Polio-vaccinatie =westers plot om moslims te steriliseren

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
cymric
Bevlogen

Polio-vaccinatie =westers plot om moslims te steriliseren

Bericht door cymric »

Bij het doorlezen van de New Scientist stuitte ik op het volgende stukje, waarin melding werd gemaakt van geweld en bedreiging bij het uitoefenen van het vaccinatieprogramma tegen polio in Pakistan. Vooral deze passage deed mijn broek afzakken:
In Pakistan, Afghanistan and among Muslim communities in India, some local clerics have denounced vaccination as a pro-western plot to sterilise Muslims. The same rumours stopped vaccination in northern Nigeria in 2003, causing an international surge in polio cases. In Pakistan, some clerics who command a loyal local following have even declared that preventing epidemics is contrary to Islamic law, and have described people infected with polio as "martyrs".
Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is dat deze lokale geestelijken überhaupt leider van hun kudde zijn geworden? Daar is toch enige hersenactiviteit voor nodig? Dit slaat toch werkelijk helemaal nergens op?
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

In het land der blinden is eenoog koning? :wink:
Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben »

In Nederland zijn ook zat Christenen die zich niet laten inenten, omdat ze vinden dat God bepaalt of ze ziek worden of niet.

Daarmee verhogen ze wel het risico dat er een epidemie uitbreekt (waarbij ook pasgeborenen en mensen die wel zijn ingeënt een (kleine) kans hebben om ziek te worden).
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

Echt, ik ga over mijn nek van mensen die hun kinderen niet laten inenten. Als het nou hunzelf betreft, maar nee, het zou de wil van God zijn. En als ze nou een bepaalde gebeurtenis beschouwen als de wil van God zonder dat zij daar een rol in spelen, dan kan ik daar nog in meegaan. Maar zelf eerst actief hulp weigeren dan later zeggen dat het de wil van God is (net zoiets als bloedweigerende jehovas), is zoiets als geblinddoekt over de snelweg lopen en als je overreden wordt ook het de wil van God noemen.

edit: mensen die hun kinderen niet laten inenten zouden vervolgd moeten worden en hun kinderen afgenomen worden.
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Wat we nodig hebben is een ouderwetse polio uitbraak, dan lost het probleem zichzelf op :twisted:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Gerben schreef:In Nederland zijn ook zat Christenen die zich niet laten inenten, omdat ze vinden dat God bepaalt of ze ziek worden of niet.
Okee, daar zit natuurlijk ook een steekje los, maar ze zullen niet zeggen dat inenten een pro-atheïstisch complot is om hun kinderen te hersenspoelen of zo. Ze weten wat een inenting doet en zeggen tegen die heel specifieke werking vervolgens 'nee'. Dat is bij deze imams niet aan de hand, die roepen maar wat, terwijl je juist van een imam verwacht dat hij toch over enige hersencellen beschikt... Blijkbaar ben ik erg naïef in deze.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

.....terwijl je juist van een imam verwacht dat hij toch over enige hersencellen beschikt...
Die immans zijn blijkbaar ook niet inge-ent tegen chronische hersenrot ....Dit soort "martelaars" met deze roestige aandoening noemt men ook wel eens heel ongelovig en onrespectvol de "rotappels " aan den boom der kennis van ...Er is geen kruid tegen gewassen , ook niet in Jemen waar me zich voornamelijk bezig houd met het zoeken naar middelen uit de islamitische aids-geneeskunde ...
Er zijn gelukkig wel degelijk ook anderen (sjiieten natuurlijk ) ...die zich met een bedreigende hartziekte verwikkeling , ijlings laten opnemen in een ziekenhuis in London ... Alloeha akhbar
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
FW
Forum fan

Bericht door FW »

cymric schreef:... terwijl je juist van een imam verwacht dat hij toch over enige hersencellen beschikt... Blijkbaar ben ik erg naïef in deze.
Volgens mij zijn het juist geestelijke leiders die hun hersencellen volledig kunnen uitschakelen. Waar dit geval me aan deed denken:
Rudy Kousbroek schreef: (...) zoals het pleidooi van Paus Leo XII „die den geneesheren te Rome op hun verlangen, dat de inenting bij de wet mocht worden ingevoerd, geantwoord heeft dat men in dezen boozen tijd, nu zo weinig menschen in den Hemel kwamen, de kinderen het sterven niet beletten mocht”.
Rede
Plaats reactie