en neerstortte, waarbij familieleden werden gebeld.
Pointer had het over de onmogelijkheid om te bellen op 'kruissnelheid', maar dat is een relatieve snelheid, die voor elk vliegtuig anders is.
Het doppler-effect heeft zowiezo helemaal niets met vliegsnelheden te maken, want dat ontstaat door de luchtdruk en de snelheid waarmee het geluid door de lucht verplaatst, en een telefoonsignaal wordt niet via de lucht getransporteerd. Als je met je hoofd uit het vliegtuigraam gaat hangen en wat roept is het natuurlijk een ander verhaal, dan ontstaat er wel een doppler-effect.
Ik weet niet wat de motivatie voor die kruissnelheid moet zijn, maar met het dopplereffect heeft het dus niets te maken. Gelukkig maar, want hoe zou het anders moeten met de communicatie met de verkeerstoren.
Ik herinner me zelfs een dramatisch telefoontje van een andere vliegramp, toen in Griekenland een toestel problemen kreeg en neerstortte, waarbij familieleden werden gebeld.
Pointer had het over de onmogelijkheid om te bellen op 'kruissnelheid', maar dat is een relatieve snelheid, die voor elk vliegtuig anders is.
Het doppler-effect heeft zowiezo helemaal niets met vliegsnelheden te maken, want dat ontstaat door de luchtdruk en de snelheid waarmee het geluid door de lucht verplaatst, en een telefoonsignaal wordt niet via de lucht getransporteerd. Als je met je hoofd uit het vliegtuigraam gaat hangen en wat roept is het natuurlijk een ander verhaal, dan ontstaat er wel een doppler-effect.
Ik weet niet wat de motivatie voor die kruissnelheid moet zijn, maar met het dopplereffect heeft het dus niets te maken. Gelukkig maar, want hoe zou het anders moeten met de communicatie met de verkeerstoren.
Klopt Atli, maar voor de lichtvariant (en daarmee wordt het geluid verzonden) is het effect bij deze snelheid verwaarloosbaar.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Nah, zal dan maar even de Dopplerverschuiving voor Pointer berekenen.
f'=f+f*v/c
f'=waargenomen
f=verzonden frequentie (900MHz)
v=snelheid van bron (vliegtuig): schatting op 250m/s)
v(licht)=lichtsnelheid (3E8m/s)
frequentieverandering is ongeveer 750Hz op een uitzendfrequentie van 900MHz, Pointer, waar bljif je met je Dopplereffect?
f'=f+f*v/c
f'=waargenomen
f=verzonden frequentie (900MHz)
v=snelheid van bron (vliegtuig): schatting op 250m/s)
v(licht)=lichtsnelheid (3E8m/s)
frequentieverandering is ongeveer 750Hz op een uitzendfrequentie van 900MHz, Pointer, waar bljif je met je Dopplereffect?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
- lost and not found yet!
- Bevlogen
- Berichten: 4888
- Lid geworden op: 05 dec 2006 18:11
- Locatie: Rhodos, Ede & Rishon LeZion
Even ter relativering.
Het is toch een complot hoor!! Kijk maar:
http://82.94.247.98/article/article.php ... 8050007154
Vr. groet.
Het is toch een complot hoor!! Kijk maar:
http://82.94.247.98/article/article.php ... 8050007154
Vr. groet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Hoe dan wel? Teleportatie?els schreef:...want dat ontstaat door de luchtdruk en de snelheid waarmee het geluid door de lucht verplaatst, en een telefoonsignaal wordt niet via de lucht getransporteerd.
Oops. Ging het niet over GSM signalen? Indien zo ook nog even de geluidssnelheid laten afhangen van gemiddelde luchttemperatuur etc. Voor de rest is ook de positie van de waarnemer dus van belang ten opzichte van de beweegrichting van de bron.Sararje schreef:...
v(licht)=lichtsnelheid (3E8m/s)
...
18-09-2007: Vodafone is erin geslaagd als eerste Nederlandse mobiele operator een dienst in de lucht te krijgen waarmee Vodafone klanten kunnen bellen in het vliegtuig op vluchten van Air France.
Door Tim Wijkman - Vodafone heeft de Nederlandse primeur in de wacht weten te slepen door als eerste Nederlandse mobiele aanbieder bellen en gebeld worden in het vliegtuig mogelijk te maken middels de eigen mobiele telefoon. Op diverse vluchten van Air France is het sinds gisteren voor Vodafone klanten mogelijk om gebruik te maken van de mobiele telefoon. Uit enquêtes onder passagiers is gebleken dat ongeveer de helft van de passagiers de tijd in het vliegtuig onder meer zou willen gebruiken om mails te kunnen versturen en ontvangen en zelfs om telefoongesprekken te voeren. De verwachting is dat passagiers vooral van de email mogelijkheden gebruik zullen maken. Met het oog op privacy en overlast voor medepassagiers zal telefoneren naar verwachting minder populair worden.
Na de introductie van mobiel bellen op vluchten van Air France gisteren, zal Vodafone later dit jaar haar diensten ook aan gaan bieden op vluchten van van Ryanair, BMI, en TAP Portugal. De kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon in het vliegtuig liggen aanzienlijk lager dan de huidige tarieven welke worden berekend voor het bellen via de standaard telefoon in het vliegtuig. De kosten voor bellen met de standaard telefoon in het vliegtuig lopen voor het bellen al snel op tot 11 dollar per minuut en tot 3 dollar per SMS bericht. Daarnaast was tot nu toe dataverkeer in het vliegtuig nog niet mogelijk.
Vodafone klanten kunnen bellen vanuit het vliegtuig voor een tarief welke varieert tussen de 3,50 en 4,50 euro per minuut. Daarmee is bellen in het vliegtuig wel aanzienlijk duurder dan bellen in het buitenland. SMS berichten kosten vanuit het vliegtuig tussen de 30 en 55 cent. Dataverkeer voor internet en e-mail wordt ook mogelijk, waarbij een bedrag van 12,50 euro per MB wordt berekend.
----------
Hoe kan Vodafoon deze dienst aanbieden als bellen met een mobieltje vanuit een vliegtuig niet mogelijk is? Wat voor aanpassingen zijn hier voor gedaan om het nu wel mogelijk te maken?
Let vooral op de zin: Daarnaast was tot nu toe dataverkeer in het vliegtuig nog niet mogelijk. Er staat dus niet: nog niet toegestaan, maar nog niet mogelijk.
Door Tim Wijkman - Vodafone heeft de Nederlandse primeur in de wacht weten te slepen door als eerste Nederlandse mobiele aanbieder bellen en gebeld worden in het vliegtuig mogelijk te maken middels de eigen mobiele telefoon. Op diverse vluchten van Air France is het sinds gisteren voor Vodafone klanten mogelijk om gebruik te maken van de mobiele telefoon. Uit enquêtes onder passagiers is gebleken dat ongeveer de helft van de passagiers de tijd in het vliegtuig onder meer zou willen gebruiken om mails te kunnen versturen en ontvangen en zelfs om telefoongesprekken te voeren. De verwachting is dat passagiers vooral van de email mogelijkheden gebruik zullen maken. Met het oog op privacy en overlast voor medepassagiers zal telefoneren naar verwachting minder populair worden.
Na de introductie van mobiel bellen op vluchten van Air France gisteren, zal Vodafone later dit jaar haar diensten ook aan gaan bieden op vluchten van van Ryanair, BMI, en TAP Portugal. De kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon in het vliegtuig liggen aanzienlijk lager dan de huidige tarieven welke worden berekend voor het bellen via de standaard telefoon in het vliegtuig. De kosten voor bellen met de standaard telefoon in het vliegtuig lopen voor het bellen al snel op tot 11 dollar per minuut en tot 3 dollar per SMS bericht. Daarnaast was tot nu toe dataverkeer in het vliegtuig nog niet mogelijk.
Vodafone klanten kunnen bellen vanuit het vliegtuig voor een tarief welke varieert tussen de 3,50 en 4,50 euro per minuut. Daarmee is bellen in het vliegtuig wel aanzienlijk duurder dan bellen in het buitenland. SMS berichten kosten vanuit het vliegtuig tussen de 30 en 55 cent. Dataverkeer voor internet en e-mail wordt ook mogelijk, waarbij een bedrag van 12,50 euro per MB wordt berekend.
----------
Hoe kan Vodafoon deze dienst aanbieden als bellen met een mobieltje vanuit een vliegtuig niet mogelijk is? Wat voor aanpassingen zijn hier voor gedaan om het nu wel mogelijk te maken?
Let vooral op de zin: Daarnaast was tot nu toe dataverkeer in het vliegtuig nog niet mogelijk. Er staat dus niet: nog niet toegestaan, maar nog niet mogelijk.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Dat weet ik, maar het heeft ook niet te maken met telefoneren vanuit een vliegtuig waardoor je niet meer met de buitenwereld kan communiceren. Ik wou even zeggen dat het medium waarin een signaal zich voortbeweegt en wordt waargenomen een rol speelt.Atli schreef:Els, het doppler effect kan heeft niet alleen specifiek met geluidsgolven te maken.......
Lees mijn post met die Wiki-quote, en dan wordt het vanzelf duidelijk, Kitty. [Intensief, weidverbreid en goed lopend] dataverkeer was niet mogelijk vanwege twee redenen.Kitty schreef:Hoe kan Vodafoon deze dienst aanbieden als bellen met een mobieltje vanuit een vliegtuig niet mogelijk is? Wat voor aanpassingen zijn hier voor gedaan om het nu wel mogelijk te maken?
Let vooral op de zin: Daarnaast was tot nu toe dataverkeer in het vliegtuig nog niet mogelijk. Er staat dus niet: nog niet toegestaan, maar nog niet mogelijk.
1. Als een mobiel op de grond is, zoekt het de dichtsbijzijnde zendmast. In de lucht kunnen er tal van masten zijn die op dezelfde afstand van de mobiel zijn en die dus 'denken' beheer over het telefoontje te hebben. Hierdoor kunnen andere telefoongesprekken weggeduwd worden. De server kan crashen en op z'n minst gaat de capaciteit achter uit. Dit is bij één telefoontje natuurlijk nog niet aan de orde, maar als honderden, of zelfs duizenden mensen tegelijkertijd bellen, neemt die kans flink toe.
2. De mobiel zelf moet zijn signaal op het maximum uitzenden en hierdoor kan storing optreden van de electronische apparatuur in de cockpit. Ook hier geldt weer: hoe meer mensen bellen, hoe groter de kans dat iets misgaat.
Kennelijk heeft Vodafone een technische oplossing bedacht voor deze problemen.
Update Aangepast omdat Pointer deze post misbruikt om er iets van te maken dat er niet staat. (Voel je je nu ineens niet bezwaard Pointer, om een post te gebruiken van iemand die jou zo heeft 'geschoffeerd'?)
Laatst gewijzigd door Theoloog op 15 okt 2007 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Lichtsnelheid is absoluut weet je nog? Bovendien zijn GSMsignalen lichtsignalen in de radioband. Me dunkt dat ze dan ook zich met de lichtsnelheid voortbewegen. Anders zou het toch zijn dat als ik van Groningen naar Maastricht zou bellen, er elke keer een tijdsvertraging van minimaal 10 seconden tussen zitten.botjes schreef: Oops. Ging het niet over GSM signalen? Indien zo ook nog even de geluidssnelheid laten afhangen van gemiddelde luchttemperatuur etc. Voor de rest is ook de positie van de waarnemer dus van belang ten opzichte van de beweegrichting van de bron.
De geluidssnelheid is compleet irrelevant omdat hier geen dopplereffect optreedt. Binnen hetzelfde referentielichaam (vliegtuig) is de snelheid constant en treedt er om die reden dus geen Dopplereffect op. Wel even je natuurkundelessen goed kennen ajb.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn