gruwels van de islam

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mouvement
Forum fan

gruwels van de islam

Bericht door mouvement »

hier is een link van faithfreedom
http://www.dutch.faithfreedom.org/index.html

het is een organisatie dat strijd tegen de islam en zijn gruwels.

hoe gevaarlijk is de islam?
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

Hoe gevaarlijk voor wat of wie? Voor moslims is de islam in elk geval niet gevaarlijk.

Misschien kun je even nader onder woorden brengen wat precies je bedoeling is met dit topic.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
Freedrinker
Forum fan

Bericht door Freedrinker »

Je kan altijd nog moslim worden. If you can't beat them join them.

Als niet moslim is het gevaar in potentie zeer groot, hoewel vandaag de dag Europeanen de neiging hebben zichzelf te onderschatten. Als ik een moslim was zou ik mijzelf grote zorgen maken omdat te veel moslims zich als idioten gedragen.
And on the third day, God created the Ramington bolt-action rifle so Man could fight the dinosaurs, and the homosexuals.
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

Freedrinker schreef:Je kan altijd nog moslim worden. If you can't beat them join them.

Als niet moslim is het gevaar in potentie zeer groot, hoewel vandaag de dag Europeanen de neiging hebben zichzelf te onderschatten. Als ik een moslim was zou ik mijzelf grote zorgen maken omdat te veel moslims zich als idioten gedragen.
Mee eens. Dus moslims zijn toch een gevaar voor zichzelf, weliswaar indirect.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

LudwigEduardBoltzmann schreef:Hoe gevaarlijk voor wat of wie? Voor moslims is de islam in elk geval niet gevaarlijk.
Naar mijn mening is de Islam voor de moslims zelf het gevaarlijkst. Het is een ideologie die aanzet tot haat jegens andersdenkenden; een ideologie die polarisatie in de hand werkt. Daarnaast is het een ideologie die veel zaken in het ongewisse laat, en dat leidt tot het vormen van allerlei sekten, die elkaar te vuur en te zwaard bestrijden. Daarom is de Islam voor moslims ontzettend gevaarlijk. Waar de Islam heerst, daar is bijna altijd oorlog en onderdrukking. Shiieten vechten met Soennieten. Ahmadiyya's, Soefi's en Alevieten worden onderdrukt. Soennieten (en Shiïeten ook) zijn onderling óók verdeeld.
Daarnaast verkondigen Koran en Hadith leefregels die voor veel moslims moeilijk zijn om na te volgen, en op de overtredingen staan straffen die onmenselijk en wreed zijn. Voor moslims kan de Islam heel gevaarlijk zijn.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

In de vermelde link lig ik op één lijn met Arabist Hans Jansen. Lees zijn volgende artikel eens door: http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... sioen.html

Met als kernpunt: "We moeten intolerant zijn tegen intolerantie".

Daarbij ga ik zelf nog een stap verder. Ik ben van mening dat we de humanistische, democratische plicht hebben om intolerant te zijn tegen intolerantie! M.a.w. we moeten, per Imam, eisen dat hij zweert dat de humanistische, democratische principes boven welke godsdienst dan ook staan. Al de rest behoort tot de persoonlijke levensovertuiging. M.a.w. iedereen mag zich superieur voelen en meewarig neerkijken op de ongelovige die dadelijk voor eeuwig in de hel zal branden zolang hij/zij anderen daar maar niet mee lastig valt.

...en over deze vermeende superioriteit heb ik al eens een post-entry geschreven waarop, over het algemeen, nogal negatief kritisch op werd gereageerd (overigens is elke vorm van kritiek altijd welkom) omdat ik daar mijn eigen superioriteit tegenover stelde! Zie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2857

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

wahlers schreef: ..en over deze vermeende superioriteit heb ik al eens een post-entry geschreven waarop, over het algemeen, nogal negatief kritisch op werd gereageerd (overigens is elke vorm van kritiek altijd welkom) omdat ik daar mijn eigen superioriteit tegenover stelde! Zie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2857 .
Mijn kritiek daarop was dat het prima is om te zeggen dat humanistische waarden of rationele principe's superieur zijn aan religieus bijgeloof, maar dat je, als het over je eigen persoontje gaat, beter bescheiden kunt zijn, maar dat is mijn bescheiden mening :wink:

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

OFF TOPIC!

Devious,

Zoals je wellicht gemerkt heb ben IK heel BESCHEIDEN! :wink:

Maar even zonder gekheid...ik heb inderdaad de weg van 'bescheidenheid' losgelaten. Omdat deze vorm van 'bescheidenheid' vaak wordt opgevat als erkennig voor bepaalde religieuze standpunten. En als dit eenmaal zo ervaren wordt dan volgt daarna de eis van respect.

Ik heb totaal geen respect voor bepaalde religieuze standpunten! Of dit nu Christelijke, Joodse dan wel Islamitsche standpunten zijn. Alleen is in het opgesomde rijtje, realistisch gezien, de Islam de enige religie die levensgevaarlijk is als je hun respect 'schaadt' door bijvoorbeeld het schrijven van een boek (De duivelsverzen) of het tekenen van wat komische strips. Wat al regelmatig heeft geleid tot een wereldwijd 'hysterisch' protest. En echt niet alleen in 'achterlijke' gebieden zoals bijvoorbeeld het onwetende binnenland van Afghanistan! Wat dacht je bijvoorbeeld van een metropool als London?

In sommige werelddelen zijn zelfs beelden van ver voor het tijdperk van de Islam 'respectloos' - de Boeddha beelden. En hoeveel Moslims hebben er eigenlijk massaal en met hetzelfde 'hysterisch enthousiasme' geprotesteerd tegen het opblazen van, bijvoorbeeld, deze Boeddha beelden???

En met hoeveel 'hysterisch enthousiasme' wordt er gedemonstreerd tegen moorden in de eigen gelederen??? Zoals bijvoorbeeld de burgerslachtoffers in de Libanon, Gaza, Irak, Iran, Pakistan, Indonesië???

Maar God-oh-God als ook maar één westerling zijn wapen in de verkeerde richting afvuurt - al dan niet per ongeluk - dan is de hele Islamitische gemeenschap (althans een substantieel deel daarvan!) wel bereid om met 'hysterisch enthousiasme' te protesteren...en door een minderheid, maar t.o.v. andere terreurcellen enorme meerderheid, ontpopt deze demonstratie zich in de vorm van bomaanslagen in bijvoorbeeld Madrid (Atocha), Bali, London, Parijs, New York, Soedaan, Yemen, enz, enz, enz...

Hoeveel IRA leden waren er eigenlijk? Hoeveel RAF leden waren er eigenlijk? Hoeveel slachtoffers zijn er in zijn totaliteit gevallen door deze en soortgelijke organisaties gedurende hun gehele bestaan? Hoeveel daarvan waren 'toevallige' slachtoffers (anders dus dan politieke slachtoffers of wraakacties, hoewel dit natuurlijk ook niet goed te praten is)?

Nee! Er is wel degelijk een verschil tussen de Islam in zijn totaliteit en alle andere religies in zijn totaliteit! En nee! Daar heb ik geen respect voor! En ja! Ik discrimineer dit Islamitische gedachtegoed...totdat het Islamitsche gedachtegoed zich conformeert naar, en onderwerpt aan, de democratisch-humanistische gedachtegoed die wel degelijk superieur is!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Op zichzelf denk ik dat de Islam niet gevaarlijk is, ik denk zelfs dat de 'meeste' Moslims gewoon net zo willen leven als jij en ik, het probleem ligt hem erin dat de Moslims niet voor zichzelf kunnen denken een goede beeldenstorm hebben ze nodig, dat zullen wij denk ik nier meer meemaken mischien onze kinderen ik hoop het van harte.
Geloof verzet bergen onzin.
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

afgestompt dier schreef:Op zichzelf denk ik dat de Islam niet gevaarlijk is, ik denk zelfs dat de 'meeste' Moslims gewoon net zo willen leven als jij en ik, het probleem ligt hem erin dat de Moslims niet voor zichzelf kunnen denken een goede beeldenstorm hebben ze nodig, dat zullen wij denk ik nier meer meemaken mischien onze kinderen ik hoop het van harte.
Erdal Balci stelt in Opinio dat er In Turkije verlichting doorbreekt sinds er kritische denkers hun leven moesten geven voor de vrijheid van denken en spreken. Als laatste was de Armeense journalist Hrant dink aan de beurt. Hij werd door een islamist op de stoep van zijn krant doodgeschoten. In de jaren vijftig werd de schrijver Sabahattin Ali met bijlslagen vermoord vlakbij de grens met Bulgarije, de dichter Nâzim Hikmet werd in ballingschap gestuurd, de theoloog Turan Dursun die kritiek leverde op koranteksten werd uit de weg geruimd met een bomaanslag. Professor Bahriye Ucok werd ook met een bom omgebracht. Filmmaker Yilmaz Guney kreeg ballingschap opgelegd, schrijver Orhan Pamuk werd voor landverrader uitgemaakt vanwege uitspraken over de Armenicide en het ligt in de lijn der verwachtingen dat hij wordt opgeruimd vanwege zijn afwijkende mening.

Toch hebben deze intellectuelen een verlichting bewerkt waarin meer dan 100.00 Turken op de begrafenis van een Armeniër meeliepen met de leus: Wij zijn alllen Armeniërs. De fascistoïde tegenpartij zal blijven reageren met geweld en moorden maar zij stoppen deze verlichting niet meer...Onderschrijving van die aanname vind ik in de plotselinge bewustwording die onder Amazighen in Noord-Afrika en Koerden in het Midden-Oosten optreedt en de wijze waarop die bewustwording van de eigen geschiedenis meer en meer vorm krijgt in politieke discussies.
Plaats reactie