Sarah´s topicje over Jozef Rulof

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Eelke
Geregelde verschijning

Bericht door Eelke »

Volledig in tegenspraak met wat Jozef Rulof hier zelf verkondigd: ‘Christus kwam uit het ‘AL’ naar de aarde om er Goddelijke wijsheid te brengen. De graden kennend ging Hij tot het blanke ras, want een lager bewustzijn kon Zijn wijsheid niet ten volle omvatten.’ (Geestelijke gaven. Blz 18.)
Wees nu eens reeël. Als Christus geboren was onder de oerwoudbewoners, had hij dan ook maar iets van zijn boodschap kunnen overbrengen? Zelfs de mensen waar hij geboren werd, konden zijn leringen niet ten volle vatten. Maar zij bezaten gelukkig wel over de kennis om zijn boodschappen op te schrijven, zodat we die vandaag de dag nog bezitten. Dat de hogere stoffelijke graden in staat zijn om wijze dingen te kunnen zeggen, vanwege de verhoogde stoffelijke intelligentie betekent niet dat zij daar ook naar leven. Dat is waar ik op doel
Dat schrijft hij bij herhaling wel. ‘Het is dus geen toeval dat u tot het blanke ras behoort en u een hoger bewustzijn bezit dan de oerwoudbewoner.’ (Geestelijke gaven. Blz 15.)
Je bent dus tot meer in staat als een oerwoudbewoner cq. iemand van het zwarte ras als je een witte bent, dit is intrinsiek aan het ras aldus JR en niet aan de omgevingsfactoren.
Dat is ook geen toeval, omdat de ziel die in een blank lichaam zit een langere ontwikkelingsweg achter de rug heeft als de ziel die in het lichaam van een oerwoudbewoner zit. Dat wil niet zeggen dat de oerwoudbewoner daarom dat stadium nooit zal bereiken. Na zijn leven als oerwoudbewoner zal de ziel bij andere volkeren en rassen reïncarneren om daar te groeien in bewustzijn. Terwijl de ziel die in een blank lichaam zit in zijn volgende leven bij andere volkeren geboren zal worden om daar goed te maken wat hij verkeerd heeft gedaan, of verder zal gaan op andere planeten, alweer die ziel weer tot het beginstadium van de ontwikkeling op die planeet zal behoren en er anderen zijn die díe ziel vooruit zijn.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Eelke schreef:Wees nu eens reeël. Als Christus geboren was onder de oerwoudbewoners, had hij dan ook maar iets van zijn boodschap kunnen overbrengen?
Als hij hun taal niet sprak niet, kun je de oerwoudbewoners niet kwalijk nemen....
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Eelke schreef:
Volledig in tegenspraak met wat Jozef Rulof hier zelf verkondigd: ‘Christus kwam uit het ‘AL’ naar de aarde om er Goddelijke wijsheid te brengen. De graden kennend ging Hij tot het blanke ras, want een lager bewustzijn kon Zijn wijsheid niet ten volle omvatten.’ (Geestelijke gaven. Blz 18.)
Wees nu eens reeël. Als Christus geboren was onder de oerwoudbewoners, had hij dan ook maar iets van zijn boodschap kunnen overbrengen? Zelfs de mensen waar hij geboren werd, konden zijn leringen niet ten volle vatten. Maar zij bezaten gelukkig wel over de kennis om zijn boodschappen op te schrijven, zodat we die vandaag de dag nog bezitten. Dat de hogere stoffelijke graden in staat zijn om wijze dingen te kunnen zeggen, vanwege de verhoogde stoffelijke intelligentie betekent niet dat zij daar ook naar leven. Dat is waar ik op doel
Mijn beste Eelke, allereerst: waarom zijn er geenm noties van Jezus zelf als hij zo wijs was? Ten tweede: de leringen van Jezus zijn allemaal lange tijd na zijn dood geschreven en zijn om die reden niet betrouwbaar. Ten derde: het gaat er niet om of je er wel of niet naar leeft, het gaat erom dat JR een intrinsiek verschil maakt op basis van het ras waarmee iemand geboren wordt en diens vaardigheden. Daarmee is hij een man die ordinair discrimineert en een ordinaire racist. Het gaat niet om de statistieken hoe mensen dat wel of niet gebruiken, het gaat niet om de veronderstelde correctheid (want die is er m.i. niet) het gaat om de veronderstelling an sich. Niets meer, niets minder en JR claimt deze bewering ook nog te doen met de ontestbare Meester Alcar die het aan hem heeft gedicteerd om het nog harder te maken ook.
Dat schrijft hij bij herhaling wel. ‘Het is dus geen toeval dat u tot het blanke ras behoort en u een hoger bewustzijn bezit dan de oerwoudbewoner.’ (Geestelijke gaven. Blz 15.)
Je bent dus tot meer in staat als een oerwoudbewoner cq. iemand van het zwarte ras als je een witte bent, dit is intrinsiek aan het ras aldus JR en niet aan de omgevingsfactoren.
Dat is ook geen toeval, omdat de ziel die in een blank lichaam zit een langere ontwikkelingsweg achter de rug heeft als de ziel die in het lichaam van een oerwoudbewoner zit. Dat wil niet zeggen dat de oerwoudbewoner daarom dat stadium nooit zal bereiken. Na zijn leven als oerwoudbewoner zal de ziel bij andere volkeren en rassen reïncarneren om daar te groeien in bewustzijn. Terwijl de ziel die in een blank lichaam zit in zijn volgende leven bij andere volkeren geboren zal worden om daar goed te maken wat hij verkeerd heeft gedaan, of verder zal gaan op andere planeten, alweer die ziel weer tot het beginstadium van de ontwikkeling op die planeet zal behoren en er anderen zijn die díe ziel vooruit zijn.
Daar gaat het niet om, het gaat er niet om of iemand iets goed te maken heeft of dat nog zal doen of dat al gedaan heeft. Het gaat erom dat hij een onderschieding op basis van ras maakt en daar eigenschappen aan koppelt. Wat de oorsprong voor die verschillen zijn of wat de redenen voor die verschillen zijn, is geheel niet ter zake doende.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Eelke schreef: Dat is ook geen toeval, omdat de ziel die in een blank lichaam zit een langere ontwikkelingsweg achter de rug heeft als de ziel die in het lichaam van een oerwoudbewoner zit.
Zie je dan zelf niet dat je hiermee aan geeft dat een oerwoudbewoner niet beschikt over de ontwikkelingvermogens die een blanke wel heeft? Het heeft dus niet te maken met de ontwikkelingsmogelijkheden en opvoeding, je stelt hier glashard dat een oerwoudbewoner simpelweg niet in staat is om op het niveau van een blank persoon te komen/functioneren, zijn ziel kan dit wel maar pas na een aantal reincarnaties. Terug naar de definitie van racisme:

ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

Lijkt mij duidelijk. Per definitie is deze gedachtegang racistisch.
Laatst gewijzigd door Prodigy op 04 okt 2007 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Atli schreef:
Eelke schreef:Wees nu eens reeël. Als Christus geboren was onder de oerwoudbewoners, had hij dan ook maar iets van zijn boodschap kunnen overbrengen?
Als hij hun taal niet sprak niet, kun je de oerwoudbewoners niet kwalijk nemen....
Maakt ook niet uit, het gaat erom dat oerwoudbewoners op voorhand als minderwaardig worden beschouwd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Eelke
Geregelde verschijning

Bericht door Eelke »

Ik heb eens nagezocht in de boeken van Rulof welke volkeren en rassen er nu tot de hoogste stoffelijke graden behoren. In het boek De Kosmologie van Jozef Rulof deel 4 vond ik een opsomming die aangeeft dat mijn opmerking dat er ook donkergekleurde rassen zijn die tot de hoogste stoffelijke graden behoren niet zelfbedacht is, maar ook in het werk van Rulof te vinden is:
Het blanke ras en de kleurlingen, vertegenwoordigen de zesde en de zevende levensgraad.
(blz. 228)

De Brits Indische volken, behoren, als al die oosterse levensgraden, tot de zesde en zevende levensgraden.
(blz. 231)

Chinezen en Japanners, vertegenwoordigen de zesde en zevende levensgraden.
(blz. 231)

Nietwaar, onder uw volk leven Engelsen, Fransen, Amerikanen, Duitsers, Oostenrijkers, Grieken, Turken en Spanjaarden, Polen en Russen, kinderen van andere volken, doch die allen de zevende levensgraad vertegenwoordigen voor het menselijke organisme. Gij hebt onder u de oosterse afstemmingen, de Brits-Indiërs, ál die oosterse volken vertegenwoordigen de zesde en de zevende levensgraad voor het menselijke organisme!
(blz. 234-235)

Egypte behoort dus tot de zevende levensgraad als volk...
(blz. 235)

De andere, kleinere volken, die ik niet voor de aarde heb genoemd, waartoe:
Costa-Rica, Estland, Afghanistan, Albanië, Finland, Zweden, Letland, Perzië, Peru, Uruguay, Noorwegen, Denemarken, Australië... IJsland... Zwitserland... Luxemburg... Abbesinië... Mexico... Siam en andere kleine en grotere volken, behoren... Die volken, mijn broeders, kregen een eigen zelfstandigheid én vertegenwoordigen de zesde en zevende levensgraad voor het menselijke
organisme.
(blz. 236, 237)

Gij weet bovendien, dat de kleurlingen als de donkere rassen, bovendien de zevende graad voor het menselijke organisme hebben bereikt en dat die kleurlingen géén oerwoudbewoners meer zijn. Negers hebben afstemming op de zesde en zevende levensgraad. Gij kunt de verhoogde bewustwording vaststellen, de oerwoudbewoner moet dat stadium nog bereiken.
(blz. 231)
Vandaar dat de meesters dan ook het volgende concluderen, aangezien je de stoffelijke graad niet af kunt lezen aan de huidskleur die iemand bezit (uit ditzelfde boek):
Er zijn geen rassoorten op Aarde te beleven, alléén deze zeven
levensgraden voor de mens!
Zwart, bruin en blank hebben geen betekenis, deze zeven levens-
graden zijn het!
(blz. 230)
Wat betreft de oerwoudbewoners, die staan ook niet stil nee, die zullen zich als volk en als ras uiteindelijk ook tot de hoogste stoffelijke graad ontwikkelen. Waar het om gaat is dat op het moment dat Christus naar de aarde kwam, zij nog niet de vaardigheden hadden ontwikkeld om zijn boodschap goed te kunnen ontvangen. Verder constateer ik dat jullie mij telkens weer het woord minderwaardig in de mond proberen te leggen, terwijl ik dat woord nooit gebruikt heb! Je gaat van een kind wat in de zesde klas toch ook niet zeggen dat het minderwaardig is aan een kind wat in de achtse klas zit, omdat het minder ver is! De achtste klasser heeft namelijk ook ooit in de zesde klas gezeten en de zesde klasser zal ook in de achtste klas terecht komen. Dat is waar het hier om gaat!

Ik wil hier nog aan toevoegen en dat heb ik ook al zo'n duizend keer gezegd heb ik het idee, is dat de stoffelijke graad waar een volk toe behoort niet een statisch gegeven is. Alle volkeren zullen zich uiteindelijk tot de hoogste stoffelijke graad ontwikkelen. Alleen het ene volk is hier verder in als het andere.
Laatst gewijzigd door Eelke op 04 okt 2007 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Eelke schreef:Wat betreft de oerwoudbewoners, die staan ook niet stil nee, die zullen zich als volk en als ras uiteindelijk ook tot de hoogste stoffelijke graad ontwikkelen. Waar het om gaat is dat op het moment dat Christus naar de aarde kwam, zij nog niet de vaardigheden hadden ontwikkeld om zijn boodschap goed te kunnen ontvangen.
Spoedcursusje Hebreeuws van de teleac was er nog niet bij. Bovendien kon Jezus nog niet zo ver schreeuwen. Tja, en probeer eens een keten tam tam muzikanten aan te leggen van Israel tot in donker Afrika ](*,)
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Eelke schreef: Wat betreft de oerwoudbewoners, die staan ook niet stil nee, die zullen zich als volk en als ras uiteindelijk ook tot de hoogste stoffelijke graad ontwikkelen.

Verder constateer ik dat jullie mij telkens weer het woord minderwaardig in de mond proberen te leggen.
Hoe noem je het dan als je oerwoudbewoners beoordeelt als een lagere stoffelijke graad(want "wij" zijn de hoogste stoffelijke graad), DUS MINDER?
Eelke
Geregelde verschijning

Bericht door Eelke »

Hoe noem je het dan als je oerwoudbewoners beoordeelt als een lagere stoffelijke graad(want "wij" zijn de hoogste stoffelijke graad), DUS MINDER?
Zie daarvoor mijn voorbeeld van de zesde en de achtste klasser. Kijk, als jij mensen met een lagere ontwikkeling of een lagere opleiding of alles waar lager voor staat, meer waard vind dan iemand met een hogere ontwikkeling of hogere opleiding, of alles waar hoger voor staat; als jij dus een waardeoordeel koppelt aan iemands stadium van ontwikkeling, dan zegt dat volgens mij meer over jou dan over mij.
Eelke
Geregelde verschijning

Bericht door Eelke »

Beste Kitty,

Je schreef:
Heb je hier een bron van? Ik heb hier namelijk grote twijfels bij. Ik zag een keer een reportage over een siamese tweeling. Dus twee vrouwen die op bepaalde punten aan elkaar vast zaten, en zelfs hier waren verschillen te zien in gedragingen en voorkeuren. Dus maak je bewering die je hierboven doet eens hard door een bron hiervan te geven?
Ik baseer op een zelfde soort bron als jij, namelijk op een televisie-documentaire die ik een aantal jaren geleden zag. Probleem is dat ik niet alle documentaires bijhoudt die ik zie. Dus ik weet niet meer wat de titel was. Ik heb het geprobeerd te vinden met google, maar niet gelukt helaas. Wellicht dat ik het morgen nog eens probeer. Punt twee van mijn kritiek blijft echter wel staan.

hartelijke groeten,

Eelke
Eelke
Geregelde verschijning

Bericht door Eelke »

Een ideetje: ik zie dat jullie nog steeds vastgebijteld zitten aan het begrip ras als zijnde: huidskleur. Ik heb al gezegd dat Rulof het woord ras heel anders gebruikt, meer als: volk. Misschien is het raadzaam om nu in plaats het woord ras het woord volk te gaan gebruiken, wellicht dat jullie daar minder problemen mee hebben omdat er minder negatieve associaties aan kleven. Het blanke ras noemen we dan: de zevende stoffelijke graad, dan nemen we daarmee meteen al die volkeren die tot de zevende stoffelijke graad behoren mee. Ook in de boeken van Rulof zijn deze termen synoniem aan elkaar, trouwens.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Eelke schreef:
Zie daarvoor mijn voorbeeld van de zesde en de achtste klasser. Kijk, als jij mensen met een lagere ontwikkeling of een lagere opleiding of alles waar lager voor staat, meer waard vind dan iemand met een hogere ontwikkeling of hogere opleiding, of alles waar hoger voor staat; als jij dus een waardeoordeel koppelt aan iemands stadium van ontwikkeling, dan zegt dat volgens mij meer over jou dan over mij.
Ik begrijp niet waar jij deze bewering van mij vandaan haalt ](*,)

Of je het nu volk of ras noemt, de illustere theorie die jij aanhangt is racistisch, punt.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het vreemde vind ik wel dat Rulof kunstuitingen en technologische ontwikkelingen en wellicht welvaart als criterium neemt voor een hoger ontwikkelde vorm.
Toch gek, dat ik juist bij eenvoudige mensen die niets weten van kunst of dit soort ontwikkelingen vaak een zeer hoogwaardige 'ziel' of moraal ontwaar.

De binding met het materiële wordt vaak afgewezen als het gaat om liefde, maar hij koppelt wel het materiële, zoals kunst, intelligent ontwikkelingsniveau en materieel gerichte cultuur aan een hogere vorm. Ik zie nog steeds niet in waarom een oerwoudbewoner minder ver zou staan op de ladder van de 'menselijke' ontwikkeling dan de westerse materialistisch ingestelde blanke.

Ik vind Rulofs definitie van ontwikkeld zijn dus zeer discutabel.

Of gaat Rulof er zonder meer vanuit dat natuurvolken minder intelligent zijn als volk dan blanke westerlingen. Ik denk dat dat niet hard te maken is. Intelligentie staat los van het produceren van kunst en het ontwikkelen van hoogstaande technologie, als volk of ras! Intelligentie is altijd individueel en kan per mens behoorlijk verschillen onderling in dezelfde groep dus! Zowel bij oerwoudbewoners als bij blanke westerlingen.

Dat deze ontwikkelingen in het westen mogelijk zijn komt doordat de mogelijkheden hiertoe in het westen voorhanden zijn, en heeft niets te maken met de ontwikkeling van de blanken op zich! Ik neem zonder meer aan dat oerwoudbewoners heel wat waardevolle kennis bezitten die in hun leefomgeving net zo intelligent en waardevol is dan de ontwikkeling en intelligentie van blanken in het westen. Dat maakt dat er nu meer kleurlingen zijn met westers 'niveau' omdat die over de wereld zijn getrokken en zich ook in de juiste omstandigheden konden begeven waar de mogelijkheden voorhanden waren om hun intelligentie (die dus altijd al aanwezig was) te volle te benutten. Dat zegt dus helemaal niets over ras of een verschil van vernogen tot ontwikkeling.

Jozef had dus eigenlijk moeten zeggen dat een oerwoud niet bijdraagt in de ontwikkeling van architectuur of kunst of tecnologie, maar dat uit het oerwoud trekken van de intelligente mens naar het westen die mogelijkheden hiertoe heeft geschapen. Dus wederom is niet de bewoner van het oerwoud verantwoordelijk voor zijn ontwikkeling op westerse punten, maar het feit dat deze mens in het oerwoud woont. En zich dus met zijn net zo groot vermogen tot ontwikkeling als de blanke westerling zich perfect aanpast aan dat oerwoud. Dat op zich geeft al het enorme aanpassingsvermogen en de flexibiliteit en dus de intelligentie en de ontwikkeling van de mens op zich aan. Die zogenaamd hoogontwilkkelde blanke zal wellicht niet lang overleven in dat oerwoud, dan is hij in die omgeving dus ineens veel minder ontwikkeld!

Ze wonen niet in het oerwoud omdat ze minder ontwikkeld zijn, ze wonen in het oerwoud en overleven daar omdat ze zo ontwikkeld zijn dat ze zich aan deze omstandigheid perfect hebben aangepast. Dat is wel even een heel andere kijk op wat er onder 'ontwikkeling' verstaan wordt. En mijns inziens geen foutieve.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Eelke
Geregelde verschijning

Bericht door Eelke »

Mijn beste Sararja ;) ,
Mijn beste Eelke, allereerst: waarom zijn er geenm noties van Jezus zelf als hij zo wijs was? Ten tweede: de leringen van Jezus zijn allemaal lange tijd na zijn dood geschreven en zijn om die reden niet betrouwbaar.
Zelfs al is dit zo, toch valt uit deze geschriften wel af te leiden dat hij een zeer wijs mens was en getuigen de overgeleverde fragmenten van een enorme wijsheid. Lees de Bergrede in het Evangelie van Mattheüs maar eens. Verder kun je de bezieling van Christus ook zelf ervaren door hem uit te nodigen om in je leven te komen en naar zijn liefdesgebod te gaan leven.

Maar goed, als we Christus even loslaten en een ander voorbeeld erbij pakken. Stel dat Bach bij zijn geboorte niet geboren was als Duitser, maar als Congolees, ik noem maar wat. Had hij dan de muziekwerken kunnen schrijven dat hij heeft geschreven? Denk het niet. Daarom werd Bach voor zijn taak als componist niet geboren in Congo, maar in Duitsland. Dit wil niet zeggen dat er geen Congolezen zouden kunnen zijn die zijn muziek zouden kunnen waarderen en misschien wordt er over 50 jaar daar ook wel een dergelijk muzikaal genie geboren, als men daar verder ontwikkeld is. Snap je nu wat ik bedoel?
Ten derde: het gaat er niet om of je er wel of niet naar leeft, het gaat erom dat JR een intrinsiek verschil maakt op basis van het ras waarmee iemand geboren wordt en diens vaardigheden.

Maar dat is toch gewoon een feit, dat als ik geboren wordt onder bepaalde stammen in Afrika, dat ik dan hele andere ervaringen opdoe als wanneer ik geboren wordt in Rusland!? Dit betekent niet dat dit altijd hetzelfde hoeft te blijven voor elk volk. Zijn gebruik van het begrip ras is gewoon om aan te tonen dat op het moment van schrijven dat volk dat bewustzijn had en dat volk dat bewustzijn en wat dit betekent voor de evolutie van de ziel op aarde. Rulof schrijft dat dit niet betekent dat dit altijd zo hoeft te blijven.
Daarmee is hij een man die ordinair discrimineert en een ordinaire racist.
Jozef Rulof was geen ordinaire racist! Wist je wel dat hij tijdens zijn verblijf in Amerika zelfs opgekomen is voor de onderdrukte negers daar! Hij verteld daarover in het boek Vraag en Antwoord waarin hij zegt dat hij eens door zijn broers in Amerika (zijn broers waren geemigreerd) werd meegenomen naar een circus. In dit circus waren er twee tribunes: voor blanken en voor negers. Rulof ging toen met opzet tussen de negers zitten! Dit heeft nog voor een enorme consternatie gezorgd onder de blanken daar. Dus ik zou meer heel gauw ophouden Jozef Rulof als een ordinaire racist hier neer te zetten, alleen maar omdat je bepaalde leerstellingen van hem niet begrijpt!

Een ordinaire racist is in mijn ogen iemand die donker gekleurde mensen in elkaar slaat, roept dat alle Marokkanen het land uit moeten en die op Wilders of de Nationale Alliantie of hoe dit club ook maar mag heten stemt bij de verkiezingen. En dat was Jozef zeker niet!

In tegendeel, wisten je wel dat Jozef in één van de Vraag en Antwoordboeken een soort verkapt stemadvies geeft en weeten je wat voor partij hij aanbeveelt: hij beveelt de mensen aan om op 'vadertje Drees' te stemmen, de voorman van de PvdA (die toen nog SDAP heette, niet te verwarren met de NSDAP van Hitler, want dat was een héle andere partij) Had je zeker niet gedacht hé, dat een 'fascist' en een 'racist' als Rulof zo'n linkse partij zou aanbevelen! Misschien valt het daarom wel wat mee met het 'racistische' en 'fascistische' gehalte van Jozef Rulof.

De nog steeds hartelijke groeten, hoewel met enige moeite,

Eelke
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Waarom zou de ontwikkeling tot het componeren van een muziekstuk hoger zijn dan de ontwikkeling aan vaardigheden om te kunnen overleven in een oerwoud?
Geef hier nu eens een antwoord op?

Ik zie niet in waarom het een beter is dan het ander. Dit is een puur vanuit westerse ogen gemaakte waardebepaling. Ik kan me niet voorstellen dat indien er goden of hogere intelligente wezens bestaan dat die meer waarde zouden hechten aan Bach omdat hij toevallig mooie muziek kon schrijven dan een geweldig en bekwaam jager in een oerwoud. Aangezien het zo kortzichtig en vanuit westerse ogen vormgegeven is, zie ik hier een bewijs in dat een westers mens die de vaardigheden van zijn eigen volk hoger achtte dan die van andere volken dit heeft verzonnen.

En ieder die op Wilders stemt is zeker niet per definitie een rascist. Ook hier ga je heel erg kort door de bocht.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie