Mijn beste Sararja

,
Mijn beste Eelke, allereerst: waarom zijn er geenm noties van Jezus zelf als hij zo wijs was? Ten tweede: de leringen van Jezus zijn allemaal lange tijd na zijn dood geschreven en zijn om die reden niet betrouwbaar.
Zelfs al is dit zo, toch valt uit deze geschriften wel af te leiden dat hij een zeer wijs mens was en getuigen de overgeleverde fragmenten van een enorme wijsheid. Lees de Bergrede in het Evangelie van Mattheüs maar eens. Verder kun je de bezieling van Christus ook zelf ervaren door hem uit te nodigen om in je leven te komen en naar zijn liefdesgebod te gaan leven.
Maar goed, als we Christus even loslaten en een ander voorbeeld erbij pakken. Stel dat Bach bij zijn geboorte niet geboren was als Duitser, maar als Congolees, ik noem maar wat. Had hij dan de muziekwerken kunnen schrijven dat hij heeft geschreven? Denk het niet. Daarom werd Bach voor zijn taak als componist niet geboren in Congo, maar in Duitsland. Dit wil niet zeggen dat er geen Congolezen zouden kunnen zijn die zijn muziek zouden kunnen waarderen en misschien wordt er over 50 jaar daar ook wel een dergelijk muzikaal genie geboren, als men daar verder ontwikkeld is. Snap je nu wat ik bedoel?
Ten derde: het gaat er niet om of je er wel of niet naar leeft, het gaat erom dat JR een intrinsiek verschil maakt op basis van het ras waarmee iemand geboren wordt en diens vaardigheden.
Maar dat is toch gewoon een feit, dat als ik geboren wordt onder bepaalde stammen in Afrika, dat ik dan hele andere ervaringen opdoe als wanneer ik geboren wordt in Rusland!? Dit betekent niet dat dit altijd hetzelfde hoeft te blijven voor elk volk. Zijn gebruik van het begrip ras is gewoon om aan te tonen dat op het moment van schrijven dat volk dat bewustzijn had en dat volk dat bewustzijn en wat dit betekent voor de evolutie van de ziel op aarde. Rulof schrijft dat dit niet betekent dat dit altijd zo hoeft te blijven.
Daarmee is hij een man die ordinair discrimineert en een ordinaire racist.
Jozef Rulof was geen ordinaire racist! Wist je wel dat hij tijdens zijn verblijf in Amerika zelfs opgekomen is voor de onderdrukte negers daar! Hij verteld daarover in het boek Vraag en Antwoord waarin hij zegt dat hij eens door zijn broers in Amerika (zijn broers waren geemigreerd) werd meegenomen naar een circus. In dit circus waren er twee tribunes: voor blanken en voor negers. Rulof ging toen met opzet tussen de negers zitten! Dit heeft nog voor een enorme consternatie gezorgd onder de blanken daar. Dus ik zou meer heel gauw ophouden Jozef Rulof als een ordinaire racist hier neer te zetten, alleen maar omdat je bepaalde leerstellingen van hem niet begrijpt!
Een ordinaire racist is in mijn ogen iemand die donker gekleurde mensen in elkaar slaat, roept dat alle Marokkanen het land uit moeten en die op Wilders of de Nationale Alliantie of hoe dit club ook maar mag heten stemt bij de verkiezingen. En dat was Jozef zeker niet!
In tegendeel, wisten je wel dat Jozef in één van de Vraag en Antwoordboeken een soort verkapt stemadvies geeft en weeten je wat voor partij hij aanbeveelt: hij beveelt de mensen aan om op 'vadertje Drees' te stemmen, de voorman van de PvdA (die toen nog SDAP heette, niet te verwarren met de NSDAP van Hitler, want dat was een héle andere partij) Had je zeker niet gedacht hé, dat een 'fascist' en een 'racist' als Rulof zo'n linkse partij zou aanbevelen! Misschien valt het daarom wel wat mee met het 'racistische' en 'fascistische' gehalte van Jozef Rulof.
De nog steeds hartelijke groeten, hoewel met enige moeite,
Eelke