Het bewijs voor het 'wel' bestaan van "GOD";

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Leuke Gast
Geregelde verschijning
Contacteer:

Het bewijs voor het 'wel' bestaan van "GOD";

Bericht door Leuke Gast »

Mischien kunnen we hier de bewijzen voor het 'wel' bestaan van "GOD" verzamelen. Dan kunnen we deze vergelijken met de tegen bewijzen van de andere topic:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=671

Het bewijs dat 'GOD' wel bestaat:
Ik heb een ervaring gehad waarin ik 'GOD' heb waargenomen.
Ik merk dat mijn gebeden gehoord worden.
Ik merk dat GOD mij een bepaalde richting stuurt.

De bijbel:
bijbel citaat: "en GOD schiep Eva uit Adam zijn ribben... "
wetenschappelijk:
De ontdekking van het 'DNA' is heeft aangetoond dat we allemaal afstammen van gemeenschappelijk voorouders ouders.

bijbel citaat: "Uren, maanden, dagen, jaren, vliegen als een schaduw heen."
wetenschappelijk citaat:
"De Tweelingparadox. Eén individu van een tweeling verlaat de aarde voor een reis naar de sterren. 60 jaar later keert het ruimteschip terug. De astronaut is echter maar 40 jaar ouder geworden door de relativistische tijdvertraging."
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Maar vertel dan eens welke gebden verhoord worden, en waarom je weet dat dat god is en niet je eigen houding. En welke ervaring.
Leuke Gast
Geregelde verschijning
Contacteer:

Keer op keer lukt het niet wat ik wilde, steeds kreeg ik het verkeerde op mijn pad.
Een aantal oorzaken lag puur aanmezelf. Eigenlijk kreeg ik het door dat ik
iets fouts deed, maar eigenlijk wilde ik dat helemaal niet 'fout' doen.
Door te 'bidden' vroeg ik 'hulp dat ik bepaalde fouten niet meer wilde maken'.
vervolgens was ik 'echt' aan het proberen mezelf te verbeteren. Bepaalde zaken waren
zo een gewoonte, dat ik me daar moeilijk in kon veranderen.
Maar keer op keer gebeurde er iets waardoor ik werd verhinderd de dingen te doen
die ik juist niet meer wilde. Dus eigenlijk werd ik een handje geholpen.
Achteraf lijkt het een wonder. Ik dacht dat het echt onmogelijk voor me zou zijn een
andere richting te kiezen, omdat bepaalde (slechte)zaken voormij zo'n gewoonte
waren geworden.
Uiteindelijk kreeg ik zelfs voor terug wat ik zo graag wilde, maar ik kreeg het toen op de goede manier.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Achteraf lijkt het een wonder.
Omdat het zo lijkt is het dan ook een "wonder " ?

Dat is zelfbegoocheling die wordt gepresenteerd als conclusief :
dat noemt men zelfbedrog en wanneer men daar ondanks alles blijft aan vasthouden illusoir wensdenken ....
Ik hoop voor jou dat je uit dit sukkelstraatje weg kunt komen .... wakker worden

P;s.
Wat is de bedoeling van dit "persoonlijk getuigen " .?
Bent u op zoek naar de sofa van een therapeut ?
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

De ontdekking van het 'DNA' is heeft aangetoond dat we allemaal afstammen van gemeenschappelijk voorouders ouders.
Wetenschap ; ...... "De ontdekking van "DNA " heeft aangetoond .... "
u bedoelt waarschijnlijk : de voorlopige conclusies uit
vergelijkende genoomstudies /genomics /proteomics etc ....
we =
alle extincte en extante levende wezens/organismen op deze planeet genoemd
aarde ....
gemeenschappelijke voorouders :
LUCA ( Last universal Common Ancestor ) : volgens Woese 3 verschillende nog steeds te traceren aanzetten ....
Het startpunt van het "Common Descent with modifications "- model van Darwin
..... we allemaal afstammen van gemeenschappelijk voorouders ouders.
Indien U daarmee bedoelde dat alle huidige " homo sapiens " , afstammen van afrikaanse voorouders " out of africa " theorie ) kan ik daar inkomen ....[/b]dat is tegenwoordig de meest geaccepteerde theorie
---->zie verder daarover ( over de geschiedenis van de menselijke verspreiding over de aarde / en een leuk projekt dat uw medewerking vraagt ... )
http://www.corante.com/loom/archives/20 ... ys_map.php

P.s.
Niet erg goed gespiekt bij de wetenschap hoor en zoals steeds heel wazig geformuleerd .....zeg maar alweer "gebuisd " ; probeer het nog eens of ga maar examen doen bij de "middenjury " ( hoe dat noemt in nederland weet ik niet ) :wink:

Bijbel ...... GOD schiep Eva uit Adam zijn ribben...

Is Eva een CLOON van adam ? :lol: :lol: :lol:
en kreeg onze eerste moeder ook een " zieltje" ingeblazen ? of was dat ook een
cloon van adam's "zieltje " ? :?: :?:

P.S.
Toch nog maar eens proberen met een beetje "bijbelen" hé ?
:wink:

":wetenschappelijk citaat: De Tweelingparadox. .....( knip ) "

1.- waar komt dit citaat vandaan ?
2.- wat en waar is dit citaat een argument /onderbouwing voor ?
---> argument voor de inschatting van de ouderdom van de aarde ?
---->ondersteuning van het " jonge" aarde ( alleszins veel jonger dan wat geologen beweren gezever ...?.
----> iets anders ?
----> science fiction ?

PS
Vertel maar .... of moeten we ( ik bedoel de meesten op dit forum ? ) het blijven eruit trekken met het risico van ons in onze ergernis te vergissen zodat we dan beter kunnen worden "gepakt " en " ontmaskerd " ? ....

Open uw mond en zeg ook eens b na het voortdurende ge- a- a- aaah ....
Quid pro Quo
( ik leerde ook al iets van Devious ( en Hannibal Lector ) en anderen op dit forum , waarvoor mijn dank ....)

Wat er tot nu toe uitkomt is dezelfde uitgekauwde en te herkauwen kots
alleen eventjes anders " geformuleerd " ....(onder het motto ; misschien lukt het nu wel als we het zo wazig en obscuur mogelijk houden ? )

Op deze manier blijven we momenteel allemaal in de rats(inger ) zitten ? :cry:
Leuke Gast
Geregelde verschijning
Contacteer:

het citaat komt van deze plek:
http://www.kennislink.nl/web/show?id=129844&print=true
Waar komen uw citaten vandaan?
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Leuke gast,

Het lijkt wel een beetje op neuro linguistisch programmeren9denk ik). Waarom een GOD, belonen voor het jezelf "opnieuw" programmeren. Je stelt jezelf heel kwetsbaar op, en opent jezelf voor jezelf met bidden(volgens mij)waardoor je bepaalde dingen duidelijk maakt voor jezelf, je haalt dingen boven wwar je waarschijnlijk anders niet aan had gedacht. Hierdoor sta je misschien wel zo anders in het leven, dat dit invloed heeft op hoe anderen op je reageren, en het balletje ineens heel anders rolt. Zou dat ook een "aanneembare verklaring" zijn voor jou?

Groeten Distiple.
Leuke Gast
Geregelde verschijning
Contacteer:

distiple schreef:Leuke gast,
Het lijkt wel een beetje op neuro linguistisch programmeren9denk ik). Waarom een GOD, belonen voor het jezelf "opnieuw" programmeren. Je stelt jezelf heel kwetsbaar op, en opent jezelf voor jezelf met bidden(volgens mij)waardoor je bepaalde dingen duidelijk maakt voor jezelf, je haalt dingen boven wwar je waarschijnlijk anders niet aan had gedacht. Hierdoor sta je misschien wel zo anders in het leven, dat dit invloed heeft op hoe anderen op je reageren, en het balletje ineens heel anders rolt. Zou dat ook een "aanneembare verklaring" zijn voor jou?

Groeten Distiple.
Nee dat denk ik niet, omdat juist dingen gebeuren waarop ik zlef geen invloed heb, wat er voorzorgen dat ik weerhouden wordt. U zal dat mogelijk als toeval ervaren.
Zo word ik ook een bepaalde richting in gestuurd.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Waar komen uw citaten vandaan?
als u mijn berichten op dit topic bedoelde ;
Het is ( meestal ) opgedane kennis opgeslagen in mijn geheugen ....
Als het citaten betreft vermeld ik dat altijd ( doe dat ook maar ... )
Bepaalde zaken waren
zo een gewoonte, dat ik me daar moeilijk in kon veranderen.
Maar keer op keer gebeurde er iets waardoor ik werd verhinderd de dingen te doen
die ik juist niet meer wilde. Dus eigenlijk werd ik een handje geholpen.
je kickte af ?
je geraakte verslingerd aan een andere fopspeen ?
je stopte met bedplassen ?
je werd ge-herprogrammeerd - ge-herkonditioneerd ?
je hebt nu het "geluk " gevonden ?

Ja zeg, over wat gaat het hier eigenlijk ...... wat kan men daar nu uit opmaken ...

Beste " newborn christian " , als je het niet kwijt wil , zwijg er dan over ....
insomnia
Forum fan

Re: Het bewijs voor het 'wel' bestaan van "GOD";

Bericht door insomnia »

Leuke Gast schreef: Ik heb een ervaring gehad waarin ik 'GOD' heb waargenomen.
Heeft God zich aan je voorgesteld? Hoe weet je dat hij het was? De rare spreuk die je hoorde lijkt enigszins occult, dus zeker weten dat het niet iemand anders was? :twisted:
Of heb je gewoon een ervaring gehad - die dusdanig indruk op je gemaakt heeft - dat je die automatisch toeschrijft aan God?
Begrijp me goed, ik heb twee forse psychoses gehad, ervaringen gehad die ik niet kan verklaren. Ik communiceerde met de TV, was er van overtuigd dat kleurcoderingen op TV en in de supermarkt mijn welzijn bepaalden. Eerst dacht ik dat het Microsoft was, later dacht ik dat het wel God moest zijn. Deze ervaringen -die tegelijk de meest verrijkende als de meest beangstigende ervaringen in mijn leven zijn geweest - zitten in mijn systeem en ik kan ze niet wegredeneren, ik zal ze ook zeker niet verloochenen. Maar het gegeven dat ik het niet kan verklaren wil niet zeggen dat ik daarmee God ervaren heb.
Je hebt een ervaring gehad. Punt.
Leuke Gast schreef: Ik merk dat mijn gebeden gehoord worden.
Denk eens na en vraag je af hoeveel mensen er op 2e kerstdag j.l. niet gebeden hebben toen de zee op hun afkwam. Voor hen dus domme pech? Maar ja, voor jou een nieuwe auto? :roll: En dit geloof je echt? ](*,)
Leuke Gast schreef: Ik merk dat GOD mij een bepaalde richting stuurt.
Misschien wel naar dit forum. Nu nog de vraag: Wat zou ie ermee beogen? :wink:
C'est le ton qui fait la musique
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik hoef niets meer te zeggen. Insomnia heeft in bijna exacte bewoordingen gezegd wat ik wilde zeggen.

ciao...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

De bewijzen voor God, mag dat ook bewijzen zijn tegen de evolutie theorie?

Dan vraag ik of je deze link ff wil bekijken
http://www.evoskepsis.nl/docs/Problems% ... theory.pdf

Het komt van evoskepsis.nl. Het is een folder dus hij kan wat lastig te lezen zijn, maar het wordt vast wel gesnapt :)

En nog een vraagje.. waar komt DNA vandaan? hoe is dat ontstaan? DNA zijn eiwitten, eiwitten ontstaan door DNA en dan zijn we het rondje weer rond. Daar moet iets/iemand iets aan gedaan hebben, dat kan toch uit een cel ontstaan?

Kent iemand Peter Scheele? Hij heeft een programma gehad, dat is al een aantal jaar gelden en ik weet niet meer hoe het heet. Maar daar ging hij dus de straat op om met mensen te praten. Ook over de evolutie theorie en dan voornamelijk de oerknal.

http://www.degeneratie.nl/oerknalpeter.htm

Als je hier op het filmpje klikt krijg je daar een frament van te zien. IS best boeiend.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
bad_religion

Bericht door bad_religion »

eef schreef:En nog een vraagje.. waar komt DNA vandaan? hoe is dat ontstaan? DNA zijn eiwitten, eiwitten ontstaan door DNA en dan zijn we het rondje weer rond. Daar moet iets/iemand iets aan gedaan hebben, dat kan toch uit een cel ontstaan?
Ten eerste bestaat DNA niet enkel uit eiwit, desoxy-ribose - nucleid acid, desoxy-ribose is het bindend molucuul tussen de eiwitten en is een zesvoudig suiker. Eiwitten ontstaan niet alleen dooor DNA, maar door de samen werking van RNA Ribose - nucleid acid, waarbij Ribose een vijfvoudig suiker is, door een reeks reactie met mRNA ( messenger RNA) en tRNA (transport RNA) kan de eiwitsynthes in een cel plaats vinden.

De zogeheten "digitale" codes worden gevoormd door 2 voudige en 3 voudige stikstof bruggen, DNA heeft een dubbele helix en RNA één.

De stikstofbruggen zijn feitelijk niet gecompliceerd, en overal waar nucleïnezuur voorkomt, in de juiste omgeving, kan het door een reeks aan chemische reacties DNA en RNA vormen......als we daar god al voor nodig hebben....
elise

Bericht door elise »

Eef geweldig!!!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

eef schreef:De bewijzen voor God, mag dat ook bewijzen zijn tegen de evolutie theorie?

Dan vraag ik of je deze link ff wil bekijken
http://www.evoskepsis.nl/docs/Problems% ... theory.pdf

Het komt van evoskepsis.nl. Het is een folder dus hij kan wat lastig te lezen zijn, maar het wordt vast wel gesnapt :)

En nog een vraagje.. waar komt DNA vandaan? hoe is dat ontstaan? DNA zijn eiwitten, eiwitten ontstaan door DNA en dan zijn we het rondje weer rond. Daar moet iets/iemand iets aan gedaan hebben, dat kan toch uit een cel ontstaan?

Kent iemand Peter Scheele? Hij heeft een programma gehad, dat is al een aantal jaar gelden en ik weet niet meer hoe het heet. Maar daar ging hij dus de straat op om met mensen te praten. Ook over de evolutie theorie en dan voornamelijk de oerknal.

http://www.degeneratie.nl/oerknalpeter.htm

Als je hier op het filmpje klikt krijg je daar een frament van te zien. IS best boeiend.
Ik ken Peter Scheele.
Hij is een christenidioot, bekend geworden door zijn rol als achterlijke creationist bij de EO.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Gesloten